Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe jan 23, 2009 7:26 pm

Templar je napisal/-a:
mišek je napisal/-a:Sam pomoje pa tist, ko je skoz na avtocesti tudi ni najbolje za motor. Tist se ga bolj kot ne skoz tera v visokih obratih in je tudi kar precej obremenjen. Če recimo večinoma voziš nekje okrog 150 že more motor kar nekaj dat od sebe, če se pa voziš po lokalni cesti 90 pa je zato dosti manjša obremenitev motorja. Pa še obrati se malo speminjajo, na avtocesti ga pa recimo skoz goniš na 4500 obratih.



Zdaj tu se ne morem 100% strinjat ker treba je vedet da kljub relativno visokim obratom(3000-4000) motorju ne dogaja ravno slabo. Ponavadi teče na delovni temperaturi(ali pa jo tukaj hitro doseže). To pomeni da je olje optimalno segreto, oljna črpalka ima pritisk da maže motor... To pa zagotovo ni slabše kot start stop 1.,2. ler....1. ler.... pri neogretem motorju ko je vse hladno, oljna črpalka lih komaj da ima pritisk... Je pa res da je dosti odvisno od motorja do motorja. Kljub vsemu zagotovo primestna vožnja od 80-100km/h pri ogretem motorju najmanj škodi.

Se pa strinjam z vsemi pred mano glede ur obratovanja. Samo tu je spet drug hec. Ko bi folk začel to čekirat bi raznorazni preprodajalci preprosto vrteli in prilagajali še te števce in bi bili spet na začetku.

Spet napaka....oljna črpalka zmore pri mrzlem motorju dost večji pritisk kot pri ogretem. Finta se skriva v viskoznosti in mazalnih sposobnostih olja, ki pri mrzlem motorju ne dosegajo takih mazalnih sposobnosti, ker je olje pregosto in ne maže dobro.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Templar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1800
Pridružen: Če apr 29, 2004 4:34 pm
Kraj: Savinjska regija

Napisal/-a Templar Pe jan 23, 2009 8:49 pm

lisko je napisal/-a:
Templar je napisal/-a:
mišek je napisal/-a:Sam pomoje pa tist, ko je skoz na avtocesti tudi ni najbolje za motor. Tist se ga bolj kot ne skoz tera v visokih obratih in je tudi kar precej obremenjen. Če recimo večinoma voziš nekje okrog 150 že more motor kar nekaj dat od sebe, če se pa voziš po lokalni cesti 90 pa je zato dosti manjša obremenitev motorja. Pa še obrati se malo speminjajo, na avtocesti ga pa recimo skoz goniš na 4500 obratih.



Zdaj tu se ne morem 100% strinjat ker treba je vedet da kljub relativno visokim obratom(3000-4000) motorju ne dogaja ravno slabo. Ponavadi teče na delovni temperaturi(ali pa jo tukaj hitro doseže). To pomeni da je olje optimalno segreto, oljna črpalka ima pritisk da maže motor... To pa zagotovo ni slabše kot start stop 1.,2. ler....1. ler.... pri neogretem motorju ko je vse hladno, oljna črpalka lih komaj da ima pritisk... Je pa res da je dosti odvisno od motorja do motorja. Kljub vsemu zagotovo primestna vožnja od 80-100km/h pri ogretem motorju najmanj škodi.

Se pa strinjam z vsemi pred mano glede ur obratovanja. Samo tu je spet drug hec. Ko bi folk začel to čekirat bi raznorazni preprodajalci preprosto vrteli in prilagajali še te števce in bi bili spet na začetku.

Spet napaka....oljna črpalka zmore pri mrzlem motorju dost večji pritisk kot pri ogretem. Finta se skriva v viskoznosti in mazalnih sposobnostih olja, ki pri mrzlem motorju ne dosegajo takih mazalnih sposobnosti, ker je olje pregosto in ne maže dobro.


MIšljeno je bilo tudi to da je pri 3000-4000 obratih poleg boljših mazalnih sposobnostih olja, ker se motor hitreje ogreje, tudi večji pritisk črpalke kot pri prostem teku oziroma konstantnem speljevanju
Če lahko bereš tole si preblizu! Drži varnostno razdaljo!
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe jan 23, 2009 10:58 pm

To je res, ampak saj je črpalka narejena tako, da pri vseh obratih zagotavlja zadosten pritisk olja za potrebe mazanja. Drugače bi nam vsi avti kar zaribali ko speljevali.
No, itak ne bomo nikol čist skup pršli, samo mislim da se strinjamo, da nima smisla vozit pri 4000+ rpm pri povprečni vožnji in obremenitvi, ker je čisto zadosti tam 2500-3500rpm pri bencinarju.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec So jan 24, 2009 7:12 am

ko bodo razni mestni veljaki uredil, da ne bo nikjer več gužve- beri nikjer- bo prišla kot možnost uporabe tudi delovna ura
lp
 
valve
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 27
Pridružen: Pe okt 17, 2008 4:55 pm

Napisal/-a valve Ne feb 01, 2009 12:54 pm

lisko je napisal/-a:
mišek je napisal/-a:
Energetik81 je napisal/-a:Mišek, če motor dela pri nizkih obratih ni čisto nič "zmatran", saj je trenje vseh komponent veliko manjše, poleg tega tudi pospeški ojnic, batov, ventilov. Govorim o obratih, ko mašina še ne cuka in klenka (recimo nad 1400rpm). Veliko hujša je obraba in obremenitve pri visokih obratih. Jaz ponavadi z bencinarjem vozim po ravnem (recimo do nekje 70 km/h) z 1500-1800rpm in mašina prede ko mucka, nobenega matranja ni. :!:


Ne bi rekel, da ni zmatran. Kaj pomeni, če dela pri nizkih obratih; Recimo, da bi se 50 km/h vozil v peti namesto v četrti (se najdejo taki, recimo moj sosed). Če vzameš predpostavko, da je enaka hitrost pomeni, da more dat motor v obeh primerih enako moč od sebe. Razlika je v tem, da v primeru pete prestave motor dela z nižjimi obrati, vendar zaradi tega z večjim navorom. To pomeni večje sile v ležajih, na same stene cilindra itd. Obratov je manj vendar večja sila, zaradi nizkih obratov je slabše mazanje in potem smo tam. Pa še motor pri tem več porabi in zamorjen postane.
To vem, da se dogaja, ker sem se nekajkrat vozil zraven soseda, ki ima Mercedesa A140 in človk se vsepovsod vozi v peti. Se pelje po ranini recimo 80 pride ovinek samo bremza na 50 pa kar v peti naprej, nič ne šalta. Prav slišiš kak se motor matra. Isto je pa ko se pelje kak klanc. Tam ko bi bila ravno prav druga se on pelje v tretji. In potem si lahko misliš kako je to, ko pri hitrosti nižji od 40 v hrib obira med ovinki.
Da je pa zamorjen sem se pa sam prepričal, ko sem se enkrat z njegovim avtom peljal v Maribor in tudi po avtocesti. Ko sem šel tja avto ni šel več kot 150 pa če si mu zlate ponujal. Nazaj, ko sem ga malo prepihal pa je že malo čez 160. Pije mu pa 8,5.

Zlo podobna zgodba je pa z dizli, ki pod 2000 obrati zlo švoh vlečejo. Sestrina Xsara 2.0 Hdi se pri 50 v četrti zlo grdo oglaša, če res ni čisto ravno. Men bencinar poje kot slavček pri tej hitrosti in prestavi. Zato se men dizli ne dopadejo, ker moreš kar naprej šaltat, čim ti obrati padejo tam nekje pod 1900. V peti prestavi ima dizel 2000 obratov pri 90km/h. Tako da se 70 nemoreš normalno peljat. Z bencinarjem ni problem. Tako da za dizle tudi ni dobro ga matrat z nizkimi obrati, ker še v bistvu prej zajamra kot bencinar.


Vsak motor ima svoje meje in vsak se oglaša drugač. Tako da posploševanje da dizli niso to kar bi lahko bili, ker jih moraš kar naprej menjavat, nekak nima smisla....
Če ne verjameš lahk kamot nardima testno vožnjo z jeepom . Pri 1500 obratih mu že lepo pomaga turbina, pri 1800 obratih dobi tisti "ruker" ko turbina "zagrabi" pri 2200 (se mi zdi) doseže največji navor.....nad 3500 obratov pa že sliši kako se matra.....
Je pač motor ki ima 2499ccm in pa "samo" 115 konjev.....Potem lahk zgodbo probama z dizli petko , ki ima 1590ccm in pa "samo" 55 konjev.....zgodba podobna....zelo lepo vleče pri nizkih obratih med tem ko druga nad 40km/h , prav slišiš kako motorju ne paše najbolj.....1.4 petka je podobno pa je bencinar...spet "samo" 60 konjev....mu dost bolj pašejo nizki obrati, visoki obrati mu samo povečajo porabo , željenega efekta pa ne prinesejo....
Pač vsak motor po svoje no ampak dost bluženja....
Sam se strinjam , da bi število delovnih ur bil konkreten podatek iz katerga bi se dalo razbrat ogromno.


Točno tako kot si napisal vsak motor ima svoje značilnosti in sposobnosti. Npr. Hondin VTI motor 1600 ccm in 160 konjev najlepše diha od 5500 obratov pa vse do blokade pri 8300 in ti motorji so preizkušeni ter poznam dosti primerov ki imajo zelo veliko prevoženih kilometrov in skoraj brez okvar. Treba je seveda pazit da se ga ne tišči mrzlega.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Ne feb 01, 2009 10:26 pm

valve je napisal/-a: Npr. Hondin VTI motor 1600 ccm in 160 konjev najlepše diha od 5500 obratov pa vse do blokade pri 8300...


Nč ne bom reku... :pop:
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
valve
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 27
Pridružen: Pe okt 17, 2008 4:55 pm

Napisal/-a valve Po feb 02, 2009 10:07 pm

Energetik81 je napisal/-a:
valve je napisal/-a: Npr. Hondin VTI motor 1600 ccm in 160 konjev najlepše diha od 5500 obratov pa vse do blokade pri 8300...


Nč ne bom reku... :pop:


Povej če misliš drugače pa sploh raje nič ne piši.
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Napisal/-a lancia hf Po feb 02, 2009 10:11 pm

Energetik81 je napisal/-a:
valve je napisal/-a: Npr. Hondin VTI motor 1600 ccm in 160 konjev najlepše diha od 5500 obratov pa vse do blokade pri 8300...


Nč ne bom reku... :pop:


Mogoče se je zmotu, pa je hotu napisati izdihne :lol:
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To feb 03, 2009 9:03 am

valve je napisal/-a:
Energetik81 je napisal/-a:
valve je napisal/-a: Npr. Hondin VTI motor 1600 ccm in 160 konjev najlepše diha od 5500 obratov pa vse do blokade pri 8300...


Nč ne bom reku... :pop:


Povej če misliš drugače pa sploh raje nič ne piši.


Verjamem, da v tem območju lepo vleče, saj ima na tem območju zgornjo tretjino krivulje moči.
Sigurno pa za material in porabo ti obrati niso ugodni, zaradi ogromnega trenja in sil na premikajoče se dele. Ne moreš določati optimalnih obratov za mašino (glede obrabe in porabe) glede na to, kako vleče in kakšen občutek imaš ti. To lahko le izračunaš, če imaš zadostno znanje. Recimo inženirji, ki ustvarijo nek motor.
Zakaj pa misliš, da pri novih avtih odsvetujejo vožnjo nad 3000rpm? Zaradi lepšega? Ne, ker se nad 3000 že toliko povečajo trenje in obremenitve, da se mora motor prej ulaufati, preden jih lahko normalno prenaša.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
valve
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 27
Pridružen: Pe okt 17, 2008 4:55 pm

Napisal/-a valve To feb 03, 2009 8:44 pm

Energetik81 je napisal/-a:
valve je napisal/-a:
Energetik81 je napisal/-a:
valve je napisal/-a: Npr. Hondin VTI motor 1600 ccm in 160 konjev najlepše diha od 5500 obratov pa vse do blokade pri 8300...


Nč ne bom reku... :pop:


Povej če misliš drugače pa sploh raje nič ne piši.


Verjamem, da v tem območju lepo vleče, saj ima na tem območju zgornjo tretjino krivulje moči.
Sigurno pa za material in porabo ti obrati niso ugodni, zaradi ogromnega trenja in sil na premikajoče se dele. Ne moreš določati optimalnih obratov za mašino (glede obrabe in porabe) glede na to, kako vleče in kakšen občutek imaš ti. To lahko le izračunaš, če imaš zadostno znanje. Recimo inženirji, ki ustvarijo nek motor.
Zakaj pa misliš, da pri novih avtih odsvetujejo vožnjo nad 3000rpm? Zaradi lepšega? Ne, ker se nad 3000 že toliko povečajo trenje in obremenitve, da se mora motor prej ulaufati, preden jih lahko normalno prenaša.


Ja za nove motorje mi je jasno da jih ni fajn terat. Ampak pri utečenem motorju pa nad 3000 obratov pride do večjih obremenitev do večjih trenj pa ne kot si napisal ti. Saj če poznaš malo strojništvo se obraba drsnih ležajev zmanjša z vrtilno hitrostjo. :!:
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To feb 03, 2009 11:20 pm

Nekdo, ki mu je važno, da se motor lepo vrti, jasno vidi samo ležaje, ostalih delov (vsaj ventile morda?) pač ne! :roll: :lol:
 
Uporabniški avatar
RENO911
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 611
Pridružen: To jun 26, 2007 9:53 pm
Kraj: Mb

Napisal/-a RENO911 Sr feb 04, 2009 12:37 am

Zato, ker je bil tisti števček sprva tam za nadzor prevožene razdelje in se je skozi zgodovino kot tak ohranil. Nihče nikdar ni pomislil na to, da se bi beležile delovne ure, razen na delovnih strojih, kar pa opazimo pri terencih, vsaj VAG grupe, ki ob povečani porabi in nizki hitrosti na potovalnem računalniku avtomatsko preklopijo na L/h. Ne vem pa, če se ta terenska poraba kje shranjuje in jo je mogoče naknadno pri priklopu na računanik preverit. Namreč tako bi takoj vedel, koliko je bil avto rabljen/vožen po terenu in koliko po cesti. Bodo znali povedat tisti, ki imajo te konektorčke in VAG-COM.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov