marko stare je napisal/-a:JoeLoe je napisal/-a:Ne preveč Korejce v zvezde kovat... Njihov razvoj temelji na raznih drugih znamkah, na kopiranju. Tudi Japonci so tako začeli..., če smo fair.
Prvi korejski avti so bili večinoma zelo slabe kopije Fordovih vozil. Ford je šel dvakrat v Korejo in dvakrat so ga napel, ko štrumpantel... Ko so scuzali dost znanja so začeli z lastnim razvojem. Govorim o Kia Motors in Hyundai-ju. Daevoo je bil plod velikodušnosti GM. Prvi avti in drugi in tretji itd. so bili navaden drek, ki se je kvaril na par kilometrov zaradi slabih materialov in še sestavljen je bil slabo. So se pa uspešno učili na lastnih napakah in rezultat je danes tu - še vedno tehnično malo zaostajajo za evropskimi in japonskimi avti, ampak samo še za pol koraka ali pa še manj. Čez kakih pet let se zna zgodit obratno. Kia in Hyndai sta velika koncerna in svoje avtomobilske fabrike so izdatno futrali iz drugih panog, da so zdaj to kar so.
Kitajci so zdaj v fazi kopiranja, tako kot Korejci pred 20 do 25 leti in Kitajci bodo rabili manj časa za napredovanje, ker je danes svet čisto drugačen kot je bil pred 20 leti pa še bolj agilni so kot Korejci.
Osebno še vedno raje kupim v EU izdelan avto, ki je plod znanja ljudi iz EU. Pa da se razumemo - ne zato ker bi bili Korejci slabši. Mislim celo, da so Kie in Hyundaji celo boljši kot večina francoskih avtov... sem imel pač slabe izkušnje s francoskimi znamkami.
Danes Korejci jemljejo tržne deleže ameriškim in evropskim znamkam, čez deset let bodo Kitajci jemali trg Japoncem, Korejcem, Američanom in EU.
Ne spet govrit na pamet o razvoju Korejskih avtov, nič niso kopirali ali kako že to razumeš, če že so lincenčno izdelovali kakšno znamko v začetku to pa ni kopiranje ali kraja, tudi zastava je lincenčno nekdaj izdelovala fičke, pz. 101 itd in nikdar se ni reklo da so kopirali ali kradli lincence. In po čem tehnično zaostajajo, in da so se kvarli kje si to našel...veš kdaj so že uporabljali 16V tehniko serijsko, električne dodatke itd kar še danes pri EU avtih znatno dražjih kurblaš šipe na roko

no in kje v Koreji pa je bil prisoten FORD

KIA je izdelovala lincenčno po Mazdi, Hyundai pa po Mitsubischiju in to je to....terenec Galoper se je donedavnega ponekod prodajal celo pod Mitsubischi Pajero. Kitajcom pa itak ni potrebno krast, ker vse svetovne znamke rinejo in odpirajo fabrike pri njih ....morda, da ne bo kdo razočaran ko bo zasledi v svoji homologacijil da Audi A-6 ali morda Vw pasat nosi poreklo izdelano in CHINA......in kdo koga cuza

Ford je bil v Koreji pred Mazdo in Mitsubishijem. Ford je bil v Koreji nekje po 1953, ampak gotovo pred 1970. Korejci so že takrat gradili velike koncerne, ki so izdelovali praktično vse. Ford je v Korejo vstopil kot pomoč pri obnovi Južne Koreje po vojni med Severno in Južno Korejo. Tja so do leta 1975 šli dvakrat in obakrat so popušili, ker avtomobilskega trga pri njih niso mogli postavi na noge. Potem so Južni Korejci, ko je Ford prekinil sodelovanje in z znanjem, ki so ga scuzali od Forda, sami začeli delat avte. To so bili tisti, kvarljivi in slabi. Teh avtov niso nikoli uspeli plasirat v tujino. Takrat se je začel njihov razvoj...
Hyundai je začel avte delat leta 1967. Njihov prvi avto je bil kopija Forda Cortine. Potem so najeli tipa, ki je vodil British Leyland in naročili design za Pony-ja pri ItalDesign-u. No, to je bil pa prvi avto, ki so ga prodajal po svetu, ampak to je bilo šele 1982.
Pred tem so evropske in ameriške znamke dobro prosperirale in predvsem evropske bile v špici razvoja.
Še o Japoncih: Do leta 1950 ni bilo na Japonskem omembe vredne avtomobilske industrije. Toyota je sicer začela delat avte že pred drugo svetovno vojno, ampak ti avti so se vozili le na Japonskem in po Mandžuriji in so bili slabe replike Dodge-a in Chevrolet-a. Tudi oni so začenjali konkreten razvoj takrat, ko so evropske in ameriške znamke na veliko prodajale svoje izdelke po celem svetu. Prvi omebme vreden Toyotin izvozni artikel je bila Carina, ki so jo začeli delat 1970...
Toliko o Korejskem in Japonskem razvoju.
Glede Kitajcev se bomo pogovarjal pa čez kakih deset let. Verjetno nas bo takrat že veliko vozilo Kitajska vozila, ker bodo spodobne kvalitete in tudi konkurenčne cene bodo imeli.
To, da Korejci sami razvijajo sploh ne osporavam, samo to so v preteklosti počeli z izdatno podporo iz EU, pa če je ta bila v obliki licenc ali pa brez njih.
Aja, pa ne pozabit, da se zdaj piše leto 2008. Le malo osnovnošolskega znanja rabite, da zračunate koliko časa so Korejci rabili, da se lahko postavijo ob bok VAG-u, Renault-u, PSA-ju ipd.