Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če nov 05, 2009 4:47 pm

Dajmo že enkrat razčistit pojem temparature motorja. Vedno berem kako s cajgerji premikajo in kako skaćejo in padajo in ne vem kaj še vse....

Eno so senzorji drugo kontakti tretjo prikazovalniki.

Meritve pa se VEDNO izvajajo z zunanjim neodvisnim in kalibriranim merilcem ( termometer, voltmeter,barometer...).

In če vam temp. na armaturko skače ali če se kazalec ne dvigne dovolj ali če se premika preveč visoko....se prvo pomeri motor s termometrom (zgoraj opisanim) in potem primerja stanje s števcem na armaturki.
Senzor ni nič kaj drugega kot pa PTK upor katermu se upornost povečuje linearno s temparaturo in lahko se zgodi da (zarad starosti, tov. napake, preobremenitve...) "vgre" iz toleranc (upori imajo tolerance in dva upora , ki sta definirana kot isto prevodna sta v resnici različna..) in tako kaže cajger napačno...lahko pa zmoti celo delovanje motorja, če avto rač. pobira podatke iz istega senzorja.
Kontakti so ponavadi kabel čevlji ali pa kaki drugi namensko narjeni za znamko avta ( od proizvajalca do proizvajalca drugačni) in ponavadi zaprti zaradi vlage, umazanije.In pa seveda fiksni kajti morajo imet dober stik....Z leti se izolacija lahko poškoduje,preperi,pretrga in vdro vlage in umazanije je neizogiben.....ker se v slabih kontaktih ( pa naj bo bodisi zarad vlage, umazanije ali "razmiganosti" ) ustavrja določen upor (el. definirano kot upornost) se le ta prišteje k že izmerjeni vrednosti na senzorju....posledično je rezultat napačen....

Prikazovalniki načeloma ne delajo težav pa naj bodo bodisi elektronski ali mehanski, ker so stalno v kontrolirani atmosferi (kabina) daleč od hude vlažnosti in extremnih temparatur.
Toliko o tem....sedaj pa termometre v roke in izvajat ROČNE meritve ( velja že navaden termometer ki se nahaja na centralni peči....sicer je hudo netočen a vendar se da z njim lepo locirat napako...).

Početje zadelovanje predela kateri je namenjen prehodu zraka skozi kiler je nevarno in nesmiselno. Če komponente hlajenja delajo kot morajo ( vodna črpalka, termostat, visko ali el. ventiletor) se motor ne bo pregreval niti premalo ogrel....Logično je da se bo v zimskih časih malo dlje ogreval saj se mora absolutno gledano segret za 30 stopinj več ( poleti štartna temparatura 20 stopinj pozimi pa -10...torej razlika 30 stopinj...) .
Ogrevanje kabine zahteva svojo moč gretja....in motor na prostem teku pač razvije zelo malo moči in posledično ga pač radiator kabine toliko ohladi, čeprav sem osebnega mnenja da je moči za ogrevanje dovolj in temp.ne bi smela padat....

Če se vrnemo na teorijo in vzamemo bencinarja kateri razvije 40kW. Vsi vemo da je izkoristek nekje 30% torej porabljamo nekje okrog 130kW energije (iz bencina) in 60 % se porabi ( zgubi) na toploti, ostalo je trenje, ki pa ima za posledico spet gretje....in če vam 90kW ni dovolj za ogrevanje kabine in motorja potem je nekaj hudo narobe....In glede na to da je potrebno preko kilerja odvest nekje 80kW toplote ( 10 se je porabi recimo za ogrevanje kabine) potem mi razlagat zakaj ni smiselno ovirat prehod zraka prek njega ni potrebno....

In ja motor MORA delovat na svoji delovni temparaturi, ker je skonstruiran za delovanje v zelo ozkem optimalnem (najbolj) območju. Bat v cilindru pri mrzlem motorju skoraj "pleše" levo in desno.....če ga ornk pregreješ se zna zgodit da bat prime v cilinder in motor obstoji, ko ima pa optimalno temparaturo je pa zračnost praktično enaka nič...prav tako se dogaja na ležajih (turbina, odmična, glavne gred...). Zato je ogrevanje motorja pred hudimi obremitvami nujno zlo , ki se ga pač mora držat za dolgo in optimalno delovanje motorja in njegovih sklopov. Če samo pogledamo lambdo, ki za svoje optimalno delovanje potrebuje 800 stopinj in če pogledamo teoretično , bo to temp. dosegla, ko bodo izpušni plini puhali iz motorja pri ogretem motorju na delovno temparaturo....če bo imel motor samo 20 stopinj manj bodo lahko izgube na poti do lambde prispevale toliko k temu da bo lambda na "samo" 680 stopinjah.....
Vse skupaj gledano teoretično zaradi lažje razlage.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop Če nov 05, 2009 4:58 pm

Pri starejših avtih se prekriva zaradi tega, da voda bolj kroži. Torej, če je v hladilniku višja temperatura, bo tudi termostat več časa odprt, posledično bo v motor pritekla toplejša voda in s tem povzročila manj temperaturnega šoka. Kot pri radiatorjih v hišah.



Sicer pa za info: Če se na mestu avto normalno segreje, pri vožnji z najvišjo prestavo po AC pa temperatura pada, potem JE PROBLEM V TERMOSTATU! Ker na mestu se hladilnik praktično ne hladi, pri visokih hitrostih pa v njega močno piha hladen zrak in se s tem zelo ohladi.

Vse lepo in prav, s tem bi morala biti tudi temperatura v motorju nižja. Vendar zato je tu termostat, da zapre dotok vode mrzle iz hladilnika, dokler nima motor dovolj visoke temperature. Šele takrat spusti mrlo vodo, da se malenkost ohladi. In spet zapre, ko temp. malenkost pade. Tako uravnava konstantno temperaturo.


Če pa je pokvarjen, potem na mestu to ne pride toliko do izraza, saj je itak ogret tudi hladilnik in ni take razlike, čeprav voda stalno kroži. Največji problem na mestu je, da se pozneje ogreje, saj mora ogreti večjo količino vode. Drugače pa je na AC, ko se voda v hladilniku močno ohladi. Takrat stalno priteka mrzla voda v motor in je zato hladnejši.


Seveda je tu še eden dejavnik: gretje v kabini.
Če temperatura pade samo in izključno le, kadar je prižgano gretje v kabini, potem pač gretje vzame več toplote, kot je lahko proizvede motor. In to je pri nekaterih avtomobilih, kadar je zelo mraz, možno. V tem primeru ni problem termostat. Ampak ponavljam: če je gretje ugasnjeno, potem v nobenem primeru ne spe pasti temperatura vode. Niti po AC v 5. prestavi in pri hitrosti od 90 do 100 km.



In kot sem že napisal:
Termostat se preizkusi tako:
Ugasne se gretje kabine,nato se najprej preveri, če se avto na mestu vsaj približno segreje. S tem izločiš ostale možne probleme(senzor, prikazovalnik in ostalo elektriko).
Potem pa na AC in vožnja v 5 prestavi pri hitrosti od 90 do 100 km/h, pri ugasnjenem gretju kabine. Če temperatura pade, potem je 100 % termostat!



LP
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če nov 05, 2009 5:31 pm

zzitop je napisal/-a:Pri starejših avtih se prekriva zaradi tega, da voda bolj kroži. Torej, če je v hladilniku višja temperatura, bo tudi termostat več časa odprt, posledično bo v motor pritekla toplejša voda in s tem povzročila manj temperaturnega šoka. Kot pri radiatorjih v hišah.




Vse lepo in prav, s tem bi morala biti tudi temperatura v motorju nižja. Vendar zato je tu termostat, da zapre dotok vode mrzle iz hladilnika, dokler nima motor dovolj visoke temperature. Šele takrat spusti mrlo vodo, da se malenkost ohladi. In spet zapre, ko temp. malenkost pade. Tako uravnava konstantno temperaturo.




LP


Se ne morem in ne bom strinjal :) Temparaturnega šoka ne doživlja nihče ( ne motor in ne radiatorji v hišah), če so sistemi porihtani kot morajo....
Pri hišnem ogrevanju skrbi za dvižni vod ( dotok vode v radijatorje) mešalni ventil kater je krmiljen s servo motorjem. Regulator pa glede na zunanjo temparaturo, notranjo željeno in notranjo dejansko, izračunava koliko stopinj mora imet dvižni vod, pumpa pa leti konstantno. Seveda drugo so sistemi z direktnim krogom ogrevanja....a za dobro in racionalno ogrevanje se uporabi ogrevalni krog z mešalnim ventilom, saj je na tak način mogoče zadovoljiti zelo konstantno željeno temparauro.

Termostat v motorju pa opravlja ENAKO funkcijo kot mešalni ventil pri hišnem ogrevanju. Termostat se NIKOL ne odpre v trenutko in potem v trenutko zapre. Po tvoji razlagi sklepam, da misliš da termostat dela točno tako da se v trenutko odpre in v trenutko zapre ( pa verjetno še marsikdo tu gor) pa temu ni tako....Na termostatu res piše gor temparatura ampak ta podatek ne pomeni da takrat odpre sunkovito. Termostat začne odpirat lepo počasi že dosti prej , ko pa doseže delovno temparaturo pe je popolnoma odprt....Ni nobenih šokov in ni nobenega vdiranja mrzle vode, ker začne odpirat tako počasi da se mrzla voda iz kilerja v trenutko pomeša s toplo in ji tako odvzema energijo.....in več energije mora odvzet bolj se termostat odpira....in ko motor doseže delovno temparaturo in ima neke približne enake pogoje delovanja (recimo AC in konstanta vožnja na tempomatu) se termostat odpre točno do take mere da preko njega kroži voda s temparaturo za katero je skonstruiran. Gretje, ohlajanje in vse kar je v povezavi s tem se more ob prehodih izvajat počasi amplituda iznihavanja pa mora bit čim manjša.....teoretično iznihavanja sploh ne sme bit) in točno to funkcijo opravlja termostat.

Voda pri ogretem motorju skoz kroži tudi po hladilniku. Pod nizkimi obremenitvami pač manj kot pri večjih.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Če nov 05, 2009 5:40 pm

@zzitop. Kar precej neumnosti, nabranih na skupnem mestu. Termostat ne odpira vode iz hladilnika ampak odpira povezavo motorja s hladilnikom, ko naraste temperature vode v bloku na mejno vrednost. Pri teku na mestu ni pretoka zraka skozi rebra hladilnika in se kljub odprti poti vode v hladilnik temperatura povzpne do točke, kjer se vklopi ventilator, pa prva stopnja in če ni dovolj še druga stopnja. Primerjati temperaturo pri štantgasu in v vožnji je jalovo početje. Motorje ste zapirali pri 126P in Fičotih, zdaj je to škodljivo. Nekaj drugega pa je škodljivo, npr. voziti 180 ali več pri -20°C. Pretok zraka ima tedaj temperaturo zaradi hitrosti vsaj še 10°C nižjo in zlahka zmrzne voda v cevi, tako poči gumijasta cev pozimi, težko verjeti a ne?
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop Če nov 05, 2009 6:07 pm

Lisko, strinjam se, da termostat odpira zvezno in počasi. Tako da to priznam, verjetno se res motim. V hišah pa, če je dobra regulacija, ni problemov. Govril sem o starih, preklopnih regulacijah. Kjer je termostikalo odprlo ogrevanje na polno moč. In tudi mešalni ventil marsikje še vedno ni gnan s koračnim motorjem.


Joztom, kristalno jasno mi je, kateri vod odpira termostat. Da odpira izstop vroče vode iz motorja v hladilnik. Po spodnji cevi pa priteče mrzla voda v motor. Tudi za prosti tek na mestu nisem napisal nič narobe, tempratura motorja se pač segreje do temperature hladilnika po določenem času. Temperatura pa je kontrolirana s termostikalom hladilnika na ventilator. Primerjati temperaturo pri štandgasu na mestu in pri vožnji NI jalovo početje, sploh ne, če je mraz.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če nov 05, 2009 6:19 pm

Off:
zzitop: še ena napaka :) Ni koračni motor ampak navaden servomotor ( ponavad 5Nm) , ki ga v korakih odpira regulator ogrevanja.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop Če nov 05, 2009 6:22 pm

OK, hvala :D
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Če nov 05, 2009 6:43 pm

Vidim da Lisko tudi sam Seltron popravlja.
@zzitop, jaz ne polemiziram v nedogled, vsak pač prispeva svoje poglede in znanje. V termostatu je mešanica voskov, ki se raztezajo na določeni temperaturi. Dostikrat jih ljudje s fajercajgi ali brenerji poškodujejo, ko jih menda "testirajo". Isto z vrelo vodo kaj pametnega ne doženeš. Termostat ob prvem dvomu zamenjaš, 10€ pa menda imaš. Nedelovanje povzroči raz_izdeno ekspanzijo, ali pečko v kabini ali zvito glavo in še kaj, torej je to zelo kritičen, čeprav cenen element.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če nov 05, 2009 7:07 pm

joztom je napisal/-a:Vidim da Lisko tudi sam Seltron popravlja.
....


Off:
Če rabiš kaj pošlji na servis :D
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Reaper85
Novinec
 
Prispevkov: 359
Pridružen: Če jul 16, 2009 9:44 pm

Napisal/-a Reaper85 Ne feb 15, 2015 11:13 pm

skyliner je napisal/-a:še jst imam na to temo eno vprašanje: koliko škoduje motorju če ga voziš podhlajenega (torej če je termostat pokvarjen in na polno odprt)?

Najprej se oproščam, ker obujam staro temo, ampak nimam druge izbire, ker tudi z novo nebi bilo dosti bolje.

Sam se sedaj vozim točno 1 leto z nedelujočim termostatom. Zakaj tako dolgo časa?
1. avto, Astra H (tudi Corsa D 2006-2014 ima enak problem) nima števca za temperaturo vode
2. oranžna lučka, poznana kot check engine, mi je začela goret šele po enem letu

Seveda če bi imel dobrega serviserja, bi to že lansko leto zrihtal, ko sem mu omenil da je poraba višja za 1-1,5l, njegov odgovor pa da glede porabe ne more nič, še letos mi je najprej dal povsem enak odgovor.
Recimo sam bom sedaj za vedno vedel, da moram takoj po nov termostat, če opazim višjo porabo.
No sedaj je lahko vsaj končno lociral problem in tudi ugasnil lučko.

Sem pa danes dal začasno noter originalni radio, s katerim preko Settings gumba prideš v testni menu, in imaš poleg drugega tudi podatek o temperaturi vode. Potem sem šel na daljšo vožnjo.
Na začetku je bila temperatura 30°, potem pa:
5km - 55°
10km - 55°
15km - 62°
20km - 69°
25km - 68°
36km - 72°
prosti tek - 94° in še je naraščalo

Sem pa v prejšnjem letu delal samo 10km vožnje, tako da je bil večino časa pod 60°. Seveda ni potrebno omenjat, da je bil vsakodnevno kar nekajkrat nad 5000 obrati.
Pač še eden od avtov na katerem sem se učil, tako je življenje.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: temperatura motorja

Napisal/-a pskoda Po feb 16, 2015 9:12 am

Jaz sem imel corso opc popolnoma novo kupljeno in mašina se ni nikoli toliko časa segrevala ne pozimi (okrog če ne manj kot 15km na 95stopinj) poleti pa veliko hitreje pride na 95 stopinj. Po moje ti termostat ne deluje pravilno ali pa tipalo.
Naraščala bo do okrog 103 - 105 stopinj, ker potem ventilator zažene in shladi na okrog 93 stopinj
Lp
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov