Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
dr.otkar
Novinec
 
Prispevkov: 388
Pridružen: So sep 09, 2006 7:30 am
Kraj: nihče ne ve

Napisal/-a dr.otkar So nov 10, 2007 6:44 pm

Magično oko je mamac za budale !!
Če hočeš videti stanje aku-ja potem bi moralo biti 6 takšnih očes, ker imamo šest stopenj- celic akumulatorja ki tvorijo celoto.
Ena švoh ali zanič, zanič cel aku.

Mad ali imaš v audiju rdečo toplo ?? in alternator od boscha ?? ker to pojasni tvoje težave z izparevanjem elektrolita.
Ti akumulatorji imajo mejno napetost polnjenja 14.4V od tu naprej visoko plinjenje.
Prestige od Fulmena recimo dela brez problemov na teh napetostih, s tem da so ga fantje ki tekmujejo z muzko (resna izvedba avtov - državni prvak), pred vsako tekmo polnili na 16.5V in zadeva je po letu trpljenja preživela in sedaj že 4 leta te dva akumulatorja živita v civilnih avtih.

Ni vsak aku dober aku..
mislim, da imaš zamašeno žico ............
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko So nov 10, 2007 11:26 pm

Mad:

Govorim za temparature okol -20 in pa izpravn akumulator. Pri -20 pa še nisem slišal da bi kter aku zmrznil.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR So nov 10, 2007 11:47 pm

Sam vsake par mescov mal destilirane dolijem. Kleme mam pa tut z litijevo mastjo namazane - seveda čez in ne na kontaktih.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
Mad
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2828
Pridružen: So apr 22, 2006 11:50 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mad Po nov 12, 2007 9:11 pm

dr.otkar je napisal/-a:Magično oko je mamac za budale !!
Če hočeš videti stanje aku-ja potem bi moralo biti 6 takšnih očes, ker imamo šest stopenj- celic akumulatorja ki tvorijo celoto.
Ena švoh ali zanič, zanič cel aku.

Mad ali imaš v audiju rdečo toplo ?? in alternator od boscha ?? ker to pojasni tvoje težave z izparevanjem elektrolita.
Ti akumulatorji imajo mejno napetost polnjenja 14.4V od tu naprej visoko plinjenje.
Prestige od Fulmena recimo dela brez problemov na teh napetostih, s tem da so ga fantje ki tekmujejo z muzko (resna izvedba avtov - državni prvak), pred vsako tekmo polnili na 16.5V in zadeva je po letu trpljenja preživela in sedaj že 4 leta te dva akumulatorja živita v civilnih avtih.

Ni vsak aku dober aku..
... mislim da je bila rdeča ja - sedaj avta nimam več preden sem ga prodal pa sem dal not novega Bartog-ovega ker sem mislil da pušča porozna stena akumulatorja :lol: ... alternator pa se ne spomnem kak je bil vem, da je kazal na armaturni voltmeter napetost med 14 in 16 V ... L.p. Mad
kinkyllama & Yoni fun club ...
 
Uporabniški avatar
Kritik
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 624
Pridružen: Po mar 13, 2006 10:43 am
Kraj: Laibach / Mengeš

Napisal/-a Kritik Sr nov 21, 2007 10:23 am

No bom kar sem stlačil svoje vprašanje. Torej imam akumulator Dekra, 45Ah, svinčen, ki na svojem vrhu nima čepkov za kontrolo elektrolita in dolivanja destilirane vode (tako kot jeLisko napisal gre za zaprti sistem). Moja skromna želja je ta da bi akumulator malo napolnil. V prejšnjem avtu sem imel akumulator ki je na vrhu imel čepke, ki sem jih med polnjenjem zaradi tvorjenja plina odvil in je bilo vse ok. Kako je pri teh zaprtih sistemih z odvajanjem tega plina? Destilirane vode se verjetno res ne da doliti. Se plin ob polnjenju odvaja tako kot se mora? Se tak akumulator sploh lahko polne? Nikjer na njem nisem zasledil napisa da se ga ne sme.

Hvala za odgovore.
Hyundai - drive your way
Avto z šibkim motorjem je kot sex z kondomom - sej je, ampak ni pa užitek!
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Sr nov 21, 2007 11:41 am

Polniš seveda lahko vsak akumulator, saj se tudi med vožnjo polni. Polnjenje z 10% max toka je optimum, močnejša in hitrejša polnjenja se izvajajo s posebnimi aparaturami, ki sproti merijo segrevanje celic. Akumulator ne sodi v kabino, ker se lahko razvija pri polnjenju plin. Kleme se še dandanes mažejo z mastjo zaradi nekdanje korozije. Včasih so akumulatorji bili bakelitni, zaliti s smolo, ob kontaktih, ki so se razmajali v smoli pozimi, ko ni prožna, so radi puščali, zato je kleme razžrlo (žveplena kislina). Tudi nakup akumulatorja je bil projekt, včasih so ob puščanju samo zamenjali posodo ali plošče, kar je bilo potrebno. Še danes slovi po teh posegih Grajzar na Kotnikovi. Tudi najnovejše tehnologije (Silver, Ca-Ca...) ne zdržijo več kot pet let. Akumulator je potrošna roba, je poceni in nima smisla doktorirati okoli vzdrževanja. Po mojih izkušnjah je vsem tekočinskim potrebno dolivati vodo, kljub raznim nazivom. Na trajnost vpliva debelina plošč in pa dvignjenost nad dno. Ko se na dnu usedlina dvigne do plošč, gre celica v kratek stik in to je najpogosteje poleti, ko je temperatura višja in usedline močnejše. In tako avto na parkirišču ne vžge več, pa še pred 10 minutami je krasno vžgal. Klasične izrabe s slabotnim vžiganjem in počasnim pojemanjem skoraj ne poznamo več.
 
Uporabniški avatar
JoeLoe
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: To maj 16, 2006 5:53 pm

Napisal/-a JoeLoe Sr nov 21, 2007 1:31 pm

TrijoAdijo je napisal/-a:
blind3k je napisal/-a:kleme niso nič namazane, tako da že vedo zakaj niso mazali...


Točno tako....


Aufbix! :shock: Kaj pa gel, al pa vazelin? :lol: :lol: :lol:
Moj je vedno pripravljen za dogodivščine!
 
Uporabniški avatar
Kritik
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 624
Pridružen: Po mar 13, 2006 10:43 am
Kraj: Laibach / Mengeš

Napisal/-a Kritik Sr nov 21, 2007 1:55 pm

joztom je napisal/-a: Po mojih izkušnjah je vsem tekočinskim potrebno dolivati vodo, kljub raznim nazivom.


No in kako to izvedeš, če je akumulator od zgoraj zaprt? Nikjer ni nobenega čepa, samo en velik pokrov, ki obsega 3/4 celotne zgornje površine in ima ob straneh majhne odvode za izpust plina, na ostali 1/4 sta pa konektorja za + in -. Sej če se res od blizu pogleda se vidi da so spodaj čepi, samo tega pokrova se ne da dvignit pa da mu *#!%& mamo!
Hyundai - drive your way
Avto z šibkim motorjem je kot sex z kondomom - sej je, ampak ni pa užitek!
 
Uporabniški avatar
JoeLoe
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: To maj 16, 2006 5:53 pm

Napisal/-a JoeLoe Sr nov 21, 2007 1:59 pm

Pač ga pustiš živet, dokler je na nogah, potem pa v štacuno po druzga.
Moj je vedno pripravljen za dogodivščine!
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Sr nov 21, 2007 2:00 pm

Kritik je napisal/-a:
joztom je napisal/-a: Po mojih izkušnjah je vsem tekočinskim potrebno dolivati vodo, kljub raznim nazivom.


No in kako to izvedeš, če je akumulator od zgoraj zaprt? Nikjer ni nobenega čepa, samo en velik pokrov, ki obsega 3/4 celotne zgornje ....

..."jozton" je dobro napisal......"kritik" da se odpret, samo niso čepi vsak posebaj, ampak v tistem velikem pokrovu so spodaj vsi kot celota gor - ko prevzigneš se ti bo vseh 6 lukenj naenkrat odprlo.....(ponavadi treba še nalepko prej dol strgat)
 
Uporabniški avatar
JoeLoe
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: To maj 16, 2006 5:53 pm

Napisal/-a JoeLoe Sr nov 21, 2007 2:08 pm

Jaz sem na Cordobi lani odprl aku in videl, da je po petih letih nivo čisto ok...
In sem skrb letos prepustil novemu lastniku.
Moj je vedno pripravljen za dogodivščine!
 
marsus
Novinec
 
Prispevkov: 111
Pridružen: Po nov 29, 2004 9:33 pm

Napisal/-a marsus Sr nov 21, 2007 3:29 pm

Jas jaz bom tud moral počas zamenjat akumulator.A je v Lj ali okolica kakšen specialist za akumulatorje?Ma kdo kaj izkušenj s tem?
 
Uporabniški avatar
Kritik
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 624
Pridružen: Po mar 13, 2006 10:43 am
Kraj: Laibach / Mengeš

Napisal/-a Kritik Sr nov 21, 2007 3:47 pm

sašo5 je napisal/-a: da se odpret, samo niso čepi vsak posebaj, ampak v tistem velikem pokrovu so spodaj vsi kot celota gor - ko prevzigneš se ti bo vseh 6 lukenj naenkrat odprlo.....(ponavadi treba še nalepko prej dol strgat)


Verjemi mi, da sem probal čisto vse načine, da bi mi uspelo pridvigniti ta pokrov... dlje kot to da sem deformiral plastiko nisem prišel. Pokrov je nabit gor tako, da se vsaj pomojem sploh ne da dol snet, razen če uničiš ohišje.
Hyundai - drive your way
Avto z šibkim motorjem je kot sex z kondomom - sej je, ampak ni pa užitek!
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr nov 21, 2007 4:09 pm

Kritik je napisal/-a:
sašo5 je napisal/-a: da se odpret, samo niso čepi vsak posebaj, ampak v tistem velikem pokrovu so spodaj vsi kot celota gor - ko prevzigneš se ti bo vseh 6 lukenj naenkrat odprlo.....(ponavadi treba še nalepko prej dol strgat)


Verjemi mi, da sem probal čisto vse načine, da bi mi uspelo pridvigniti ta pokrov... dlje kot to da sem deformiral plastiko nisem prišel. Pokrov je nabit gor tako, da se vsaj pomojem sploh ne da dol snet, razen če uničiš ohišje.


Se da verjem..... sam mam podoben sistem akuja... formula fulmen... kao popolnoma zaprt. Pa sem lani mel težave z njim ( star pol leta, še u garanciji) .Nesel sem ga na AMZS (pooblaščeni za te akuje) in je masjter pred mano odtrgal nalepko...... zabil od strani not en velik izvijač.... in vse skupaj dobesedno skoraj odtrgal stran. In je narjen točno tko kot je sašo napisal.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
dskrab
Novinec
 
Prispevkov: 421
Pridružen: Sr maj 04, 2005 10:05 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a dskrab Po dec 17, 2007 2:56 pm

Jest sem se tut matral z enim akumulatorjem tko, da sem ga komaj odprl. Ja drugač ne gre kot da mal poškoduješ ohišje.

Drugač pa za vzdrževanje akumulatorjev uporabljam to ...

http://batterytender.com/product_info.p ... ucts_id=11

Dobi se pa v DELKO trgovini v BTC.

Super zadeva recimo, če imaš motor. Pozimi se pač ne voziš ane, akumulator stoji in se prazni pa še mraz ga zvije, če ga maš recimo v garaži ki ni ogrevana. Pol pa tole zadevo gor priklopiš in ti akumulator skoz lepo ohranja na moči.
Sej nimaš kej! Tko je pa nč drugač!

It`s not just JDM. It`s a LIFESTYLE !
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a Nikola_Tesla Pe sep 19, 2014 4:48 pm

*
Akumulatorji so aktualni ne glede na datum odprte teme...

/////////////////////

Počasi se bliža čas, ko se bodo akumulatorji prodajali s palet kot vroče žemljice.

Tudi sam se bojim, da me bo letos presenetilo in me zanima kje in kako TOPLA na svojih izdelkih označuje datum proizvodnje ?

Pravijo da ni dobro kupiti starejšega od 6 mesecev.

Hvala za odgovor

Lp.
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re:

Napisal/-a Nikola_Tesla Pe sep 19, 2014 5:29 pm

pontiac je napisal/-a:
To je res da imajo na bencinskih stare akumulatorje ki dalj časa stojijo.

Če se boš odločil za toplo si poglej prve štiri številke na dolgi kodni številki ker te pomenijo datum izdelave.

Naprimer 1311 ooo23466177 ---- tako da 13 pomeni teden v letu 11 pa je leto izdelave.


Zgleda da je to odgovor na moje vprašanje.
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a primozek68 Pe sep 19, 2014 7:49 pm

No evo,kako lepo se razumeš sam s sabo.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a Nikola_Tesla So nov 08, 2014 1:48 pm

*
Do koliko voltov se sme polniti Pb akumulator na prostem v zimskem času (pri odklopljeni vsaj eni klemi vozila).

Predpostavimo da je zunaj čez dan recimo okoli 0°C in gre čez noč temperatura malo v minus do -8°C.

Ima mogoče kdo kakšne grafe za polnilno napetost v odvisnosti od temperature okolice oz. elektrolita.

Hvala za info.

Lp.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a Fan So nov 08, 2014 4:36 pm

No ja, odklopljene naj bi imel obe klemi ...................... kar se tiče polnjenja ..................... alternator polni z 13,7 - 14,4V
Torej polnjenje v tem območju ne more škodovati, seveda če ni zraven prisotnih še 150A
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov