Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
SpunkyRacer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1205
Pridružen: Ne jan 21, 2007 4:56 pm
Kraj: Logatec

Napisal/-a SpunkyRacer So jan 03, 2009 7:26 pm

Se bom poigral malo drugi teden. Hvala za pomoč zaenkrat!
Rally is not for fun, rally is for LIFE!
 
Uporabniški avatar
SpunkyRacer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1205
Pridružen: Ne jan 21, 2007 4:56 pm
Kraj: Logatec

Napisal/-a SpunkyRacer Po jan 05, 2009 6:09 pm

Sem videl da bo treba menjat na voznikovi strani celotno čeljust. Me samo zanima, a bo dost, če s prstom pač zaprem cevko za tolk časam da nataknem na drugo čeljust? Pa pač potem spet tist ventilček itd?
Rally is not for fun, rally is for LIFE!
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6583
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Po jan 05, 2009 8:30 pm

Pozdravljeni
V delavnicah prekinejo dovod zavorne tekočine na zavorni gumi cevi. Vendar pri vas je vseeno, ker nameravate tako ali tako menjati tekočino, torej je vseeno , če jo pol deci steče v posodo ali na časopisni papir ( na tla ni priporočljivo ).
Zakaj pa boste menjal obstoječi zavorni cilinder, ali se vašega ne da urediti?

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
SpunkyRacer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1205
Pridružen: Ne jan 21, 2007 4:56 pm
Kraj: Logatec

Napisal/-a SpunkyRacer Po jan 05, 2009 9:34 pm

Potem preprosto lahko vse cevke odprem in z pritiskanjem na pedal zavore spraznim vso tekočino ven? Nato vse lepo nazaj namestim, natočim tekočino v posodico, nekdo pritiska na pedal sklopke, jaz pa odpiram ventilčke, dokler ne priteče tekočina ven?

Bo dobro tako?

Aja, cilinder mi je zablokiral. In pa tudi čeljusti in bobne bi rad pobarval.
Rally is not for fun, rally is for LIFE!
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6583
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Po jan 05, 2009 9:43 pm

Pozdravljeni
Ja dobro bo, samo zavorno stopalko pa stiskajte samo do polovice, da ne obremenjujete ( na suho ) glavnega zavornega cilindra. Zavorni cilinder podrite, ščistite, zamenjajte tesnila in namažite vse skupaj z ATE mastjo, pa bo kot nov ( samo ceneje ).

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
SpunkyRacer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1205
Pridružen: Ne jan 21, 2007 4:56 pm
Kraj: Logatec

Napisal/-a SpunkyRacer Po jan 12, 2009 8:18 pm

hja, sem sestavil, obnovil nazaj vse, pa me spet nekaj matra. Namreč v zadnjih bobnih, pridejo taki "štifti" in podložka(na sliki označena zeleno) ki držita čeljusti v bobnu. Namreč, je kake 5-7mm lufta, in ne stisne dosti. Vidi se tudi na cilindru, da čeljusti ne nalegajo lepo na sredino površine batka (označeno rdeče).

Moram še kaj narediti? Je kak "haklc"? :?
Priponke
problemčič.JPG
hmm
Rally is not for fun, rally is for LIFE!
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6583
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Po jan 12, 2009 9:14 pm

Pozdravljeni

Ja lepa slika, edino kar me moti na njej, je to, da so zavore narobe sestavljene. Torej podrite še enkrat in pravilno sestavite ( te obloge so iz nasprotne strani ) in potem bo tudi stalo lepše.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
SpunkyRacer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1205
Pridružen: Ne jan 21, 2007 4:56 pm
Kraj: Logatec

Napisal/-a SpunkyRacer Po jan 12, 2009 9:31 pm

Prepričani? Ker sem pustil na eni strani še gor, da sem potem na drugi strani sestavil skupaj. :?

Ker tudi tista ročka kjer pride gor ročna zavora, je tako obrnjena kot je bila prej? :?
Rally is not for fun, rally is for LIFE!
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak Po jan 12, 2009 10:20 pm

Ko sem si zamenjal zadnje zavorne gumice na Golfu III GTI - disk zavore tudi zadaj, nisem nikakor mogel prezračiti sistema. Na cilindru je ven scalo novo olje, pedal pa do daske. Sem se počasi odpeljal do bližnjega mehanika, ki ima napravo za menjavo zavornega olja in šele po 2-kratnem odzračevanju celega sistema so zavore prijele kot je treba. Zato verjamem da zna to biti precej nadležna zadeva. Jasno nič.
 
Uporabniški avatar
SpunkyRacer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1205
Pridružen: Ne jan 21, 2007 4:56 pm
Kraj: Logatec

Napisal/-a SpunkyRacer Po jan 12, 2009 10:50 pm

ewo, prilagam sliko od razdrtja-tko da postavitev je 100% prav. Pač drugač sploh ne moreš obrnit, ker sem tud mal probaval.
Priponke
prejšna.JPG
prejšna
Rally is not for fun, rally is for LIFE!
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6583
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan To jan 13, 2009 8:16 am

Pozdravljeni

Potegnite ročičo ročne zavore naprej, da se ne bo naslanjala na sidrno ploščo.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 To jan 13, 2009 10:32 am

Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Ja lepa slika, edino kar me moti na njej, je to, da so zavore narobe sestavljene. Torej podrite še enkrat in pravilno sestavite ( te obloge so iz nasprotne strani ) in potem bo tudi stalo lepše.

Lep pozdrav

po čemu vidiš, da je narobe? oz. levo/desno - sicer že dolgo nimam več stika s paknami zadaj, ampak vseeno iz spomina mi je ostalo, da je vseeno na katero stran daš pakno: vem pa, da je znala bit j..... če nisi imel original ali vsaj italijanskih(za fičeka, kaddeta, z 101 ali hyundai ponyja govorim...)
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6583
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan To jan 13, 2009 8:06 pm

Pozdravljeni
Na Zastavinih vozilih, hyundaijih se ni moglo zamešati zavornih oblog, ker so bile vse enake, pri Opel Kaddetu je bilo odvisno od tipa zavornega sistema.

Pri zgornji slike so "pokrovčki" bočnih vzmeti narobe zapeti, napačna pozicija vzvoda ročne zavore ( glede na sidrno ploščo/"ankrplato" )..............

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
SpunkyRacer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1205
Pridružen: Ne jan 21, 2007 4:56 pm
Kraj: Logatec

Napisal/-a SpunkyRacer To jan 13, 2009 8:12 pm

Kje bi pa mogla biti po pravilih ročica ročne zavore? Na levi čeljusti? ali na desni zunaj? Ker ko zategnem raočno zavoro, lepo razpre čeljusti narazen.
Rally is not for fun, rally is for LIFE!
 
Uporabniški avatar
SpunkyRacer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1205
Pridružen: Ne jan 21, 2007 4:56 pm
Kraj: Logatec

Napisal/-a SpunkyRacer Sr jan 14, 2009 9:06 pm

evo, poštimal vse lepo tipi topi :D

No ja, skoraj vse :lol: Zdaj v bobnih mi pakne preveč držijo. In se avto ne premakne :lol: Gor je šel boben kr dokaj normalno, tako da res ne vem, zakaj tako drži. Ali je to samo zdaj, ko pač vse novo, pa moram samo gas ven iz garaže? :?:
Rally is not for fun, rally is for LIFE!
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6583
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Sr jan 14, 2009 10:25 pm

Pozdravljeni
V luknjo ( kjer se privijači platišče ) posvetite z baterijo in s ploščatim izvijačem dvignite tisto kajlico, ki je na prvi oblogi ( dol jo vleče vzmet in se sama nastavlja ), pa se bo takoj lepo vrtelo. V nasprotnem primeru boste pregreli zavore.

lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
dBAss
Novinec
 
Prispevkov: 116
Pridružen: Ne jan 21, 2007 8:32 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a dBAss So jun 13, 2009 11:10 am

Imam en problemček in sicer včeraj sem zamenjal diske in ploščice (disk je bil že zelo bogi ploščice pa tudi na koncu). Zavorne tekočine je bilo pred menjavo ravno prav. Ko sem monteral ploščice sem moral batke potisnit skoraj čisto notri da sem lahko sestavil skupaj. Ker nism gledal posode, sem opazil da je tekočine kar nekaj steklo ven (recimo 1/2 dcl). No in potem ko sem parkrat zabremzal je tekočina še vedno zelo visoko nad MAX.
Sedaj pa problem če to sploh je: občutek na pedalu mi je malo čuden, zavore sicer zagrabijo dobro in tudi pedal ne pade notri in dokaj hitro je trd, ampak trd je kar naenkrat najprej je zelo mehak in potem skoraj takoj trd. Je to uredu ?
Ko motor ne laufa pa se pedal sploh ne otrdi tako kot prej ampak ima še zmeraj dosti hoda in ne ''klilk'' se sliši v končnem položaju.
Tretja stvar ki jo opažam pa je da so platišča zelo vroča, je možno da je krivec previsok nivo tekočine in da posledično ploščice stalno malo drgnejo ob disk ? Ali je to zato ker še niso ''uležane'' ?

Namen imam sistem prezračit (vrjetno bo dovolj samo spredaj?) + tekočino z injekcijo izvlečt iz posode.


Najlepša hvala za odgovor.

Lp
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6583
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan So jun 13, 2009 12:07 pm

Pozdravljeni

Sicer ne vem za katero vozilo govorimo, niti katere zavore ste urejali - sprednje/zadnje, vendar:

- višina zavorne tekočine v lončku je določena samo za dvokrožni ABS sistem, pri takem sistemu ne sme biti v lončku niti milimeter višji nivo kot je označeno. Ker zavorna tekočina stalno kroži - glavni zavorni cilinder/napeljava/ABS črpalka/lonček/kolesni zavorni cilindri. Tak sistem najlažje prepoznamo: iz ABS črpalke ima povezavo/cevko nazaj v lonček ( ne zamenjati dovod zavorne tekočine za sklopko, ki jo imajo nekatera vozila ).
- pri enokrožnem sistemu, pa naj bo ABS ali ne je vseeno koliko je nivo tekočine v lončku ( samo minimalno ni priporočljivo ). Ta sistem deluje drugače, ne vrača zavorne tekočine v lonček, temveč zapira ventile na napeljavi.

Glede na to, da ste omenili gretje platišč, pa sklepam, da vam nekaj na zavorah blokira:

- zavorne ploščice - se morajo lepo gibati v ležiščih ( brez sile )
- vodila zavornih cilindrov - se morajo lepo gibati ( brez sile )
- zavorni cilinder - preverite stanje zavornega batka pod protiprašno/ščitno gumico ( batek mora biti brez oksidov/rje svetel, ter namazan/ATE mast )
- fleksibilne/gumijaste zavorne cevi - ne smejo biti na koncih preparele in tok zavorne tekočine ne sme biti omejen v nobeno stran

Vse naštete stvari lahko posledično čutite tudi na slabši zavorni stopalki in zavornem učinku, kar je pa še slabše, se vam uničujejo novi zavorni elementi.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
dBAss
Novinec
 
Prispevkov: 116
Pridružen: Ne jan 21, 2007 8:32 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a dBAss So jun 13, 2009 1:36 pm

Gre za Nissan Micra 2005, menjal sem prednje diske in ploščice zadaj je boben. Sistem pa je na priloženi skici katera je iz service manuala za moj avto. Rekel bi da gre za 2. varjanto ki ste jo omenili. Sedaj sem se še malo vozil in se mi zdi da je čisto uredu kar se tiče pedala vrjetno me je samo občutek zmotil ker je sedaj veliko manj hoda potrebnega da prime zavora. Kar se tiče gretja sem tut malo spremljal in se mi zdi da je čist uredu, ni neke pretirane vročine platišč, vjretno me je zmotilo ker sem nekje to prebral in prej tudi nikoli nisem posebaj spremljal temperaturu oz. nisem bil na to nikoli pozoren.
Sedaj bom spumpal tekočino ven iz rezervarja tako da bo malo pod MAX.
Da je šlo toliko tekočine ven pa pridvidevam da je krivo to da so mi na servisu pod garancijo na novo zatesnili menjalnik in takrat so dolili nekaj tekočine ker so odstranili menjalnik, sklopka pa je hidravlična. Ko so mi to delali je bil zavorni batek vrjetno že dosti zunaj in sedaj ko je bolj notr je bilo te tekočine tolko preveč.
Zapenilo se mi pomojem ni ker sem batke počasi porival noter. Tako da mislim da mi ne bo potrebno prezračit. Pločice so lepo sedle notri in se premikajo, vodila so ok, cevi so ok.
Priponke
ddsfdf.jpg
 
Uporabniški avatar
somebody.27
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: Sr feb 26, 2014 6:40 pm

Re:

Napisal/-a somebody.27 Sr feb 26, 2014 6:55 pm

Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Pri menjavi zavorne tekočine nimate kaj faliti. Najbolj enostavno je da pazljivo snamete lonček ga pod tekočo vodo operete do čistega in ga posušite. Nato ležišče lončka namažete z ATE mastjo ( da se lepo vsede nazaj - v koliko jo nimate se oglasite pri meni in jo vam bom dal ) nalijete novo zavorno tekočino in na kolesnih cilindrih prezračujete zavorni sistem toliko časa da vam priteče ven sveža in nova zavorna tekočina ( bodite pozorni, da vam v lončku ne zmanjka zavorne tekočine - stalno dolivajte ), tako ste zamenjali zavorno tekočino in isprali komplet napeljavo. V servisih je postopek malo drugačen - zaradi potlačnega aparata, vendar tudi sosedova/ženina noga dobro opravi funkcijo pumpanja.

Ker nisem vedel za katero vozilo gre, sem napisal splošni postopek.

Lep pozdrav


Pozdravljen Fan,

Rabil bi tvojo pomoc oz nasvet, namrec zanima me kako in na kaj moram bit pozoren pri menjavi zavorne tekocine pri audi a4 b6 1.9tdi awx 2002. Kako bi se lotil vsega skupaj,veliko sem prebral in gledal ampak vsaka informacija nasvet dobrodosel.

Hvala in lep pozdrav
"A journey of a thousand miles begins with a single step"
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov