Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne okt 24, 2004 2:35 pm

shusuglao je napisal/-a:
_Jerry_ je napisal/-a:
Pa se en popravek: ropot, ki ga slisis, ko ventil udarja ob sedez, ni klenkanje. Izraz "klenkanje" je v strojnistvu rezerviran za tocno doloceno stvar in to je ropot, ki se slisi zaradi prezgodnjega (spontanega) vziga, ki je posledica premalo oktanskega bencina. Tisto je pac navaden ropot...



vem kaj je klenkanje, pa vseeno hvala za strokovno razlago iz strojniških krogov :P

Res je, da se s kaksnim velikim stevilom kilometrov, ki sem jih prevozil brez tega dodatka, ne morem ravno pohvaliti (iz dveh razlogov: ker pogosto menjam avtomobile in ker z oldtimerji -ki so od vseh najbolj obcutljivi- ne prevozim veliko km)


lepo to, kajne?
nekje si prebral....nekdo ti je povedal....ne bit pameten če nimaš izkušenj s tem




edit:

HA!

sem vedel da mora biti neka povezava med klenkanjem in svincem
ne da se mi ravno doktorirati iz tega zdaj, ampak po ekspres googlanju, je na več straneh zaslediti to:

Benefits of Lead

Lead in petrol has two effects: one is to prevent knock or pinking and thus permit the use of higher compression ratios, the second is to protect against very rapid wear, or recession, of the exhaust valve seats.


Ad 1: Ves za klenkanje, nisi pa vedel, kaj tocno pomeni :wink:

Ad 2: A ti pa imas izkusnje? :roll: Oprosti, ampak izkusnje ima pri nas le tisti, ki je moral zaradi neuporabe aditiva obnoviti motor, takega bi pa prav rad srecal :wink: Midva lahko razpravljava le teoreticno...

Ad 3: Seveda je imel svinec v bencinu med drugim tudi nalogo, da je povecal odpornost le-tega na samovzig. Vendar svinec NI EDINI dodatek bencinu, ki ima to lastnost, zato so ga pac nadomestili s nekim drugim aditivom, ki ni kovina. In ta je ze dodan bencinu, brez skrbi! Kolicino tega aditiva v bencinu ti navsezadnje pove podatek o oktanskem stevilu bencina, kar ni nic drugega, kot ravno odpornost na samovzig. 98 oktanski bencin je npr. bolj odporen na samovzig (in zato primernejsi za uporabo pri avtomobilih z visoko kompresijo, kjer drugace lahko pride do pojava klenkanja), 95 manj in tako naprej...
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne okt 24, 2004 3:10 pm

Pero je napisal/-a:
_Jerry_ je napisal/-a:Mene ne bo nihce preprical, da lahko neka rahlo obarvana vodica nadomesti svinec, ki je tezka kovina... 8) To so zgodbice za majhne otroke in nacin za praznjenje denarnic lahkovernih kupcev :P Eno je kemija, nekaj drugega pa je carovnija... :cry


Koliko pa misliš da je bilo svinca v bencinu? 2 kg na liter?


Duhovito :D Optimalno kolicino so dolocili s prakticnimi preizkusi, bilo pa ga je ravno dovolj, da je opravil svojo nalogo in hkrati ne prevec, ker bi se sicer tudi na drugih delih motorja zacele nabirati usedline, ki pa bi se za razliko od sedezev ventilov (kateri so sami poskrbeli za sprotno ciscenje) nabirale v nedogled in bi hitro zamasile pretok plinov. Zato si, ce si kdaj odprl motor, na stenah izpusnega sistema (najlepse se to vidi na izstopnem kolektorju) opazil relativno debelo (tudi po nekaj mm) plast usedlin. Te usedline so bile mesanica SAJ in SVINCA in si se moral kar precej potrudit, ce si hotel zadevo ocistit, drugace je bila moc motorja zaradi zmanjsanega pretoka opazno nizja. No, danes je teh usedlin opazno manj, tiste ki pa so, so pa v glavnem saje... brez svinca! Tista vodica, ki ji pravijo "Ventil plus" namrec med procesom izgorevanja izpari ali zgori, nikakor pa se ne more oprijeti sten in tvoriti zascitnega filma... TUKAJ pa kolicina res ni pomembna -tudi ce bi je bilo za 20 kg/liter, bi med izgorevanjem zgorela ali izparela in se ne bi oprijela sten... Ce nekaj NIMA nekega ucinka, kolicina pri tem ne igra nobene vloge :roll:
 
Uporabniški avatar
shusuglao
Novinec
 
Prispevkov: 442
Pridružen: Ne jul 28, 2002 9:55 pm

Napisal/-a shusuglao Ne okt 24, 2004 3:15 pm

_Jerry_ je napisal/-a:
Ad 1: Ves za klenkanje, nisi pa vedel, kaj tocno pomeni :wink:

Ad 2: A ti pa imas izkusnje? :roll: Oprosti, ampak izkusnje ima pri nas le tisti, ki je moral zaradi neuporabe aditiva obnoviti motor, takega bi pa prav rad srecal :wink: Midva lahko razpravljava le teoreticno...


pa od kje ti to da ne vem kaj je klenkanje? :?
daj mi še razloži kako se gume pumpa, ker sem že slišal o tem, ampak ne vem kaj točno pomeni :lol:


napisal sem da avto klenka če ne vlijem tega dodatka notri, meni se to zdi izkušnja
a ni?


kako misliš da je že nekaj v bencinu da se ne vžiga prekmalu?
a nebi potem to motilo tistih avtomobilov ki so narejeni za neosvinčenega?!
in zakaj potem piše da je modro zamakniti vžig če tankaš neosvinčenega(brez dodatkov)?
Slika
Clan Renault kluba Slovenija
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne okt 24, 2004 3:48 pm

shusuglao je napisal/-a:pa od kje ti to da ne vem kaj je klenkanje? :?
daj mi še razloži kako se gume pumpa, ker sem že slišal o tem, ampak ne vem kaj točno pomeni :lol:


napisal sem da avto klenka če ne vlijem tega dodatka notri, meni se to zdi izkušnja
a ni?


Da pojem klenkanje mesas z ropotom ventilov (oz. drocnikov in ostalega mehanizma) sklepam iz tega, ker si v prvem postu napisal, da ti avto, ce ne vlivas dodatka, bolj KLENKA. To zelo tezko verjamem, ker danes tega pojava skoraj ni vec, veliko pogostejsi je bil pred 10, 20 ali vec leti, ko se je pri nas na veliko prodajal se 91 oktanski bencin z "bog ve" kaksnim resnicnim stevilom oktanov... :roll: Takrat je pa pri kaksnih bencinarjih z izrazito visoko kompresijo (Audi 60 iz prve serije je najbolj tipicen primer) res lahko prislo do klenkanja, ampak to je pomenilo se vse kaj drugega, kot samo nadlezen ropot. Neprijetno ni bilo samo za usesa, ampak predvsem za motor, se najbolj za ojnice in lezaje. Danes so poleg bencina cisto drugace zasnovani tudi motorji, tako da do tega kot receno skoraj ne more vec priti. Zvok, ki ga ti slisis, je torej navadno ropotanje mehanizma ventilov, ki je pac odvisno od razlicnih dejavnikov, npr. temperatura in vrsta olja, temperatura motorja, itd. Klenkanja ne bi samo slisal, ampak tudi (in predvsem!) CUTIL...
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne okt 24, 2004 4:02 pm

shusuglao je napisal/-a:kako misliš da je že nekaj v bencinu da se ne vžiga prekmalu?
a nebi potem to motilo tistih avtomobilov ki so narejeni za neosvinčenega?!
in zakaj potem piše da je modro zamakniti vžig če tankaš neosvinčenega(brez dodatkov)?


Seveda bi jih motilo, vendar ne zaradi tega, ker ni svinca. Moti jih zaradi tega, ker je tocka (tlak) vziga pri uporabi bencinov z razlicnim oktanskim stevilom razlicna, zato moramo temu primerno nastaviti predvzig ("tajming" iskre od svecke, ki vzge zmes). Za idealen vzig mora biti tlak (kompresija) malo nizji od tocke, ko bi se bencin vzgal sam od sebe, prav tisti trenutek pa ga mora vzgati iskra iz svecke. Ce iskra pride prekmalu ali prepozno, je izgorevanje nepopolno in izkoristek motorja manjsi. Vendar pa se je to reguliralo predvsem pri starejsih avtomobilih, danes imajo avtomobili ze skoraj vsi avtomatsko regulacijo, nekateri avtomobili (visjega ranga) pa so imeli to ze pred 15 in vec leti... Torej se enkrat: vzig je pametno naravnati oktanskemu stevilu bencina primerno, ne pa zaradi vsebnosti svinca -namesto svinca se za povecanje oktanskega stevila kot ze receno danes uporabljajo drugi aditivi...
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Ne okt 24, 2004 4:26 pm

Večina avtomobilov z elektronskim vbrizgom goriva ima tudi senzor klenkanja. Tisti, ki ga nimajo pa imajo ponavadi stikalo za izbiro oktanov. Iz glave se recimo spomnim Opla Omege A 2.0i, pri kateri si samo obrnil en konektor v motornem prostoru za izbiro med 91 oktanskim in 95 oktanskim bencinom.

Če motor klenka pri uporabi 95 oktanskega bencina obstaja precej poceni rešitev, 98 oktanski bencin. Če se to še vedno dogaja in avto ne spada med zgoraj naštete, potem je pa potrebno nastavit predvžig.

Sploh je pa čisto akademska razprava. Če v knjižici za uporabo avtomobila piše, da deluje na neosvinčen bencin, četudi nima katalizatorja, ni nobene potrebe po vlivanju vodic. Bi rekel, da skoraj ni avtomobila skonstruiranega po letu 1984, ki bi potreboval taka kačja olja. :twisted:

PS. Če motor res slišno klenka, ponavadi ni več daleč od uničenih batov.
 
Uporabniški avatar
Turbobitch
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 756
Pridružen: Po okt 04, 2004 10:18 am
Kraj: Prvi levi sedež 5ke GTT

Napisal/-a Turbobitch Ne okt 24, 2004 4:58 pm

Ventil plus je prou fajn zadeva, pa v tej vodici je vseen nekaj svinca (ampak to so podrobnosti). Pa zadeva res pomaga in na dolgoročen način. Ni ti ga treba vsakič dolivat. Na vsak tretji tank ga naliješ pa zadostuje svojim potrebam. Pa osvinčen bencin se pri nas ne prodaja že nekaj časa. 95 in 98 sta neosvinčena tako da se dodatek vedno dodaja! Jst tankam 98 in dodajam ventil plus pa laufa zakon. Ti maš pa isto petko gtt kot jst tko da verjem da je kul.
Slika
Ne mene krivit za Mobisux, če maš pa probleme pa sam prtiski prekliči.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Ne okt 24, 2004 5:04 pm

_Jerry_ je napisal/-a:
Pero je napisal/-a:
_Jerry_ je napisal/-a:Mene ne bo nihce preprical, da lahko neka rahlo obarvana vodica nadomesti svinec, ki je tezka kovina... 8) To so zgodbice za majhne otroke in nacin za praznjenje denarnic lahkovernih kupcev :P Eno je kemija, nekaj drugega pa je carovnija... :cry


Koliko pa misliš da je bilo svinca v bencinu? 2 kg na liter?


Duhovito :D Optimalno kolicino so dolocili s prakticnimi preizkusi, bilo pa ga je ravno dovolj, da je opravil svojo nalogo in hkrati ne prevec, ker bi se sicer tudi na drugih delih motorja zacele nabirati usedline, ki pa bi se za razliko od sedezev ventilov (kateri so sami poskrbeli za sprotno ciscenje) nabirale v nedogled in bi hitro zamasile pretok plinov. Zato si, ce si kdaj odprl motor, na stenah izpusnega sistema (najlepse se to vidi na izstopnem kolektorju) opazil relativno debelo (tudi po nekaj mm) plast usedlin. Te usedline so bile mesanica SAJ in SVINCA in si se moral kar precej potrudit, ce si hotel zadevo ocistit, drugace je bila moc motorja zaradi zmanjsanega pretoka opazno nizja. No, danes je teh usedlin opazno manj, tiste ki pa so, so pa v glavnem saje... brez svinca! Tista vodica, ki ji pravijo "Ventil plus" namrec med procesom izgorevanja izpari ali zgori, nikakor pa se ne more oprijeti sten in tvoriti zascitnega filma... TUKAJ pa kolicina res ni pomembna -tudi ce bi je bilo za 20 kg/liter, bi med izgorevanjem zgorela ali izparela in se ne bi oprijela sten... Ce nekaj NIMA nekega ucinka, kolicina pri tem ne igra nobene vloge :roll:



Primarna naloga svinca v bencinu je bila povečanje oktanskega števila. Pa ni bil solo svinc, ampak se mi zdi da je bil vezan v neki svinčev tetra etan bla bla bla... ne me matrat da poiščem stare knjige.

Če ga nisi videl s prostim očesom še ne pomeni da ni bil v gorivu. Apnenec v vodi tudi ne vidiš pa je tam ;) (razen če ni destilirana voda).

Kalorična vrednost bencinov je ista, ampak z povečanjem oktanskega števila se poveča tudi iskoristek = več moči + mannjša poraba. Dodatki so lahko različni, očitno je bil najcenejši ta z svincem.

Dodatke z svincem so pa ukinili z uporabo katlizatorjev. Očitno se pač veže na katalizator in mu uniči funkcijo.

Stranska stvar dodatkov z svincem je pa mazanje sedežev ventilov. Pa ne v smislu 1 kg masti, ampak očitno da je dovolj že tisto par koščkov da stvar deluje. Pa tudi če slučajno kdaj natankaš bencin brez svinca ne uničiš avto. Včasih je veljalo da če ni bencina z svincem da ni nobene škode če vsake toliko natankaš neosvinčenega.

Tiste saje ki jih ti vidiš po ispušnih kanalih nimajo nobene veze z svincem... Nabirajo se tudi po novejših motorjih.

Ne vem zakaj cel svet misli da so sedeži ventilov ki rabijo svinec ali nadomestke svinca v gorivu in ti ki misliš da se ne rabi.
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Ne okt 24, 2004 7:04 pm

Pero je napisal/-a:Kalorična vrednost bencinov je ista, ampak z povečanjem oktanskega števila se poveča tudi iskoristek


Bla, bla. Kurilna vrednost bencinov niti slučajno ni enaka. 98 oktanski ima 40,5MJ/kg, 95 oktanski pa 41,0MJ/kg. Skoraj 1% manjša. Saj je logično, da je manjša. Letalski bencin ima še manjšo kurilno vrednost. Poraba se pa zmanjša predvsem pri živahnejši vožnji, ker elektronika ne zamika več predvžiga, zaradi klenkanja, in s tem pač zmanjša moč motorja, zgorevanje pa ni več optimalno.

Mislim, da bi BlueGTI lahko (spet? :twisted:) povedal, kako in kaj je z bencini in s klenkanjem. Če se ne motim, je pri njegovem avtu predvsem v višjih vrtljajih, elektronika precej zamikala predvžig.
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne okt 24, 2004 7:20 pm

Pero je napisal/-a:Primarna naloga svinca v bencinu je bila povečanje oktanskega števila. Pa ni bil solo svinc, ampak se mi zdi da je bil vezan v neki svinčev tetra etan bla bla bla... ne me matrat da poiščem stare knjige.

Če ga nisi videl s prostim očesom še ne pomeni da ni bil v gorivu. Apnenec v vodi tudi ne vidiš pa je tam ;) (razen če ni destilirana voda).

Kalorična vrednost bencinov je ista, ampak z povečanjem oktanskega števila se poveča tudi iskoristek = več moči + mannjša poraba. Dodatki so lahko različni, očitno je bil najcenejši ta z svincem.

Dodatke z svincem so pa ukinili z uporabo katlizatorjev. Očitno se pač veže na katalizator in mu uniči funkcijo.

Stranska stvar dodatkov z svincem je pa mazanje sedežev ventilov. Pa ne v smislu 1 kg masti, ampak očitno da je dovolj že tisto par koščkov da stvar deluje. Pa tudi če slučajno kdaj natankaš bencin brez svinca ne uničiš avto. Včasih je veljalo da če ni bencina z svincem da ni nobene škode če vsake toliko natankaš neosvinčenega.

Tiste saje ki jih ti vidiš po ispušnih kanalih nimajo nobene veze z svincem... Nabirajo se tudi po novejših motorjih.

Ne vem zakaj cel svet misli da so sedeži ventilov ki rabijo svinec ali nadomestke svinca v gorivu in ti ki misliš da se ne rabi.


Vidim, da imas precej dobro razciscene pojme -saj v bistvu misliva enako. Edino razumel me nisi dobro ali pa si povrsno prebral. Nikjer nisem namrec napisal, da je bila primarna naloga svinca zascita sedezev ventilov, to sem komentiral na zeljo tistega, ki je temo zacel, poleg tega pa ti ociten namen "vodice" pove ze njeno ime: "Ventil plus"... Jaz samo mislim, da je to bolj "placebo efekt" kot kaj drugega :wink: Poleg tega tudi nisem nikjer napisal, da so obloge v izpusnih kanalih posledica dodanega svinca in sem lepo razlozil, da so jih sestavljale saje in svinec (manjsi del, jasno), danes pa so to izkljucno saje. Pa pustiva to in se vrniva na osnovno temo -svinec oz. nadomestilo zanj.

Na zacetku si napisal zelo dobro primerjavo med apnencem v vodi in svincem v bencinu. Vendar je apnenec trdna snov in to se lepo vidi iz usedlin na dnu posode, ko voda izhlapi. Tudi svinec je trdna snov (kovina) in ce bi bencin v posodi izhlapel, bi ga verjetno na dnu posode nekaj ostalo, pa ceprav zelo malo. Tista mala kolicina kovine pa je ocitno dovolj, da ublazi delovanje ventilov in onesnazi okolico. In ker onesnazi okolico, so jo morali z necim nadomestiti (govorimo od dodatku Ventil plus). Nadomestili pa so jo (po mojem misljenju) z neko drugo snovjo, ki najbrz ni kovina (niti kaksna njena kemicna spojina), ker bi drugace taksni avtomobili se vedno onesnazevali okolje. Tega si pa pomojem nihce ne zeli, zato so na trg poslali tisto vodico s placebo efektom... Ker so lastniki starejsih avtomobilov zdaj pomirjeni, je volk sit in koza cela. Taksna je moja teorija...

Sicer bi si pa tudi jaz zelel izvedeti, kaj tista rec res vsebuje. Ce je moja teorija pravilna, kovine v kakrsnikoli obliki (tudi v kemicni spojini) ne, predvsem, kot sem ze omenil, iz naravovarstvenega vidika. Karkoli drugega pa ne more zascititi ventilov, vsaj v toliksni meri ne...
 
Uporabniški avatar
torstorm
Uporabnik
 
Prispevkov: 857
Pridružen: Če jan 22, 2004 11:46 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a torstorm Ne okt 24, 2004 7:44 pm

jaz tudi tako mislim.Svinec so ukinili, da pa se ne bi imeli proti lastniki starejših avtov,so začeli prodajati nek dodatek,ki nič ne koristi, edino psihično da vozniki potem mislijo da je isto kot je bilo z osvinčenim bencinom,polek tega pa še zaslužijo s prodajo tega dodatka.Bencin pri teh avtomobilih pa malo zmanjša življenjsko dobo ventilov,vendar se to niti toliko ne pozna.....
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR Ne okt 24, 2004 8:05 pm

[quote="shusuglao"]
napisal sem da avto klenka če ne vlijem tega dodatka notri, meni se to zdi izkušnja
a ni? /quote]

Kaj imaš to 2.0 GTX avto ??
Ker moraš tankati 98 oktanca in ne 95 oktanca. To so dejanske izkušnje kolega, ki ima 21-ko letnik 87 s tako mašino. Je tankal 95, par rezervarjev, ker je pač cenejši, in se je pojavilo nekakšno klenkanje. Ko je potem pri precej praznem tanku natankal polno 98 je klenkanje prenehalo. Nikoli ni uporabljal dodatka / nadomestka svinca.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
Happy_Tom
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 46
Pridružen: Sr dec 03, 2003 10:07 pm
Kraj: SG

Napisal/-a Happy_Tom Po okt 25, 2004 9:43 am

No, še moje izkušnje:
Ventil plus vodica dejansko pomaga, čeprav sem tudi jaz imel pomisleke.

Enkrat namerno nisem dal not ventilplusa da vidim kaj se bo zgodilo, pa je motor začel dobivati 'iberturo', se pravi da motor še nekaj časa sploh ni hotel ugasniti, ko si vzel kontakt. To pa zato, ker se ventili tako segrejejo, da pride do samovžiga - kot pri dizlu.
No, pri naslednjem tanku sem dal zraven vodico in je bilo spet vse vredu. 8)
Avto je pa opel ascona 2.0 cih, letnik 1981. Res pa je, da so bojda te mašine nekaj bolj občutljive pri ventilih kot razne škode favorit in podobno...
OPEL uber alles

Slika
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Po okt 25, 2004 10:02 am

_Jerry_ je napisal/-a:

Vidim, da imas precej dobro razciscene pojme -saj v bistvu misliva enako. Edino razumel me nisi dobro ali pa si povrsno prebral. Nikjer nisem namrec napisal, da je bila primarna naloga svinca zascita sedezev ventilov, to sem komentiral na zeljo tistega, ki je temo zacel, poleg tega pa ti ociten namen "vodice" pove ze njeno ime: "Ventil plus"... Jaz samo mislim, da je to bolj "placebo efekt" kot kaj drugega :wink: Poleg tega tudi nisem nikjer napisal, da so obloge v izpusnih kanalih posledica dodanega svinca in sem lepo razlozil, da so jih sestavljale saje in svinec (manjsi del, jasno), danes pa so to izkljucno saje. Pa pustiva to in se vrniva na osnovno temo -svinec oz. nadomestilo zanj.

Na zacetku si napisal zelo dobro primerjavo med apnencem v vodi in svincem v bencinu. Vendar je apnenec trdna snov in to se lepo vidi iz usedlin na dnu posode, ko voda izhlapi. Tudi svinec je trdna snov (kovina) in ce bi bencin v posodi izhlapel, bi ga verjetno na dnu posode nekaj ostalo, pa ceprav zelo malo. Tista mala kolicina kovine pa je ocitno dovolj, da ublazi delovanje ventilov in onesnazi okolico. In ker onesnazi okolico, so jo morali z necim nadomestiti (govorimo od dodatku Ventil plus). Nadomestili pa so jo (po mojem misljenju) z neko drugo snovjo, ki najbrz ni kovina (niti kaksna njena kemicna spojina), ker bi drugace taksni avtomobili se vedno onesnazevali okolje. Tega si pa pomojem nihce ne zeli, zato so na trg poslali tisto vodico s placebo efektom... Ker so lastniki starejsih avtomobilov zdaj pomirjeni, je volk sit in koza cela. Taksna je moja teorija...

Sicer bi si pa tudi jaz zelel izvedeti, kaj tista rec res vsebuje. Ce je moja teorija pravilna, kovine v kakrsnikoli obliki (tudi v kemicni spojini) ne, predvsem, kot sem ze omenil, iz naravovarstvenega vidika. Karkoli drugega pa ne more zascititi ventilov, vsaj v toliksni meri ne...



Jaz sem te tudi pozabil pohvalit da kar dobro obvladaš par stvari, ampak moje mnenje o ''vodici'' je vse eno drugačno.

Svinca v gorivu je bilo zelo malo. Tudi ni bilo treba da je avto non stop delal na bencin z svincem. Dober primer so avtomobili ki so včasih delali na plin. Dovolj je bilo da si ga vsake toliko zalaufal na bencin in so dobili ventili dovolj svinca za mazanje. Pa ne v smislu mazanja z oljem, ampak da sedežne površine ventilov ohranijo lastnosti...

Dejanska količina svinca je res hudo majhna in res je večina vsebine samo ''razredčilo''. Ampak predstavljaj si kako en ata na črpalki vzame eno mikro tehtnico izmeri 0,01g, prkelkulira na količino bencina... ali pa če se razredči in ulije eno merco od oka pa je sigurno dovolj.

Pa ko bencin izghlapi iz rezervarja tudi ostane malo ''prahu'' spodaj. Pa grem stavit da je svinca zelo malo, da so tudi druge nečistoče ;)

Folk zelo meša med avti ki že imajo drugačne sedeže ventilov, pa so vse eno brez katalizatorja. Te so se začeli v Evropi masovno pojavljat sredi osemdesetih.

Pa se spomnim kakšne panike so bile in koliko debat je bilo v osemdesetih na račun tega. Še prej so bile pa debate kako zmanjšat nivo svinca v gorivu in s čem zamenjat ta aditiv da bodo motorji še normalno delovali.

Jaz bi vse eno svetoval da naj folk uporablja te ''vodice'' ker se dolgoročno lahko naredi več škode na motorju kot je pa denarna izguba če se vsake toliko vlije nekaj dodatka.
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Po okt 25, 2004 4:03 pm

Pero je napisal/-a:Jaz bi vse eno svetoval da naj folk uporablja te ''vodice'' ker se dolgoročno lahko naredi več škode na motorju kot je pa denarna izguba če se vsake toliko vlije nekaj dodatka.


S temle se tudi jaz popolnoma strinjam...

Sicer pa je tudi mene zacelo zanimat, kaksno je dejansko stanje na tem podrocju in sem se spomnil, da sem pred leti dobil v roke neko brosuro s podatki raziskav glede prehoda iz osvincenega na neosvinceni bencin v Evropi. To brosuro sem torej poiskal in v njej nasel precej zanimivih podatkov na temo, o kateri razpravljamo. Ugibanje je torej koncano in prehajamo na dejstva. Takole pravi:

Delez dodanega svinca v bencinu: Pri nas (v Sloveniji) je bilo do leta 1996 v litru bencina 0,6 grama svinca. To niti ni tako malo, kajne? No, tega leta so zaceli delez svinca zmanjsevati in do konca leta ga je bilo samo se 0,15 grama na liter...

Naslednji pomemben podatek: V aditivih, ki so jih ponudili na trgu kot nadomestilo za svinec, so namesto tega elementi NATRIJ, MANGAN in KALIJ. Baje naj bi saje, ki nastanejo pri zgorevanju nastetih elementov, imele blagodejen ucinek na obrabo ventilov. V brosuri se pise, da "so dosedanje izkusnje z uporabo teh aditivov pozitivne", kaksnih bolj konkretnih rezultatov ali raziskav oz. preizkusov na to temo pa ne omenja. Hmmm... :?

In se tretja in za vse nas najbolj uporabna in zanimiva zadeva: Prilozene so tudi dokaj natancne tabele, v kateri najdemo vecino evropskih in japonskih avtomobilov iz 70-ih in 80-ih let, pri cemer je za vsak tip avtomobila posebej opisano, kako (ne)obcutljiv je in kako z njim ravnati, ko se svinca v bencinu ne bo vec dobilo :D Ce torej vozite avtomobil starejsega letnika in ne veste, kako bi z njim ravnali, mi napisite model, leto izdelave in tip motorja, pa bom pogledal v tabelo in vam sporocil, kaj mu najbolj ustreza... :wink:
 
Uporabniški avatar
shusuglao
Novinec
 
Prispevkov: 442
Pridružen: Ne jul 28, 2002 9:55 pm

Napisal/-a shusuglao Po okt 25, 2004 6:08 pm

Samotar je napisal/-a:
shusuglao je napisal/-a:napisal sem da avto klenka če ne vlijem tega dodatka notri, meni se to zdi izkušnja
a ni?


Kaj imaš to 2.0 GTX avto ??
Ker moraš tankati 98 oktanca in ne 95 oktanca. To so dejanske izkušnje kolega, ki ima 21-ko letnik 87 s tako mašino. Je tankal 95, par rezervarjev, ker je pač cenejši, in se je pojavilo nekakšno klenkanje. Ko je potem pri precej praznem tanku natankal polno 98 je klenkanje prenehalo. Nikoli ni uporabljal dodatka / nadomestka svinca.


ne ne, to sem mislil za R18
21ka je 2.0 turbo in gre na vse vrste bencina brez problema, je pa bolje če je več oktanov. Za turbo motor vem da ni treba dodatkov ker ima boljše ventile in senzor za klenkanje, kako pa navaden 2.0 motor prenaša neosvinčen bencin pa ne vem
Slika
Clan Renault kluba Slovenija
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Po okt 25, 2004 8:28 pm

shusuglao je napisal/-a:kako pa navaden 2.0 motor prenaša neosvinčen bencin pa ne vem


Po mojih tabelah sodec so vsi motorji v Renojih 21 prirejeni za neosvincen bencin in niso potrebni nobeni dodatni ukrepi.
 
mitja320
Novinec
 
Prispevkov: 327
Pridružen: Pe avg 29, 2003 2:15 pm

Napisal/-a mitja320 Po okt 25, 2004 9:33 pm

@shusuglao, ventil + ni namenjen višanju oktanov (zaradi klenkanja) ampak je tam samo zaradi ventilov. Tako svinec, kot ta dodatek zabašeta kat, zaradi tega se jih ne sme dajati v take avtomobile. Svinec (oziroma neka spojina, kot je že nekdo omenil) je bila v bencinu zato, da so na poceni in lahek način dvignili oktansko vrednost. Če imaš novejši avto brez katalizatorja ne bo nobene škode, če bo notri tudi ventil +, ne bo pa tudi nobene koristi v smislu oktanov.

Drugače pa ne bi komentiral teh dodatkov. Pri nas jih pridno nalivamo. Ne bom pa rekel, da ni možno, da je to res barvna vodica.
 
Uporabniški avatar
shusuglao
Novinec
 
Prispevkov: 442
Pridružen: Ne jul 28, 2002 9:55 pm

Napisal/-a shusuglao Po okt 25, 2004 10:04 pm

_Jerry_ je napisal/-a:
shusuglao je napisal/-a:kako pa navaden 2.0 motor prenaša neosvinčen bencin pa ne vem


Po mojih tabelah sodec so vsi motorji v Renojih 21 prirejeni za neosvincen bencin in niso potrebni nobeni dodatni ukrepi.


finofajn
a lahko pogledaš še za R18
Slika
Clan Renault kluba Slovenija
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Po okt 25, 2004 10:26 pm

shusuglao je napisal/-a:a lahko pogledaš še za R18


Povej, kateri model je in kateri motor ima, ker tukaj je kar precej razlicno obcutljivih motorjev. Se najbolje bi pa bilo, ce bi mi povedal tudi tip motorja... 1.7 literski so naprimer 4 razlicni tipi, 2.0 literski pa 2, itd.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov