Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a ven0m To dec 30, 2008 12:19 pm

Sem šal kr direkt do Avto Vabiča. Čez par ur dobijo dostavljen regler tak da bom še danes sprobal če je to blo narobe.

Nov regler z krtačkami pa stane 28.95€. Ni čudno da so pol švabi tak dragi :?
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a ven0m Če jan 01, 2009 11:01 pm

Zadeva popravlena, zmontirana in deluje. Krtačke so bile prekratke :)

Slika

Slika

Slika

Slika
 
mit 406
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 79
Pridružen: Pe dec 05, 2008 5:32 pm

Napisal/-a mit 406 Če jan 01, 2009 11:14 pm

zakaj si potem menjal regler, če so bile krtačke prekratke?? :shock:
LP, Mitja
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Pe jan 02, 2009 12:53 am

Zato, ker se pri teh regulatorjih ne da menajti samo krtačk. Te so zadelane v ohišje regulatorja, na koncu so vzmeti zalite v plastiko. Menjati moraš celoten del, ki je na predzadnji sliki na prejšnji strani.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
mit 406
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 79
Pridružen: Pe dec 05, 2008 5:32 pm

Napisal/-a mit 406 Pe jan 02, 2009 9:55 am

aha.
LP, Mitja
 
trs
Novinec
 
Prispevkov: 135
Pridružen: Po apr 21, 2008 9:55 pm
Kraj: bela krajina

Napisal/-a trs Pe jan 02, 2009 4:39 pm

svetujem ti,ker imaš velikega porabnika,da zamenjaš cel altenator magar iz odpada,
ker tudi ta nebo dolgo vzdržal-se pregreva.Le tega zamenjaj z močnejšim,vsaj z 100A.
Kolegu je uničilo tudi elektroniko na vozilu,ni blo poceni.
vw je boljši avto
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a ven0m Ne jan 04, 2009 2:20 pm

Od elektronike kaj ma ta avto ima samo več al majn preklopne releje in en board computer. Zato da pa se tem zadevam nič ne zgodi so varovalke =)

In če crkne alternator, torej da pride do kratkega stika ali pa da več ne odda napetosti ( alternator je pred varovalkami ) se lahko elektornika poškoduje kako?

Na to vprašanje si še sam neznam odgovorit pa sem elektrotehnik računalništva.

Drugače pa če dam 100A od audi 100 al če ostane moj 90A noter bo razlika kakšna?

Noben avto ni narejen za tako velike porabnike.

Pač bo na vsake tolko časa potrebno menjat krtačke ali pa kolektor. Stem da pač sem avtoakustiko gono v tem avtu že 1 leto (pred tem je blo vse skupaj 1,2 kWRMsa) in da so ble krtačke originalne in os ob katero drgnejo krtačke je še originalna. In pač računaš to da ma avto 212000 prevoženih km + to kaj je avto stal v prostem teku, ker takrat se še vedno krtačke rabijo.

Pač po tem vidiš da so kr dolgo zdržale :)

Pač za tisto vprašanje pa me res zanima odgovor če ve kdo, kateri del elektronike se da poškodovat na avtu če ti crkne alternator?
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Ne jan 04, 2009 3:08 pm

Varovalke so zato, da varujejo inštalacijo, če se kakšna žica preriba in podobno. Niso pa zato da varujejo porabnike. Porabniki kot so motorčki, elektronika in podobno, (žarnice še ne) se lahko že uničijo še preden bo odletela varovalka. In to pri toku, ki je lahko že dosti manjši od nazivnega toka varovalke.
Naprimer: če se nek motorček težko obrača, če je delno ali popolnoma blokiran, se bo njegovo navitje zelo segrelo. Seveda bo potegnil večji tok, ki pa bo mogoče še vedno manjši kot pa je tok varovalke. Varovalke ne bo odneslo, ampak navitje motorčka se bo segrelo do te mere, da se bo stopil lak na navitju, navitje bo v kratkem stiku in motor bo zanič.

Če na kakršen koli način odpove alternator, se lahko zgodi dvoje:
1) alternator bo dajal od sebe manjšo napetost od nazivne (13,8 ali 14,4). Elektronika in porabniki lahko prenesejo nizko napetost, pač pa ne bodo delovali več.
2) alternator do dal od sebe previsoko napetost, lahko tudi z visokonapetostnimi konicami. Takrat pa lahko začnejo odpovedovati žarnice ki so dolgo vključene, sušenje akumulatorja, in pa elektronika, ki nima v sebi dodatnih filtrov in stabilizatorjev napetosti. To je težko rečt, dokler ne vidiš kakšni elementi so prispajkani v vezje. Motorčki še nekako zdržijo.

Nevem kakšen jermen imaš. Starejši klinasti (V), ožji od 10 mm, ponavadi ne držijo takšnih obremenitev kot pasasti, zato bi obremenjen alternator z več kot 100 A že znal drseti po jermenu in ga zažgati. Če praviš da so zdržale celih 212 kkm, potem so res dolgo zdržale. Sploh pa skozi njih ne teče velik tok. Tok v rotorju je samo za zbujevanje alternatorja, ta je povprečno 1 A ali manj.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis Ne jan 04, 2009 3:16 pm

ven0m je napisal/-a:Pač za tisto vprašanje pa me res zanima odgovor če ve kdo, kateri del elektronike se da poškodovat na avtu če ti crkne alternator?


fotru je na passatu ene 9 let nazaj crknil alternator na AC in to pri visoki hitrosti in ni bilo nikakršnih težav z drugimi elektronskimi komponentami, vse je delalo normalno po vstavitvi "novega" alternatorja
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a ven0m Po jan 05, 2009 12:45 pm

Jermeni se vidijo na tej sliki

Slika

Torej od kot potem večji porabniki (štarterski motor, avtoakustika) potegnejo večji tok, mislim kje se zadeva prenaša iz rotorja od alternatorja?
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po jan 05, 2009 8:23 pm

Rotor je samo vzbujevalno navitje. Stator je tisti ki da od sebe glavni tok.....alternator je asinhroni 3 fazni generator. Diode v ohišju pa poskrbijo za enosmerni tok.....3 fazni zato ker pri polnovalnem 3 faznem usmerniku dobiš skoraj popolnoma ravno krivuljo napetosti na izhodu.
Torej rotor samo vzbujaš....stator pa ti da glavni tok.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Po jan 05, 2009 8:38 pm

ven0m je napisal/-a:Torej od kot potem večji porabniki (štarterski motor, avtoakustika) potegnejo večji tok, mislim kje se zadeva prenaša iz rotorja od alternatorja?


Starter potegne tok iz akumulatorja. Saj se takrat alternator še ne vrti in ne daje nič od sebe. Ko alternator miruje in motor tudi, je akumulator edini vir elektrike.
Starter bo odvzemal elektriko akumulatorju vse dokler metor ne steče. Potem pa se začne alternator vrteti dovolj hitro in začne proizvajati elektriko. Ker je alternatorjeva napetost (13,8 V) višja od akumulatorjeve (12 V), se bo smer toka obrnila tako, da bo tok tekel od večje napetosti v smeri proti manjši. To pomeni da bo alternator napajal porabnike v avtu, zraven pa še polnil akumulator, kolikor mu bo ta dopuščal.

Glede močne akustike je malo bolj zapleteno, sploh če ne poznamo vseh obnašanj in obremenitev. Nekako pa gre tako:
Alternator bo sicer napajal vse ojačevalce. Vendar ko pa udari bas, pa je konica toka prevelika da bi jo alternator prenesel. Zato bo za tisti trenutek tok tekel iz akumulatorja v ojačevalec. Torej se bo akumulator malo prisilno izpraznil. To lahko akumulator do neke mere prenese, alternator pa ga bo v naslednjem trenutku tudi malo napolnil kar je prej izgubil. Vsaj, če tisti bas udarci niso bili prepogosti. Spet pa je marsikaj odvisno od največjega toka, ki ga lahko izstisne alternator - predvsem kratkotrajne obremenitve.

To je bilo malo na hitro in po domače napisano, toliko da dobiš malo občutka za napetosti, tokove, in predvsem smer tokov. ;)
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Napisal/-a primozek68 Po jan 05, 2009 9:11 pm

Venom, kolk si pa šprical ti šolo?? K vidm, da si bl kilav elektrotehnik.
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a ven0m To jan 06, 2009 11:53 am

primozek68 je napisal/-a:Venom, kolk si pa šprical ti šolo?? K vidm, da si bl kilav elektrotehnik.


Bolše preberi. Elektrotehnik računalništva, po domače, programer ki zna več ali majn vse glede računalnikov (programske jezike na vseh nivojih) polek tega še ttl vezja iz srednje, mikrokrmilnike in kontrolerje programirat iz faxa. Ter šibki tok ( do 24V po domače :D ). Glede na to da je avtoakustika 12V enosmerno ni panike. Mi je vse jasno. To tudi vem kako zadeva vleče tok iz akumulatorja. In kako delujejo tokovi in napetosti itd... Izgubil sem se pri tem kaj mi je potem lisko razložo. Pri generiranju napetosti (stator, rotor, diode za usmerjanje, ...), učen energetik ( "jaki tok" ) pa nisem :)

Glede kratkotrajnih obremenitev na akumulator ni problem (GZBP 2500 akumulator z 2500A kratkostičnega toka).

Najlepša hvala za pomoč, lisko tebi pa predvsem hvala za obrazložilo.

Case closed :P
Zadnjič spremenil ven0m, dne Po feb 02, 2009 12:21 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a ven0m Po feb 02, 2009 12:21 am

Case opened...

Težava je sledeča, po določenem času vožnje ( pol ure ali več ) skače napetost akumulatorja med 12.7 ter 13V. Torej da alternatorja spet ni. Je možno da je to težava v reglerju, ki je bil pred kratkim zamenjan ali zna to bit kaj drugega. Napetost niha, koda bi alternator hotel delat in potem spet neha :?

Posledično tudi sum, zaradi česar imam večkrat prazen akumulator. Da se neha polnit med vožnjo in ga luči še samo bol žerejo. ( pri vseh ugotovitvah je glazba izklučene, ker je že zadni tedn od kar se to dogaja sploh prižgal nisem... ).

Kakšna je verjetnost, da je prazen akumulator posledica alternatorja, ali je to čisto ločena zadeva, da je z akumulatorjem tudi kaj narobe? Saj je avto ponavadi zunaj in je zelo mrzlo čez noč, akumulator je GZBP 2500 70Ah. ( Sklepam ker sem nekje zasledil ene zadeve glede hladnbega vžiga itd... ampak potem več nisem tega spremljal ).

lep pozdrav in vnaprej velika hvaležnost za vso pomoč ( drugače pa moram še menjat grelec kabine ki je danes počil, po celih 3eh mescih obratovanja... )
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Po feb 02, 2009 12:57 pm

Imaš vse stike dobre? Kabli od akumulatorja na maso. Od motorja na maso. Od + akumulatorja na zaganjač in na alternator?
Potem se poskusi nekaj časa voziti brez večjih porabnikov (izkopi muziko in kar ni nujnejše) in opazuj napetost. Lahko da se kakšna dioda pripravlja na izlet med gobe.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a ven0m Po feb 02, 2009 2:20 pm

Sem preveril, ob štartu ima akumulator 13.8V torej ga polni, ampak potem čez čaw ko motor obratuje pade na 12.7 - 13V, kot da spet alternator ne polni :?
 
trs
Novinec
 
Prispevkov: 135
Pridružen: Po apr 21, 2008 9:55 pm
Kraj: bela krajina

Napisal/-a trs Po feb 02, 2009 11:25 pm

no,sem upal,da je problem rešen z menjavo reglerja in se čudil,da je vzdržal toliko let.Proti koncu življenske dobe pa je doživljal "šoke" in "infarkte",zaradi prevelike
obremenitve.Po tem kar sem sam doživljal na svojem avdiju,ko sem imel problem z
altenatorjem,sem podal svoje mnenje.Sedaj mislim,da ti nagaja diodni most-tista plošča
z diodami.Po nasvetu tukajšnega avtelektričarja,ki je mojster,ti lahko poskodovan
diodni most poškoduje novi regler.Ne jezi se name,želim ti samo pomagat rešit problem.
vw je boljši avto
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a ven0m To feb 03, 2009 11:43 am

Se ne jezim nate, brez skrbi :P

Kako pa je to možno da nov regler poškoduje diodni most?

Drugače pa bom te razdr vso zadevo in zmero diode ter zamenjal katere so pokvarjene. Je še kakšna druga zadeva na katero moram bit pozorn?
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Napisal/-a AndrejD To feb 03, 2009 1:13 pm

ležaji
Slika
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 1 gost