Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1943
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To sep 28, 2004 10:49 pm

ej kukr se jst spomnim je šumi letu bliz 300 na uro , ko je skapiru da ma zlomlen volanski drog, in je po asfaltu bremzal le kratek čas, pol je bil pa sam še pesek! tam mu nebi pamagal tud abs al pa kej druzga.
glede bremz večje al manjše na samo trenutno zaviranje nimajo take veze ( če je površina večja rabš večjo moč, čeje manjša -manjšo moč, ampak z obojimi se da vlečt špuro)velka razlika pa je , ker se majhne začnejo pregrevat veliko hitreje kot večje, tle pa se pol velik pozna pri učinkovitosti!!
glede kolegovga megana- ja je razlika v bremzah, tudi v gumah (on ma michelin, pa se nebi glih hvalu z njimi, sephia pa je mela nove gume, ne original) pa tudi v legi avta je razlika. Ampak kukr kol gledaš ,če mora abs delat, pol bremze že tok primejo, da stvar blokira. zato pravm da je velka razlika tudi v ABSih samih -odvisn od cene.
In še enkrat - dobra noga je boljša kot računalnik (povprečen spet), se pa strinjam da po mokrem ali ledu pa zelo prov pride abs.
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI To sep 28, 2004 10:53 pm

lej sej si dubu odgovore glede vsega; zdej pa ti zarad mene vrž vn varovalke ko greš na vožnjo z maminim avtom I don`t really care. Jst sm meu kr nekaj avtov do sedaj; eni z eni brez abs; sploh ni primerjave :roll:
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1943
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko To sep 28, 2004 10:58 pm

INFINITI je napisal/-a:sploh ni primerjave :roll:

evo s tem se pa strinjam :P
in jst se tud nč nočem kregat, sam sem tud vozu neki avtov in mam pač take izkušnje.
no na osnovno vprašanje sva pa tud odgovorila :P
lp
 
Sk|Diver
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 40
Pridružen: Sr sep 22, 2004 11:00 am
Kraj: Novo mesto/Ljubljana

Napisal/-a Sk|Diver Sr sep 29, 2004 10:41 am

Sicer nism prebral vse sam tisto o šumiju sem pa zasledu. F1 ne uporablja ABS-a tolk v vednost.
In ABS podaljša zuavorno pot! Pa naj še kdo tako pametovinč o sili lepljenja in trenju. Naj proba pa bo vidu. Sicer dva različna avtomobila ampak iste gume in približno ista teža. Na suhi cesti pr 60km/h. Z ABS-om sem se peljal ravno zraven brez ABS-a pa je avto sam počepnu v tla mal zajadru levo/desno mal rajsnu in konec. Ustavu se je 2 metra prej kot jz z ABS-om! Tolk o krajši zavorni poti ABS-a. Sicer je mel malo dela, da ga je ravnal sam se je pa vseen prej ustavu. Probal smo pa večkrat pri različnih hitrostih in sem bil zmeri spredi z ABS-om. Kar pa se je obrnilo na mokrem asfaltu. Takrat je bil pa brez ABS-a spredi. Na snegu pa nismo nikol probaval.
Veselo, lepo tedaj je zares, ko bratci vinski mamo kongres! Na zdravje cin-cin
 
Uporabniški avatar
VECTRA 2.0
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 20, 2004 12:13 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a VECTRA 2.0 Sr sep 29, 2004 11:01 am

ABS definitivno podaljšuje zavorno pot ( na suhi cesti v normalnih razmerah ), je pa res, da je za vsak dan dosti uporabnejši in tudi v nepredvidenih situacijah te lahko reši; npr. z enim kolesom zapelješ na bankino - brez ABS imaš veliko problemov pri zaviranju, da ostaneš na cesti; - z ABS šala.
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 Sr sep 29, 2004 11:21 am

ABS dela pri hitrostih, ki so večje od recimo 20 al pa 30 kmh. Tko deluje zadeva, ker če bi ABS deloval vedno, se na nobenem klancu ne bi mogel ustaviti, ker bi ABS prijemal in spuščal zavorne čeljusti.

ABS probaj na prazni cesti pri recimo 70 ali pa več kmh. Če takrat dela je vse v redu. Še noben ABS oz. še noben dober ABS ni deloval pri nizkih hitrostih.

Drugače pa ti mora pri vklopu ABS stopalka trzat. Če probaš ne moreš falit a ti dela al ne.
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Sr sep 29, 2004 3:25 pm

Toliko nakladanja in neresnic, kolikor jih je tu napisanih pa že dolgo ne!

Teorija:

Kja je ABS? Sistem proti blokiranju koles!
Kaj je njegova naloga? Ob tem da prepreči blokiranje koles zmanjša zavorno pot napram blokiranim kolesom (razen na podlgah ki se kopičijo pred blokiranimi kolesi - sneg, makadam, blato,....) in še vedno dovoli manjšo spremembo smeri.

Kaj je EBD? Sistem za enakomerno porazdelitev zavornega učinka na različna kolesa.
Kaj je njegova naloga? Razdelit zavorno silo med različna kolesa tako, da bo vsako kolo optimalno zaviralo.

Imamo različne cenovne razredov vozil in različne sisteme dodatkov k zavoram, ki so zopet različne kvalitete. Ne smemo niti pozabiti na kvaliteto amortizerjev in predvsem na njihovo strošenost, ter samo konstrukcijo avtomobila oz. podvozja. Vse to zelo vpliva na zavorno pot nekega avtomobila.

Poleg tega pa imamo še različno oprijemljive podlage. Ne samo različni pogoji iste kvalitete podlage (suha, mokra, poledenela,..) ampak predvem ob pogoju ko zapelješ z desnima kolesoma iz asfalta na makedam ali kaj podobnega. Takrat je avto, ob blokadi koles, ki sta na makadamu in še vedno vrtenju koles, ki sta na asfaltu, prava vrtavka.

Praksa:
ABS je za veliko večino vozniko in primerov uporabe dobrodošel dodatek, ki zna rešiti marsikatero življenje. Če je opremljen z EBD-jem je še toliko učinkovitejši pri zavorni poti - sploh če je podlaga različnega oprijema. Deluje vedno in pri vsaki hitrosti!!! Če boš pri 5 na uro na dobrem asfaltu pohodil zavoro pač ne bo imel časa popustit, ker se bo avto prej ustavil - večino zavorne sile bodo ublažili amortizerji.

Kar pa se tiče F1, pa so tam profesionalni vozniki, ki so izredno izkušeni in ob normalnih pogojih ter odličnem oprijemu dosegajo boljše rezultate zaviranja kot bi isti dirkači dosegali z najboljšim ABS sistemom in najboljšimi dodatki. Če pa bi dirkalno stezo poledenil, ga ni takega junaka, ki bi uspel s formulo brez ABS prej ustaviti kot navaden Čojko s Formulo z ABS pomagalom.

Tista primerjava med različnimi avti z ali brez ABS dodatka pa ne vzdrži verodostojnosti primerjave.

Edino tega ne nisem nikoli razume in še vedno ne razumem zakaj nimajo avtomobili z ABS dodatkom gumba s katerim bi ABS lahko izklopil. Na snegu in makadamu je ABS moteč in podaljšuje zavorno pot!!!


Primer:
Pred leti se je zgodila smrtna nesreča voznic Yuga, ki je vozila po svojem pasu. Nasproti ji je v škarje pripeljal drug avto, zaradi tega je začela zavirati in se mu umikati na desno. Z desnimi kolesi je zapeljala na makedam in jo je zavrtelo. Nič krive ne dolžna - le premalo izkušena ali neopremljena z ABS-je je žal končala svojo življensko pot.


Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
VECTRA 2.0
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 20, 2004 12:13 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a VECTRA 2.0 Sr sep 29, 2004 3:43 pm

ne vem od kje podatek ( bojda verodostojen ), da se z ABS-om skrajša zavorna pot na suhem asfaltu v optimalnih razmerah. mogoče nimam prov, sam rad bi pa to nekje prebral na konkretnih praktičnih primerih, ker moje izkušnje pravijo drugače;
sej noben ni reku, da se z blokiranimi kolesi prej ustaviš, pomembno je kako doziraš pritisk pri zavorah, ki nimajo ABS-ja.
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan Sr sep 29, 2004 4:05 pm

če maš abs ti kolesa ne blokirajo, ampak se vrtijo, ustavš se hitre, med zaviranjem lahko šofiraš, pa še ne odnese te
v snegu pa ni najbolši
podpis
 
Uporabniški avatar
Omelo
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2051
Pridružen: Ne jun 29, 2003 7:26 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a Omelo Sr sep 29, 2004 4:08 pm

Abs, kakor sm se menu z enim izkušenim mehanikom je na pesku in snegu, tudi ledu (se mi zdi), zelo zelo zelo neuporabna stvar. Avto je mel z absom po malo zasneženi podlagi 38m zavorne poti, brez pa 32. Zato je reku da je funkcija ABS Off, zelo uporabna. A kaj ko ma zelo malo avtov ta gumb, namest pa majo ESP.
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 Sr sep 29, 2004 4:44 pm

Odgovor Omelu in Čojku:

Tega gumba v avtomobilih ni zato, ker je večina voznikov takih, da mislijo kaj so, v resnici pa so popolnoma povprečni vozniki. Vsak smrkavec bi bil frajer in bi ga izklopil pol bi blo pa sranje. Na snegu sicer podaljša zavorno pot ampak z ABS-om še vedno imaš kontrolo nad vozilom. Drugih podlag je pa tako malo, da se ne splača tega gumba not dajat.

Sicer ga pa lahko naredi vsak sam. Zvežeš štekar na škatlo z varovalkami in naj varovalko za ABS.

LP
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Sr sep 29, 2004 7:29 pm

Če imajo nekateri boljši in močnejši avtomobili ESP gumb, ki dela isto delo pri pospešku kot ABS pri pojemku, bi lahko vgradili tudi gumb za izklopit ABS. Na podlagah v katere se zariješ je ABS slabši od blokiranih koles.

@Vectra 2.0
Verodostojen podatek ti ni potrebe iskati v nobeni reviji (žal so tudi podatki iz revij velikokrat zavajajoči in neresnični; naprimer oprijemi letnih in zimskih gum pri različnih temperaturah - velik nateg). Najdi si en lep dolg, raven in neprometen odsek ceste na katerem si na svojem avtu z dodatkom ABS sam izmeriš zavorno pot. Vajo potem ponoviš s tem, da izklopiš ABS (varovalka, ali pa kar kapo snameš dol z ABS-a). Če boš izbral dobro oprijemljivo podlago in imaš navaden ABS brez EBD imaš nekaj šans dobiti boljšo zavorno pot brez ABS in si CAR!!! Večina voznikov tega ni zmožna, sploh pa ob novejših in boljših verzijah ABS-o na novih avtomobilih. Isto zadevo potem ponovi na istem odseku ceste ko pada dež. Takrat pa skoraj ni junaka, ki bi bil boljši brez ABS-a kot z njim.

Tale vaja v mokrem in suhem na istem odseku ceste je tudi zelo dober test kvalitete tvojih pnevmatik. Če imaš razmerje do 30% slabše na mokrem kakor na suhem imaš še vedno dobre gume. Če pa imaš slabše rezultate je počasi že čas za zamenjavo z novimi.

Metodologija:
Pelješ recimo 100km/h, istošasno pohodiš stopalko za zavoro in vklopiš štoparico. Ko se ustaviš dobiš čas ustavljanja. Dobljen čas pomnožiš z začetno hitrostjo v m/s (100 km/h deljeno s 36 je 27,77778 m/s) in deliš z 2. Dobljen rezultat je tvoja zavorna pot.

Kogar stvar bolj konkretno zanima naj si prebere http://www.citroenbilten.com/forum/view ... 458&page=1 začenši s postom alexa iz dne 1.4.2004 (kratek test zavor in gum). Zadeva je zelo obširno testirana in se bo letošnjo zimo z zimskimi gumami nadaljevala.

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Sr sep 29, 2004 7:40 pm

Malo sem zašel iz teme :wink:

Pozabil sem napisati, da je v resničnem življenju zaviranje na polno nekoliko drugačno kakor takrat ko namenoma želiš doseči dobro zavorno pot in se pripravljaš na zaviranje. V vsakdanjem prometu pohodiš zavoro do kraja le takrat ko doživiš šok in moraš takoj ustaviti - takrat je zelo težko najti pravo mero pritiska noge na zavoro, da ti kolesa ne bodo zablokirala. Avtomobilski inžinirji so šli celo tako daleč, da boljši ABS-i zaznavajo kritično zaviranje (čas med popuščanjem pedala za plin in pritisk na stopalko zavore), ter kljub ne dovolj močnem pritisku na stopalko zavore aktivirajo najoptimalnejše zaviranje - ABS z ne dovolj močnim pritiskom na zavoro ne deluje 100% učinkovito.

Zaradi tega je tudi vse več avtomobilov že serijsko opremljenih z ABS zavorami. Samo še najmanjši in najcenejši ga nimajo.

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
VECTRA 2.0
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 20, 2004 12:13 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a VECTRA 2.0 Če sep 30, 2004 1:14 pm

bom poskusil to z varovalko in odklopil abs, da vidim, če je res, sicer kar govoriš ima svoj smisel, ampak moram poskusiti, da bom verjel ker nikakor ne gre skupaj z mojo kmečko logiko in izkušnjami in ni mi jasno: če senzor zazna, da hoče kolo blokirati in spusti zavoro in spet zagrabi in spet spusti... a ni logično, da stem podaljšuje zavorno pot? :?
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Napisal/-a maček Če sep 30, 2004 1:18 pm

VECTRA 2.0 je napisal/-a:bom poskusil to z varovalko in odklopil abs, da vidim, če je res, sicer kar govoriš ima svoj smisel, ampak moram poskusiti, da bom verjel ker nikakor ne gre skupaj z mojo kmečko logiko in izkušnjami in ni mi jasno: če senzor zazna, da hoče kolo blokirati in spusti zavoro in spet zagrabi in spet spusti... a ni logično, da stem podaljšuje zavorno pot? :?


Kaj bi pa mogu sistem delat, držat gumo. Sistem toliko popusti zavoro da se kolesa zopet zavrtijo in ne spusti čist. Če bi pa bil brez ABS bi pa itak podalšu zavorno pot. ABS dela takrat ko vozniki paničarjo in pohodijo stopalko do konca in sunkovito, če ne pa ABS lepo spi.
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 Če sep 30, 2004 1:27 pm

VECTRA 2.0 je napisal/-a:bom poskusil to z varovalko in odklopil abs, da vidim, če je res, sicer kar govoriš ima svoj smisel, ampak moram poskusiti, da bom verjel ker nikakor ne gre skupaj z mojo kmečko logiko in izkušnjami in ni mi jasno: če senzor zazna, da hoče kolo blokirati in spusti zavoro in spet zagrabi in spet spusti... a ni logično, da stem podaljšuje zavorno pot? :?


Odgovor je NE. Lej avto se hitreje ustavi če kolesa niso zablokirana kot če so. Najhitreje se boš ustavil če boš zavoro pritiskal toliko močno, da se kolo še vrti ampak glih tolko da ne zablokira. V F1 je sicer sistem ABS prepovedan ampak poglej kolikokrat se zgodi, da dirkač zablokira kolesa? Zelo malokrat pa še to samo če je ponesreči. ABS poskuša umetno ustvariti točno to. Čim več časa se mora kolo vrteti in čimbolj bremzati.

Pomoje boš razliko najbolj opazil če boš šel enkrat po dežju na parkplac in probal zabremzat z ABS-om in enkrat brez ABS-a. Razlika bo očitna.

PS: Poleg kmečke logike uporabi še fizično logiko :D :D
Zadnjič spremenil Tomaz40, dne Če sep 30, 2004 1:29 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Uporabniški avatar
VECTRA 2.0
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 20, 2004 12:13 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a VECTRA 2.0 Če sep 30, 2004 1:28 pm

MIKIMOUS je napisal/-a:
VECTRA 2.0 je napisal/-a:bom poskusil to z varovalko in odklopil abs, da vidim, če je res, sicer kar govoriš ima svoj smisel, ampak moram poskusiti, da bom verjel ker nikakor ne gre skupaj z mojo kmečko logiko in izkušnjami in ni mi jasno: če senzor zazna, da hoče kolo blokirati in spusti zavoro in spet zagrabi in spet spusti... a ni logično, da stem podaljšuje zavorno pot? :?


Kaj bi pa mogu sistem delat, držat gumo. Sistem toliko popusti zavoro da se kolesa zopet zavrtijo in ne spusti čist. Če bi pa bil brez ABS bi pa itak podalšu zavorno pot. ABS dela takrat ko vozniki paničarjo in pohodijo stopalko do konca in sunkovito, če ne pa ABS lepo spi.

po čem to sklepaš?
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan Če sep 30, 2004 1:40 pm

ko spelješ na semaforju, kdaj hitrej spelješ?
ko se kolesa vrtijo v prazno al takrat ko so tik pred tem da se zavrtijo v prazno?
isto pr abs: če ga ni ti kolesa blokirajo in avto se ustavi zaradi trenja gum
pri abs pa se kolesa vrtijo in bremze res bremzajo in se auto zato ustavi hitreje
poleg tega imaš kontrolo nad vozilom in lahko zavijaš ter se tako izogneš trku

test je enostaven, rabte auto brez abs
peljite se na neko cesto bl na samem, s konstantno hitrostjo, prviš prtisnte bremzo do konca
drugič pritisnte in spuste pa spet prtisnte bremzo...
rezultati so očitni

abs je dober tud zato ker ponavad v kritičnih trenutkih pritisnemo in držimo bremzo, pri tem nas lahko odnes + zavorna pot je daljša (če ga nimamo)
podpis
 
Uporabniški avatar
VECTRA 2.0
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 20, 2004 12:13 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a VECTRA 2.0 Če sep 30, 2004 1:58 pm

hvala mami, da si mi kupla računalnik, sem vedu da se loh z njim kej naučim;
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
P.S. sicer ste mi zdej čist samozavest ubil, ampak neki več pa vem. :vrum
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če sep 30, 2004 2:16 pm

lublancan je napisal/-a:ko spelješ na semaforju, kdaj hitrej spelješ?
ko se kolesa vrtijo v prazno al takrat ko so tik pred tem da se zavrtijo v prazno?
isto pr abs: če ga ni ti kolesa blokirajo in avto se ustavi zaradi trenja gum
pri abs pa se kolesa vrtijo in bremze res bremzajo in se auto zato ustavi hitreje
poleg tega imaš kontrolo nad vozilom in lahko zavijaš ter se tako izogneš trku

test je enostaven, rabte auto brez abs
peljite se na neko cesto bl na samem, s konstantno hitrostjo, prviš prtisnte bremzo do konca
drugič pritisnte in spuste pa spet prtisnte bremzo...
rezultati so očitni

abs je dober tud zato ker ponavad v kritičnih trenutkih pritisnemo in držimo bremzo, pri tem nas lahko odnes + zavorna pot je daljša (če ga nimamo)


Do sedaj sem imel samo na enem avtu(saab 9000) ABS, pa še tam sem ga izključil.
Če si dober voznik, ti gume ne bodo nikjer blokirale, ustavil se boš pa hitreje kot z ABS-om (za asfaltirane ceste mislim, na pesku je spet drugo). Če držiš pedalo enakomereno močno, da se gume še vrtijo, se ustaviš skoraj do polovice hitreje kot z ABS-om, ker bremzaš enakomerno, ABS ti pa vmes spušča in spet prijema in zato rabi daljšo zaviralno pot. In ravno tako lahko zavijaš brez ABS-a, če zaviraš spet enakomerno, da se kolesa še vedno vrtijo. ABS je elekronsko pomagalo, za tiste lenobe, ki nimajo občutka v nogi, al pa se jim ne da malo razmišljat ko vozijo.
Old subarus never die, they just get faster!
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 12 gostov