Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Courage™
Mojster foruma
 
Prispevkov: 8038
Pridružen: Pe nov 14, 2003 2:48 am
Kraj: Sitting in the front seat, chillin' around while pimpin' the streets!

Napisal/-a Courage™ Če mar 08, 2007 9:48 am

Napumpaj gume na 1.9 do 2.0 bara, 1,7 bara je premalo.
Slika
GET IN - SIT DOWN - SHUT UP - HOLD ON
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Če mar 08, 2007 10:13 am

Na straneh gumarskih firm so katalogi, kjer piše kakšno je predpisano pumpanje in v kakšnih pogojih vožnje, na pamet vam odsvetujem. Tudi vsak vulkanizer ima tabelo.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če mar 08, 2007 10:22 am

Za offroad velja tole;

Če vozite po zahtevnejšem – npr. skalovitem terenu, nižanje zračnega tlaka nikakor ni primerno. Pnevmatika z višjim zračnim tlakom je odpornejša na udarce in poškodbe.


Da ne boste več spraševali - bolj ko je napolnjena pnevmatika, manj je občutljiva na poškodbe - seveda do ene mere, da je ne bo zdej kdo napumpal do treh ali več barov.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Karletto
Novinec
 
Prispevkov: 333
Pridružen: To feb 13, 2007 10:27 pm
Kraj: KP

Napisal/-a Karletto Če mar 08, 2007 7:09 pm

 
ggg
Novinec
 
Prispevkov: 128
Pridružen: Sr jul 05, 2006 8:13 pm

Napisal/-a ggg Če mar 08, 2007 9:02 pm

nebivedu je napisal/-a:Za offroad velja tole;

Če vozite po zahtevnejšem – npr. skalovitem terenu, nižanje zračnega tlaka nikakor ni primerno. Pnevmatika z višjim zračnim tlakom je odpornejša na udarce in poškodbe.


Da ne boste več spraševali - bolj ko je napolnjena pnevmatika, manj je občutljiva na poškodbe - seveda do ene mere, da je ne bo zdej kdo napumpal do treh ali več barov.


na svojem prejsnjem avtomobilu sem imel priporoceno vrednost napumpanih gum 3.0 spredaj in 3.2 zadaj ;) pa je bil karavan, osebni avto.
 
suhokranjec
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: To jan 30, 2007 12:32 am

Napisal/-a suhokranjec To mar 13, 2007 1:52 am

Js pa imam na 3 vratnem polotu letnik 2000, pnevmatike kleber Dynaxer dimenzij 195-45 R15. Ker se obrabljajo predvsem po robovih jih imam napolnjene nad priporočenim tlakom.
Čez zimo so stale in jim je tlak padel spredaj na 2,2 zadnjim pa na 2bara. Sem jih dal gor, sem mislil da se po praznih gumah vozim.
Sedaj sem jih napolnil spredaj na 2,9bar, zadaj pa na 2,6bar.(kot lansko sezono)

Tečejo precej lepše, kotalni upor je precej manjši.
Pa me zanima, kake slabosti lahko prinese visok tlak v pnevmatikah. Je kaj resnice v temu, da se po dežju guma slabše oprijema?
L.P.
 
giga
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 9
Pridružen: To avg 15, 2006 6:42 pm

Napisal/-a giga To mar 13, 2007 6:31 am

siroke gume kot so 225/45r17 je potrebno pumpati malo vec ker je ze nova guma delana tako da ima po sredini vec profila kot po robovih potem pa se malo hitre voznje skozi ovinke in gume grejo pa pa.Ppumpajte od 2,4bar naprej!
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash To mar 13, 2007 10:54 am

Pri preveč napumpanih gumah boš šeu v dežju v grmovje. Pri 195/45 R15 se ne polni na 2.9, ker je to preveč, ampak na cca 2.5 bara in gume nimajo več profila na sredini, ker je to nesmiselno, ker se jih pumpa tako, da je celotna tekalna plast na tleh in morajo imeti po celotni tekalni plasti enako globoke žlebe. Sem tudi sam pomeril pri novi gumi 205/40 profil in je bil po celotni širini enak.
 
Uporabniški avatar
vincent
Novinec
 
Prispevkov: 293
Pridružen: Po nov 29, 2004 2:25 pm

Napisal/-a vincent To mar 13, 2007 11:29 am

zavisi kakšen tip voznika si....če rad dirkaš potem nafilaj gumo malo več (da se ne zvija v ovinkih)....če si zmeren imel noter vrednosti, ki so priporočene (idelano razmerje med udobnostjo in uporabnostjo gume).

Osebno vedno nafilam pribl. 0,2 bara več kot piše....predvsem zato ker guma sčasoma spusti..torej čejo takj v štartu nafilaš na pravovrednost se večji del voziš s premalo napumpanimi...tako pa ima vedno nekaj v rezervi in je povprečje ravno pravšnje.....pa še poraba jemalenkost manjša če so pnevnamtie bolj nafilane....je pa res, da pri višjem tlaku avto bolj 'ruka' ker trde gume prevzemajo manj neravnin in jih oddajejo naprej na vzmetenje in podvozje (torej je vzmetenje bolj obremenjeno).

tako da...vsaj naj najde nek svoj optimum.

Definitivno pa se ni dobro vozit s premalo nafilanimi gumami.

(a ne obremenjujte se z izgledom....'zgleda premalo nafilana'....pojdi na pumpo in prekontroliraj!)
 
suhokranjec
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: To jan 30, 2007 12:32 am

Napisal/-a suhokranjec To mar 13, 2007 8:38 pm

Nove imajo enako profila po sredini kot po robu, sam moje so že rabljene.
Pol jih bo treba pa mal spustit.
Mi kdo razloži zakaj po dežju ni pametno imet tak napumpane gume?
L.P.
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash To mar 13, 2007 8:54 pm

Zato, ker pri straneh ni stika, oz. ga je zelo malo in guma z preveč tlaka je tudi trša, kar pa pomeni, da ima trša guma slabši oprijem, kot mehkejša.
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Po mar 19, 2007 12:28 am

185/55/14 na 850kg težkem avtu imam na 2.8 bara.
še sedaj jih liže po robovih.
guma: bridgestone potenza re 720
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Uporabniški avatar
sevnican
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 556
Pridružen: To okt 04, 2005 6:46 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a sevnican Po mar 19, 2007 10:10 am

Jaz mam na Twingecu vse štiri (letne) gume napumpane na 2,2.
 
Uporabniški avatar
mihant
Novinec
 
Prispevkov: 192
Pridružen: Sr avg 25, 2004 12:43 am
Kraj: Lj

Napisal/-a mihant Po mar 19, 2007 10:21 am

nekje sem prebral (mislim da na tem forumu) da ni ravno priporočljivo imeti zadaj večji tlak kot spredaj. ker na bi potem rit odnašalo iz ovinka?

pri xantii je v obeh primerih (normalno + polno naložen) spredaj napisan večji tlak.
jaz niti nimam kej dost pojma o avtih.
 
Sm4jli
Novinec
 
Prispevkov: 479
Pridružen: Sr mar 10, 2004 12:48 pm

Napisal/-a Sm4jli Po mar 19, 2007 10:27 am

sevnican je napisal/-a:Jaz mam na Twingecu vse štiri (letne) gume napumpane na 2,2.

enako na Bravi
 
DragonXP
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 70
Pridružen: To sep 20, 2005 1:46 pm
Kraj: Goriška Brda

Napisal/-a DragonXP Po mar 19, 2007 1:06 pm

Hmmm osebno imam 195/50R15 na Seat Ibizi 1.4 16V pa pod 2.8 jih ne bo imel vec, kajti lansko leto so se unicile na robu prav zaradi tega ker sem se vozu neki casa samo z 2.2 bara... aja gume so Bridgestone potenza RE720... ocitno ta guma more bit tolk napolnjena cene se neenakomerno rabi...to sm slisal ze od vecine ljudi, ki se z avtomobili bolj resno ukvarja...
The Dark Emperor
 
Uporabniški avatar
napi
Novinec
 
Prispevkov: 190
Pridružen: Po dec 27, 2004 3:04 pm

Napisal/-a napi Po mar 19, 2007 1:17 pm

DragonXP je napisal/-a:Hmmm osebno imam 195/50R15 na Seat Ibizi 1.4 16V pa pod 2.8 jih ne bo imel vec, kajti lansko leto so se unicile na robu prav zaradi tega ker sem se vozu neki casa samo z 2.2 bara... aja gume so Bridgestone potenza RE720... ocitno ta guma more bit tolk napolnjena cene se neenakomerno rabi...to sm slisal ze od vecine ljudi, ki se z avtomobili bolj resno ukvarja...


Lej od kod tebi ideja da zaradi premalo napumpane gume pobralo gumo samo na ENI strani? Pejt na optiko pa poglej naklon kolesa, pa to če že kolesa stojijo malo iz kotnosti se vidi s prostim očesom.
Pa to kar pumpate na 2.8 bara je absolutno preveč če nimaš avta težkega 3 tone. Z takšnim tlakom v pnevmatiki si na mokri cesti kot drslka na ledu, ker je stična površin samo po sredini pnevmatike (glej post od mactrona - preveč napoljena pnevmatika).
Manjša površina => manjše trenje; večja površina => večje trenje
 
Uporabniški avatar
Templar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1800
Pridružen: Če apr 29, 2004 4:34 pm
Kraj: Savinjska regija

Napisal/-a Templar Po mar 19, 2007 1:52 pm

Jaz 2.2 pa je enakomerna obraba ko pa sem tovarniško upošteval (10% manj) pa so robovi bli popapcani v 2 sezonah.
Če lahko bereš tole si preblizu! Drži varnostno razdaljo!
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Po mar 19, 2007 9:09 pm

napi je napisal/-a:
DragonXP je napisal/-a:Hmmm osebno imam 195/50R15 na Seat Ibizi 1.4 16V pa pod 2.8 jih ne bo imel vec, kajti lansko leto so se unicile na robu prav zaradi tega ker sem se vozu neki casa samo z 2.2 bara... aja gume so Bridgestone potenza RE720... ocitno ta guma more bit tolk napolnjena cene se neenakomerno rabi...to sm slisal ze od vecine ljudi, ki se z avtomobili bolj resno ukvarja...


Lej od kod tebi ideja da zaradi premalo napumpane gume pobralo gumo samo na ENI strani? Pejt na optiko pa poglej naklon kolesa, pa to če že kolesa stojijo malo iz kotnosti se vidi s prostim očesom.
Pa to kar pumpate na 2.8 bara je absolutno preveč če nimaš avta težkega 3 tone. Z takšnim tlakom v pnevmatiki si na mokri cesti kot drslka na ledu, ker je stična površin samo po sredini pnevmatike (glej post od mactrona - preveč napoljena pnevmatika).
Manjša površina => manjše trenje; večja površina => večje trenje


če se ne voziš kot po jajcih je to to.

preberi moj post. malo više je.
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Uporabniški avatar
Matjaz46
Uporabnik
 
Prispevkov: 839
Pridružen: So feb 17, 2007 1:58 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a Matjaz46 Po mar 19, 2007 9:37 pm

Jaz imam 225/40/18 pa sem glih danes bil pri vulkanizerju da mi napumpa oziroma dopolni ker mam s plinom polnjene pa je reko da morejo bit 2.4!
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: xxl in 10 gostov