Napisal/-a fulgur Sr jan 01, 2025 1:19 pm
Živijo, imam en problem, mislim, da z akumulatorjem.
Gre za Passata, letnik 2019, modelno leto 2020 (cca. 125.000 km). Start in stop sistem. Še originalni akumulator je Moll 5TA 915 105 B, 12 V, 70 Ah, 420A DIN, 700A EN/SAE/GS, EFB+. Star torej cca. 5 let.
V nedeljo avto ni hotel vžgati. Avto je sicer stal od torka zvečer, torej 4 dni. Temperature so bile nizke, ampak spet ne tako zelo. V tem času ni bil vklopljen noben električni porabnik.
Klical sem AMZS, ki je vživel akumulator z boosterjem, sklepam, da je bil krivec akumulator. Gospod z AMZS-ja mi je predlagal, da avto čimprej peljem na servis, da preverijo akumulator. Potrdil je, da alternator akumulator polni.
Nato sem se z avtom v ponedeljek in včeraj vozil (cca. 20 km mestne vožnje na dan). Tudi ena daljša relacija je bila vmes (že v nedeljo popoldan). Vsakič sem trepetal, ali bo avto zlasti zjutraj vžgal.
Včeraj cca. 2 uri po zadnji vožnji z multimetrom preveril napetost akumulatorja
- ugasnjen avto: 12,44 V
- prižgan: 14,5 V
Nato sem se na (prižgan) avto prilopil še z OBDeleven. Podatki glede akumulatorja so:
- kaže, da alternator s 14,5 V polni akumulator
- SOH Q: 54 % (verjetno gre za state of health?)
- SOH P: 62 %
- želena napetost alternatorja: 14.8 V
- alternator, tok vzbujevalnika: 3.250 A
- napetost akumulatorja: 14.531 V
- tok v akumulatorju: 1.993 A
- stanje polnjenja akumulatorja: 73 % (verjetno gre za SOC, torej state of charge?)
- notranja upornost akumulatorja: 7.8 mOhm
- odjemalno polnjenje akumulatorja: 32 Ah
- napetost akumulatorja v mirovanju: 12,4 V
- merjenje toka v mirovanju (ruhestrom): 0.0 mA
- tok alternatorja: 86.1 A
- analiza delovanja zagonske napetosti:
-> BZE MinUStart: 7.40
-> Zaznana minimalna napetost pri zadnjem zagonu motorja: ni zaznan
-> Zaznan pade napetosti zaradi zagona motorja: ni zaznan
-> BZE DeltaUStartWert: 4.65 V
-> BZE DeltaUStartWert: 4.50 V
-> Tok, zadnji zagon motorja: 720 A
-> Delta toka, zadnji zagon motorja: 704 A
Sem malo googlal pa ne si ne znam razložiti vseh podatkov. Lahko kdo pomaga, ali je akumulator res kaput in naj ga čimprej zamenjam?
Potem pa še drug problem - kje lahko v tem času, na primer 3.1., dobim enega pooblaščenega serviserja, ki bi akumulator takoj zamenjal? Pri Avto Slaku v Trebnjem, kjer sem avto kupil, lahko na vrsto pridem šele 13.1. Kakšna ideja, kateri VW pooblaščenec bi bil tako dober, da bi ga takoj, že ta teden, vzel v delo? Res me je strah, da spet ne bi vžgal…
Vsem hvala za pomoč.