Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom So jul 29, 2006 12:51 pm

Ga ni servisa, ki bi si ti upal navadno vodo nalivat v avto, tudi hladilne tekočine naj ne bi dolivali, ampak ugotovili, kam je šla.
 
KeXeK
Novinec
 
Prispevkov: 128
Pridružen: Ne jul 16, 2006 6:39 pm
Kraj: Pragersko + Slov. Bisterca

Napisal/-a KeXeK So jul 29, 2006 12:59 pm

vas ki uporabljate destilirano vodo, vprasam, ....kaksno vodo pa uporabljate za brisanje sip? :D
NeVi@ + ToMaZ
 
Uporabniški avatar
-tomi-
Novinec
 
Prispevkov: 290
Pridružen: Po apr 05, 2004 9:46 pm

Napisal/-a -tomi- So jul 29, 2006 1:05 pm

...najraj zalo.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero So jul 29, 2006 1:42 pm

KeXeK je napisal/-a:vas ki uporabljate destilirano vodo, vprasam, ....kaksno vodo pa uporabljate za brisanje sip? :D



:?: Kaj ima to veze?
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero So jul 29, 2006 1:45 pm

simply je napisal/-a:...
Ali boš potem v centralno kurjavo natočil destilirano vodo, da ne bo obloge iz kamna.

...
LP


centralna dela pri meni pod 60 stopinj C...

v avtu je pa marsikje veliko nad 100 stopinj... pa se izloča apnenec.

Pri centralni imaš vodo lahko skoraj neskončno dolgo

Pri avtu moraš menjat zaradi antifriza na XY časa...

itd
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 12:59 am

Napisal/-a phoebus So jul 29, 2006 1:54 pm

kexek:
Jaz za šipe OBVEZNO vodo ki je šla preko pipe s filtrčkom (in ne pipe na petrolu ki filtrčka nima) ali pa kar destilirano ( + vitrex).
Ko sem kupil avto sem se zelo pošteno naj**** da sem spravil tisti vodni kamen ven iz sistema, da so mi šprice začele normalno delat in se ne mašit....
...zgleda je prejšnji lastnik veselo tankal na petrol vodnih pipah...
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a simply So jul 29, 2006 5:42 pm

Avtomobila tudi nimaš neskončno dolgo.

Vsekakor mislim, da destilirane vode ni potrebno uporabljat, ampak vsak posameznik naredi kar se mu najbolje zdi oziroma najbolje misli.

LP
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu So jul 29, 2006 8:16 pm

Je sicer pero že vse povedal, vendar še tole - navadna voda hitreje zavre kot destilirana in pri 100 stopinjag navadna voda že vre in takrat se izloča ogromno kamna. Priporočljivo bi bilo pa vodo menjat na eno ali 2 leti, pri mojem avtu to pomeni 5,5 litra vsaki 2 leti.

In ja svinjarije je bilo ogromno v sistemu, tok, da se je avto kr dobro pregreval.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Ne jul 30, 2006 6:46 am

xyxyxy je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:
Dariooo je napisal/-a:
SlaYeR je napisal/-a:
centro je napisal/-a:cist vseen je kaksno vodo das


Iz lastnih izkusenj ti povem DA NI VSEENO.


in kaj je bolse iz izkusenj?? :P
LP


Iz izkušenj - eno leto sem imel vodo v hladilnem sistemu(najbrž tudi prejšnji lastnik ni dajal destilirane vode notri) in letos poleti se je začel avto pregrevat. Takoj je bilo jasno, da je hladilnik kriv in ko sem ga orenk spucal s čistilom ki razjeda vodni kamen je 10 minut tista svinjarija ven tekla. In ko sem dal nazaj na avto vse skupaj se avto niti v največji vročini v koloni ne pregreva več.


Ne vem kaj si imel v notri, vendar se ti zaradi vodnega kamna sigurno ni pregreval, ker ga je v vodi premalo, da bi se ti v nekaj menjavah hladilne tekočine nabral po hladilnem sistemu. Če v življenski dobi vozila 5x menjaš hladilno in pri vsaki menjavi naliješ 3 litre navadne vode je to skupaj 15l vode. Tudi če bi se ti ves kamen v vodi nalepil na notranjost hladilnika ga ja v 15l premalo, da bi naredil kakšno škodo.
Avtomobila ne moreš primerjati z likalnikom ali pralnim strojem, ki pri vsaki uporabi potrebuje svežo vodo in s tem tudi dodatno količino vodnega kamna, ki pa se s časom seveda nabere in lahko povzroča težave.


tole mi ni dalo miru ker je edini logični proti argument. Koliko se sploh rabi vode za ENAKOMERNE apnenčaste obloge po celem sistemu ??? Pa se mi je pripeljalo... problem ni v enakomernih apnenčastih oblogah.... :idea:

Apnenec se prvo začne izločati na najbolj vročem mestu :!: Torej nekje v glavi okoli izpušnih ventilov ali nekje v glavi na izpušni strani. Tam je definitivno več kot 100 stopinj, verjetno par sto. Se pravi da tam ker je najbolj vroče se prenos toplote blok-hladilna tekočina še pokvari in dodatno ustvari vroč material ki dobro zadržuje toploto.

Torej ob obremenitvi tam hladilna tekočina zavre, morda ustvari zračni mehur vroče pare, itd... pa lahko hladilni sistem zavre (zakuha). Po moje se sploh ne rabi veliko vode da se zjebe preobremenjen hladilni sistem.

Je pa tudi res da verjetno niso vsi avti enako občutljivi. Recimo dizl golf ima 50 KM ustvari manj odvečne toplote kot modern bencinski motor z 100-150 KM...

Pa moja pumpa za vodo stane več kot rabljen motor za Golf II, torej ne mislim uničit semeringe s tem da bom prišparal par sto SIT na destilirani vodi. Tudi motor bi sigurno naredil 200.000 km z najcenejšim oljem, pa ga ne mislim dajat v avto :roll:
 
Uporabniški avatar
lexuss
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 638
Pridružen: Ne nov 20, 2005 11:33 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a lexuss Ne jul 30, 2006 8:00 am

ja tuki bi pa tut jst dodau svoj komentar, pa ne se jezit. predhodnik ma prou. ne gre se samo za kiler kjer ga skor usi omenjate u debati ampak se gre predusem za motor, ker najbol občutljive točke so pr valjevih pušah kjer pač ta voda hladi celo glavo. če se na teh mestih okol valjevih puš (cilindrou) začne nabirat kamen al pa apnenc, kokr hočte, bo prej al slej pršlo do škode, ker prenos toplote ne bo več tak zarad obloge kakršen je biu prej. to če si predstaulate zgleda kakor izolacija in to ni dobr. zato poslušite mehanike na servisih in tovarniške napotke za dougo živ. dobo motorja. uporablite destilirano vodo al pa si jo sami prekuhajte doma. z antifrizom je pa tko: na flaški je napisanih par razmerij recimo za minus 30 se da pou flaške antrifriza pa pou vode zdej kok je to piše gor, za polet se da antifriza mn
golf 3 vr6
 
centro
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 25
Pridružen: Če jul 27, 2006 10:52 pm

Napisal/-a centro Ne jul 30, 2006 8:11 am

naredte kukr hocte moj avto destilirane vode ne bo nikol vidu ker je to cist brez veze.
 
Uporabniški avatar
lexuss
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 638
Pridružen: Ne nov 20, 2005 11:33 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a lexuss Ne jul 30, 2006 8:13 am

centro je napisal/-a:naredte kukr hocte moj avto destilirane vode ne bo nikol vidu ker je to cist brez veze.

haha ja če maš kripo za 100 čukou ti kr
golf 3 vr6
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Ne jul 30, 2006 8:47 am

centro je napisal/-a:naredte kukr hocte moj avto destilirane vode ne bo nikol vidu ker je to cist brez veze.



mogoče res.. :roll: :roll: :roll:

pa brez veze je dajat dobro olje, pa brez veze je imet dobre bremze, dobre amortizerje, dobre luči, dobre gume.....

raje na par let zamenjat vodno pumpo ko začne puščat semering, pa občasno na par let ostat na cesti ko avto zakuha, al pa se peljat še par km brez hlajenja pa reskirat da kaj zvije ali polomi....

res se splača prišparat par sto SIT z navadno vodo. :ue
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Ne jul 30, 2006 9:12 am

Nemogoče je resno jemati izjave raznih nevednih z golfi, še posebej če je ona oficirska GE6 barva. Večina teh mojstrov ni nobene generalne nikoli delala, da bi videla obloge na cilindrih, tudi kilerja ni nikoli peljala v Avtoobnovo na Dunajsko (zdaj Avtocommerce) na čiščenje, kjer so razlotali glave in pomakali jedro hladilnika v kislino. Zato ne kvasite neumnosti in nalijte hladilno tekočino.
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan Ne jul 30, 2006 10:13 am

lepo dejte tistih par 100 sit za destilirano vodo, sej jo rabte približno 3-4 litre

aja pa ne pozabt na dober antifriz, tist od petrola je naravnost zanič, medtem ko ma omv kar dobrga

p.s.: najbolj je, da vode sploh ne menjate, čez kakšne 4 leta boste vn spustil rjavo brozgo in če boste v hladiln sistem utaknl šlauf bo svinarija še kr tekla in tekla....
pismo je enim škoda dt keš za auto, pol pa jamrajo da jim crkuje, pa kolk so nekatere znamke zanič
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 Ne jul 30, 2006 12:00 pm

Sem za destilirano vodo!! Ampak ali ni antifriz tudi zaščita pred vodnim kamnom!? Tega ne trdim samo sprašujem!
 
Primoz_86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 684
Pridružen: So nov 20, 2004 4:58 pm

Napisal/-a Primoz_86 Ne jul 30, 2006 12:20 pm

Mene pa zanima kaj se lahko zgodi, če imaš v avtu 15 let staro hladilno tekočino? A antifriz še drži do take temperature kot na začetku, lahko tekočina prej zavre itd?

Sicer offtopic, pa vseeno. Kako pa je z zavorno tekočino po 15 letih? Pozna kdo koga na Postojnskem, ki bi jo za sprejemljivo ceno zamenjal?

Sprašujem zato, ker sem pred kratkim postal lastnik avta, za katerega dvomim, da je bila hladilna tekočina že zamenjana, zavorna pa 100% ni bila

Lp
 
Uporabniški avatar
xyxyxy
Novinec
 
Prispevkov: 161
Pridružen: Po okt 24, 2005 2:38 am

Napisal/-a xyxyxy Ne jul 30, 2006 1:29 pm

nerazredčena hladilna tekočina je v bistvu etilen glikol plus razni dodatki predvsem antikorozijski. Etilen glikol se z časom ne spreminja, zato stara hladilna ne bo nič prej zmrznila ali zavrela, iztrošijo pa se dodatki, ki ščitijo motor in hladilni sistem. Po 15 letih je v hladilni tekočini tudi precej trdih delcev in razne umazanije, ki lahko škodujejo motorju.
Hladilno zamenjaj, dobro bi pa tudi bilo, da bi uporabil kakšno sredstvo za čiščenje hladilnega sistema.
Pri zavornem olju je pa predvsem problem, da veže nase vlago iz zraka in ta povzroča rjavenje cilindrov. Ob veliki koncentraciji vode v zavornem olju lahko ta celo zavre, ob kakšnem močnem in dolgotrajnem zaviranju.
 
davis
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: Če jul 27, 2006 11:05 pm

Napisal/-a davis Ne jul 30, 2006 7:16 pm

OK, hvala za odgovore. Zaključek je torej, da je destilirana voda vsekakor prava izbira. Za bolj natančne moram omenit da gre za demineralizirano vodo, ki pa se prodaja kot destilirana. Stane skoraj nič, navadna voda pa lahko povzroči kar nekaj škode:
- slabše hlajenje,
- posledično lokalno pregrevanje na najbolj obremenjenih mestih,
- prebije lahko tesnilo motorja, poškoduje glavo,
- prej odpove vodna poumpa,
- slabše gretje kabinskega radiatorja.

Torej če destilirana voda samo za 1% zmanjša možnost pojava teh okvar, potem je vsekakor vredna mnogo več kot le tistega jurja koliko stane. Tako sem menil tudi prej, in bil šokiran da celo nekateri mehaniki nalivajo navadno vodo.


Imam pa še eno vprašanje:
če je bila prej navadna voda not, kako očistit sistem ob zamenjavi z destilirano/antifrizem?
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Ne jul 30, 2006 7:42 pm

Pero je napisal/-a:
xyxyxy je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:
Dariooo je napisal/-a:
SlaYeR je napisal/-a:
centro je napisal/-a:cist vseen je kaksno vodo das


Iz lastnih izkusenj ti povem DA NI VSEENO.


in kaj je bolse iz izkusenj?? :P
LP


Iz izkušenj - eno leto sem imel vodo v hladilnem sistemu(najbrž tudi prejšnji lastnik ni dajal destilirane vode notri) in letos poleti se je začel avto pregrevat. Takoj je bilo jasno, da je hladilnik kriv in ko sem ga orenk spucal s čistilom ki razjeda vodni kamen je 10 minut tista svinjarija ven tekla. In ko sem dal nazaj na avto vse skupaj se avto niti v največji vročini v koloni ne pregreva več.


Ne vem kaj si imel v notri, vendar se ti zaradi vodnega kamna sigurno ni pregreval, ker ga je v vodi premalo, da bi se ti v nekaj menjavah hladilne tekočine nabral po hladilnem sistemu. Če v življenski dobi vozila 5x menjaš hladilno in pri vsaki menjavi naliješ 3 litre navadne vode je to skupaj 15l vode. Tudi če bi se ti ves kamen v vodi nalepil na notranjost hladilnika ga ja v 15l premalo, da bi naredil kakšno škodo.
Avtomobila ne moreš primerjati z likalnikom ali pralnim strojem, ki pri vsaki uporabi potrebuje svežo vodo in s tem tudi dodatno količino vodnega kamna, ki pa se s časom seveda nabere in lahko povzroča težave.


tole mi ni dalo miru ker je edini logični proti argument. Koliko se sploh rabi vode za ENAKOMERNE apnenčaste obloge po celem sistemu ??? Pa se mi je pripeljalo... problem ni v enakomernih apnenčastih oblogah.... :idea:

Apnenec se prvo začne izločati na najbolj vročem mestu :!: Torej nekje v glavi okoli izpušnih ventilov ali nekje v glavi na izpušni strani. Tam je definitivno več kot 100 stopinj, verjetno par sto. Se pravi da tam ker je najbolj vroče se prenos toplote blok-hladilna tekočina še pokvari in dodatno ustvari vroč material ki dobro zadržuje toploto.

Torej ob obremenitvi tam hladilna tekočina zavre, morda ustvari zračni mehur vroče pare, itd... pa lahko hladilni sistem zavre (zakuha). Po moje se sploh ne rabi veliko vode da se zjebe preobremenjen hladilni sistem.

Je pa tudi res da verjetno niso vsi avti enako občutljivi. Recimo dizl golf ima 50 KM ustvari manj odvečne toplote kot modern bencinski motor z 100-150 KM...

Pa moja pumpa za vodo stane več kot rabljen motor za Golf II, torej ne mislim uničit semeringe s tem da bom prišparal par sto SIT na destilirani vodi. Tudi motor bi sigurno naredil 200.000 km z najcenejšim oljem, pa ga ne mislim dajat v avto :roll:


Pero vodna pumpa ustvarja nek pritisk in v motorju naj nebi bilo zračnih žepov, zato se tudi apnenec ne oprijema v notranjosti motorja - zračni žep pa se najlažje pojavi za termostatom in v hladilniku, zato se tam tudi nabira največ apnenca. Zato je tudi priporočljivo menjat termostat na vsake 3 do 5 let.
Old subarus never die, they just get faster!
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov