ven0m je napisal/-a:Torej od kot potem večji porabniki (štarterski motor, avtoakustika) potegnejo večji tok, mislim kje se zadeva prenaša iz rotorja od alternatorja?
Starter potegne tok iz akumulatorja. Saj se takrat alternator še ne vrti in ne daje nič od sebe. Ko alternator miruje in motor tudi, je akumulator edini vir elektrike.
Starter bo odvzemal elektriko akumulatorju vse dokler metor ne steče. Potem pa se začne alternator vrteti dovolj hitro in začne proizvajati elektriko. Ker je alternatorjeva napetost (13,8 V) višja od akumulatorjeve (12 V), se bo smer toka obrnila tako, da bo tok tekel od večje napetosti v smeri proti manjši. To pomeni da bo alternator napajal porabnike v avtu, zraven pa še polnil akumulator, kolikor mu bo ta dopuščal.
Glede močne akustike je malo bolj zapleteno, sploh če ne poznamo vseh obnašanj in obremenitev. Nekako pa gre tako:
Alternator bo sicer napajal vse ojačevalce. Vendar ko pa udari bas, pa je konica toka prevelika da bi jo alternator prenesel. Zato bo za tisti trenutek tok tekel iz akumulatorja v ojačevalec. Torej se bo akumulator malo prisilno izpraznil. To lahko akumulator do neke mere prenese, alternator pa ga bo v naslednjem trenutku tudi malo napolnil kar je prej izgubil. Vsaj, če tisti bas udarci niso bili prepogosti. Spet pa je marsikaj odvisno od največjega toka, ki ga lahko izstisne alternator - predvsem kratkotrajne obremenitve.
To je bilo malo na hitro in po domače napisano, toliko da dobiš malo občutka za napetosti, tokove, in predvsem smer tokov.
