Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Ne apr 29, 2007 8:24 pm

bizgec je napisal/-a:No,ko,vidim te odgovore,bom pa še jaz napisal svojega.Nivo olja se meri pri hladnem motorju.Zakaj?Ker je pravilen nivo olja ob zamenjavi na sredini med min. in max. na merilni palčki.Namreč mehanik ali kdo drug nam ob menjavi olja nalije v motor hladno olje-ponavadi je temperatura enaka ali podobna okolici,kjer je olje shranjeno.Nisem še videl in slišal,da bi v motor nalivali vroče(70-90 stopinj celzijevih)olje,kolikor naj bi imelo olje po 15-minutni izključitvi motorja.Se pravi,da trditve nekaterih glede nivoja hladno-toplega olja in kontrole nivoja le ne držijo,a ne?Bizgec


o mater kake izjave...valda segreje olje preden ga da v motor hehe :P

on da olje v motor, zazene motor, da prvo filter se naplne z oljem, pol pa nalije olje nekje do sredine, pol pusti da se olje segreje in sele pol nalije do max!!!
ce nisi se nikoli sraufal in delal servisa ne tukaj nekaj klatiti kr v 3 krasne...sorry ampak sm mogu....
LP
Slika
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Ne apr 29, 2007 8:26 pm

Pavka je napisal/-a:Če ga na šipki ni pri hladnem ga tudi pri toplem ne bo.....ne gre se za tistih nekaj mm na šipki.Najbolj važno je da ga šipka sploh doseže. Če ga doseže šipka, ga potem tudi oljna črpalka in to je najbolj važno


ja ja to vsekakor, ampakt tu tema tece kdaj naj se nalije olje do max in da je to realna vrednost.......sej ce je med min in max je cist fanj, ampak ce hoces imet do max oz ce ves kolko ga dolit...je najbolje preverit ko....ja :)
lP
Slika
 
Uporabniški avatar
caco1825
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 87
Pridružen: Ne mar 11, 2007 11:28 pm
Kraj: ms

Napisal/-a caco1825 Ne apr 29, 2007 8:49 pm

Dariooo je napisal/-a:
bizgec je napisal/-a:No,ko,vidim te odgovore,bom pa še jaz napisal svojega.Nivo olja se meri pri hladnem motorju.Zakaj?Ker je pravilen nivo olja ob zamenjavi na sredini med min. in max. na merilni palčki.Namreč mehanik ali kdo drug nam ob menjavi olja nalije v motor hladno olje-ponavadi je temperatura enaka ali podobna okolici,kjer je olje shranjeno.Nisem še videl in slišal,da bi v motor nalivali vroče(70-90 stopinj celzijevih)olje,kolikor naj bi imelo olje po 15-minutni izključitvi motorja.Se pravi,da trditve nekaterih glede nivoja hladno-toplega olja in kontrole nivoja le ne držijo,a ne?Bizgec


o mater kake izjave...valda segreje olje preden ga da v motor hehe :P

on da olje v motor, zazene motor, da prvo filter se naplne z oljem, pol pa nalije olje nekje do sredine, pol pusti da se olje segreje in sele pol nalije do max!!!
ce nisi se nikoli sraufal in delal servisa ne tukaj nekaj klatiti kr v 3 krasne...sorry ampak sm mogu....
LP


itak da je tako, zamenjaš filter doliješ olje do 1/4 ali 1/2 nato zalaufaš motor malo pustiš nato pa še doliješ do max! :tomidelej:
Zadnjič spremenil caco1825, dne Ne apr 29, 2007 8:49 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Pavka
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 702
Pridružen: Po okt 16, 2006 4:08 am
Kraj: IZLAKE

Napisal/-a Pavka Ne apr 29, 2007 8:49 pm

Ravno to jim hočem dopovedat da se ne gre za par millimetrov.Se pravi, da sploh ni važno kdaj ga meriš.....brez veze to sploh komentirat
 
bizgec
Novinec
 
Prispevkov: 331
Pridružen: Ne jan 21, 2007 2:01 pm

Napisal/-a bizgec Ne apr 29, 2007 9:01 pm

Dragi Darioo.Ker vidim,da se s tabo in podobno mislečimi nima smisla prepirat,se iz te debate umikam.Se mi zdi,da sem malce prestar za kreganje pa tudi se ne bom spuščal na raven starosti mojga sina,ki je verjetno enake starosti kot marsikdo tu in verjetno podobnih (ne)izkušenj.Glede motornega olja:NIKOLI in NIKDAR se olja ne doliva do max.Ali pa so me v avtomehaniški šoli,pred sicer skoraj 30-leti narobe učili.Morda pa je bilo to staromodno-kdo bi vedel? :oops: Lep pozdrav od Bizgec-a.
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Ne apr 29, 2007 9:26 pm

No dejte se folk zdej kle nehat kregat. Situacija je taka, da imamo oboji prav in sicer zato, ker sem pogledal v Peugeot 206 knjižico in piše, da je potrebno olje gledat pri hladni mašini in čist nič drugega ne piše, potem sem pa pogledal v Seat Ibizo knjižico in piše, da ugasnemo mašino, počakamo nekaj minut in pogledamo šipko in da naj to opravljamo pri vsakem tankanju :bonk , tko, da jst sm zaključu takole:
ko je hladen motor, je najbolje, da je olje na sredini, med min in max, ko se segreje, pa najverjetneje zleze tam med sredino in max, tko da, to je to.
Naj pa še vsak pogleda v svojo knjižico in poroča, ajde, mejte se fajn, ciao!
 
Uporabniški avatar
Mick Jerry
Uporabnik
 
Prispevkov: 1259
Pridružen: So jan 08, 2005 8:41 pm
Kraj: okolica Lj.

Napisal/-a Mick Jerry Ne apr 29, 2007 9:28 pm

Hm zanimivo da oče že enih 30 let naliva olje do maksimuma ob menjavi in še nikoli ni nč vn vrglo ali pa kako tesnilo prebilo zaradi tega.
Če prebije tesnilo, pol vaša težava ni v nivoju olja, pač pa v zanič tesnilu :D
Slika
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Ne apr 29, 2007 9:46 pm

Boge vaše šipke, ga kr dost nafukajo. Tist deci gor al pa dol je čist useen če ga pr mrzumu al pr topumu pogledaš, važn da maš filing kok ga notr dat :)
Slika
 
trafo66
 

Napisal/-a trafo66 Ne apr 29, 2007 9:58 pm

to je res da če imaš olje do max ne sme prebijat nobenih tesnil. jaz mam bravota ki sem vedno nalival ob menjavi 4 l olja. to je maksimum in je po 11 letih vožnje okrog 140000km čisto suh ko poper dobesedno. tako da max je lahko , sam več je verjetn problem.
 
Uporabniški avatar
ManIAK
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2639
Pridružen: So apr 16, 2005 8:37 am

Napisal/-a ManIAK Ne apr 29, 2007 10:10 pm

u ti mater kaj se je razvilo iz te teme... :lol: Men je sosed mehanik že pred pari leti reku, da naj olje vedno kontroliram ko je motor hladn....Ampak zaj eni govorite da se olje kontrolira pri ogretem itd..., tak da v bistvu pojma nimam kaj je prav... Jaz bom olje meru še vedno ob hladnem avtu, tak da mene v bistvu BK me pa zanima kakšno je pravilno merjenje, da bom mogoč lahk kdaj pravilno svetoval..
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Ne apr 29, 2007 10:44 pm

Olje merimo pri hladnem motorju, kjer lahko doseže višino največ 2mm pod max. Če daš v hladnega do max. potem je možnost izrivanja semeringa na glavni gredi. To pa so drage zadeve, jermeni, šponarji itd ali na drugi strani sklopka. Ker se motor maže tudi s pomakanjem in špricanjem ojnic pod bate in ne samo spritiskom v ležaje, je tudi minimum zelo nevaren, posebej v ostrih ovinkih in strmih dolgih klancih. Vsi ste že slišali, kako pumpa v prazno zareglja, takrat tudi oblivanje batov ni korektno.
 
Uporabniški avatar
sonček
1/2 zvezdice
 
Prispevkov: 2599
Pridružen: To jul 26, 2005 10:42 pm
Kraj: 10 km iz Žirov v hribe

Napisal/-a sonček Ne apr 29, 2007 10:44 pm

RedBull™ je napisal/-a:fantje,da ne boste zdaj doktorirali glede preverjanje nivoja olja v motorju :rofl


hahah redbull veš da doktoriral bodo.
Kaj je res tak velik problem olja, kako, kdaj se ga mer?
Osu gre samo enkrat na led.lp
 
Uporabniški avatar
sonček
1/2 zvezdice
 
Prispevkov: 2599
Pridružen: To jul 26, 2005 10:42 pm
Kraj: 10 km iz Žirov v hribe

Napisal/-a sonček Ne apr 29, 2007 10:49 pm

ManIAK je napisal/-a:u ti mater kaj se je razvilo iz te teme... :lol: Men je sosed mehanik že pred pari leti reku, da naj olje vedno kontroliram ko je motor hladn....Ampak zaj eni govorite da se olje kontrolira pri ogretem itd..., tak da v bistvu pojma nimam kaj je prav... Jaz bom olje meru še vedno ob hladnem avtu, tak da mene v bistvu BK me pa zanima kakšno je pravilno merjenje, da bom mogoč lahk kdaj pravilno svetoval..


najbol pametno ga je za mert pri hladnem sam kdo ti bo zjutraj ob 6h zjutraj pri mrzlem motorju meru olje in to z svetilko jah eni majo pa itak čas pa si bo ob 9h zjutraj naštimal budilko, da bo šu prevert kok je olja v motorju..zato pa eni potem na petrlu merjo sam pametno je počakat, da olje steče v karter kakšnih 10 min in potem zmeriš, če ga boš pa preveč nalil ti ga bo pa nekje vrglo vn potem bodo pa stroški nastal zato pa v navodilih jasno piše, da ne smeš naliti čez MAX.
Osu gre samo enkrat na led.lp
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Ne apr 29, 2007 10:57 pm

Merjenje olja pravzaprav ni enostavno. Če zanemarimo to debato o hladnem ali toplem olju, je težko zares verjeti sami šipki. Šipka gre v karter po cevi , ponavadi zviti in potrebno jo je vzeti ven in počakati, da olje vdre v cev in izenači nivo. Nato jo natakneš nazaj, izvlečeš in pogledaš nivo. Izkušnje ti povedo, kje je prava vrednost, spredaj ali zadaj, pri meni je zadaj. Če je sveže olje pa itak enQ vidiš. Zlahka se premamiš in naliješ preveč olja, kar zares škodi.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne apr 29, 2007 11:17 pm

Mislim da lahk počasi zaključite to "pametovanje" o kontroli olja. V vsakih navodila avta piše kako in kje se olje kontrolira. Vsekakor more motor mirovat vsaj 5-10 minut da lahko olje lepo steče nazaj na svoje mesto ( karter) ali pa ko je hladen ko je olje že na svojem mestu. Šibko vzamem ven jo obrišemo, jo vtknemo nazaj not, počakamo 5-10sekund, potegnemo nazaj ven in pogledamo stanje na njej. Olje ne sme bit pod minimumom in ne nad maksimumom. Nekje u mes najbolše pa je če je pri toplem nekje nad sredino ( med min in max) in pri mrzlem nekje na sredini.

Zdaj pa se umirite v tej debati ker za nivo olja dve strani ???? vrtec no :roll: :roll: :roll:
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
xyxyxy
Novinec
 
Prispevkov: 161
Pridružen: Po okt 24, 2005 2:38 am

Napisal/-a xyxyxy Po apr 30, 2007 12:08 am

Noben proizvajalec ne določi min. in max. oznake tko natančno, da bi malo preveč ali premalo olja povzročilo kakšne težave. Tolerance je še dost na obeh straneh in ni treba panike zganjat, tudi če vam na servisu nalijejo par deci preveč olja. Hude posledice, ki jih obljubljajo razna navodila za uporabo se uresničijo ob hujših odstopanjih, ne pa zaradi nekaj mm na šipki.
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ Po apr 30, 2007 4:18 pm

Ok po tvoji teoriji (xyxyxy) nalij v mercedeza (bilokaterega) C,E,S ... olje do max oz. blizu max in se pelji 100 km. Ter poročaj,potem o tej tvoji toleranci ;)

Pri mecah moraš biti zelo pazljiv in moraš olje naliti ene 3-4 mm pod oznako max,v nasprotnem primeru se bo prižigala lučka za olje med vožnjo,ko bo olje segreto.
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Po apr 30, 2007 6:09 pm

:pop:
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Po apr 30, 2007 6:13 pm

bolš preveč kokr premal :P
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
sonček
1/2 zvezdice
 
Prispevkov: 2599
Pridružen: To jul 26, 2005 10:42 pm
Kraj: 10 km iz Žirov v hribe

Napisal/-a sonček Po apr 30, 2007 6:32 pm

im nobody je napisal/-a:bolš preveč kokr premal :P


bolje ne preveč pa tud ne premal ampak dlih med max in min. to bi bilo vredu hm doktorat imam že narejen tako, da še enga ne rabim
Osu gre samo enkrat na led.lp
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Mojca558 in 11 gostov