Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
B_M_W
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 511
Pridružen: Ne jul 11, 2004 9:56 am
Kraj: Prekmurje

Napisal/-a B_M_W Pe sep 03, 2004 9:11 am

Če je preveč olja ti najbolj trpi oljna pumpa kot jaz vem.
 
mitja320
Novinec
 
Prispevkov: 327
Pridružen: Pe avg 29, 2003 2:15 pm

Napisal/-a mitja320 Pe sep 03, 2004 10:39 am

Mate je napisal/-a:Najprej prosnja, Nejko17, dej prosim uporabljaj navadne Vje in ne dvojnih. Hvala.

Da ne bom odpiral nove teme, samo vprasanje glede porabe olja. Na palici za merit olje so v tistem obmocju, kjer bi morala biti gladina olja take pikce, v kovini (al da se olje bolj prime gor, al da se lazje vidi kolk ga je) v dolzini kaksen centimeter. Kolk olja manjka, ce se gladina spremeni za priblizno pol teh "pikic" oz. kaksnega pol centimetra? Avto je pa Golf IV 1.6 in ma 114kkm olje pa od 57kkm naprej mislim da Aral Basic Tronic. Zanimivo je predvsem to, da pred kaksnimi 20kkm ni popil niti kaplice olja, pred servisom pa je manjkalo kaksne 4mm olja. Je mozen vzrok zato obcasno tiscanje po ac (ki ga je vedno vec :oops: ) med 160 in 200, po obratih nekje od 5k pa do 6,2k. Vsaj mudil se mi je z morja ;)
Se tole... kaksne so lahko "poskodbe" ce je olja prevec?

Hvala.


Olje mora biti vedno med tema dvema oznakama. V tvojem primeru med prvo in zadnjo pikico. Avto pri obratih pije več olja. Tudi avtomobili, ki ga nikoli ne pijejo ga ponavadi spijejo malo pri max obratih. Pri vsakem je drugače, ponavadi je med pikami do 1l olja. Poglej v navodila od avta, kjer ti pišejo max. obrati. Ponavadi je tako, da ima avto dovoljene max. obrate npr. 6.000 non stop in npr. 6.500 kratkotrajne obremenitve. Če je malo preveč olja ni problema. Ponavadi ga avto prej spije. Če pretiravaš in ga je res preveč ti lahko motor dobesedno eksplodira (še danes ne vem točno zakaj, vem samo, da se je že zgodilo. Olje se tudi peni, kar ni dobro. Če ga redno tiščiš po AC redno preverjaj nivo olja. Ne priporočam, da gre pod polovico tistih oznak.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe sep 03, 2004 10:56 am

Skoraj pri vseh znamkah je med oznakama na palčki za mert olje 1liter razlike.
Priporočljivo je imeti stalno malo nad 2/3, nikoli pa ne preveč, ker ti ga bo zaradi prevelikega tlaka ali podtlaka, moralo nekam prestavit in tu lahko potem nastrada nekaj v mašini.

Nejko kok časa ga pa vozi? Mogoče ga pa preveč tera?
Če ne gre drugače naj proba z oljem selenia 20W50 - men po tem olju avto ne spije niti deci olja na 1000, pa se je prej pri zanič olju lahko zgodil, da je spil tut po liter na 1000km.
Old subarus never die, they just get faster!
 
monti
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 47
Pridružen: Po dec 16, 2002 12:15 pm

Napisal/-a monti Pe sep 03, 2004 11:37 am

ZA Felicije 1.3 je značilno da pijejo olje. Moj fotr je tud mel tako ČEHO. res da je mela cca 140 k KM sam je popila več olja k pa moj prejsnji traktorcek, ki je mel x kilometrov.
Tud pr nas je bla masina suha......sam popila je pa nenormalno olja........
pol je pa se katalizator crknu.....smo se pozanimali za popravilo....je fotra skorej kap zadela......so je kar prodal.
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Pe sep 03, 2004 12:00 pm

hmm zdj k je menou ole ma notr gtx3 castrol... pa tud tega doliwa
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Pe sep 03, 2004 12:57 pm

Hm... pogledal sem na racun... notri je bilo nalitega menda 4,5 litra olja. Natancno: Aral Basic Tronic 205L po ceni 2800/L. Zdej bom sel pa se enkrat v avto pogledat kolk je olja in kaj pise v knjizici, kolk ga je treba.

Glede pikic, niso ena za drugo, ampak ubistvu takole:
. . . . . . .
. . . . . .
. . . . . . .
. . . . . .
. . . . . . .
. . . . . .
(samo da ni tok razmaka po visini)
Vse skupaj je dolgo (visoko) kaksen centimeter, mogoce centimeter pa pol.

Se glede tiscanja po AC. Tista dolga hitra voznja je bila ubistvu samo enkrat od kopra do lj, po ac ubistvu skoz med 160 in 180, ene 10 km vmes gas do konca (190-200). Pa se voznja proti splitu in od splita nazaj domov... kokr se je dalo po ac hitrosti pa okol 140, razen enih 30 km 160, pa vmes mal do 190, 200. Obicajno po AC vozim med 110 in 140, enkrat al pa dvakrat na mesec ga pa mal "prepucam" pa si dam duska okol 180, k vec po obvoznci niti ni pametno vozt. Samo to je najvec enih 10km.
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Pe sep 03, 2004 1:29 pm

Sem sel zdele pogledat... palica zgleda nekako takole:
|
|
| <-- vrh olja
/
|
|:
|:
|:
|
\
|
|
|

Je oznaceno do kam je olje. Visina je enaka, ne glede na to, ce avto pred tem stoji, ali pa je topel. Une "pikice" so oznacene z dvopicji.

V knjigi pa nisem najdu, koliko olja je treba vliti v motor. Itak je podatke zelo tezko najti... za volumen tanka sem rabil 15 minut, da sem najdu: priblizno 55l :roll:
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Pe sep 03, 2004 1:50 pm

Torej maš preveč olja v mašini?
Slika
 
mitja320
Novinec
 
Prispevkov: 327
Pridružen: Pe avg 29, 2003 2:15 pm

Napisal/-a mitja320 Pe sep 03, 2004 3:32 pm

Še zmeraj si ne predstavljam. Če se ti ne bo javil nobeden z Golfom vprašaj na servisu, da ti razloži. Verjetno so ti dali prav.
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Pe sep 03, 2004 3:38 pm

nixxon, to, da ga je prevec, vem.
mitja320 cuden servis, ocitno :roll: Bom poklical pa vprasal.

Mene samo zanima, a morm it zdej do enga, da mi dvigne avto, pa olje ven stocit, al se lahko tko vozim, pa ne bo skode. Sam lahko edino z dvigalko avto dvignem, samo tisto mi ni lih za uspodi lezt. :evil:
 
McBobo
Novinec
 
Prispevkov: 134
Pridružen: Pe sep 03, 2004 4:26 pm

Napisal/-a McBobo Pe sep 03, 2004 5:06 pm

monti je napisal/-a:ZA Felicije 1.3 je značilno da pijejo olje. Moj fotr je tud mel tako ČEHO. res da je mela cca 140 k KM sam je popila več olja k pa moj prejsnji traktorcek, ki je mel x kilometrov.
Tud pr nas je bla masina suha......sam popila je pa nenormalno olja........
pol je pa se katalizator crknu.....smo se pozanimali za popravilo....je fotra skorej kap zadela......so je kar prodal.


Tudi sam imam čehičko 1.3 glxi, je pa že naklepala 180k km, pa zmeri več olja zahteva. Protona je pila skorej več kot bencina, potem poizkusil Shell super, kar je zelo zmanjšalo porabo-1l na 4000 km, zdaj mi pa pušča čez oring pri pogonu na alternator, se mi pa že jeb... Sam teraj dokler gre, pol pa u graben. Ravno danes sem dolil olje in ga je že manjkalo 1,5l od maksimuma. Se mi je zdelo, da ga mora že kar manjkati, ker je lučka za olje pri vžigu že malo dlje gorela, preden je ugasnila, kot ponavadi.
 
mitja320
Novinec
 
Prispevkov: 327
Pridružen: Pe avg 29, 2003 2:15 pm

Napisal/-a mitja320 Pe sep 03, 2004 7:11 pm

Mate, vprašaj na Mobisuxu, tam boš verjetno takoj dobil odgovor. Če ga je preveč, ga bo treba iztočiti.

Če imaš navaden 1.6 je pravilno 4,5 l. olja, če je pa 1.6 16V je pa samo 3.2 litra. Možno, da ti je mehanik zajebal. Na Mobisuxu boš izvedel od uporabnika BlueGTI, zraven pa obvezno napiši letnik in tip motorja (iz prometne). Vprašaj tudi za oznake na palčki.
 
Uporabniški avatar
woolff
Uporabnik
 
Prispevkov: 1276
Pridružen: Ne jan 11, 2004 5:12 pm
Kraj: Lukavci

Napisal/-a woolff Pe sep 03, 2004 7:14 pm

Je potem možno, da zaradi tega ružijo dročniki (če je preveč olja) :?:
:roll:
Če se bojiš brzine prelepi števec!
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate So sep 04, 2004 12:54 pm

mitja320: hvala. Masina je navadna 1.6 8v (SR oznako ma gor napisano)

Olja je na racunu pisalo 4,5L, samo ga je bilo prevec. Sem sel do enga majstra tukile zraven, ga je stocil ven... na oko 2 deci... vec ni mogl bit, in je zdej olja do maximuma. Mislm pa, da se malo pozna tud pri delovanju masine... vsaj zdej se mi zdi avto mal bolj poskocen. Vec navora pa moci. Preducerisnem zjutri je bil pa prov len.

woolff: sicer se ne spoznam... samo zakaj naj bi drocniki ruzili, ce je prevec olja? Sej maze vse vredu... pomoje je edina posledica, da ga vec popije, in se tezje vrti, ker je pritisk vecji (olje ni stisljivo, zrak pa je) pa zato pride tud vec olja do katalizatorja, kar pa ni vredu, ker lahko kasneje v katalizatorju zgori (mislm, da sm to nekje prebral). Ce kej od tega ni prov, me prosm popravte. Uporabljam samo svojo bolj ali manj zdravo pamet :oops:

Hvala vsem, k ste mi pomagali :)

:hi
 
j-a-s-k-o
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 64
Pridružen: Ne sep 05, 2004 1:09 pm
Kraj: postojna

Napisal/-a j-a-s-k-o Ne sep 05, 2004 1:14 pm

morda so ti skurjeni tefloni,pel mehankarju pa bos vidu
 
georges
Novinec
 
Prispevkov: 151
Pridružen: Po maj 05, 2003 4:41 pm
Kraj: krško

Napisal/-a georges Po sep 06, 2004 4:46 pm

No da se še jaz mal poleg vmešam. Mel sodelavec podobne probleme z golfom IV prej mu ni pilo nič olja no minimalno da ne bom rekel nič pol pa je mogel dolit liter olja na menjavo to je blo pri 75.000Km pol pri 90.000 je mogel zamenjat teflone ker je šlo na 1000km liter olja. Sam motor je bil 1.4 ,75KM. ne bom pa rekel da se je pri tebi isto naredilo no boš videl.
Jaz mam drugače tut probleme s pitjem olja uporabljam pa Valviline Durablend 10-40 glede sintetičnosti pa ne vem kako je ker mi mehanik rihta pa ga sploh ne vprašam kako je. No spije mi pa od 2-3litre na 15.000km sploh še takrat ko avto ganjam po avtocesti. Je pa že vseh 50.000km ki sem jih naredil isto pozimi ga gre manj kot poleti. Ma kdo kako idejo kako olje naj poskusim dat noter pa če bi blo mogoče kaj bolje. Avto ma 130.000Km je pa Opel Vectra 1.8 16V letnik 99 no pa na izpuho ni po pripovedovanju kolegov videti nobenega dima ko smo se ganjali po avtocesti. Katalizator pa deluje brezhibno ker ni pokazalo nič ko sem bil na tehničnem. Tako da ne vem kaj bi blo.
 
mitja320
Novinec
 
Prispevkov: 327
Pridružen: Pe avg 29, 2003 2:15 pm

Napisal/-a mitja320 Po sep 06, 2004 5:18 pm

Predvidevam, da ti nikjer ne pušča. Meni se zdi poraba olja dokaj visoka. Ali si prepričan v kilometre? Plavega dima ne boš videl na AC, ker ga takoj odpihne. Najbolje ga vidiš pri zagonu motorja, ali pa če ti kdo na mestu stisne gas v obrate, pusti, da padejo do 2-3000 in spet. Lahko tudi v "štandgasu". (Če) boš videl plav dim ti pušča ali čez teflone, ali pa čez batne obročke. Obročke preveriš tako, da daš meriti kompresijo, če je v redu so tefloni. Ni pa nujno, da boš videl dim. Olje imaš dobro, po tovarniških podatkih pa lahko daš tudi 10W-40 polsintetično.

Glede olja sem slišal deljena mnenja, tako da ti direktnega odgovora ne morem dati. Eni pravijo, da je za star motor najbolje mineralno ali polsintetično, ker ga manj spije. Drugi pa, da pri teh oljih popije manjše molekule (ki bolje mažejo), pusti ti pa večje, ki potem slabše mažejo motor. Od tu baje nižja poraba olja. Ne vem, nisem kemik da bi vse vedel, ampak vsakemu priporočam kot cenejšo varijanto Valvoline Turbo V, ki ga doma točimo že 10 let v vse avtomobile z starejšimi tipi motorjev tudi od novih naprej. Npr. Samara je delala od nove do 150.000 KM kot nova, tudi olja ni pila. Ne vem pa, kako se ta olja obnesejo v novejših (tudi tvojem) motorju. Upam, da te nisem še bolj zmedel, ampak točnega ali pravega odgovora ne boš dobil od nikogar, ker enostavno tega nobeden ne ve. Sam v BMW dajem polsintetično in ga ne pije. Pred tem je bilo sintetično in ga tudi ni pilo. Če bi vedel, da je Castrol TXT polsintetično bi pustil sintetičnega, ampak takrat nisem vedel. Moje mnenje je, da tankaj tega, ki ga imaš, s tem da menjaš teflone (verjetno) ali obročke. Res da je drago in da se po logiki ne izplača, ampak vseeno če hočeš imeti avto v normalnem stanju....Tudi katalizator se počasi baše od izgorenega olja, tako da lahko izračunaš, koliko te pride dolivanje olja + katalizator.
 
georges
Novinec
 
Prispevkov: 151
Pridružen: Po maj 05, 2003 4:41 pm
Kraj: krško

Napisal/-a georges Po sep 06, 2004 5:33 pm

Ne olje nikjer ne pušča. Kilometri naj bi bli realni, glede teflonov ne vem vem pa da ko sem kupil avto no bilo je julija pa sem potem šele septembra opazil da se motor ne ogreje dovolj in sem šel na servis in so ugotovili da ne dela termostat. Tako da sem že kar dosti kilometrov naredil pa vprašanje koliko časa še prej ni delal termostat tako da so se lahko obrabili obročki. Kje bi mi pa lahko zmerili kompresijo? Sicer avto teče kot urca. Tako da ne vem. Mal me grize ta poraba olja se bom še odločil kaj bom naredil. Sej obročki niso tako dragi dražje je delo pa tesnilo glave pa še ostala tesnila. Kdo ve ceno??? :cry: :?
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Po sep 06, 2004 5:41 pm

nebivedu je napisal/-a:Če ne gre drugače naj proba z oljem selenia 20W50 - men po tem olju avto ne spije niti deci olja na 1000, pa se je prej pri zanič olju lahko zgodil, da je spil tut po liter na 1000km.


js mu bom kar to priporočou pa bomo vidl kaj bo...
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
mitja320
Novinec
 
Prispevkov: 327
Pridružen: Pe avg 29, 2003 2:15 pm

Napisal/-a mitja320 Po sep 06, 2004 5:43 pm

Termostat počasi dela škodo. Videl sem tudi Astre, na katerih ga nikoli niso zamenjali in ni povzročil nobenih problemov tudi preko 200.000 km. To je prav, da si menjal, ampak olja ne pije zaradi tega. Obročke uničiš, če teraš mrzel avto. Kompresijo merijo na vsakem malo večjem servisu. Ni velik strošek.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov