shusuglao je napisal/-a:_Jerry_ je napisal/-a:
Pa se en popravek: ropot, ki ga slisis, ko ventil udarja ob sedez, ni klenkanje. Izraz "klenkanje" je v strojnistvu rezerviran za tocno doloceno stvar in to je ropot, ki se slisi zaradi prezgodnjega (spontanega) vziga, ki je posledica premalo oktanskega bencina. Tisto je pac navaden ropot...
vem kaj je klenkanje, pa vseeno hvala za strokovno razlago iz strojniških krogov :PRes je, da se s kaksnim velikim stevilom kilometrov, ki sem jih prevozil brez tega dodatka, ne morem ravno pohvaliti (iz dveh razlogov: ker pogosto menjam avtomobile in ker z oldtimerji -ki so od vseh najbolj obcutljivi- ne prevozim veliko km)
lepo to, kajne?
nekje si prebral....nekdo ti je povedal....ne bit pameten če nimaš izkušenj s tem
edit:
HA!
sem vedel da mora biti neka povezava med klenkanjem in svincem
ne da se mi ravno doktorirati iz tega zdaj, ampak po ekspres googlanju, je na več straneh zaslediti to:
Benefits of Lead
Lead in petrol has two effects: one is to prevent knock or pinking and thus permit the use of higher compression ratios, the second is to protect against very rapid wear, or recession, of the exhaust valve seats.
Ad 1: Ves za klenkanje, nisi pa vedel, kaj tocno pomeni

Ad 2: A ti pa imas izkusnje?


Ad 3: Seveda je imel svinec v bencinu med drugim tudi nalogo, da je povecal odpornost le-tega na samovzig. Vendar svinec NI EDINI dodatek bencinu, ki ima to lastnost, zato so ga pac nadomestili s nekim drugim aditivom, ki ni kovina. In ta je ze dodan bencinu, brez skrbi! Kolicino tega aditiva v bencinu ti navsezadnje pove podatek o oktanskem stevilu bencina, kar ni nic drugega, kot ravno odpornost na samovzig. 98 oktanski bencin je npr. bolj odporen na samovzig (in zato primernejsi za uporabo pri avtomobilih z visoko kompresijo, kjer drugace lahko pride do pojava klenkanja), 95 manj in tako naprej...