Blinder je napisal/-a:ven0m je napisal/-a:
Upoštevaj vse faktorje:
- 2.0 dizl 170hp
- pot na morje (v avtu več oseb + več prtljage)
- 225 pnevmatike in 17'' platišča (vprašanje koliko so težka in koliko tlaka si imel)
- žgeče vroč asfalt (posledično sesan vroč zrak)
- kako si vozil (tekoče z prometom ali slepo tišal in zaviral vsakih par metrov)
čipiranje, teža pnevmatik in felten in vroč zrak ne igrajo vloge pri porabi.cnt je napisal/-a:Bi bila zanimiva analiza poraba vs masa vozila...
Saj imaš ta podatek v katalogu, tovarniški podatki. Boš kmalu ugotovil, da bolj jko je švoh motor, manj porabiIzjema so lahko primerjave med zastarelim osnovnim motorjem in novim močnejšim.
pa še kako igra vlogo in teža in obseg koles in masa vozila


Zakaj? Pelji se z 1.2 cliotom 140 in vozi dinamično ( prehitevanja, pospeševanja itd....) 1.2 motorček bo vedno na polni obremenitvi....tam pa vsak motor pije. Med tem ko se bo RS vozil pod prostim tekom skoraj....
To je štos porabe , ki ga marsikdo ne razume, da močnejši motor kot je manj bo pil (gledano relativno na moč motorja in pa sveda do neke meje....večji ko je motor več tudi porabi za lastno delovanje). Govorimo seveda o ENAKEM avto in ENAKI vožnji. manjši kot je motor bolj se matra in posledično več porabi ( izkoristek pada z obremenitvijo ). Kar je popolnoma logika...
Recimo pri 100kmh na uro rabimo na kolesih X navora...manjši motor kot je večje prenose bo moral imet da bo dosegal ta navor...posledično se bo vrtel hitreje in porabil več ( več sesalnih ciklov in seveda bolj odprta loputa za plin da bo sploh dosegal potreben navor).
Med tem ko bo močnejši motor razvil več navora in ne bo rabil priganjanja v visoke obrate ter posledično bolj pridušeno stopalko za plin.
In ja čist konkretno ( na pamet ) če zanemarimo vse faktorje ( trenje, težo in bla bla) , potem pri 100kmh rabimo točno količino energije da vzdržujemo hitrost. Tukaj pa več ni važno kako močan je motor...recimo rabimo 30kW ( na pamet) in 1.2 clio bo skoraj na vrhunco z močo ( skoraj poln plin) med tam ko RS bo imel še ohoho razerve....pri enaki hitrosti bo poraba približno enaka ( razlika je seveda v trenju gum in teži vozila ter koeficijenta zračnega upora). Ogromne razlike pa so pri pospeševanjih....ko bo recimo 1,2 clio pospeševal do jutri s polnim plinom....rs pa par sekund....tukaj pride do razlike v porabi...pri pridobivanju hitrosti. Zato tudi take razlike med mestno in odprto vožnjo.