Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Bric
Novinec
 
Prispevkov: 294
Pridružen: Sr mar 31, 2004 7:36 pm
Kraj: Goriška Brda

Napisal/-a Bric Po dec 25, 2006 11:15 am

esem je napisal/-a:
DJRider je napisal/-a:
joztom je napisal/-a:Porini avto, če vžge je več možnosti. Preglej varovalke, lahko je elektromagnetno stikalo na štarterju, lahko ključavnica.


Avta ne smes kar tako na "puf" porivati, ker lahko unicis motor... smo v soli nekaj slisali o tem vendar ne vem tocno kaj vse se lahko unici...

Drugace pa poglej varovalke, kable, akumolator, svecke (ce je bencinar...), zaganjac...


Zakaj so potrebni taki odgovori, ki morda koristne nasvete ostalih zasujejo z bog ve čem (še avtor marsikdaj ne ve, čem)? Saj ne sprašuje za mnenje kogarkoli, ampak samo tiste, ki o stvari kaj vejo in so sposobni dat koristen nasvet. To ni neka anketa o stylingu....

Človek je lepo napisal, da mu avto sploh nič ne premakne, tu pa mu odgovarjajo ljudje, ki npr omenjajo, naj pregleda svečke (WTF?), hkrati pa sami priznavajo, da jih stvari, o katerih hočejo zdaj svetovati, v šoli (ki je glede na odgovore še niso končali) niso zanimale in torej o njih bore malo vejo! To ni nasvet, je samo smetenje in to slabše kot tale OT, ker dejansko meče pleva med semena, medtem ko se da OT na daleč razločit in izločit.

To ni mišljeno toliko osebno, mišljeno je predvsem kot prošnja vsem (tudi in predvsem zaradi pomoči potrebnih), naj resne probleme prepustijo takim, ki vsaj nekaj obvladajo in ne nekim wannabe poznavalcem. Vsaj tretjina na tem forumu nas lahko našteje glavne možnosti/vzroke napake, pa tega ne storimo. Že vemo zakaj? Kdaj bodo to doumeli tudi taki, ki sicer blagohotno (in hvalevredno) hočejo pomagat, a ne razumejo, da to dejansko ni pomoč?

Tako se lahko tudi dogaja, da se prva možnost (in zapovrh še najbolj pogosta in najcenejša) za vzrok nevžiganja pojavi šele v 10. postu (akumulator)! Tudi o tem govorim.

Se oproščam za izpad, a se žal tak pristop prepogosto ponavlja in škodi kvaliteti nasvetov. Saj vsi hočemo kvaliteten forum, mar ne?
BTW obstajajo tudi teme z vprašanji, na katere skoraj ni odgovora, morda lahko tam kaj storite.
lp

Bric je napisal/-a:Obstaja nevarnost, da preskoči zobati jermen. Če se to zgodi, pa vemo, kaj pomeni... :(

Vem, kako je s tem. A odgovori , prosim, na vprašanje, ki se mi poraja z osnovnim logičnim razmislekom. Za vse nas :P
Saj ne porivaš avta preko jermena, ampak preko koles, menjalnika, motorja (ročične gredi), šele potem pride sila na odmično in na jermen. Če bi imel prav, bi obstajala nevarnost čisto vedno, ko motor dela. No, tu imaš prav :P . (Seveda je drugo komp, razni senzorji itd.)
Torej - kako je s tem?


Na tvoj nivo blatenja, žaljenja, in smetenja, ter prepotentnosti se ne bom spuščal! Zato ti bom odgovoril na ZS!
Slika
 
Uporabniški avatar
DrMr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1288
Pridružen: Ne avg 29, 2004 8:46 pm

Napisal/-a DrMr Po dec 25, 2006 11:52 am

... ne se podjeba....vat, raje pomagajte...
... kdor ne dirka, naj se vozi...
 
Uporabniški avatar
Bric
Novinec
 
Prispevkov: 294
Pridružen: Sr mar 31, 2004 7:36 pm
Kraj: Goriška Brda

Napisal/-a Bric Po dec 25, 2006 12:32 pm

Bric je napisal/-a:Verjetno ne zazna kode ključa. Poskusi z rezervnim ključem vžgat. Imaš mogoče avtoalarm? Tudi to zna nagajati, blokada motorja...


Bric je napisal/-a:Povej nam več o avtu, diesel, bencin,....


Bric je napisal/-a:Ko obrneš ključ, je slišat kakšen rele, ki se vklopi? Črpalka za gorivo se ti vklopi? Možno je, da nagaja zaganjač. Izmeri, če pride napajanje na elektromagnet zaganjača, ko obrneš kluč.


Bric je napisal/-a:
ervinn je napisal/-a:...zmeri kable...???? :oops:


To se tako reče. Drugače pa uporabi kontrolno lučko, in prekontroliraš, če pride napajanje do zaganjača.


Bric je napisal/-a:
DJRider je napisal/-a:
Avta ne smes kar tako na "puf" porivati, ker lahko unicis motor... smo v soli nekaj slisali o tem vendar ne vem tocno kaj vse se lahko unici...



Obstaja nevarnost, da preskoči zobati jermen. Če se to zgodi, pa vemo, kaj pomeni... :(


DrMr je napisal/-a:... ne se podjeba....vat, raje pomagajte...

:o :o :o

Če je to podjebavanje, se pa izkreno oproščam vsim prizadetim.
Opravičujem se tudi zaradi OFF TOPIC.
Slika
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Po dec 25, 2006 3:19 pm

Bric je napisal/-a:.....
Na tvoj nivo blatenja, žaljenja, in smetenja, ter prepotentnosti se ne bom spuščal! Zato ti bom odgovoril na ZS!


Ne bodi tako razburjen oz užaljen. Le kje si se našel v mojem daljšem postu, da mi moraš celo ZS-je pisat, kar res ni potrebno. Kar se tebe tiče, me je zanimalo samo, da obrazložiš, zakaj in kako bi preskočil zobati jermen pri porivanju. Logično pač nekako ni jasno zakaj, morda bi s tem (obrazložitvijo) kaj povedal tudi komu drugemu. To lahko še vedno storiš.

Če sem post tako napisal, da je možno, da se v njem (kot "smetiščni svetovalec") lahko tudi ti najdeš, se ti globoko opravičujem. Ni letelo nate - razen konkretnega predloga/prošnje po obrazložitvi preskoka jermena pri porivanju, kar sem že omenil
Zato sem te tudi samo glede tega citiral, saj so ostali tvoji posti konstruktivni predlogi in vprašanja. Ti pa meni, da te blatim, žalim itd. Se ti ne zdi, da pretiravaš? In da si morda zgrešil naslovnika?

Sicer se iz odgovorov na vprašanja dosti dobro vidi, kdo obvlada in kdo ne. Jaz s tem nimam problemov in podpiram vsakršno pomoč (ter čim več le-te). Da le ni taka a la svečke.... Kar samo smeti temo in škodi preglednosti in konsistentnosti odgovorov. Samo temu (kar se zadnje čase vse bolj pojavlja) je bil namenjen moj post. Tako svetovanje in spraševanje, kot je tvoje (in še od marsikoga, hvala), pa podpiram.

Samo kratek stik v komunikaciji.... ;)
lp
 
Uporabniški avatar
dr.otkar
Novinec
 
Prispevkov: 388
Pridružen: So sep 09, 2006 7:30 am
Kraj: nihče ne ve

Napisal/-a dr.otkar Po dec 25, 2006 4:43 pm

Že velikokrat se je razvil kreg glede >>kvazi<< mehanikov, oziroma ljudi ki mislijo in ljudi ki nekaj vedo o avtih.
Vse kar vedo je, da ko obrneš ključ mora motor vžgat, če ne je pa nekaj narobe (koda ključ,alarm,kontakti........bistvene, oziroma osnovne stvari pa se pregledajo na koncu.
Če ne gori luč verjetno ti najprej zamenjajo stikalo in varovalko, pogledajo napeljavo in spoje šele na koncu pa z veseljem ugotovijo, da je samo žarnic potrebna menjave.

Dr.Mr. in Esem strinjam se z Vama, tudi sam sem že načel kreg na podobne debate, vendar nekateri še vedno dajejo nasvete, ki tiste ki nekaj vemo o stvareh mečejo na stran - forum naj bi pomagal odpravljati napake, ne pa jih povečevat.

Glede popravila xsare, moje izkušnje,
kot prvo pišeš da je avto letnik 2000, če je aku original prvi je okvara brez debate tu, zamenjaj in pika, če nisi siguren vžgi avto na kleme.
drugo je zaganjač, lahko ga udariš vendar ni sigurno da bo prijel.

Kar se porivanja tiče, sprašujem vas zakaj ne ????? (to smo slišali, da lahko preskoči jermen)

Na kakšnem principu pa vžge motor zaganjač ???? (Bric prosim za komentar)
Potemtakem vsak voznik tvega, da bo jermen preskočil pri vžigu motorja z zaganjačem (kar se tudi dogaja)

Hočem povedati, a je po mojem vžgati avto s ključem isto kot na porivaje, samo če ni hitrost prevelika in surovo spuščena sklopka.


Bric ne piši tako dolgih postov, z sporočili drugih in začni popravljati avte pri osnovnih stvareh.

Dr.Mr. in Esem lepe praznike - če najdeš podmornico sem zraven
mislim, da imaš zamašeno žico ............
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Po dec 25, 2006 5:21 pm

dr.otkar je napisal/-a:
Dr.Mr. in Esem lepe praznike - če najdeš podmornico sem zraven

Hvala, enako! Čim jo najdem , ti sporočim :D
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Po dec 25, 2006 10:54 pm

Glede na izjavo, da ob vžiganju gorijo vse lučke, sem takrat ocenil, da pomaga porivanje. Porivanje v normalnih okvirih ne škoduje jermenom, jermen vrtijo jermenice, itak tega ne dela nobeden za zabavo. Nasvet, da predlagamo nekomu preverjanje kablov, ki takele elementare stvari sprašuje je neumnost. Stikati okoli kabla, ki gre na zaganjač lahko povzroči celo požar, gre namreč za direktni, nevarovani kabel 8mm2. Če tolčeš po kotvi da jo prebudiš res včasih začasno pomaga, ampak najboljši nasvet je priznana avtoelektričarska delavnica in preverjanje kotve, ki potegne jahača v venec vztrajnika in obenem da kontakt. To ni delo za kogarkoli ampak za take, ki vedo za kaj gre. Vesele praznike.
 
Uporabniški avatar
bencinaj
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 51
Pridružen: Ne sep 17, 2006 7:55 pm

Napisal/-a bencinaj To dec 26, 2006 9:15 am

Jaz sem imel podoben problem enkrat sicer pri saxoju 1.6, vendar je podobna mašina.
Problem je bil, ker se je med lameli nabrala prevodna umazanija od ščetk in obrabljenega komutatorja, torej če so prišle ščetke ravno na tisti del ni moglo zavrteti. Vendar mi je potem, ko sem ga porinil in se je s tem verjetno zaganjač malo pretresel še nekajkrat vžgal normalno. Poleg tega mi je pri vžiganju na koncu ko zavrtiš ključ in naj bi vžgal še vedno primaknilo zobnik zagajnača kar se sliši kot "pok". Isti znak je če so obrabljene ščetke na zaganjaču.
Ali ti kaj šklocne - poči ko daš kontakt?
Lahko je narobe karkoli od ključavnice za vžig, rele, napeljava do zaganjača pa zaganjač , akumulator in še marsikaj.
Če nimaš vsaj malo izkušenj je najbolje iti do kakšnega mehanika!
Slika
 
Uporabniški avatar
dr.otkar
Novinec
 
Prispevkov: 388
Pridružen: So sep 09, 2006 7:30 am
Kraj: nihče ne ve

Napisal/-a dr.otkar To dec 26, 2006 9:50 am

Jozotom, glavni dovodni kabel na zaganjač je 8mm2 ??????
Tega nobena tovarna kablov ne dela ker nima standardne debeline.
A ti sploh veš kaj bi se zgodilo s tem tvojim kabelčkom pri malce daljšem zaganjanju ???? ( za nevedne - stopil bi se )

Ta kabel je po moji oceni za bencinarje okoli 25 za dizle pa vsaj 35 mm2 pri ne dolgih povezavah.
Vsi avti, ki imajo aku v prtljažniku ali pod sedežem imajo kabel debeline več kot 50mm2, ker bi drugače imeli prevelik padec napetosti (osnove elektrotehnike).

Kar pa se tiče tvoje izjave Bencinaj, štarter je kratkostični elektromotor.
Ko so ščetke obrabljene, da ni več stika med poli, tudi avtomat ne potegne zobnika v vztrajnik. Preveri kam je priklopljen drugi pol avtomata (ne boš verjel - direktno na motor zaganjača)

Še enkrat sta oba pokazala vse svoje (ne)znanje).
mislim, da imaš zamašeno žico ............
 
Uporabniški avatar
DrMr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1288
Pridružen: Ne avg 29, 2004 8:46 pm

Napisal/-a DrMr To dec 26, 2006 11:56 am

... glede potega avtomata, se tudi dogaja, da imata ščetki še ravno toliko stika, da dovajata avtomatu (preko rotorja) maso, ni pa dovolj toka za zagon elektromotorja...glede preseka (če nisem vsekal), fi 10mm kabel bi naj imel 78mm2 :?: , če bi bil trd in ne večžilni mehki...
... kdor ne dirka, naj se vozi...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To dec 26, 2006 12:22 pm

Ah ja... Ne vem zakaj se je potrebno in kregat in utemeljevat razne stvari ki pa so logične...

Prvo kot prvo je kabel za štarter dost debeli da prenese dost velik tok potreben ob zaganjanju. Štarter potegne nekje od 80 pa do 150 Amperov ( močnejše mašine....dizli) Na mm2 pa lahko teče 6Amperov toka.... torej vsi nevedneži hitr računat kok mm2 mora bit kabl da prenese.

Kot drugo, zakaj avta ne vžigat s porivanjem..... Štarter začne motor obračat z nultih obratov, se prav zobnik štarterja se primakne vstrajniku in potem začneta oba z nultih obratov gnat motor.Kot drugo ga začne vrtet dost počasnej kot pa pri vžigu na potisk. Sicer res da štarter ( elelktromotor) tudi zelo hitro dobi končne obrate ampak še vseen dost počasnej oz. v mejah normale, da lahko se vsi kermeni in vstrajniki zasučejo poleg brez nekih šokov.
Kaj se pa zgodi ko avto vžgemo na potisk? preko menjalnika se vrti sklopka, ko le to spustimo se začne prenos sile oz. vrtenja na vstrajnik in sklopka se vrti mnogo hitreje kot pa požene štarter vstrajnik. Ko sklopka zagrabi vstrajnik se le ta u trenutko zavrti na obrate sklopke in kaj je logičen zaključek tega? Motor u trenutko ( dost dost hitrej kot pa prek štarterja) dobi mnogo večje obrate kot pa , če ga požene štarter. Ker pa se vsi gibajoči deli motorja upirajo je možnost okvare veliko večja.....V prvi vrsti je zobati jermen. Iz te razlage avta ni dobro vžigat s porivanjem je pa res da če ga vžgeš s pametjo ( v drugi prestavi počasi spustiš sklopko med porivanem) je možnost okvare dost manjša še vedno pa obstaja.


No pa nazaj k temi. Praviš da ugasnejo vse lučke ko hočeš štartat. To pomen da štarter potegne vso elektriko in za ostalo ne ostane nič. Ko prvo bi probal avtek vžgat s kabli, če se napaka ponovi potem pa bi se lotu štarteja, ker je le ta u stiku.
Po vsej verjetnosti pa je napaka v akumolatorju.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
DrMr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1288
Pridružen: Ne avg 29, 2004 8:46 pm

Napisal/-a DrMr To dec 26, 2006 2:17 pm

... 6A na mm2, ni to podatek za izmenični tok ???
... kdor ne dirka, naj se vozi...
 
Uporabniški avatar
bencinaj
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 51
Pridružen: Ne sep 17, 2006 7:55 pm

Napisal/-a bencinaj To dec 26, 2006 6:47 pm

dr.otkar je napisal/-a:Kar pa se tiče tvoje izjave Bencinaj, štarter je kratkostični elektromotor.
Ko so ščetke obrabljene, da ni več stika med poli, tudi avtomat ne potegne zobnika v vztrajnik. Preveri kam je priklopljen drugi pol avtomata (ne boš verjel - direktno na motor zaganjača)
Še enkrat sta oba pokazala vse svoje (ne)znanje).


Mogoče mi je pa res takrat šklocnilo v zaganjaču, ko sem imel slab akumulator, zaganjača pa ni moglo zagnati . Ej sori...nisem pomislil ker še nisem imel takih problemov. Se trudim da govorim samo o tistih stvareh, ki sem jih doživel...tokrat me je zaneslo. Se opravičujem še enkrat.

dr.otkar...še enkrat si pokazal kako zatežen (ni)si.

Bom obmolknil...cav
Slika
 
Uporabniški avatar
dr.otkar
Novinec
 
Prispevkov: 388
Pridružen: So sep 09, 2006 7:30 am
Kraj: nihče ne ve

Napisal/-a dr.otkar To dec 26, 2006 7:24 pm

Bencinaj, brez zamere, s temi problemi se srečujem vsakodnevno, sanjam jih, zato me nevmesne ali otročje izjave spravijo iz tira.

Pomisli, kako je nam, ki si na ta način služimo kruh, popravljati avto nekomu, ki je po netu bral nasvete ne(vse)vednih ljudi.
Namesto osnovne napake - bistva je potem še nekaj napak, ki jih naredijo hišni mojstri z svojo ustvarjalnostjo, saj nič ne rečem marsikomu rata, marsikomu tudi po telefonu (svojim strankam) povem diagnozo in postopek popravila, če je zadeva za na hitro rešit.

Torej tudi pregovor obstaja:

LE ČEVLJE SODI NAJ KOPITAR !

Dr.Mr. in Esem mislim, da smo v istem zosu (s.p.)? a, ne?
mislim, da imaš zamašeno žico ............
 
Uporabniški avatar
DrMr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1288
Pridružen: Ne avg 29, 2004 8:46 pm

Napisal/-a DrMr To dec 26, 2006 9:13 pm

... ne, jaz sem na firmi zaposlena oseba...
... kdor ne dirka, naj se vozi...
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Sr dec 27, 2006 10:21 am

Se opravičujem za presek kabla. Ker se ukvarjam z zvočniki mi je pač to zelo debelo na misel hodilo. V glavnem gre za konfekcioniran, zadosti debel kabel, glavni dovod elektrike na štarter. Govorili smo o težavah pri vžigu. Pri teh tokovih in žicah na štarterju ne pride v poštev amatersko raziskovanje, ker je nevarno.
 
ervinn
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 10
Pridružen: So dec 23, 2006 9:51 pm

Napisal/-a ervinn Sr dec 27, 2006 12:12 pm

Zdaj je pa avto čudežno vžgal, ko sem ga 2x prižgal na poriv. :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: Kaj je zdaj to???
 
peters
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 503
Pridružen: To avg 05, 2003 12:17 pm
Kraj: PTUJ

Napisal/-a peters Sr dec 27, 2006 3:16 pm

bencinaj je napisal/-a:Jaz sem imel podoben problem enkrat sicer pri saxoju 1.6, vendar je podobna mašina.
Problem je bil, ker se je med lameli nabrala prevodna umazanija od ščetk in obrabljenega komutatorja, torej če so prišle ščetke ravno na tisti del ni moglo zavrteti. Vendar mi je potem, ko sem ga porinil in se je s tem verjetno zaganjač malo pretresel še nekajkrat vžgal normalno. Poleg tega mi je pri vžiganju na koncu ko zavrtiš ključ in naj bi vžgal še vedno primaknilo zobnik zagajnača kar se sliši kot "pok". Isti znak je če so obrabljene ščetke na zaganjaču.


Evo, tukaj si dobil odgovor. Zaganjač je treba razdret in spucat.


Esem, pridružujem se vsem tvojim zgornjim mnenjem.

Še beseda o vžigu na poriv: Vžgat avto je na poriv brez nevarnosti je treba znat. Samo s pravo kombinacijo hitrosti, prestav in hitrostjo spuščanja sklopke avto vžge normalno. Pri tem ne sme skakat, cukat ipd. in tudi začetnega sunka pri spustu sklopke ne sme bit. V življenju sem verjetno že 1000 x vžgal avto na poriv, dizle in bencinarje, slabe in zelo dobre avte, zato vem kaj govorim.
 
Uporabniški avatar
xsAMOR
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr feb 09, 2005 1:05 pm
Kraj: Hrušica

Napisal/-a xsAMOR Sr dec 27, 2006 3:45 pm

Na prejsnjem avtu Citroen Xsara in zdajsnjem Peugeot-u se mi je na vsakem po 1x to zgodilo - ob kontaktu vse lucke normalno svetijo, ob poskusu vziga se pa ni zgodilo prav nic, niti 1x ni zaverglal. V obeh primerih sem menjal akumulator in to se ni nikoli vec pojavilo. Ne vem ali imajo francoski avti neke svoh akumulatorje ali pa imam tako "sreco" da se mi je to zgodilo v kratkem casu po nakupu avtomobila :)

LP :hi
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: AssKicker, Majestic-12 [Bot] in 9 gostov