Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Sr maj 27, 2009 10:38 am

Danes sem šel s sestrinim avtom na šiht, ki ima klimo in sem nalašč sprobaval vse možne varijante. Konstantno vozil pa vklopil, med pospeševanjem itd. Pa ne vem no jaz nisem nič občutil.
Recimo sem vozil v hrib s konstantno hitrostjo in ves čas istim položajom gas pedala. Na pol hriba vklopim kompresor - hitrost se čisto nič ne zmanjša. Če bi bilo to tako hudo, kot eni pišete, ja pol bi ja moralo past za vsaj kakih 5-10 km/h .
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr maj 27, 2009 10:56 am

Eni majo pač vgrajene merilce pospeška, ki so natančni na 0,001G in to vse občutijo... :vc
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3607
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Napisal/-a ban Sr maj 27, 2009 11:20 am

Sto ljudi sto čudi. Maš tud take voznike katermu v avtu vse cvil, piska. žvižga, ropota, lučke blendajo na armaturki...ampak on ne bo opazu nič nenavadnega. Pač eni čutmo vsako spremembo :lol:
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr maj 27, 2009 11:42 am

Že pol ure brskam po netu in sem komaj dobil tele podatke za avtomobilske kompresorje. Porabijo od 1,7 - 2,4 kW, če prav razumem tabelo z linka, kar je 2,3 - 3,2KM. Da vemo, o kakšni moči se pogovarjamo. Pri 60KM mlinčku to predstavlja max 5% moči, pri 100KM pa 3%. Ne verjamem, da tak mali procent moči predstavlja take težave pri vsakdanji vožnji.

Sicer pa, ko ravno govorimo o moči klime - zanima me, zakaj v avte še niso uvedli absorbcijske klime, ki nima kompresorja, ampak deluje na toploto. Znani so hladilniki na plin. V avtih pa bi komot uporabili hladilno tekočino, ki ima praktično konstantno temperaturo in s tem izkoristili odpadno toploto, ki gre drugače v nič, pa še na moči motorja se ne bi več nič poznalo.Je razlog cena? Ker ostali razlogi so močno v prid tej klimi proti kompresorski..
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Sr maj 27, 2009 11:55 am

Se mi je zdelo, da avto klime ne poberejo 5 konjev, če bi res bi se to malo moralo poznat, če kar na enkrat vklopiš sredi klanca.
@ban, mislim, da imam jaz kar dobre občutke in tudi slišim, malenkosti ki si jih drugi sploh am ne vzamejo.
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3607
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Napisal/-a ban Sr maj 27, 2009 12:01 pm

@mišek, sej tist ni nate letel, ampak sem tko na splošno mislu. Pa sej verjetn veš kaj sem mislu povedat. ;)
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Sr maj 27, 2009 12:14 pm

ban je napisal/-a:@mišek, sej tist ni nate letel, ampak sem tko na splošno mislu. Pa sej verjetn veš kaj sem mislu povedat. ;)


Je že vredi :) Drugače pa maš prav ja. Enim tako vse cingla pa rečejo, jaz nič ne slišim, da bi bilo kaj narobe :roll: :bonk
V glavnem, danes je tako vreme, da se rabi klima samo, če se kaj zarosi; drugače pa lahko vsi imetniki klim, danes uživate v polni moči :D
Jaz pa jezen, danes imam avto s klimo, ko je dež, prej ko je bilo pa vroče sem se pa kuhal :cry:
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Sr maj 27, 2009 5:16 pm

pa računajte na tele podatke kolk % moči pobere kompresor klime :roll:
potem pa še vzamte v zakup da govorimo o rabljenih vozilih(dotični 10 let), ta test pa velja za novo vozilo

glede tega, da naj grem poleti s kolesom, pa samo to. Nismo vsi v mestu ali bližini doma ;)
Priponke
punto 80KM_2.JPG
punto 80KM.JPG
LP Rok
 
robert11
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 61
Pridružen: To mar 22, 2005 6:45 am

Re:

Napisal/-a robert11 Če maj 26, 2011 8:46 am

mevden je napisal/-a:v katero prestavo boš pa dal za lažji start z mesta, če v prvi prestavi nima moči potegnt zarad vklopljene klime? nabiješ na 4000 obratov in počasi spuščaš sklopko??

Pri meni je tako, da se z vklopom klime tudi povečajo obrati v prostem teku, zato ne rabiš bolj pritiskat na gas pri speljevanju.
 
robert11
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 61
Pridružen: To mar 22, 2005 6:45 am

Re:

Napisal/-a robert11 Če maj 26, 2011 9:04 am

Energetik81 je napisal/-a:Ne, to velja tudi za realni motor. Če meriš navor na glavni gredi in ga pomnožiš z njenimi obrati, boš dobil ven natančno moč, ki jo daje mašina. Hudiča, saj smo tako merili moč elektromotorja pri vajah na faksu..

Hudič nima s tem veze.

Bencinski motor in elektromotor sta dva različna pojma.
Bencinski motor nima linearne povezave med obrati in navorom. Kot kažejo diagrami, ima navor največji le v sredini obratov.
Elektromotor pa svoj največji navor razvije že od nule.
Zato bencinski motor rabi prosti tek, da lahko sploh spelje iz mesta. Elektromotor pa ne.
 
robert11
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 61
Pridružen: To mar 22, 2005 6:45 am

Re:

Napisal/-a robert11 Če maj 26, 2011 9:09 am

mišek je napisal/-a:Danes sem šel s sestrinim avtom na šiht, ki ima klimo in sem nalašč sprobaval vse možne varijante. Konstantno vozil pa vklopil, med pospeševanjem itd. Pa ne vem no jaz nisem nič občutil.
Recimo sem vozil v hrib s konstantno hitrostjo in ves čas istim položajom gas pedala. Na pol hriba vklopim kompresor - hitrost se čisto nič ne zmanjša. Če bi bilo to tako hudo, kot eni pišete, ja pol bi ja moralo past za vsaj kakih 5-10 km/h .

Ima mogoče ta avto potovalni rač. ?

Če bi spremljal porabo, bi verjetno opazil, da se je poraba povečala.
 
gasolinedream
Uporabnik
 
Prispevkov: 1039
Pridružen: Po nov 29, 2010 10:07 pm

Re: Zakaj klima zmanjša moč motorja

Napisal/-a gasolinedream Če maj 26, 2011 10:32 am

Veliko avtomobilov ugaša klimo med pospeševanjem, zato vas IMO kar nekaj tu tega ne opazi. Meni se recimo poraba z klimo/brez klime kar lepo razlikuje, pa imam klimo nastavljeno zelo zelo blago.
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Zakaj klima zmanjša moč motorja

Napisal/-a Daedalus Če maj 26, 2011 10:48 am

Sicer vidim, da je tema stara in obujena od mrtvih, a vseeno: najbolj občuten pokazatelj vpliva porabe moči s strani kompresorja klime je, če na npr. avtocesti v najvišji brzini pri 3000-4000 obratih spustite gas (da zavira z motorjem), in nato vključite klimo. :) Tko da, pri normalni vožnji je vpliv porabe moči zaradi klime bolj ali manj zanemarljiv. Poraba goriva je pa druga zgodba...žal.

@gasolinedream - verjetno to delajo le avti z avtomatsko klimo, ha? Drugače pa moj "test" deluje tudi za avte, ki jo sklopijo pri pospeševanju. :)
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zakaj klima zmanjša moč motorja

Napisal/-a joztom Če maj 26, 2011 10:54 am

Klima kompresor že ime pove da stiska plin in ga utekočini. Ob prehodu iz tekočega v plinasto v izparilniku, plin odvzema temperaturo okolici, torej v izmenjevalcu, čez katerega piha zunanji zrak se ohladi pri zdravi klimi in srednji hitrosti vpiha na 8-10°C. V količini plina je razlog, na kateri točki se to dogaja in če je vse prav, v sušilcu na okenčku vidiš način pravilnega vplinjanja. Če je plina premalo, se vplini že v dovodni cevki in le-ta zmrzne in ne dela. Če je plina preveč, pa kompresor reglja in se pretirano matra. Klima se poganja z jermenom na glavni gredi in odvzem moči je enakovreden 10% povišani porabi bencina. V kW je to težko izraziti, se pa zelo pozna, še 3.0l motor zazna obremenitev. Zaprto kroženje se uporablja izključno v tunelu Karavanke zaradi vdora CO2 in plinov, zato ne poslušaj mojstrov. Samo v začetni sekvenci avtomatska klima pri preveliki razliki zapre krog za zelo kratek čas. Vsakodnevna vožnja z zaprtim krogom je bolana. Klimo znak vsak vosu filat, kako pa dela in jo popraviti pa nobeden ali komaj dva v LJ. Tudi jaz nimam pojma. Pozimi vklopimo klimo na 14 dni za deset minut, da zakroži plin (cca 1000g), ki ima primešano ene 200g olja do vseh tesnil in le-ta ohranijo tesnost, semeringi itd. Drugače je pa vožnja pozimi s klimo čista potrata, če je sistem šob čist in prav nastavljen, nikoli ne rosi. Nekateri avti je na polno ne morejo izklopiti in teče najmanj na ene 5%, tako se pa škoda dela brez vpliva na to.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Re:

Napisal/-a Energetik81 Pe maj 27, 2011 8:36 am

robert11 je napisal/-a:
Energetik81 je napisal/-a:Ne, to velja tudi za realni motor. Če meriš navor na glavni gredi in ga pomnožiš z njenimi obrati, boš dobil ven natančno moč, ki jo daje mašina. Hudiča, saj smo tako merili moč elektromotorja pri vajah na faksu..

Hudič nima s tem veze.

Bencinski motor in elektromotor sta dva različna pojma.
Bencinski motor nima linearne povezave med obrati in navorom. Kot kažejo diagrami, ima navor največji le v sredini obratov.
Pa poglej na zgornjem grafu, koliko navora ima že pri malih 1500rpm. 75% maksimalnega, samo stopalko moraš pritisniti do podna.
Logično da nima linearne povevzave z obrati, tudi EM je nima, ker ima navor praktično konstanten skozi celo delovno območje. Približno linearna je odvisnost moči od obratov.

lp
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Zakaj klima zmanjša moč motorja

Napisal/-a sašo5 Pe maj 27, 2011 9:09 am

joztom je napisal/-a:Klima kompresor že ime pove da stiska plin in ga utekočini. Ob prehodu iz tekočega v plinasto v izparilniku, plin odvzema temperaturo okolici, torej v izmenjevalcu, čez katerega piha zunanji zrak se ohladi pri zdravi klimi in srednji hitrosti vpiha na 8-10°C. V količini plina je razlog, na kateri točki se to dogaja in če je vse prav, v sušilcu na okenčku vidiš način pravilnega vplinjanja. Če je plina premalo, se vplini že v dovodni cevki in le-ta zmrzne in ne dela. Če je plina preveč, pa kompresor reglja in se pretirano matra. Klima se poganja z jermenom na glavni gredi in odvzem moči je enakovreden 10% povišani porabi bencina. V kW je to težko izraziti, se pa zelo pozna, še 3.0l motor zazna obremenitev. Zaprto kroženje se uporablja izključno v tunelu Karavanke zaradi vdora CO2 in plinov, zato ne poslušaj mojstrov. Samo v začetni sekvenci avtomatska klima pri preveliki razliki zapre krog za zelo kratek čas. Vsakodnevna vožnja z zaprtim krogom je bolana. Klimo znak vsak vosu filat, kako pa dela in jo popraviti pa nobeden ali komaj dva v LJ. Tudi jaz nimam pojma. Pozimi vklopimo klimo na 14 dni za deset minut, da zakroži plin (cca 1000g), ki ima primešano ene 200g olja do vseh tesnil in le-ta ohranijo tesnost, semeringi itd. Drugače je pa vožnja pozimi s klimo čista potrata, če je sistem šob čist in prav nastavljen, nikoli ne rosi. Nekateri avti je na polno ne morejo izklopiti in teče najmanj na ene 5%, tako se pa škoda dela brez vpliva na to.

jasno in jedrnato napisano :arrow: dodam še samo, da par km pred koncem vožnje izključite kompresor, da se uparjalnik posuši, tako ne bo nobenih plesni in glivic v sistemu
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov