Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če jan 24, 2008 6:46 pm

No zaj pa naj še en prevede...:)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
JoeLoe
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: To maj 16, 2006 5:53 pm

Napisal/-a JoeLoe Če jan 24, 2008 11:18 pm

sašo5 je napisal/-a:
samo mesarec je napisal/-a:baba ni čula, niti rekla.....

....počasi...: s tem ventilom sem se "srečal" že leta 1990/91 ko sem kupil Hyundai ponya 1.5 .....vse lepo in prav tri leta (oz. do nekje 110.000 km) nakar počasi "voz" začne izgubljati moč ter niha prosti tek 600-900 rpm: ventili "u piko" naštelani, benz filter nov, elektronski "fergazer" razstavljen v prafaktorje in očiščen, igračkanje z nastavitvijo CO ......nič, zadeva "ne špila" tako kot treba (štiri, pet takratnih pooblaščenih servisov ne ve nič) model v lj.(danes prodaja Volvote) tupi, da se je jermen "razštelal" halooooo))nakar kolega (drugače lokalni mehanik) pogleda pod mot. pokrov in reče: "pa pred nosom je krivec za tvoje težave..."res, na sesalnem kolektorju montirana "zadeva" gobi podobna(nikol videl "stoenka" tega ni imela)...2 vijaka 13 ključ in dol.....imeli kaj za videt: zabito, neprehodno, zaroštalo......čiščenje, odmakanje ter šraufanje nazaj - zadeva dela normalno in kolega ne bodi ga len, še enkrat dol, ter zrežemo bakreno ploščico jo postavimo spodaj (blindiramo) "luknjo" ventil zašravfamo nazaj -ter proba: to pot gre avto še bolje, ker tako tudi pustimo, kmalu opazim še pol litra manjšo porabo...sčasoma sem še samo CO "naštudiral" - vrednost 2gr/ccm3 (rdeče polje na aparatu tehničnh pregledov je bilo na 4.5 )je bila "prerevna mešanica" in je motor najlepše delal nekje med 3 in 4gr.......tako da "joe loe" ima prav, ko reče da avto bolje potegne in manj pije....je pa mal kiksnu za tehničnega.....(sicer je danes res mogoče vprašanje, sam tisti čas ni bilo nobenga problema.....)


Za tehničnega sem morda kiksnu... morda pa ne. Za starejše motorje so tudi okoljske zahteve blažje, za novejše pa ostrejše. Jaz sem na Vrhniki na tehničnem fasal doslednega majstra, ki je pri pregledu ugotovil, da se EGR ne odpira. Takrat sem vozil še Ford Escort 1.8 D, ki je bil brez turbine in brez ECU. Nato sem se zapeljal malo stran in zaštofano cev zamenjal s prehodno. Potem me je majster spustil čez... Ko sem ga spraševal kako in kaj, je povedal, da se takoj po vklopu EGR (če počasi dviguje obrate) to vidi na sestavi izpušnih plinov, čeprav so morda še vedno v mejah toleranc. Kako je pa s čipanimi motorji pa ne vem, ker nisem pristaš navijanja motorjev... ...no, so primeri, ko gre za konstrukcijsko enake motorje in je moč odvisna le od elektronike. Opel ima 1.9 motor pri katerem gre ravno za to... Tako mašino bi morda tudi jaz dal čipat...

To da gre avto bolje po zaprtju EGR-a sem pa sprobal glih na tem Escortu. Res pa je, da ni blo nobene elektronike... Z zaprtim EGR-om sem s 50 litri nafte naredil tudi čez 1100 km. Prej max. 900 km. Avto je prišel k hiši, ko je imel prevoženih že čez 300k km.
Z novejšimi avti se z EGR-om nisem več igral... Cordoba je prabila med 4.3 in 5 l /100km in se zato ni imelo smisla špilat.

Za novejše mašine pa čisto vejamem Samotu... elektronika gotovo poskrbi za optimalno delovanje EGR-a.
Moj je vedno pripravljen za dogodivščine!
 
Uporabniški avatar
samo mesarec
Novinec
 
Prispevkov: 460
Pridružen: Ne okt 21, 2007 12:37 am

Napisal/-a samo mesarec Če jan 24, 2008 11:58 pm

Lisko, na koncu bova morala na borovničke, če ti tole prevedem, ni problema, samo ne danes jutrič, če ti odgovarja, obenem bom naredil bistveni povzetek, ker nekaj je nepomembnega.
 
Uporabniški avatar
vincent
Novinec
 
Prispevkov: 293
Pridružen: Po nov 29, 2004 2:25 pm

Napisal/-a vincent Pe jan 25, 2008 12:31 pm

JoeLoe je napisal/-a::-) narobe napisu...
Odpre se šele pri cca. 2200 obratih. Dokler motor ne doseže delovne temperature se tudi ne odpre (praviloma).


rano obratno....odprt je pri malih vrtljajih.

Načeloma pa je njegova funkcijo izključno okoljevarstvena....in kot tak kaj dosti ne pripomore k ničemur - prej naredi kaj škode (ob uporabi npr. slabe nafte).

Pa še tako je....še ena dodata stvar ki se lahkopokvari (in rado se zgodi da se res).
 
Uporabniški avatar
cr33p
Novinec
 
Prispevkov: 300
Pridružen: To okt 17, 2006 9:54 am

Napisal/-a cr33p Pe jan 25, 2008 5:51 pm

Ce se komu pokvari, naj pogleda na nemski Ebay. Za TDI motor je na uradnem servisu cena okoli 160€, od konkurence iz de pa pride okol 85€ + 20€ postnina.
 
Uporabniški avatar
JoeLoe
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: To maj 16, 2006 5:53 pm

Napisal/-a JoeLoe Pe jan 25, 2008 11:27 pm

vincent je napisal/-a:
JoeLoe je napisal/-a::-) narobe napisu...
Odpre se šele pri cca. 2200 obratih. Dokler motor ne doseže delovne temperature se tudi ne odpre (praviloma).


rano obratno....odprt je pri malih vrtljajih.

Načeloma pa je njegova funkcijo izključno okoljevarstvena....in kot tak kaj dosti ne pripomore k ničemur - prej naredi kaj škode (ob uporabi npr. slabe nafte).

Pa še tako je....še ena dodata stvar ki se lahkopokvari (in rado se zgodi da se res).


Nak, ne bo držalo.
Razlaga:
Pri večjih količinah vbrizganega goriva je tudi temperatura v cilindru večja. Pri višjih temperaturah izgorevanja je delež NOx bistveno višji. Če želiš v takih pogojih vsaj delno ohranit moč motorja in in znižat količino NOx je treba dovajat ali manj zraka ali pa del svežega zraka nadomestit z nečim, kar ne gori... CO2 je negorljiv plin in zelo veliko ga piha ven iz motorja na tisti strani, kjer je izpuh :shock:
EGR ventil je naeni strani povezan z izpušnim kolektorjem na drugi s sesalnim kolektorjem.
Ker je pri nizkih obratih treba met dovolj zraka za vžig, takrat pač ne dovajaš CO2 - EGR je zaprt. Ko pa dodaš gas pa se odpre.
V starih časih, ko ni bilo elektronike, se je EGR odpiral le, če je bil avto dovolj ogret (bimetalni zatič) in pri dovolj močnem vakuumu na sesalnem kolektorju (za to je poskrbela posebna membrana). Tako je npr. deloval EGR na mojem Escortu...
Potem so ugotovili, da je efektivnost takega načina regulacije EGR ventila slaba in so naštudirali, da avto pri določenih obratih skozi potegne določeno maso zraka. Zato so ECU sprogramirali tako, da je ob določenem, dovolj velikem pretoku zraka, ki ga je izmeril MAF senzor aktiviral EGR. Seveda je moral motor prej doseči delovno temperaturo. EGR pa je krmiljen s solenoidnim stikalom.Tako deluje EGR logika npr. na VW AQM (SDI) motorju.
Danes je metoda še bolj izpopolnjena in ECU odpre EGR šele takrat, ko se poklopi več parametrov, ki obsegajo meritve pridobljene iz: lambda sonde, MAF senzorja, senzorja temeprature motorja in števila obratov - metoda "Lambda closed-loop control". Danes se čisto lahko zgodi, če se vse poklopi, da je EGR odprt tudi pri precej nižjih vrtljajih od 2200.
Vir tega kar sem napisal je knjiga "Electronic Diesel Control EDC" , ki jo je izdal BOSCH leta 2001.
Preden sem se lotil popravljanja svojih avtov sem vedno poiskal tudi ustrzno strokovno literaturo, zato se z mano o precej takih rečeh ne da prerekati. 8)
Moj je vedno pripravljen za dogodivščine!
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo Ne jan 27, 2008 2:48 am

JoeLoe je napisal/-a:
vincent je napisal/-a:
JoeLoe je napisal/-a::-) narobe napisu...
Odpre se šele pri cca. 2200 obratih. Dokler motor ne doseže delovne temperature se tudi ne odpre (praviloma).


rano obratno....odprt je pri malih vrtljajih.

Načeloma pa je njegova funkcijo izključno okoljevarstvena....in kot tak kaj dosti ne pripomore k ničemur - prej naredi kaj škode (ob uporabi npr. slabe nafte).

Pa še tako je....še ena dodata stvar ki se lahkopokvari (in rado se zgodi da se res).


Nak, ne bo držalo.


Bo...bo držalo....Ne vem kaj si ti to vozu zaenga escorta...ampak pri meni je na mojem 1.8D escortu EGR deloval takrat ko je bil motor ogret oz. ko se je voda v motorju ogrela na neko določeno temperaturo. In ravno na štandgasu in na nekoliko povišanih obratih je bil egr odprt, če si ga pa pohodu do konca, se je pa zaprl.
Dalje: Kolega je na mondeotu TDCi-ju blokiral vakumsko cev,ki je priključena na EGR ventil. Po nekaj časa vožnje se mu je na semaforju prižgala diagnostična lučka na armaturki,ki pa je ugasnila, ko je štartal in dodal malce več gasa. Avto je peljal na servis in tam so s testerjem ugotovili, da se EGR ventil ni odprl pri štandgasu.
Dalje: Drugi kolega je pri Focusu TDdi-ju naredil popolnoma isto stvar. V tistem momentu,ko je užgal motor (motor je bil ogret na del. temp) se je prižgala diagnostična lučka na armaturi. EGR ventil na TDDi focusu ima namreč še vgrajen senzor položaja ventila. Tester je pravtako pokazal napako EGR ventila. Ko je dal gas...je lučka ugasnila takoj,ko je motor dosegel nekje 2000-2200 rpm.


LP!
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P Ne jan 27, 2008 4:32 am

Če ga komad pohodš.. do konca.., je ventil seveda zaprt. Za večji performance an. Vprašanje pa je kako je pri konstantni voznji na 1500 ali pa 3000 rpm....
 
Uporabniški avatar
JoeLoe
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: To maj 16, 2006 5:53 pm

Napisal/-a JoeLoe Ne jan 27, 2008 11:17 am

Dejmo tole razčisti... Jaz ma v knjigi napisa tako, kot sem rekel. A ma še kdo kakšno literaturo, kjer kaj piše o delovanju EGR-a?
Ker, če nimam prav, pač nimam... Ampak me malo mede, ker pri Bosch-u piše, da se EGR odpre šele pri določenih obratih.
Se mi zdi pa smiselno, da se zapre, če pohodiš gas do konca - zaradi večje moči.
Moj je vedno pripravljen za dogodivščine!
 
Uporabniški avatar
cr33p
Novinec
 
Prispevkov: 300
Pridružen: To okt 17, 2006 9:54 am

Napisal/-a cr33p Ne jan 27, 2008 11:37 am

Sigurno se zapre, ko pohodis, sploh pa to mora veljati pri turbodizelskih motorjih. Kako bi sicer reguliral pritisk, ki ga daje turbina? EGR bi takrat predstavljal veliko motnjo.
 
Uporabniški avatar
primozek69
Novinec
 
Prispevkov: 330
Pridružen: Ne nov 04, 2007 2:43 pm

Napisal/-a primozek69 Ne jan 27, 2008 12:30 pm

off: a bi bil kdo tolk prjazen,pa opisal,kako se ta ventil očisti,pr recimo tdi motorju (90ps), za slike bi tud poprosil,če ni preveč.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo Ne jan 27, 2008 3:54 pm

JoeLoe je napisal/-a:Dejmo tole razčisti... Jaz ma v knjigi napisa tako, kot sem rekel. A ma še kdo kakšno literaturo, kjer kaj piše o delovanju EGR-a?
Ker, če nimam prav, pač nimam... Ampak me malo mede, ker pri Bosch-u piše, da se EGR odpre šele pri določenih obratih.
Se mi zdi pa smiselno, da se zapre, če pohodiš gas do konca - zaradi večje moči.


Ja..sej maš prav....ampak je odvisno od samih nastavitev,kdaj se egr odpre.Nekateri imajo to na štandgasu (kar sem 100% prepričan, da imajo to vsi fordovi dizli, vključno z mojim 1.8TDCi, na katerem se na štandgasu egr odpira in zapira v presledkih, na 1.8D ko je bil ogret na delovno temperaturo, sem med delovanjem motorja spulu vakumsko cevko dol iz egr-a. Slišal se je tak kovinski zvok,ko se je EGR zaprl in tudi motor ni več imel takega globokega zvoka).
Naprimer imaš nekega dizla (pa naj bo ford,VW,renault,....ni važno...), ki ima zapacan EGR ventil.Vsi vemo, da če ima dizl zapacan EGR ventil, bo ta dizel kadil ob polnem gasu. To pa zato,ker se zapacan EGR ventil ne zapre popolnoma in del izpušnih plinov pride skozi njega v sesalni kolektor,od tam pa v motor,kjer redči mešanico goriva/zraka in pride do slabšega izgorevanja,kar privede do dimljenja. Ko tak EGR ventil samo blindiraš tako, da med njega in med dovodno cev iz kolektorja vstaviš kovinsko ploščico, se bo dimljenje vidno zmanjšalo, avto pa bo lepše deloval. Isto bi ta dizel prekomerno kadil, če se EGR ne bi zapiral pri določenih obratih, ki niso višji od 2000-2200 obratov.


LP!
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne jan 27, 2008 5:42 pm

PR men je druga fora...... samo vakumska cevka je sneta. Torej bi naj to pomenlo da je venomer zaprt?
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
JoeLoe
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: To maj 16, 2006 5:53 pm

Napisal/-a JoeLoe Ne jan 27, 2008 10:06 pm

TrijoAdijo je napisal/-a:
JoeLoe je napisal/-a:Dejmo tole razčisti... Jaz ma v knjigi napisa tako, kot sem rekel. A ma še kdo kakšno literaturo, kjer kaj piše o delovanju EGR-a?
Ker, če nimam prav, pač nimam... Ampak me malo mede, ker pri Bosch-u piše, da se EGR odpre šele pri določenih obratih.
Se mi zdi pa smiselno, da se zapre, če pohodiš gas do konca - zaradi večje moči.


Ja..sej maš prav....ampak je odvisno od samih nastavitev,kdaj se egr odpre.Nekateri imajo to na štandgasu (kar sem 100% prepričan, da imajo to vsi fordovi dizli, vključno z mojim 1.8TDCi, na katerem se na štandgasu egr odpira in zapira v presledkih, na 1.8D ko je bil ogret na delovno temperaturo, sem med delovanjem motorja spulu vakumsko cevko dol iz egr-a. Slišal se je tak kovinski zvok,ko se je EGR zaprl in tudi motor ni več imel takega globokega zvoka).
Naprimer imaš nekega dizla (pa naj bo ford,VW,renault,....ni važno...), ki ima zapacan EGR ventil.Vsi vemo, da če ima dizl zapacan EGR ventil, bo ta dizel kadil ob polnem gasu. To pa zato,ker se zapacan EGR ventil ne zapre popolnoma in del izpušnih plinov pride skozi njega v sesalni kolektor,od tam pa v motor,kjer redči mešanico goriva/zraka in pride do slabšega izgorevanja,kar privede do dimljenja. Ko tak EGR ventil samo blindiraš tako, da med njega in med dovodno cev iz kolektorja vstaviš kovinsko ploščico, se bo dimljenje vidno zmanjšalo, avto pa bo lepše deloval. Isto bi ta dizel prekomerno kadil, če se EGR ne bi zapiral pri določenih obratih, ki niso višji od 2000-2200 obratov.


LP!


Sem še malo bral literaturo in ugotovil, da je tole kar pišeš popolnoma res. Hkrati se še opravičujem Vincentu, ker sem se ga tako, neprimerno lotil.
Delno sem imel prav, delno ne. EGR se odpre takrat, ko je potrebno zmanjšati količino za gorenje uporabnega zraka. To se ponavadi dogaja ravno pri nizkih obratih, oz. takrat, ko je mešanica zraka in goriva prerevna z gorivom. Od tod tudi nihanje obratov v prostem teku pri določenih motorjih z nedelujočim EGR-om. Ko pohodiš gas postane mešanica prebogata z gorivom in takrat se EGR popolnoma zapre. Med vožnjo pod stalnimi obrati pa je odvisno od več parametrov (signal z lambde, MAF, temperatura motorja,rpm ...) ali je EGR odprt ali ne in v kolikšni meri.
Moj je vedno pripravljen za dogodivščine!
 
Uporabniški avatar
JoeLoe
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: To maj 16, 2006 5:53 pm

Napisal/-a JoeLoe Ne jan 27, 2008 10:08 pm

lisko je napisal/-a:PR men je druga fora...... samo vakumska cevka je sneta. Torej bi naj to pomenlo da je venomer zaprt?


Drži. Pa bolj poceni se voziš...
Moj je vedno pripravljen za dogodivščine!
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4165
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Napisal/-a TrijoAdijo Ne jan 27, 2008 10:16 pm

@lisko:

Če je EGR ventil čist oz. če dihta,pol je iEGR vedno zaprt. Vsekakor pa če imaš cevko samo dol sneto, bi bilo fajn, da je cevka neprodušno zatesnjena. To pa zato, da ne bi slučajno kdaj ostal brez vakuma in posledično tudi brez bremz...


@JoeLoe:

Ja...nekak tak... :tomidelej:


LP!
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Po jan 28, 2008 12:48 am

ko se pa te ventil blokira.kasno ploscico pa dam tja.a bo to dost a bo treba se ke kj blokirat?ce kdo ve za VAG-ov tdi?
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P Po jan 28, 2008 1:04 am

abbe je napisal/-a:ko se pa te ventil blokira.kasno ploscico pa dam tja.a bo to dost a bo treba se ke kj blokirat?ce kdo ve za VAG-ov tdi?

Tam kjer je ventil se odpre pa da eno alu ploščico recimo not, 2mm debelo recimo. Mislim da drugje ni treba blokirat. Tako smo pri enem drugem motorju naredili, točno za tdi ne vedel..
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To jan 29, 2008 4:02 pm

TrijoAdijo je napisal/-a:@lisko:

Če je EGR ventil čist oz. če dihta,pol je iEGR vedno zaprt. Vsekakor pa če imaš cevko samo dol sneto, bi bilo fajn, da je cevka neprodušno zatesnjena. To pa zato, da ne bi slučajno kdaj ostal brez vakuma in posledično tudi brez bremz...


@JoeLoe:

Ja...nekak tak... :tomidelej:


LP!


Cevka je zatesnjena brez skrbi.... Torej je očitno napaka nekje na elektroniki. Tako je bilo narjeno ko sem avto kupil..... ker sem bil bolj kot ne laik TD motorjev sem pustil tak....ampak motor gre normalno. ne kadi in je normalno nardil tehničnega... ima pa 330.000 prevoženih.

Tist o vakmu pa ne bi.... ker jeep ma vakum celo za odpiranje in zapiranje tople vode v kabino.. za premikanje loput v armaturki.... žlavuhov miljon.... in če preperi en... gre komplet vakum.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr jun 18, 2008 2:47 pm

Ker mi nekak ni najbolj jasno ( ker eni pravijo tako drugi drugače) kako točno mora sploh ta ventil delovat bom vprašal še tukaj.

Torej

takole zadeva deluje...... Prvo je zaprt ( zapre se po nekem času delovanje v prostem teku ...nekje 30 sekund..) potem dodam malo plina se odpre....stisnem malo več se zapre...in ga spustim na prosti tek, kjer se spet odpre...Potem počasi dodajam plin se prvo zapre in odpre nazaj in ko motor doseže določene vrtljaje se zapre in ostane zaprt vse dokler motor sped ne pade na štangas.....Zaj pa naj en pove če je tole delovanje pravilno ali bom moral pošravfat še kaj?

Pa še video...
http://www.youtube.com/watch?v=3zuqWl2Sfvg

TO je laufanje na mestu.....med vožnjo pa se dogaja;
Vožnja do 2000 obratov:
Ob malem dodatku plina je avto zamorjen, ko dodam več plina avto poskoči....ampak s skoraj sekundnim zamikom....potem gre normalno dokler spet ne spustiš obratov....
Nad 2000 obratov pa se avto obnaša normalno ..gas lepo odreagira.... je poskočen....

Na video je lepo videt ( v drugi polovici) , ko mu dodam malo gasa se prvo zapre potem se odpre nazaj in se počasi zapira ( dokler motor ne doseže nekih obratov) in ravno to mislim da botruje kao k zamorjenosti avta.....ampak največja finta je da niti ne vem kako bi se mogu obnašat saj sem eno leto vozu z blindiranim ventilom. Vsa razlika je da je avto prej vleku pri vseh obratih enako zdaj pa kot da bi se čutla turbo luknja....o porabi pa še ne vem ker še niti 200km nisem prevozu.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 5 gostov