Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
randomX
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: So apr 14, 2007 11:04 am

Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a randomX Pe jul 19, 2013 7:22 am

Pozdravljeni vsi skupaj, na Audiju A4 1.6 (ADP motor) letnik 1995 s 325000 km imam čuden problem, ki si ga nikakor ne znam razložiti.
Opazil sem, da mi pušča kompresija v hladilno tekočino, zaradi povečanega tlaka je tekočina uhajala izpod pokrovčka na ekspanzijski posodi. Klasika-počeno tesnilo glave. Zamenjali smo tesnilo glave, opravili brušenje glave, zamenjali tesnila ventilov, vijake glave, semering na odmični gredi, tesnilo pokrova glave ter vžigalne svečke. Po tem puščanja v hladilno tekočino ni bilo več, se je pa pojavil problem VELIKE porabe olja; kak dober liter na 700 km. Tudi na izpuho so vidne saje, česar prej ni bilo. PRED tem posegom tem je bila poraba olja kak liter na polovico intervala menjave (7500 km).
Ugotovil sem, da se olje "kuri" na tretjem valju. Svečka je bila tam namreč poplnoma črna in zamaščnena, na ostali valjih so bile OK. Primerjal sem jih tudi s starimi svečkami, ki so bile zamenjane ob menjavi tesnila glave. Stare svečke so naredile okrog 80000 km in na njih ni bilo nobenih znakov "kurjenja" olja.
Opravil sem še test kompresije, razlike med valji so bile manj kot 0,1 BAR in so se vrtele okrog 10,8 bar. Prišli smo do zaključka, da je najbrž nekaj narobe s tesnili ventilov. Kupil sem original tesnila ventilov (draginja :x ) ter jih zamenjal. Problem še vedno ostaja...
Pred menjavo tesnil ventilov smo z majhno kamero pogledali v glavo motorja in sicer tako, da smo odstranili izpušni kolektor in porinili kamero v v glavo motorja. Na izpušnem ventilu tretjega-problematičnega valja je bilo možno videti sledi olja. Na drugih ventilih v ostalih valjih tega ni bilo moč videti; glej slike.
Priponke
20130705174943.jpg
Vse ok na ostalih ventilih...
20130705174937.jpg
Olje na izpušnem ventilu tretjega valja
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a zlica22 Pe jul 19, 2013 12:26 pm

Očitno ste nekaj narobe naredili/spregledali... Ko ste sneli glavo, ste dobro pregledali, da ni kje počena? Pa obrabljenost ventilov? Pa sama montaža, je bila dovolj "strokovna"?
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a čare Pe jul 19, 2013 1:29 pm

Pri teh kilometrih bi bilo pametno pomenjati tudi vodila ventilov.Če je vodilo zluftano ti teflon nič ne pomaga ker ventil skače po vodilu...
 
randomX
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: So apr 14, 2007 11:04 am

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a randomX Pe jul 19, 2013 2:02 pm

Glavo smo vizualno pregledali, nikjer ni bilo znakov kakih razpok. Delo pa je opravil mehanik z izkušnjami.... rekel je, da ventili niso bili dosti obrabljeni.

Se pa strinjam s tem, da bi bilo dobro pri teh KM zamenjati vodila ventilov. Ne more biti pa to vzrok za "kurjenje" olja, saj je bilo pred menjavo tesnila vse OK...
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a čare Pe jul 19, 2013 4:54 pm

Pred menjavo je bilo vse zabasano z umazanijo potem pa se je podrta glava oprala in evo ti rezultata.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a zlica22 Pe jul 19, 2013 5:39 pm

čare je napisal/-a:Pred menjavo je bilo vse zabasano z umazanijo potem pa se je podrta glava oprala in evo ti rezultata.


Ravno taka je ta stvar... In pa seveda, se ob demontaži sprosti marsikatera stvar, ki je prej še za silo držala...
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6583
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a Fan Pe jul 19, 2013 10:33 pm

zlica22 je napisal/-a:
čare je napisal/-a:Pred menjavo je bilo vse zabasano z umazanijo potem pa se je podrta glava oprala in evo ti rezultata.


Ravno taka je ta stvar... In pa seveda, se ob demontaži sprosti marsikatera stvar, ki je prej še za silo držala...


Pozdravljeni

X2

Lahko pa se je enostavno pri motaži malo premaknilo tesnilo .................. posledica je "preščipljeno" tesnilo na oljnem kanalu - olje sesa v valj, kjer lepo izgori. Ali pa se je narobe ( vrstni red vijakov ) zategovalo motorno glavo ................. Nekako imam občutek, da bo potrebno še enkrat snemati glavo motorja :(
In ja, sama nabava teflonov, ni ogrozila družinskega proračuna - "bagatela", vse ostalo je bilo veliko dražje, kakor to, kar sledi sedaj

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
randomX
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: So apr 14, 2007 11:04 am

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a randomX Sr jul 24, 2013 12:21 pm

Pozdravljeni,

hvala za odgovore. Možno je, da se je pri menjavi malo premaknilo tesnilo, čeprav smo res zelo pazili. Vijaki so bili pravilno zategnjeni v pravilnem vrsntem redu (podatki iz Autodate). Naredil sem tudi test "puščanja" (leak down test po angleško) in med valji ni razlike med rezultati.
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a čare Sr jul 24, 2013 1:52 pm

Tesnilo sede na štifte tako da se ne more premaknit.
 
valvoline
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 616
Pridružen: Sr jul 23, 2008 7:36 am

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a valvoline Če jul 25, 2013 6:24 am

Klasična napaka pr 1.6 motorjih , papca olja čeprav ma kompresijo. Razlog: kompresijski obročki so v redu oljni obročki so zaštekani ali obrabljeni ter posledično spustijo preveč olja na steno cilindra. Ker spustijo malo več olja se lahko zarad tega poveča tudi sama kompresija. Zdravilo: zamenjava obročk,škoda da niste jih zamenjal ku je bla glava vun,obročki stanejo 50-60 evrov,ležaji tudi 30-50 evrov(če so v redu ni potrebe menjat).
 
randomX
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: So apr 14, 2007 11:04 am

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a randomX Če jul 25, 2013 6:35 am

Hvala za odgovor! Glede na to, da je bilo menjano vse ostalo in opravljeni vsi možni testi, druge možnosti tudi skoraj ni več. Zanimivo bi bilo vedeti le, zakaj ta problem pred menjavo tesnila glave ni bil niti približno tako izrazit....
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a lisko Če jul 25, 2013 2:11 pm

Prek 300 tisoc...motor narazen pa se ne menja obrockov in lezajev... In pol se men cudijo,ko obnovim pumpo in sobe pri 200 tisoc in spotoma nardim generalko.
Je pa neka logika....motor se je skupno obrabljal...tako obrocki kot vrntili...kompresija mu je padala....sedaj pa je delo polovicarsko...obnovljen zgorni del motorja, spodnji del pa se je predal. Ker sedaj ventili tesnijo kot morajo pac pritisk porine mimo obrockov. Seveda so to verjetno desetinke bara....a pri miljontih obratih pac pozere liter olja.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a TrijoAdijo Če jul 25, 2013 7:38 pm

lisko je napisal/-a:Prek 300 tisoc...motor narazen pa se ne menja obrockov in lezajev... In pol se men cudijo,ko obnovim pumpo in sobe pri 200 tisoc in spotoma nardim generalko.
Je pa neka logika....motor se je skupno obrabljal...tako obrocki kot vrntili...kompresija mu je padala....sedaj pa je delo polovicarsko...obnovljen zgorni del motorja, spodnji del pa se je predal. Ker sedaj ventili tesnijo kot morajo pac pritisk porine mimo obrockov. Seveda so to verjetno desetinke bara....a pri miljontih obratih pac pozere liter olja.


x2.
Velikokrat se je zgodilo ravno to kar si opisal. Glava se je podihtala, kevder pa je prepihalo....
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
ojnica
aka Sonček
 
Prispevkov: 2497
Pridružen: Po jun 25, 2012 9:34 pm
Kraj: daleč še iz Vrhnike

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a ojnica Če jul 25, 2013 9:51 pm

Pred rihtanjem glave je bila tud poraba olja ?
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a RedBull™ Če jul 25, 2013 10:27 pm

Ti ojnca, dej začni brati, je v prvem postu človek lepo napisu kako in kaj..
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Uporabniški avatar
ojnica
aka Sonček
 
Prispevkov: 2497
Pridružen: Po jun 25, 2012 9:34 pm
Kraj: daleč še iz Vrhnike

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a ojnica Če jul 25, 2013 10:33 pm

aha
 
randomX
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: So apr 14, 2007 11:04 am

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a randomX Pe jul 26, 2013 7:02 am

TrijoAdijo je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:Prek 300 tisoc...motor narazen pa se ne menja obrockov in lezajev... In pol se men cudijo,ko obnovim pumpo in sobe pri 200 tisoc in spotoma nardim generalko.
Je pa neka logika....motor se je skupno obrabljal...tako obrocki kot vrntili...kompresija mu je padala....sedaj pa je delo polovicarsko...obnovljen zgorni del motorja, spodnji del pa se je predal. Ker sedaj ventili tesnijo kot morajo pac pritisk porine mimo obrockov. Seveda so to verjetno desetinke bara....a pri miljontih obratih pac pozere liter olja.


x2.
Velikokrat se je zgodilo ravno to kar si opisal. Glava se je podihtala, kevder pa je prepihalo....


Bo verjetno kar držalo. Pozabil sem omeniti da smo ob menjavi glave z brusno pasto tudi pobrusili ležišča ventilov, avto ima po tem za odtenek več moči (boljša kompresija), pa tudi povprečna poraba goriva je padla. "Kevder" pa je je ostal tak kot je :D . Sem tud govoril še z enim mehanikom in je potrdil, da je to klasičen problem pri 1.6 motorjih z veliko kilometri iz VW grupe...
Po dopustih bomo naredili generalko pa sporočim rezultate sem za "bodoče generacije".
 
valvoline
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 616
Pridružen: Sr jul 23, 2008 7:36 am

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a valvoline Pe jul 26, 2013 7:59 am

Predno gres zopet razdirat motor jaz bi probal zadevo porihtat z kšnim dodatkom za olje. Še najprej pa poskusit n nafto v oljem za vsak primer,če so mogoče oljni obročji zaštekani lahka spustijo. V motorju pustiš 1l olja ostalo vun,ter nafilaj še 2 l nafte,in ga tako z mešanco pust naj laufa ksne pol 15-20 minut v prostem teku. Pol pa spusti to vse ven,nafilaj spet z oljem in mu daj dodatek za olje noter,jaz redno uporabljam dodatek cyclo oil treatment pr vsako menjavo olja,avto gre vedno bolje in bolje. Zamenjal že 5-6 avtov in vam povem da je dodatek cyclo res zakon.
 
randomX
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: So apr 14, 2007 11:04 am

Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave

Napisal/-a randomX Pe jul 26, 2013 8:50 am

Kateri Cyclo dodatek točno pa uporabljaš? Sem gledal po njihovi spletni strani in jih je kar nekaj...
 
valvoline
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 616
Pridružen: Sr jul 23, 2008 7:36 am
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 14 gostov