Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: zavore ATE

Napisal/-a TrijoAdijo Sr nov 27, 2013 1:51 pm

Pa si naštelu zadnje bremze, da malce drsajo po bobnih? Če jih nisi, pol nisi naredu nič.
Kakšni pa so stari mehanizmi? so znucani?
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
ddejc
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Če feb 28, 2008 11:29 am

Re: zavore ATE

Napisal/-a ddejc Sr nov 27, 2013 2:25 pm

Sam lahko nastaviš samo ročno. Razmik oblog se nastavlja samodejno s pomočjo mehanizma. Leva je malce drsala, desna nič. Ne vem zakaj bi morala drsati in se pregrevati. Ford pravi, da 6x pritisneš nožno zavoro, ročico parkirne nastaviš na šesti zob in nastaviš ustrezen zavorni učinek parkirne zavore preko vijaka. Ker nimam zavornih valjev sem parkirno zavoro nastavil, da na rahli klančini avto ustavi že na prvem zobu. Hod med nevtralnim položajem in prvim zobom pa ni ravno kratek. Pri 6 zobu ni varjante, da se avto na klancu kamorkoli premakne.

Kolikor sem na hitro pogledal stare mehanizme so imeli nekoliko obrabljene zareze pa tudi skupaj niso skočili, ko sem pritisnil na zatič, ki sprosti napenjalni mehanizem.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: zavore ATE

Napisal/-a zlica22 Sr nov 27, 2013 2:59 pm

Mehanizem lahko še sam ročno malo približaš...
 
ddejc
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Če feb 28, 2008 11:29 am

Re: zavore ATE

Napisal/-a ddejc Sr nov 27, 2013 3:25 pm

Ne gre, ker nimaš dostopa do njega. Če ga raztegneš ne dobiš gor bobna, ko pa je boben gor pa ne prideš več do mehanizma. Na zadnji strani ohišja je sicer guma, ki zapira luknjo, vendar skoznjo ne prideš do mehanizma, ker je luknja v spodnjem delu. Bi morala biti v zgornjem delu narejena.
 
ddejc
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Če feb 28, 2008 11:29 am

Re: zavore ATE

Napisal/-a ddejc Sr nov 27, 2013 7:35 pm

Urejeno. Zadnje zavore so BP.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: zavore ATE

Napisal/-a TrijoAdijo Sr nov 27, 2013 8:00 pm

Tista fordova navodila so bolj tako - tako. Sam sem vedno nastavljal pakne narazen ročno zob po zob (boben gor,boben dol). Ko so bobni malenkostno drsali po paknah, sem parkrat pritisnu nožno zavoro in še enkrat preveril, kako in če sploh še drsajo bobni po paknah. Če se stanje ni spremenilo, sem šel na probno vožnjo da se pakne med vožnjo in zaviranjem nastavijo. Potem pa sem ročno zategnu na 6-i zob, približal matico na zajli in je stvar prijemala. Seveda je pa treba pri sestavljanju paken prej vse očistit in mehanizem namazat z mastjo.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
ddejc
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Če feb 28, 2008 11:29 am

Re: zavore ATE

Napisal/-a ddejc Sr nov 27, 2013 8:13 pm

Namazal sem vse po navodilih Ate-ja, ki so bila priložena zraven.
Tole natikanje in stikanje je po mojem mnenju čisto nepotrebno, ker samonastavljiv mehanizem deluje na način, da so obloge čim bližje bobnu, da ima pedal zavor čim krajši hod do delovnega učinka zavore. Pri parkirni zavori pa za to skrbi vijak pri ročici parkirne zavore.
Ko nekajkrat pohodiš pedal zavore batka raztegneta obloge narazen in vzmet na mehanizmu vleče mehanizem narazen do določene mere. Zračnosti ostane ravno toliko, da se obloge lahko malenkost umaknejo od bobna, ko popusti pritisk v batkih.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: zavore ATE

Napisal/-a TrijoAdijo Sr nov 27, 2013 8:24 pm

Ja,stvar naj bi delovala tako kot si opisal, vendar je v večini primerov tako, da danes deluje, ko pa se bojo pakne posedle, bo pa spet veselica na tehničnem ;) Ipak imaš forda z zadnjmi bobnastimi bremzami in tu je bil vedno problem s temi bremzami.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
ddejc
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Če feb 28, 2008 11:29 am

Re: zavore ATE

Napisal/-a ddejc Sr nov 27, 2013 8:31 pm

Kako to misliš posedle? No pri drugi fiesti se zadnjih zavor že 9 let ni nihče pritaknil pa ni bilo še nikoli težav ;) Očitno je ena ponedeljkova, druga pa ne :lol:
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: zavore ATE

Napisal/-a TrijoAdijo Če nov 28, 2013 5:42 pm

Posedle je mišljeno tako, kot se prebere :) Kar pa pomeni, da se bojo prilagodile bobnu.
Zdej je vprašanje, kaj je z "drugo fiesto". Ali stoji na klocnih, ali pa je ti še nisi pošlatal :mrgreen:
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
ddejc
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Če feb 28, 2008 11:29 am

Re: zavore ATE

Napisal/-a ddejc Pe nov 29, 2013 7:28 am

Druga se vozi. Šlata se rada samo za redni servis =P
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: zavore ATE

Napisal/-a TrijoAdijo Pe nov 29, 2013 1:24 pm

Se pravi, da je še nisi ušlatal :P
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
ddejc
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Če feb 28, 2008 11:29 am

Re: zavore ATE

Napisal/-a ddejc Pe nov 29, 2013 1:39 pm

Pri zavorah ne. Uživaj v miselnosti, da je moja napaka pri drugi :D
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: zavore ATE

Napisal/-a zlica22 Pe nov 29, 2013 4:14 pm

ddejc je napisal/-a:Tole natikanje in stikanje je po mojem mnenju čisto nepotrebno, ker samonastavljiv mehanizem deluje na način, da so obloge čim bližje bobnu, da ima pedal zavor čim krajši hod do delovnega učinka zavore. Pri parkirni zavori pa za to skrbi vijak pri ročici parkirne zavore.
Ko nekajkrat pohodiš pedal zavore batka raztegneta obloge narazen in vzmet na mehanizmu vleče mehanizem narazen do določene mere. Zračnosti ostane ravno toliko, da se obloge lahko malenkost umaknejo od bobna, ko popusti pritisk v batkih.


To velja, ko je mehanizem nov in brezhiben...
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: zavore ATE

Napisal/-a TrijoAdijo Pe nov 29, 2013 6:30 pm

ddejc je napisal/-a:Pri zavorah ne. Uživaj v miselnosti, da je moja napaka pri drugi :D


Zato pa še delajo,očitno :)

Jah, nekdo je zajebal nekaj. Sicer si sam napisal, da si enkrat pakne že menjal, pa ti jih je na eni strani čisto pobralo. Torej, si jih nastavu znanju primerno.Pa zjeban navoj na zajli? Le kako ti je to uspelo? meni ni še nikoli, pa sem tega na fordih prešraufu še pa još :)

zlica22 je napisal/-a:
ddejc je napisal/-a:Tole natikanje in stikanje je po mojem mnenju čisto nepotrebno, ker samonastavljiv mehanizem deluje na način, da so obloge čim bližje bobnu, da ima pedal zavor čim krajši hod do delovnega učinka zavore. Pri parkirni zavori pa za to skrbi vijak pri ročici parkirne zavore.
Ko nekajkrat pohodiš pedal zavore batka raztegneta obloge narazen in vzmet na mehanizmu vleče mehanizem narazen do določene mere. Zračnosti ostane ravno toliko, da se obloge lahko malenkost umaknejo od bobna, ko popusti pritisk v batkih.


To velja, ko je mehanizem nov in brezhiben...


Pa ko so pakne nove in novi bobni. Če je nekaj od tega starega, je pač potrebno skompenzirat, če hočeš, da stvar deluje tko kot treba.Skompenzira se pa tako, da se razmak nastavi ročno.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
ddejc
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Če feb 28, 2008 11:29 am

Re: zavore ATE

Napisal/-a ddejc Pe nov 29, 2013 7:30 pm

Ko bo treba naslednjič menjat pakne boš povabljen, da izliješ svoje znanje na plano v praksi ;)
Ne misli, da sem prvič menjal pakne. Navoj se je zjebal, ker je drgnil po robu, ker jeklenica ni bila dovolj napeta.

Kaj pa narediš, ko se pakna obrabi za recimo 1mm? Snameš boben dol in kompenziraš za 1mm?
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: zavore ATE

Napisal/-a TrijoAdijo Pe nov 29, 2013 9:20 pm

Ne samo da te mantra nastavljenje zadnjih bremz, tudi delovanja mehanizma ne razumeš najbolje ;)

Pakne se samodejno pravilno nastavijo, če je vse novo. V tem primeru pride v poštev tisto,kar si opisal. Ker pa imaš stare bobne (katerim nisi izmeril premera, kaj šele popravil raze in ovalnost) notri imaš nove pakne in nove mehanizme, je luft med paknami in bobni po sedanjih nastavitvah nepravilen, kar si že sam ugotovil, ker leva stran drsa, desna pa nič ne drsa. In ta luft se bo kmalu še povečal, ko se bojo pakne usedle, mehanizem ti pa bo začel preskakovat, kar se bo poznalo na mehanizmu oz. zarezah in bo spet jok in stok, ker bremze ne bojo zadaj prijemale enakomerno.
Zato pravim, da se pakne zadaj nastavijo ročno, da malenkostno drsajo po bobnih. Ko se bojo posedle, bojo še vedno prijemale OK, ker bo luft med paknami in bobni manjši in bo dlje cajta mir.
Verjamem, da nisi prvič menjal paken, ampak če bi jih prvič pravilno zamenjal, ti jih na eni strani ne bi poradiralo ;)
Navoj pa je najverjetneje pobralo zato, ker je nekdo pri zategnjeni ročni na silo vrtel matico, ker ročna ni delovala pravilno ;)

In kaj narediš, ko se premer bobna poveča za 1 mm ali več?
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
ddejc
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Če feb 28, 2008 11:29 am

Re: zavore ATE

Napisal/-a ddejc Pe nov 29, 2013 10:04 pm

Tole meni ne pije vode. Mogoče res narobe razumem kako deluje mehanizem. Če razumem narobe, razloži. Kolikor jaz razumem deluje na principu raztegovanja. Recimo za primer, da je max razmak med bobnom in pakno 1mm. Ko se pakna obrabi za 1mm je razmaka 2mm. Ker je dovolj razmaka se mehanizem raztegne za tisti 1mm, ker ga potegne za sabo vzmet, ki povezuje pakno in mehanizem in se mehanizem zatakne s pomočjo ripen, da je zračnost med pakno in bobnom spet max 1mm. Drži?

No če zgornje drži ne razumem zakaj je potrebno v začetku kakorkoli nastavljati razmak paken, ker se mehanizem razmakne na določeno dolžino, ki pakni še omogoča odmik od bobna, ko prvič pritisneš na pedal nožne zavore? V tem primeri bi jaz rekel, da v kolikor je potrebno v začetku nastavljati je potrebno tudi kasneje, ko se pakne obrabijo in se mehanizem dejansko ni zmožen sam raztegniti na določeno razdaljo. No to pa spet ne drži, ker pri drugem avtu paken ni nihče pogledal celih 9 let pa je kljub vsemu mehanizem zagotovo bolj zapacan z zavornim prahom kot v primeru prvega avtomobila, ko je bil prah vedno, ko se je odprlo očiščen do čistega.

Kar se tiče pa pravilne menjave. Pakno je pobralo, ker se je mehanizem preveč raztegoval ali pa je bil problem z batki. Eno ali drugo. Če bi po tvojem mnenju jaz karkoli narobe naredil potem kvečjemu ne bi zavore nič prijele ne pa da je pakno pobralo.

Ročna je bila nastavljena zelo visoko zadnje pol leta in tudi ni nihče vijačil matice pred tem.

EDIT:
Ford Escort Fiesta Rear Drum Brake Auto Ajusting
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: zavore ATE

Napisal/-a TrijoAdijo Pe nov 29, 2013 11:07 pm

A si prebral,kar sem ti napisal o bobnih?
Vse kar si napisal je ok in je pravilno...če so VSE stvari tam zadaj NOVE. Kar pomeni, novi bobni,nove pakne, novi mehanizmi. Gor maš stare bobne, niso bili drejani oz. popravljani.Sigurno so že tudi ovalni. In zato se bo zgodilo točno to,kar sem opisal. Da razložim: Pakne se bojo posedle. Mehanizem naj bi se raztegnil za en zob. Ker so bobni spojahani, se ne bo mogu,ker bojo pakne že prijemale po bobnih. Zato bo skočil nazaj in ker se zelo rado zgodi, da ne bo skočil za en zob nazaj,ampak bo skočil za nekaj zob nazaj, se bojo zobi na mehanizmu spojahali. Take zobce imaš na starih mehanizmih. Zato pravim, da se razmak nastavi ročno in bo dlje cajta mir.
Prah nima tulk veze pri tem mehanizmu. Ipak to ni fiat, ki ima mehanizem z navojem in matico, ki jo lahko vrtiš, da nastaviš razmak. Tam rad prah naškodi :)
Lahko,da so ti batki štekali. Sam mehanizem pa se nemore tulk raztegnt sam od sebe, da bi pakno pobralo.Bo prej mehanizem preskoču nazaj in bo lufta med bobnom in pakno za popizdit.

S točno tako zadevo, kot si jo ti zdej reševal, sem se jest ukvarjal pred ene 10-imi leti na fordu. In se mi je dogajalo, da pakne zadaj niso prijemale enakomerno. Ročna visoka, prjela za en k***c, nožna nizka, na tehničnem pa jedva da prošlo. Sem dal not nove pakne, nove cilindre, pa je bil isti ku**c. Pa sem gledal mehanizem. Ja, pobran do boga isusa. Sem iskal druge mehanizme. Edina varianta je bila na pooblaščencu,original. Cena: 26.000 SIT / komad! Nucaš pa dva. K sreči sem našu na odpadu dva dobra mehanizma. A sta bila krajša. Pol sem iz štirih kilavih sestavu dva dobra :) Sem setavu bremze skup, naštelal po manualu, pa je bilo malenkost boljše, a še zmer za en k***c. Sem hotu še zajle menjat, pa mi je kolega - mehanik na fordu pojasnu štos z ročnim nastavljanjem. Enkrat sem nastavu, pol pa nikdar več šlatal, ker ni blo treba. Nožna visoka, ročna nizka in so zadnje prijemale čisto enakomerno, da so pregledniki na tehničnem samo :shock: :shock: :shock: :shock:

Od takrat dalje vsake bobnaste bremze štelam na roke in ni nikoli problemov :)

EDIT:
http://www.youtube.com/watch?v=TotMJ3OimGc
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
ddejc
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Če feb 28, 2008 11:29 am

Re: zavore ATE

Napisal/-a ddejc Pe nov 29, 2013 11:27 pm

No in sedaj si povedal nekaj kar že oba veva. Pomembne so ripne mehanizma, ki ne skoči nazaj, ker mu vzmeti tega ne dopuščajo. Bobni niso ovalni, ker bi jih sicer nesel sosedu na stružnico.

Tudi, če ga ročno nastavim na določeno dolžino se bo takoj, ko bo boben gor in bom prvič stopil na zavoro še sam razširil, če se bo lahko. Če se ne bo mogel bo ostal razširjen na isto dolžino dokler ne bo pobralo dovolj paken, da se bo lahko razširil.
V končni fazi je funkcija tega mehanizma samo, da zaustavi pakni na določeni poziciji pri povratnem hodu, da ni hod pedala predolg. Posledično je tudi hod ročne krajši oz. je potrebno manj privit matico, da ročna prime na željeni višini.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Majestic-12 [Bot] in 5 gostov