Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
mito4556
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Če apr 09, 2009 11:54 pm

Napisal/-a mito4556 Pe apr 10, 2009 12:08 am

Tudi sam imam podoben problem, a drug avto. 8) Vozim Seat Cordobo '95, 1.6, 75KM, bencin. Poraba pri kombinirani vožnji je približno 9,75L, pri vožnji le po avtocesti pa okoli 9,25L. Vozim umirjeno, po AC ponavadi 100-110km/h, brez kakšnih strašnih prehitevanj (itak niso mogoča), pogosto tudi pod 100km/h. Avto ima tako porabo že odkar ga imam (dobri 2 leti).

- Gume so dovolj napolnjene z zrakom.
- Avto greje zelo dobro (redka dobra lastnost :? ), temperatura ne niha, tako da ni nič z vodnih termostatom, kot je napisal "zzitop".
- Tudi po menjavi katalizatorja se poraba ni spremenila.
....

Filter zraka? Sem ga že probal očistiti, ker je v kabini precej slabo zračenje, vendar gre za star avto, pa se deli kar sami lomijo. :lol: Bi to lahko tako zelo vplivalo na porabo?

Sam bi ob taki vožnji pričakoval porabo nekje 8L. Poraba seveda ni merjena račualniško :roll: , ampak izračunana.

Kakšne druge ideje, predlogi?
 
Uporabniški avatar
HaMzO
Uporabnik
 
Prispevkov: 1164
Pridružen: So sep 30, 2006 1:05 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a HaMzO Pe apr 10, 2009 12:53 am

jz sploh neverjamem tem porabam elekronskim...tut če piše 20l mu neverjamem :)
zame je 10l porače če jz natankam 40€ in naredim 400km...taka je moja matematična forumula :)

tko da povej ti men litrov natankaš (poln) in kok km narediš do rezerve oz skrajno čisto praznim avtom ??
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5060
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Pe apr 10, 2009 1:58 am

mito4556 je napisal/-a:Filter zraka? Sem ga že probal očistiti, ker je v kabini precej slabo zračenje, vendar gre za star avto, pa se deli kar sami lomijo. :lol: Bi to lahko tako zelo vplivalo na porabo?


...se ne čisti, ampak MENJA (če glih nimaš "šport filtra", ki se res čisti...
...in nima nobene veze z zrakom v kabini_s tem ma "vezo" kabinski protiprašni filter, ki pa zopet nima veze s porabo......

....in "zabit" motorni filter zraka, še kako vpliva na porabo, pa tudi avto po domače povedano "ne vleče".....

P.S kdaj si pa svečke menjal? (pa tudi prave morajo bit)..........drugače, pa ta motorček sploh po AC. in hitrostih tam okoli 100km/h še pod 7 litrov mora it.....po mestu in sama "drkarija" je pa lahko tudi čez 9l.

Avto ima drugače enotočkovni vbrizg(singl point injection)ki res malo več pije kot pa MPI, pa tudi zna se kaj "sfukat" na samem vbrizgu, zato bi bilo tega potebno demontirat in očistit, ter na novo nastavit
 
mito4556
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Če apr 09, 2009 11:54 pm

Napisal/-a mito4556 Pe apr 10, 2009 2:45 am

Sj zato se mi je pa čudno zdelo, da misli filter zraka. Svečke so bile pa menjane ravnokar. Kje pa se ta bencinski filter nahaja? Za oljnega in zračnega vem.

Če pogledaš na poraba.com imajo taki avti vsi porabo pod 9L.
 
Uporabniški avatar
pivo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 29
Pridružen: Ne apr 05, 2009 4:07 pm

Napisal/-a pivo Pe apr 10, 2009 6:48 am

temperatura ne niha ter gretje kabine je ok
filter je bil menjan par mesecev nazaj, poraba je taka odkar ga imam (dobri 2 leti)
bom pa res sprobal na "roko" zračunat, mogoče računalnik laže :twisted:
pa da vidmo kje smo.
drgač mi je pa moj mehankar reku da je to (oz. približek tega) čist realna poraba za tak avto tko da... :evil:
se bo treba očitno kr sprijaznit.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Pe apr 10, 2009 8:25 am

To za tak avto ni normalna poraba.
 
maki13
Novinec
 
Prispevkov: 115
Pridružen: Pe nov 18, 2005 7:14 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maki13 Pe apr 10, 2009 9:18 am

Sam si lastim megana l2000, 1.4. 16v,prevozenih 56.000km.... Moje voznja je med tednom samo po ljubljani(brez obvoznice)
Poraba striktno ljubljanske voznje z veliko kratkimi voznjami 2-3km se giba med 8-9lna 100km... poleti je malenkost nizja tudi pod 8l ce ne stojim veliko na semaforjih...

Na relaciji Lj-pag 5.6l na 100km (voznja po omejitvah po regionalni cesti)
Relacija Lj-Split 5.8l po jadranski magistrali

Vse racunano na roko,ker nima potovalnega racunalnika...

Prej sem si lastil Toyoto z 1.3.masino(75 Konjsko) in je imela po ljubljani 1l manjso porabo(sama drkarija po centru in bezigradu,brez obvoznic 7l) na relacijah pa 5.2l...

Se mi zdi da so renoji malo tehnicno zastarel in imajo zato malenkost vecjo porabo...

Sicer pa se mi ne zdi prevec hudo za 100konjski avto ki ima 1tono porabe pa 8l...

Aja pa ne pozabi da na porabo najbolj vpliva nacin voznje(sam menjam na 2000-2250 obratih) Ocasno pa tudi na 6000+ da se precisti....

Upam da sem bil v pomoc

LP Maki
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop Pe apr 10, 2009 9:27 am

Ta poraba NI normalna! Razen če ga vžgeš, se pelješ 2 do 3 km, pa še to po mestu. Nato avto stoji več kot 2 uri, pa spet 2 do 3 km. Tako da se motor vedno ohladi, preden ga ponovno prižgeš. In se v teh 2 do 3 km niti ne segreje.

Tak način vožnje in povrhu vsega še po mestu v križiščih s semaforji (stalno speljevanje in zaviranje) ter čakanje v koloni ob gužvi pa seveda zna porabo povečati v da ne rečem neskončno. Tudi pri najmanjših avtih z najmanjšimi motorji.



Zelo zanimivo bi bilo zvedeti, koliko ti porabi pri vožnji na odprti cesti s stalno, zmerno hitrostjo (med 70 in 100 km/h), brez ustavljanja, brez močnega pospeševanja, vedno v 5. prestavi. Nad 100 km/h se poraba zaradi zračnega upora že začne povečevat.

Še najbolje bi bilo, če bi šel na avtocesto, tik pred avtocesto, ali še bolje takoj na začetku avtoceste natankal res točno do roba (se da, samo malo truda in potrpljenja je treba) in si zapisal stanje števca. Nato nežno speljal in nežno pospeševal ter menjal tam nekje pri 2500 obratih ali malenkost višje. Ko bi na tak način dosegel 90 km na uro, ne bi več pospeševal, temveč celo pot vozil čimbolj točno 90 km/h. Če si iz LJ, greš lahko do CE, kot ti je predlagal kolega, vendar ti ne priporočam, da se tam ustaviš na piru :D , ker se bo motor kolikor toliko ohladil, pa še malo mestne vožnje je. Sicer pa dlje kot se boš peljal to rundo po avtocesti, več km ko boš naredil, bolj točno boš lahko izračunal porabo. Pač nekje boš moral obrniti, ustavi oz. znižaj hitrost tako, da zaviraš počasi in čimbolj z motorjem, če se le da, sploh nič z zavorami. Ko obrneš nazaj po AC, spet pospeši tako, kot na začetku po bencinski črpalki in spet konstantna vožnja 90 km/h. Stopalko za plin pritiskaš zelo nežno. Ko prideš s tako vožnjo nazaj do bencinske črpalke, spet ustavi samo z motorjem, če se da, čim manj s zavorami. Sedaj ponovno natankaj točno do roba (potrpljenje).

Sedaj pa izračunaš, koliko ti je porabil na 100 km. Količino bencina, ki si jo sedaj natankal, pomnožiš s 100 in rezultat deliš s številom kilometrov, ki si jih s to vožnjo naredil. Torej:

št. litrov x 100 / št. km

Pri tej vožnji imej res dovolj napumpane gume, ne imej prtljažnika na strehi, pelji se sam, brez prtljage (tudi teža ti povečuje porabo)...

Taka vožnja je res malo naporna, vendar enkrat boš že zdržal... :D



Na tak način sem šel jaz s HYUNDAI ACCENT 1.5, 90 KM, letnik 95 iz LJ v Mursko Soboto in nazaj. Povrhu vsega sem vozil še tik za velikimi tovornjaki (šleparji), da je bil manjši zračni upor, vozijo pa tudi točno 90 km/h. Res, da sem se tam ustavil za 2 dneva (obisk) in da sva bila za tja v avtu dva, za nazaj pa štirje.

Poraba pa je vseeno bila le 4.75 l/100km. Čeprav ta avto naj ne bi bil preveč varčen.

In to prava poraba, izračunana iz točnega polnjenja rezervoarja do roba in ne od računalnika. Pri razdalji okrog 400 km. Če bi bil sam v obe smeri in če se ne bi tam ustavil, bi bila poraba morda še malenkost nižja.


Po možnosti pa izmeri še točno porabo po mestu. Izmeri tako, da spet natankaš točno do roba, in potem popolnoma izprazniš rezervoar po mestu, spet tankaj točno do roba in spet:
št. litrov x 100/ št opravljenih km




LP
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe apr 10, 2009 9:54 am

zzitop je napisal/-a:Ta poraba NI normalna! Razen če ga vžgeš, se pelješ 2 do 3 km, pa še to po mestu. Nato avto stoji več kot 2 uri, pa spet 2 do 3 km. Tako da se motor vedno ohladi, preden ga ponovno prižgeš. In se v teh 2 do 3 km niti ne segreje.

Tak način vožnje in povrhu vsega še po mestu v križiščih s semaforji (stalno speljevanje in zaviranje) ter čakanje v koloni ob gužvi pa seveda zna porabo povečati v da ne rečem neskončno. Tudi pri najmanjših avtih z najmanjšimi motorji.



Zelo zanimivo bi bilo zvedeti, koliko ti porabi pri vožnji na odprti cesti s stalno, zmerno hitrostjo (med 70 in 100 km/h), brez ustavljanja, brez močnega pospeševanja, vedno v 5. prestavi. Nad 100 km/h se poraba zaradi zračnega upora že začne povečevat.
LP

Je normalna, če človek vozi po mestu tako, kot si zapisal v prvem odstavku. In takih ljudi je ogromno. Tudi mestnega načina je več vrst. Lahko voziš po mestu ves čas enakomerno 40-50 s kakšnim semaforjem, lahko pa stojiš vsak dan uro v koloni, pospešuješ, bremzaš - že tukaj je lahko ogromna razlika v porabi.
Probaj kot ti je napisal zzitop, test na relacijo vsaj 200,300 km z max hitrostjo ene 100km/h. No, tisto z bremzanjem z motorjem pri obratu na AC je mal pretiravanje, ker pri 300 km se 1 ali 2 ornk pospeševanji na potovalno hitrost ne bosta poznali.
Pa tudi ni treba bit toliko nežen z gasom - zmerno pospeševanje z 1/2 ali 3/4 gasa je bolj varčno kot po polževo :!:
Vsekakor najprej to naredi, da preizkusiš BC. Potem pa še vse tisto, kar ti je joztom napisal.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop Pe apr 10, 2009 10:07 am

Se strinjam, samo pospeševanje nisem mislil polževo, ampak zmerno. Saj čutiš, kdaj motor pospeši, kdaj praktično ne in kdaj pospeši z veliko močjo in s silo. Teh zadnjih dveh varjant se je treba izogibat.




LP
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe apr 10, 2009 2:58 pm

zzitop: Tako merjenje porabe nima smisla....ker to boš nardil le enkrat ali pa mogoče 2x v življenju.....btw s takim načinom vožnje ( s tem da sem jaz dajal po klancih navzdol še v ler in za tovornjaki (trojane, sl. konjice,....) sem jaz imel s 1.6 dizlom porabo 3.4 litre.....relacija Mb, Lj , Mb. Ampak taka vožnja pač ni normalna in se ne smatra za porabo avta....je to nek minimum ki ga doseže vendar to ni noben podatek. Drugač sem imel pa porabo vedno nekje okrog 4.7-5.2.
Najbolj točno se tko al tko zračuna, da naliješ do roba in pokuriš ves tank mešane vožnje in potem spet tankaš do roba.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop Pe apr 10, 2009 3:21 pm

Jasno, da taka vožnja nima smisla. Saj sem napisal, da če drugega ne, je naporna. Sicer pa si malo mimi usekal, če si po klancih dajal v ler. Ker s tem ti je več porabu, kot če bi dal v prestavi in nekoliko zaviral z motorjem.


In tudi merjenje je realno, če polniš do roba, sprazniš do konca in spet do roba.


Mislim, pa, da bi se v njegovem primeru videlo s tem načinom videlo, koliko je njegov minimum in če sovpada s števcem (BC).
Če bi tudi v tem primeru poraba bila visoka, potem ni dvoma, da je z avtom nekaj narobe.


Je tako?



LP
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe apr 10, 2009 9:24 pm

zzitop je napisal/-a:Jasno, da taka vožnja nima smisla. Saj sem napisal, da če drugega ne, je naporna. Sicer pa si malo mimi usekal, če si po klancih dajal v ler. Ker s tem ti je več porabu, kot če bi dal v prestavi in nekoliko zaviral z motorjem.


In tudi merjenje je realno, če polniš do roba, sprazniš do konca in spet do roba.


Mislim, pa, da bi se v njegovem primeru videlo s tem načinom videlo, koliko je njegov minimum in če sovpada s števcem (BC).
Če bi tudi v tem primeru poraba bila visoka, potem ni dvoma, da je z avtom nekaj narobe.


Je tako?



LP


Mislim , da nisem kaj mimo vsekal :) Ker so klanci katere sem vozu lih pod takim kotom da sem pri 80 moral držat malo gasa drgač je avto lepo padel na 60.....in po tem sklepam , da bi pri vožnji navzdol glede na to , da sem moral dodajat gas, porabil še več....se strinjaš?
Je pa star dizl z obično bosch pumpo katera dozira toliko goriva kot imaš pritisjen gas.

Se pa strinjam , da je to nekakšen test minimalne porabe.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop So apr 11, 2009 9:48 am

Verjetno imaš prav o klancu, glede na to, da je star dizel (ni elektronsko podprt).



Koliko bi po Vašem mnenju morala biti poraba s takim načinom vožnje za megana od uporabnika PIVO?

http://www.poraba.com/average_car.php?m ... 994&page=2

Moje mnenje: S tako vožnjo bi prišel na 5,5 do 6 l na 100km


LP
 
spaceone
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Če jan 18, 2007 6:09 pm

Napisal/-a spaceone So apr 11, 2009 3:38 pm

V primerjavi z mojo ferozo imaš ogromno porabo.

bencin, 63kw, FERGAZER. Nardim pibližno 500 km na teden, relacijska vožnja 45km v eno smer, regionalne ceste, največ 120km/h, od tega sta dve mesti vmes, tako da se tudi na semaforjih načakaš. Redno si beležim porabo in jo imam v celem prejšnjem mesecu 9.3l/100 km. Pa nikoli nisem prvi v koloni, šaltam pri 2500 obratih, s tem da v peti grem ponavadi čez 3500 obratov (slabih 110km/h).

Za tiste, ki ne veste, je to 20 let star terenec, s 235/75/15 gumami. S 215 gumami bi verjetno bil še kak liter manj.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 4 gostov