Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
target_practice
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Pe dec 07, 2007 8:18 pm

Napisal/-a target_practice Sr feb 20, 2008 10:18 am

Energetik81 je napisal/-a:Če piše v knjigici, da tankaj 95 oktanc, potem ti tud 100 ne bo nič izboljšal delovanja in porabe.

Odvisno od tipa motorja in njegove sposobnosti prilagoditve vecjemu stevilu oktanov.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Sr feb 20, 2008 10:33 am

To je res problem miselnosti. Prenizka oktanska vrednost povzroči klenkanje in takoj senzor premakne predvžig v manjšo kotno vrednost. Ob tem se premakne optimalni režimi delovanja motorja do prvega reseta ECU-ja. Razlika v ceni 100 je nepomembna, za nekatere pa glavni vir šparanja, tako dosti črplak sploh nima 98 bencina. Da gre menjalnik na novem avtu je več kot čudno, da 1,6 motor lahko porabi več kot 9 litrov pa še bolj. Moja stara zverina žre 9l pri povprečni hitrosti 180 na uro (autobahn).
 
kowy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Sr apr 06, 2005 9:50 pm
Kraj: Hrastnik

Napisal/-a kowy Sr feb 20, 2008 10:48 am

Energetik81 je napisal/-a:
zupi13 je napisal/-a:@Kowy: jst bi na tvojem mestu tankal vsaj 98 oktanov....

Je blo že ogromno debat o oktanih. Npr.: http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?t=53502&start=40
Če piše v knjigici, da tankaj 95 oktanc, potem ti tud 100 ne bo nič izboljšal delovanja in porabe.


V knjigici piše "95 ali več (po standardu DIN 51 607)", tko da bom zdej naprej vsaj 98 tankal.
 
Uporabniški avatar
rhino
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 741
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a rhino Sr feb 20, 2008 10:50 am

Čeprav bom s tem dregnil v osje gnezdo in v primere večne debate.Raje tankaj 100-ko kot 98-ko.Torej raje na OMV-u kot na Petrolu.Moje izkušnje:s OMV nardim do 50 km več kot z Petrol.
 
kowy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Sr apr 06, 2005 9:50 pm
Kraj: Hrastnik

Napisal/-a kowy Sr feb 20, 2008 10:53 am

rhino je napisal/-a:Čeprav bom s tem dregnil v osje gnezdo in v primere večne debate.Raje tankaj 100-ko kot 98-ko.Torej raje na OMV-u kot na Petrolu.Moje izkušnje:s OMV nardim do 50 km več kot z Petrol.


OMV imam najbližje v Litiji, ali pa v Celju, kar je pa oboje pol ure vožnje stran, tako da bom 100-ko tankal ob priložnostih, če bom kaj mimo hodil.
 
Uporabniški avatar
graal
Novinec
 
Prispevkov: 396
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:33 pm
Kraj: Štajerska

poz!

Napisal/-a graal Sr feb 20, 2008 11:31 am

@ H-FReAK: no, eno tako porabo, ki si jo navadel, sem imel v mislih, ja.
Offtopic: kako to, da so ti mogli menjalnik menjat? Tovarniška napaka, al tvoja krivda?


Bolj kot ne tovarniška greška. Če nebi bila mi menjlanika nebi priznali pod garancijo. Pravzaprav pa napaka sploh ni bla na menjalniku ampak se je razletel diferencial.

Povprečna poraba pri tem avtu, pri okoli 130km/h je nekje okoli 10L. Pričakujem pa da bo slej kot prej padla. Poraba pri 180km/h kot je nekdo omenil pa ni preko 12.5L. (gledamo seveda povpreno porabo, kajti trenutna poraba nam glede tega ne pove čisto nič.). Drugače je pa znano da imajo mazdini 1.6 motorji malenkost višjo porabo kot pa konkurenca. Pričakujem pa, da nekje pri 10-15k km poraba pade. Isto kot je pri ford focusu, ki ga imamo pri hiši. glede na to da imata podoben motor pod haubo mislim da je to realno za pričakovat. povprečno porabo na celoten tank imam nekje 9L.
Tankam samo super 100, ker na petrolu sploh ne tankam, kar je tudi za pričakovat glede na to da delam na omv-ju.

Drugače pa ljudje ki delajo podobne fure kot jaz (zjutraj v službo, ko še je globok -, bolj kot ne kratke relacije.) imajo dost podobno porabo kot jaz. recimo:
http://www.poraba.com/usage_view.php?carid=4705


lp, Aleš.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5060
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Sr feb 20, 2008 11:45 am

joztom je napisal/-a:. Moja stara zverina žre 9l pri povprečni hitrosti 180 na uro (autobahn).

......daj LAŽI sam sebi, pa ne trosi neumnosti po forumu.....pri 180 km/h je že vsak dizel na 10 .......golf 1.4 TFSI 170 konjev zadnje "čudo" tehnike je pri 180 v šesti na 15 po BC-ju..(pri 210 pa na 21 lit/100)
 
Uporabniški avatar
rhino
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 741
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a rhino Sr feb 20, 2008 12:03 pm

@H-freak
Malo čudno mi je to kak ti računaš povprečno porabo.Bolj natančne podatke o porabi bi mel,če bi polno tankal.Ti tvoji pa so bolj ali manj nenatančni.Razen če avto res sprazniš do čiste nule
 
Uporabniški avatar
graal
Novinec
 
Prispevkov: 396
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:33 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a graal Sr feb 20, 2008 1:11 pm

poz,

Rhino tisto ni moja poraba, je poraba prijatelja ki vozi podobne relacije.
In ja vedno tanka na polno, vendar nikoli ne sprazni =) jaz gledam po BC.

lp, Aleš.
 
Uporabniški avatar
rhino
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 741
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a rhino Sr feb 20, 2008 1:15 pm

@H-freak
Hehe ta je pa dobra.Natanka ene 45L pa nardi nekaj km pa natanka za 10-15l.Bolje bi bilo če bi nardil več km(skoraj spraznil tank),saj je pri takem načinu tankanja(10l) avto težji in je zato tudi poraba večja.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Sr feb 20, 2008 4:19 pm

sašo5 je napisal/-a:......daj LAŽI sam sebi, pa ne trosi neumnosti po forumu.....pri 180 km/h je že vsak dizel na 10 .......golf 1.4 TFSI 170 konjev zadnje "čudo" tehnike je pri 180 v šesti na 15 po BC-ju..(pri 210 pa na 21 lit/100)

Res zelo malo ljudi pozna obnašanje močnejših motorjev pri višjih hitrostih. Govora je bilo o enakomerni hitrosti z avtom, ki ima končno hitrost 240 na uro in je pri 180 potrebno le par milimetrov pritiska na gas za vzdrževanje. Pri brutalnih pospeševanjih, zastojih in mestni vožnji si pa revež, v pretežno mestni vožnji (LJ) mi gre na 11l, vsa leta enako. Tudi z nemških forumov, kjer sem precej aktiven, je za enak avto podobno povprečje. Zato me toliko bolj preseneča zelo visoka poraba za avto novejše konstrukcije, mogoče je pa pretežek in prešvoh motor. Očitno velja pravilo, da je toliko kil treba peljati s toliko litri bencina, EU3 in EU4 pa si lahko zataknemo za uho, ker so bolj okoljske norme, ne pa zmogljivost.
 
Uporabniški avatar
graal
Novinec
 
Prispevkov: 396
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:33 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a graal Sr feb 20, 2008 6:42 pm

Res zelo malo ljudi pozna obnašanje močnejših motorjev pri višjih hitrostih. Govora je bilo o enakomerni hitrosti z avtom, ki ima končno hitrost 240 na uro in je pri 180 potrebno le par milimetrov pritiska na gas za vzdrževanje.


Smešno. Avto s takšnimi lastnostmi (Mazda Xedos 9, 2.5L, V6, 24V) imamo doma in poraba pri 180km/h ni niti približno 9l. Vsaj ne po slovenskih cestah kjer ravnine tako rekoč ni =) bom pa ju3, ko grem ponovno v Postojno, resetiral BC v MB in vzdrževal neko spodobno konstantno hitrost na AC, pa da vidim koliko zverina zares pije.
Je pa res, da ta avto pri konstanti hitrosti pije manj kot pa moja mazda 3 z 1.6 motorjem. Zato pa je poraba Xedosa porazna pri mestni vožnji.

Res je tudi to, da poraba niha od voznika do voznika. Jaz osebno raje dam tistih 10€ na mesec več, pa se vozim sproščeno, kakor mi pač paše. Punca recimo, pa pazi na vsak liter bencina, ker pač tistih 10€ na mesec raje porabi drugače. Opažam pa recimo to, da je na naših cestah vedno več voznikov, ki pazijo na vsak dcl goriva in vztrajno ovirajo promet na cestah in se po cestah kjer je omejitev 70-80 km/h vztrajno vozijo tako rekoč 40km/h.

lp, Aleš.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Sr feb 20, 2008 8:45 pm

180 na uro v Nemčiji ni podobno Sloveniji, kjer si, če si upaš, le na kratkih odsekih lahko privoščiš to hitrost. To dosežeš z relativno intenzivnim pospeševanjem. Seveda je poranba potem višja, ne pa več kot 10-11. Najmanj žre avto, ko najmanj spreminjaš hitrost, držiš tempo in tudi najdalj prideš. Res je težko verjeti, da višje kubature ne žrejo ne vem kako grozno. jaz imam zdaj že 170k km in kar nekaj izkušenj. Je registracija zares blazna, pri morebitnem brutalnem pospeševanju ali raznih izzivanjih, ti pa usta rado narazen potegne.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr feb 20, 2008 9:39 pm

kowy je napisal/-a:
Energetik81 je napisal/-a:
zupi13 je napisal/-a:@Kowy: jst bi na tvojem mestu tankal vsaj 98 oktanov....

Je blo že ogromno debat o oktanih. Npr.: http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?t=53502&start=40
Če piše v knjigici, da tankaj 95 oktanc, potem ti tud 100 ne bo nič izboljšal delovanja in porabe.


V knjigici piše "95 ali več (po standardu DIN 51 607)", tko da bom zdej naprej vsaj 98 tankal.

Če piše to, potem je mašina narejena za 95! Ni pa nič narobe če tankaš več oktanov, samo ne bo nič bolje ampak točno isto. Če bi bilo drugače, bi napisali v navodila da tankaj 98 in več... :roll: :idea: A mislite, da nočejo v tovarni da bi mašina delal optimalno?
Logično pa je, če bi pa tankal 91 oktanov, bi ti pa moč padla in poraba narasla, ker bi računalnik zazna klenkanje in premaknil predvžig. Govorim tud iz lastnih izkušenj - sem zanalašč 2 polna tanka natankal 100okt, pa je mašina laufala popolnoma enako, poraba je pa bila tud v istih mejah kot prej.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 5 gostov