Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če nov 12, 2009 4:07 pm

lisko je napisal/-a:Če mi bo bom za šalo nardil test in štopal koliko časa bo motor rabil da bo pognal ventilator na kilerju....enkrat z ugasjenim gretje enkrat pa na ful.


Za koliko pa se poveča obremenitev alternatorja (in s tem malo večja poraba), ko se vžge ventilator? Še en argument, ki delno govori tudi v prid manjše porabe pozimi.

---------------------------------------------

Morda en glavnih faktorjev je vlažnost zraka, ki je pozimi drugačna kot poleti ali jeseni. Koliko bi to lahko vplivalo na delovanje motorja?
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Če nov 12, 2009 4:11 pm

nebivedu je napisal/-a:Zakaj pozimi avto porabi več kot poleti???

Mešanica bencina in zraka mora biti vedno v enakem razmerju (14 delov zraka in en del bencina). Ker je pozimi zrak bolj gost in hladen, je s tem bolj stisnjen. in ker zato pozimi v motor pride več zraka, mora računalnik dovajat tudi več bencina.


Če dovede več zraka in več bencina, pomeni, da imaš več konjev in posledično manj pritisneš na gas za isto hitrost in pospeške, kot poleti.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če nov 12, 2009 4:12 pm

esem je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:Če mi bo bom za šalo nardil test in štopal koliko časa bo motor rabil da bo pognal ventilator na kilerju....enkrat z ugasjenim gretje enkrat pa na ful.


Za koliko pa se poveča obremenitev alternatorja (in s tem malo večja poraba), ko se vžge ventilator? Še en argument, ki delno govori tudi v prid manjše porabe pozimi.

---------------------------------------------

Morda en glavnih faktorjev je vlažnost zraka, ki je pozimi drugačna kot poleti ali jeseni. Koliko bi to lahko vplivalo na delovanje motorja?


Msiliš reč večje porabe? VEntilator pustimo na miru...saj poleti tud leti ko imaš prižgano klimo.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Če nov 12, 2009 4:20 pm

Poleti, ko imaš prižgano klimo, ne leti samo ventilator, temveč tudi kompresor klime...
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če nov 12, 2009 4:20 pm

esem je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:...
Mešanica bencina in zraka mora biti vedno v enakem razmerju (14 delov zraka in en del bencina). Ker je pozimi zrak bolj gost in hladen, je s tem bolj stisnjen. in ker zato pozimi v motor pride več zraka, mora računalnik dovajat tudi več bencina.
...


Če bi tvojo smer nadaljevali, bi prišli do turba.
To kot glavni (ostalo je "dodatno") argument za večjo porabo težko vzdrži kritiko, saj je ob enaki mešanici in zato več "potrebnega" bencina (zaradi gostejšega zraka) tudi večja moč in če bi vozili enako hitro, bi posledično malo manj pritiskali na gas - ergo - poraba bi morala biti enaka, če ne celo manjša.
Da ne govorimo o tem, da je zaradi pogojev pozimi povprečna hitrost manjša (razen v primeru poletnih kolon).
Nekje drugje mora biti catch...


Ob enakem tempu vožnje bi morala biti poraba manjša pozimi, zakaj si pa že ti napisal. Vendar na porabo vplivajo še druge zadeve. Vlaga v ležajih, mrzli ležaji - to vse vpliva na porabo. Zaradi mrazu je tudi bolj gost zrak, več vlage, ki vpliva na vse sklope v avtu. Pozimi je avto vedno bolj umazan kot poleti (to vsekakor vpliva na porabo), mašina sama je bolj mrzla in se mora ogreti na delovno temperaturo (podaljšan čas ob zaugu), ob daljših hitrejših vožnjah mora avto stalno dogrevat mašino, ker jo mraz, ki piha skozi hladilnik in na splošno preko prednjega dela avta mnogo bolj hladi kot poleti(tudi za to je ppotrebna energija). Pa še zadnje gretje stekla je ponavadi vedno vklopljeno. Poraba je pa koliko 30A? Tudi zato mora motor več delat, da poganja še alternator, ki nima ponavadi toliko toka, da bi vse poganjal. Če malo seštejemo; prednje luči 2x55W(9A), zadnje luči 2x21W(4A), zadnje steklo 30A, radio 10A, ventilator 5A, armatura vsaj 5A, brisalci vsaj 5 če ne več A - vse skupaj pride velika vrednost, ki jo polni alternator, zato mora ta delat na polno, kar pa pomeni kar nekaj upora za motor, kateri preko jermena vrti alternator. Če pa zraven vzameš v obzir še klimo, ki jo motor ravno tako poganja, pa je to že zadosten razlog za večjo porabo.

Vendar pri nas pa vemo, da ko pada dež ali sneg se povprečna hitrost zmanjša za vsaj faktor 3, če ne več. Primer - Ob lepem dnevu po trzinski obvoznici 100, ob dežju 40 in ob snegu 20, pa še to ustaviš in spet pospešuješ - zato je tudi poraba mnogo višja.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če nov 12, 2009 4:34 pm

lisko je napisal/-a:Msiliš reč večje porabe? VEntilator pustimo na miru...saj poleti tud leti ko imaš prižgano klimo.


Ne, manjše, prav sem napisal. Pozimi, ko se ventilator, ki nekaj toka/goriva pobere, dosti manj vklaplja, bi z govorjenjem o ventilatorju lahko dokazovali nasprotno od tvojega. Hočem reči, da se marsikaj da obrnit in bi kot prvo morali bit zelo natančni glede posameznih vplivov.
 
zundapp
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 605
Pridružen: Ne mar 16, 2003 10:55 am

Napisal/-a zundapp Če nov 12, 2009 4:44 pm

V času prave zime se ventilator (zunanji) praktično ne vklopi
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če nov 12, 2009 5:44 pm

Govorim o ventilatorju kabine....Saj ponavad vsi, ko že začne samo mlačno pihat damo ventilacijo na ful. To pa hladi motor....

Pustimo zaj klime in podobno sranje....zmenit se mormo na kateri podlagi bomo razpravljali....torej avto brez klime pozimi vseeno pije več tudi na serijskih platiščih enako kot poleti. Glavni razlog seveda ni gretje kabine.....ampak če gremo v detajle rabimo za ogrevanje kabine ( na pamet) 5kw moči.....in to moč moramo nekje odvzet, ker pa jo odvzemamo še neogretemu motorju pa le ta dlje časa rabi da pride v delovno temparaturo. In ker hladen motor porabi več bencina....
Za primer vzamimo stanovanjski bojler. Če imamo recimo 5kw grelec bo nam 200 litrov vode zagrel v času ene ure (govorim na pamet).Če pa med tem časom točimo toplo vodo lepo počasi iz bojlerja ( in za to vodo porabimo 300W ) , bo bojler vodo sicer vseeno zagrel ampak dosti kasneje saj mu med ogrevanjem že odvzemamo toploto ( v bojler pač teče sveže voda) in ne bo več porabil samo 5kWh ampak 6....(ker bo ogreval dlje časa) in to "izgubo" moramo nadomestit.....pri avtu jo lahko samo z bencinom....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če nov 12, 2009 5:50 pm

lisko je napisal/-a:Če mi bo bom za šalo nardil test in štopal koliko časa bo motor rabil da bo pognal ventilator na kilerju....enkrat z ugasjenim gretje enkrat pa na ful.


Prej smo govorili o v. na kilerju, ki je BTW precej močnejši (bolj obremeni alternator). Koliko watni sploh so - 200, 300, več?

Drugače se strinjam, ampak izguba energije preko ogrevanja kabine je zelo minorna zadeva, ki bi se malenkost poznala samo na kratkih vožnjah z neogretim motorjem, takrat pa itak predvsem motor porabi toliko več, preden se segreje (nato tudi ogrevanje ni več faktor). Skratka, marginalno.

BTW - kako je vezano gretje? Če termostat še ni odprt, ne gre voda iz motorja v kabino ali gre?

edit - očitno gre - zaradi "mlačnosti" začetnega pihanja.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Če nov 12, 2009 6:29 pm

Termostat zapira samo pot vodi skozi kiler, čez pečko gre voda vedno skozi.

Ko je ravno tema o tem, večkrat sem se že spraševal zakaj nekak ne odpravijo problem, ki se pojavi na začetku vožnje pozimi in sicer, da prve kilometre nimaš gretja, ker že sam motor dosti rabi, da se zagreje.
A se ne bi dalo nekak naredit, da bi že takoj v štartu grelo? Recimo, da bi dali v sistem gretja neko električno špiralo, na tak princip kot je sušilnik za lase :) Ali pa pri avtih s klimo, da bi to lahko izkoristil kot hišne klime, ki lahko do zmernih temperatur grejejo.
seveda to ne bi bilo dobro za porabo, ampak zanima me faktor takojšnega gretja. A se ne bi dalo dat not močnejši alternator, ki bi prozvajal tok za tako gretje?
Čeprav je res, da če bi hotel met grelec recimo okrog 1500W bi to pomenilo tok več kot 120A :oops: Madonca bi mogli bit že kar pošteni kabli :lol: Pa še bog ne daj da se kaj pregreje pa vžge :oops: . Samo tak, da bi to delalo prvih pet kilometrov bi bilo pa fajn ;)
Koliko pa Webasto stane pa koliko tist pokuri?
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če nov 12, 2009 6:51 pm

mišek je napisal/-a:... večkrat sem se že spraševal zakaj nekak ne odpravijo problem, ki se pojavi na začetku vožnje pozimi in sicer, da prve kilometre nimaš gretja, ker že sam motor dosti rabi, da se zagreje.
A se ne bi dalo nekak naredit, da bi že takoj v štartu grelo? ...


To so že imeli nekateri BMW 7, pa gotovo še kakšen MB itd. Si z daljincem (lahko tudi SMS) vključil gretje in te je pričakal topel avto. Mislim (če me spomin ne vara), da je segreval vodo v motorju (tako je tudi motor lažje vžgal, manj je trpelo vse - od baterije, zaganjača, olje se je že malo segrelo itd), morda pa je bil kakšen dodaten sistem a la Webasto. Seveda pa to precej stane.
 
Uporabniški avatar
ales66
Novinec
 
Prispevkov: 307
Pridružen: Ne apr 29, 2007 9:56 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a ales66 Če nov 12, 2009 7:01 pm

mišek je napisal/-a:A se ne bi dalo nekak naredit, da bi že takoj v štartu grelo? Recimo, da bi dali v sistem gretja neko električno špiralo, na tak princip kot je sušilnik za lase :)


Saj nekateri avtomobili imajo električno pečko. Za nekatere modele P307 HDi vem, da imajo. Pri dizlih je sploh problem gretje, ker se motor počasneje ogreje. Koliko je pa močna pa ne vem. Po moje je bolj namenjena odtaljevanju šipe.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če nov 12, 2009 7:11 pm

esem je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:Če mi bo bom za šalo nardil test in štopal koliko časa bo motor rabil da bo pognal ventilator na kilerju....enkrat z ugasjenim gretje enkrat pa na ful.


Prej smo govorili o v. na kilerju, ki je BTW precej močnejši (bolj obremeni alternator). Koliko watni sploh so - 200, 300, več?

Drugače se strinjam, ampak izguba energije preko ogrevanja kabine je zelo minorna zadeva, ki bi se malenkost poznala samo na kratkih vožnjah z neogretim motorjem, takrat pa itak predvsem motor porabi toliko več, preden se segreje (nato tudi ogrevanje ni več faktor). Skratka, marginalno.

BTW - kako je vezano gretje? Če termostat še ni odprt, ne gre voda iz motorja v kabino ali gre?

edit - očitno gre - zaradi "mlačnosti" začetnega pihanja.


Kaj pa motorji z visko sklopko? Ta sistem se mi zdi še najbolši ker toliko kot se motor greje toliko ga sprot hladi....

Ja sej za gretje sem napisal samo v štartu. Tud temparatura vstopnega zraka se uravnava....to zna že moja predpotopna R5 ...ena cev direkt druga preko izpušnega kolektorja....torej ko je motor ogret je lahko zunaj ali 0 ali -30 vstopni zrak bo imel približno vedno enako temparaturo...vse uravnava bimetal....torej se mu pozna samo v štartu.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če nov 12, 2009 8:22 pm

mišek je napisal/-a:Termostat zapira samo pot vodi skozi kiler, čez pečko gre voda vedno skozi.

Ko je ravno tema o tem, večkrat sem se že spraševal zakaj nekak ne odpravijo problem, ki se pojavi na začetku vožnje pozimi in sicer, da prve kilometre nimaš gretja, ker že sam motor dosti rabi, da se zagreje.
A se ne bi dalo nekak naredit, da bi že takoj v štartu grelo? Recimo, da bi dali v sistem gretja neko električno špiralo, na tak princip kot je sušilnik za lase :) Ali pa pri avtih s klimo, da bi to lahko izkoristil kot hišne klime, ki lahko do zmernih temperatur grejejo.
seveda to ne bi bilo dobro za porabo, ampak zanima me faktor takojšnega gretja. A se ne bi dalo dat not močnejši alternator, ki bi prozvajal tok za tako gretje?
Čeprav je res, da če bi hotel met grelec recimo okrog 1500W bi to pomenilo tok več kot 120A :oops: Madonca bi mogli bit že kar pošteni kabli :lol: Pa še bog ne daj da se kaj pregreje pa vžge :oops: . Samo tak, da bi to delalo prvih pet kilometrov bi bilo pa fajn ;)
Koliko pa Webasto stane pa koliko tist pokuri?



Večina švedskih avtomobilov ima vgrajeno pečko na elektriko. Avto pripelješ na parkirišče potegneš kabel in priklopiš avto na elektriko. Greje mašino na 60 stopinj in kabino na 23.
Saj to si lahko sam namontiraš v avto, niti ni drago, problem je napajanje. akumulator pozimi (še posebej, če je star) že tako komaj obrne mašino, da štarta, po takem gretju, najbrž nebi več obrnil. Če pa misliš med vožnjo, da bi ogreval vodo, je pa brezveze. Počakaš tistih par minut in zadeva se ogreje.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom So nov 14, 2009 7:31 am

Zelo nestrokovna debata, kajti nihče ne more primerjati dve porabi, ker ne more ustvariti enakih pogojev za enako relacijo dvakrat. Vse je subjektivno in na principu "čutim na vodi". Morebitni vpliv ima volumen bencina, ki niha s temperaturo, torej vsi vrli Petrolovci vedo, da ko pripelje tovornjak poleti hladno cisterno, da se razširi pri segretju za par procentov in že od nekdaj imajo kalo v svojo korist. Vplivajo lahko samo senzorji, ki tipajo vstopno temperaturo zraka v kolektor in zato dajejo bogatejšo mešanico. To je tudi princip kvazi čipanja s piggy metodo, torej s preduporom goljufamo ta senzor. Ogrevanje motorja potrebuje dalj časa kot poleti, menjalnik ima trdo olje in ga je težje premagovati, bencin pri vbrizgu težje hlapi, to so vplivi na porabo. Gretje, ki vas najbolj skrbi, ureja termostat, ki se dosti za te vplive ne meni. torej poraba in vreme ima samo generalni odgovor na navedene vplive, dejansko pa tega ne more z gotovostjo ugotoviti nobeden.
 
belkaena
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Napisal/-a belkaena So nov 14, 2009 9:02 am

nebivedu je napisal/-a:Zakaj pozimi avto porabi več kot poleti???

Mešanica bencina in zraka mora biti vedno v enakem razmerju (14 delov zraka in en del bencina). Ker je pozimi zrak bolj gost in hladen, je s tem bolj stisnjen. in ker zato pozimi v motor pride več zraka, mora računalnik dovajat tudi več bencina.


Strinjam se s tvojimi trditvami, edino tale zgornja pa je totalno zgrešena. Pozimi vse stvari večajo porabo edino kar jo manjša pa je mrzel zrak. Kot si napisal, je bolj stisnjen, v mašino ga pride več ob istem volumnu, avto ima večjo moč in zato manjšo porabo, ker ga manj priganjamo.

Zato imajo vsi šporni avtomobil zajem zraka čim višje od vročih tal in stran od mašine ali pa imajo intercooler.

LP
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov