Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Poraba passat

Napisal/-a lisko Po jun 22, 2015 10:17 pm

Blinder je napisal/-a:
ven0m je napisal/-a:
Upoštevaj vse faktorje:
- 2.0 dizl 170hp
- pot na morje (v avtu več oseb + več prtljage)
- 225 pnevmatike in 17'' platišča (vprašanje koliko so težka in koliko tlaka si imel)
- žgeče vroč asfalt (posledično sesan vroč zrak)
- kako si vozil (tekoče z prometom ali slepo tišal in zaviral vsakih par metrov)


čipiranje, teža pnevmatik in felten in vroč zrak ne igrajo vloge pri porabi.

cnt je napisal/-a:Bi bila zanimiva analiza poraba vs masa vozila...

Saj imaš ta podatek v katalogu, tovarniški podatki. Boš kmalu ugotovil, da bolj jko je švoh motor, manj porabi :D Izjema so lahko primerjave med zastarelim osnovnim motorjem in novim močnejšim.


pa še kako igra vlogo in teža in obseg koles in masa vozila :) In ja manj porabi že res....ob temu primerni vožnji :) Ker je cliotov ko smetja lahko nardimo in čist simpl test....1.2 60 km clio za osnovo in potem gremo vse do rs-a.....kdo mislite da bo imel najmanjšo porabo? 1.2 clio sigurno ne...bo kr proti najveji porabi....
Zakaj? Pelji se z 1.2 cliotom 140 in vozi dinamično ( prehitevanja, pospeševanja itd....) 1.2 motorček bo vedno na polni obremenitvi....tam pa vsak motor pije. Med tem ko se bo RS vozil pod prostim tekom skoraj....

To je štos porabe , ki ga marsikdo ne razume, da močnejši motor kot je manj bo pil (gledano relativno na moč motorja in pa sveda do neke meje....večji ko je motor več tudi porabi za lastno delovanje). Govorimo seveda o ENAKEM avto in ENAKI vožnji. manjši kot je motor bolj se matra in posledično več porabi ( izkoristek pada z obremenitvijo ). Kar je popolnoma logika...
Recimo pri 100kmh na uro rabimo na kolesih X navora...manjši motor kot je večje prenose bo moral imet da bo dosegal ta navor...posledično se bo vrtel hitreje in porabil več ( več sesalnih ciklov in seveda bolj odprta loputa za plin da bo sploh dosegal potreben navor).
Med tem ko bo močnejši motor razvil več navora in ne bo rabil priganjanja v visoke obrate ter posledično bolj pridušeno stopalko za plin.
In ja čist konkretno ( na pamet ) če zanemarimo vse faktorje ( trenje, težo in bla bla) , potem pri 100kmh rabimo točno količino energije da vzdržujemo hitrost. Tukaj pa več ni važno kako močan je motor...recimo rabimo 30kW ( na pamet) in 1.2 clio bo skoraj na vrhunco z močo ( skoraj poln plin) med tam ko RS bo imel še ohoho razerve....pri enaki hitrosti bo poraba približno enaka ( razlika je seveda v trenju gum in teži vozila ter koeficijenta zračnega upora). Ogromne razlike pa so pri pospeševanjih....ko bo recimo 1,2 clio pospeševal do jutri s polnim plinom....rs pa par sekund....tukaj pride do razlike v porabi...pri pridobivanju hitrosti. Zato tudi take razlike med mestno in odprto vožnjo.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Re: Poraba passat

Napisal/-a ven0m To jun 23, 2015 12:51 am

Blinder je napisal/-a:
ven0m je napisal/-a:
Blinder je napisal/-a:
ven0m je napisal/-a:
Upoštevaj vse faktorje:
- 2.0 dizl 170hp
- pot na morje (v avtu več oseb + več prtljage)
- 225 pnevmatike in 17'' platišča (vprašanje koliko so težka in koliko tlaka si imel)
- žgeče vroč asfalt (posledično sesan vroč zrak)
- kako si vozil (tekoče z prometom ali slepo tišal in zaviral vsakih par metrov)


čipiranje, teža pnevmatik in felten in vroč zrak ne igrajo vloge pri porabi.


Potem bi bilo dobro, da še to greš povedat vsepovsod kjer učijo Fiziko narobe in jim poveš kako je prav:
- da lahko vroč zrak isto stisneš kot hladen zrak
- da nevzmetena teža ne vpliva na rotacijo osi
- da če z elektronskim uravnavanje vbrizgaš več goriva v cilinder ga dejansko ne vbrizgaš več (foobar)

Ajde seos. :lol:


Seos ja. Ce enacis tezo in vztrajnost pol res si prav za en seos dober :roll:


Povej mi, če je nevzmetena teža večja boš porabil isto ali manj energije, da jo zavrtiš in držiš na določeni rotacijski hitrosti?

ps: Pozabil si na ostalo kaj si naštel. Reči ja ali ne, gremo pravila fizike na novo določit? F != m*a :bere
Jeremy Clarkson: "So when you were saying that it won’t slide, what you meant was, ‘I can’t slide it.’“
James May: "Yes."
 
Uporabniški avatar
Milan_48
Novinec
 
Prispevkov: 164
Pridružen: Ne jan 01, 2006 12:59 pm
Kraj: Šavrinija

Re: Poraba passat

Napisal/-a Milan_48 Če jun 25, 2015 12:59 pm

Meni se je zgodilo enkrat, da sva z ženo peljala iz Kp v Mb različna avta z enako hitrostjo. MB CLK 320 in C4 1,6 s pol manj konji in 200kg lažji. Oba sta imela enako povprečno porabo.

Oglej si filmček tega dizelaša, težka in glomazna Škoda Superb https://www.youtube.com/watch?v=N5jZZpVPQgc in https://www.youtube.com/watch?v=J-ux41t1-fo.
Nulla tenaci invia est via!
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3875
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Poraba passat

Napisal/-a Blinder Če jun 25, 2015 8:11 pm

ven0m je napisal/-a:
Povej mi, če je nevzmetena teža večja boš porabil isto ali manj energije, da jo zavrtiš in držiš na določeni rotacijski hitrosti?



Da jo zavrtiš porabiš več energije, tle se boriš proti vztrajnosti, niti ne teži. AMpak po drugi strani to energijo dobiš nazaj, ker potem avto dlje časa laufa. Isto kot vztrajnik na motorju. Rabi dlje časa, da se obrati dvignejo ampak tudi isto dlje časa, da padejo, tako da dobiš nazaj porabljeno energijo. Kot da bi zalet imel. Za jo držat na hitrosti pa se porabi isto energije.

Liskovega posta ne bom niti komentiral.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Milan_48
Novinec
 
Prispevkov: 164
Pridružen: Ne jan 01, 2006 12:59 pm
Kraj: Šavrinija

Re: Poraba passat

Napisal/-a Milan_48 Če jun 25, 2015 9:13 pm

Dva primera: Sem tudi peljal salonsko Hondo CR-V 2,2d iz Kopra na Šmarje in nazaj, precej živčno, a ne hitreje kakor 90km/h in je imela povprečno porabo 22,5l/100km. Prijatelja sem peljal iz Kopra v Izolo in nazaj, ker je rekel, da nikakor ne more žreti Laguna dizl več kot 7l/100km, imela sva okrog 15l/100km. Kaj naredi nemirna noga in bremza - gas način in ne nujno visoka hitrost. Toliko od mene o porabi. O porabi se ne grem več.

Moje mnenje je, da ta avto avtorja začetnika te teme, res porabi preveč, če je vse tako kot je napisal.
Nulla tenaci invia est via!
 
BlackGuard
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 29
Pridružen: So jan 11, 2014 7:21 pm

Re: Poraba passat

Napisal/-a BlackGuard Če jun 25, 2015 9:39 pm

Blinder je napisal/-a:
ven0m je napisal/-a:
Povej mi, če je nevzmetena teža večja boš porabil isto ali manj energije, da jo zavrtiš in držiš na določeni rotacijski hitrosti?



Da jo zavrtiš porabiš več energije, tle se boriš proti vztrajnosti, niti ne teži. AMpak po drugi strani to energijo dobiš nazaj, ker potem avto dlje časa laufa. Isto kot vztrajnik na motorju. Rabi dlje časa, da se obrati dvignejo ampak tudi isto dlje časa, da padejo, tako da dobiš nazaj porabljeno energijo. Kot da bi zalet imel. Za jo držat na hitrosti pa se porabi isto energije.

Liskovega posta ne bom niti komentiral.


To kar si napisal je seveda res, ampak si pozabil, da moraš na cesti tudi zavirat. Torej je manjša masa/vztrajnost "vedno" +.
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Re: Poraba passat

Napisal/-a ven0m Pe jun 26, 2015 6:11 am

Lahko mod izbriše zgornji post prosim.
Zgornji post pozabi, ker sem te v štartu narobe razumel in kasneje skušal popravit ampak nisem mogel več uredit/zbrisat.

Blinder je napisal/-a:
ven0m je napisal/-a:
Povej mi, če je nevzmetena teža večja boš porabil isto ali manj energije, da jo zavrtiš in držiš na določeni rotacijski hitrosti?



Da jo zavrtiš porabiš več energije, tle se boriš proti vztrajnosti, niti ne teži. AMpak po drugi strani to energijo dobiš nazaj, ker potem avto dlje časa laufa. Isto kot vztrajnik na motorju. Rabi dlje časa, da se obrati dvignejo ampak tudi isto dlje časa, da padejo, tako da dobiš nazaj porabljeno energijo. Kot da bi zalet imel. Za jo držat na hitrosti pa se porabi isto energije.

Liskovega posta ne bom niti komentiral.


Nisi v vakumu in brez gravitacije. Gravitacijski pospešek navpično navzdol (teža kolesa) direktno vpliva na kotalni upor in površinsko trenje - če bo kolo imelo 7kg ali 15kg boš pri slednjem porabil več energije, da jo obrneš in VEČ energijo boš moral dodajat, da držiš obrate.

F = m * a => a je konstanta, če bo m večji bo tudi F večji.
Jeremy Clarkson: "So when you were saying that it won’t slide, what you meant was, ‘I can’t slide it.’“
James May: "Yes."
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3875
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Poraba passat

Napisal/-a Blinder Pe jun 26, 2015 10:03 am

ven0m je napisal/-a:
kotalni upor in površinsko trenje - če bo kolo imelo 7kg ali 15kg boš pri slednjem porabil več energije, da jo obrneš in VEČ energijo boš moral dodajat, da držiš obrate.


Za našteto je nepomembno, če so vzmetene mase ali ne, ker se gre v obeh primerih le za običajno težo. Smo pa se že preveč zapletli tle, tako da odhajam.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Poraba passat

Napisal/-a abbe Pe jun 26, 2015 10:23 am

kje pa si čipal avto?
obstaja možnost , da mapa ni dobr napisana pa je zato večja poraba?
Ni vse res kar napišem
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov