Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
obcasnigledalec
Novinec
 
Prispevkov: 388
Pridružen: Sr nov 26, 2008 12:53 pm

Napisal/-a obcasnigledalec Sr feb 24, 2010 11:39 am

lancia hf je napisal/-a:Kaj je že to menjava zavorne tekočine ;) :D Nikoli jo nisem menjal ali dotočil pa je AR, ki je bila najdlje pri hiši 10 let in je vse delalo brezhibno.
Pač je priporočljivo menjati, samo zakaj pa nebi vedel, saj je meni na AR 33 14 let star "bremz" olje delal brez problema :?


lol, zavorna tekočina veže vodo s tem se zniža vrelišče zavorne tekočine in ko ta zavre hlapi izpodrinejo zavorno, hlape lahko stisneš, zavorne ne moreš, posledično ti bo pedal padel do tla in boš brez bremz. Pa ponavadi to tam, kjer jih boš rabil.
Zdaj že objavlam občasno
 
Uporabniški avatar
pinny
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2595
Pridružen: Sr feb 11, 2004 2:40 pm
Kraj: Šoštanj

Napisal/-a pinny Sr feb 24, 2010 2:13 pm

na kolk je pa sploh pravilo recimo menjat zavorno tekočino?
namreč moj je star 2 leti in mam jutr servis pri 38.500km in so rekl da se na dve lete menja tudi zavorno tekočino
men se to sicer zdi skor mau brezveze, glede na to da sm prej mel avto 7,5 let in ga nisem nikol menjal pa ga tud vedno vozu na pooblaščen servis, zdj sicer razmišlam da bi da dau to zamenjat ker ja pač zadni servis pod garancijo
kaj pravte na to, oz. kako je pri drugih avtih to predvideno, mam pa fiat bravota
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Napisal/-a zzitop Sr feb 24, 2010 6:10 pm

Clio_16V je napisal/-a:Torej "mehaniki" in mehaniki, kje kupujete olje (trgovina v okolici lj, kjer imajo kaksen popust ali pa nizjo ceno od konkurence) :?: DOT4 bo pravilna oznaka?

Koliko olja bom potreboval za renault clia 2004 letnik? Spuscat in odzracevat zacnem pri prednjem desnem kolesu, ki je najbolj oddaljeno od prednjih koles seveda, ali pri zadnjih kolesih?



Pozdravljeni!


Sem se malo bolj pozanimal za Vaš avto:
Da, pravilna tekočina je DOT4, v Vašem avtu pa je 0,7 l zavorne tekočine, če nimate ABS-a. V primeru ABS-a pa je notri 1 l te zavorne tekočine.

In kot sem že napisal, je sekvenca odzračevanja za Vaš avto sledeča:
1.) Desno zadaj
2.) Levo spredaj
3.) Levo zadaj
4.) Desno spredaj


Zavorno tekočino naj bi se menjalo na 4 leta, če pa prej kot v 4 letih naredite 120.000 km, pa pri 120.000 km. Osebno mislim, da je vseeno dobro menjati prej, mislim da na 2 leti, lahko tudi na 3.

Glede zav. tekočine:
Ni draga, zato nima smisla varčevati in podaljševati intervale. Lani sem kupil 1l sintetične Bendix-ove za 7.27 EUR v Ribnici. Primer:
http://www.herkules.si/index.php?productID=66522

Jaz osebno vseeno ne bi kupil recimo Petrolove, saj razlike v ceni najbrž niti ni. Mislim pa, da z Bendix, ATE, Lucas,.. nimate kaj zgrešiti. Glede tega naj me kdo popravi, če nimam prav.


Dobro bi bilo, da je kupite več, kot je kapaciteta v avtomobilu in sicer zato, da na koncu še izperete cilindre. In sicer tako, da potem, ko že priteče sveža tekočina, vseeno še spuščate, recimo kak deci pri vsakem kolesu. Tako gre iz cilindrov ven tudi nesnaga.


Samo kot zanimivost:
http://www.ate-brakes.com/generator/www ... pdf_en.pdf


Zaželjen kak komentar.



LP
 
NoFear85
Novinec
 
Prispevkov: 323
Pridružen: Ne jun 21, 2009 11:32 am

Napisal/-a NoFear85 To jul 20, 2010 9:15 pm

Zanima me, kaj bi lahko bil razlog, ko se zavore pregrejejo, jih zapece za disk in stisne? Torej dokler je vse hladno je super, ko pa jih pregrejes in jih stisne skupaj/zapece? Je lahko krivo zavorno olje? Zavorni bati/cilindri?

Ali moram iskat krivca sirse?


Hvala
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan To jul 20, 2010 9:31 pm

Pozdravljeni

Nekaj blokira:
- zavorne ploščice v vodilih
- vodila zavornih cilindrov
- zavorni cilindri
- fleksibilne zavorne cevi

Potrebej je fizični pregled in se vidi kaj od zgoraj naštetega nagaja

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To jul 20, 2010 9:32 pm

Krivca išči ne širše ampak višje od zavor na šoferskem sedežu. Počasna dolgotrajna zaviranja pregrejejo zadevo in ni več učinkovita, ker se s pregretjem spremeni za vedno. Če je že potrebno zaviranje dalj časa, pritisneš, spustiš/shladiš, pritisneš, spustiš/shladiš v primernem ritmu. Seveda po pameti in opazuj promet za sabo.
 
Uporabniški avatar
seat
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3582
Pridružen: Pe avg 08, 2003 6:54 pm
Kraj: SAVINJSKA DOLINA

Napisal/-a seat To jul 20, 2010 10:25 pm

joztom je napisal/-a:Krivca išči ne širše ampak višje od zavor na šoferskem sedežu. Počasna dolgotrajna zaviranja pregrejejo zadevo in ni več učinkovita, ker se s pregretjem spremeni za vedno. Če je že potrebno zaviranje dalj časa, pritisneš, spustiš/shladiš, pritisneš, spustiš/shladiš v primernem ritmu. Seveda po pameti in opazuj promet za sabo.


V tem primeru je bolje zavirati z motorjem kot pa z zavorami.
Drgač so sedeži v Hondi super tui oprijem imajo vrei samo ta default položaj nelagodno vpliva na moja vretenca,ker iz prejšnih avtov drugih znamk nisem bil navajen ležečega sedenja med vožnjo pr hondah pa je to že po defaultu tak nastavljeno,da imaš glavo tam kjer je sovoznik,sprednji vzglavnik je pa tam kjer imajo druge znamke zadnjega.ツ
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 To jul 20, 2010 10:33 pm

seat je napisal/-a:
joztom je napisal/-a:Krivca išči ne širše ampak višje od zavor na šoferskem sedežu. Počasna dolgotrajna zaviranja pregrejejo zadevo in ni več učinkovita, ker se s pregretjem spremeni za vedno. Če je že potrebno zaviranje dalj časa, pritisneš, spustiš/shladiš, pritisneš, spustiš/shladiš v primernem ritmu. Seveda po pameti in opazuj promet za sabo.


V tem primeru je bolje zavirati z motorjem kot pa z zavorami.

zavirano vedno z zavorami, zato tudi le te so na avtomobilih - na kamionih, busih.. pa imamo v pomoč še t.i. motorno zavoro in retarder...

.......in držimo se tega, kar je "joztom" njapisal....
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr jul 21, 2010 8:01 am

Sašo, ko ti zaviraš, vedno pritisneš sklopko, da ja ne bi zaviral z motorjem?

Jasno da osnovno vedno zaviramo z motorjem, ko spustimo pedal za gas. Če je potreba po dodatni zavorni moči, pritisnemo še zavoro. Veliko klancev se da lepo speljati samo z zaviranjem motorja (v primerni prestavi, da je učinek zadovoljiv).
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
seat
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3582
Pridružen: Pe avg 08, 2003 6:54 pm
Kraj: SAVINJSKA DOLINA

Napisal/-a seat Sr jul 21, 2010 9:06 am

sašo5 je napisal/-a:
seat je napisal/-a:
joztom je napisal/-a:Krivca išči ne širše ampak višje od zavor na šoferskem sedežu. Počasna dolgotrajna zaviranja pregrejejo zadevo in ni več učinkovita, ker se s pregretjem spremeni za vedno. Če je že potrebno zaviranje dalj časa, pritisneš, spustiš/shladiš, pritisneš, spustiš/shladiš v primernem ritmu. Seveda po pameti in opazuj promet za sabo.


V tem primeru je bolje zavirati z motorjem kot pa z zavorami.

zavirano vedno z zavorami, zato tudi le te so na avtomobilih - na kamionih, busih.. pa imamo v pomoč še t.i. motorno zavoro in retarder...

.......in držimo se tega, kar je "joztom" njapisal....


Ja se strinjam,da so zavore zato,da zaviramo ampak v primeru,da imamo klanec,ki je dolg in bi preveč obremenjeval zavore lahko v primerni prestavi zaviramo tudi z samim motorjem.Drugo je pri 2T motorjem kjer motor ne zavira ampak samo nabira obrate pri avtomobilu pa lahko komot zaviraš z motorjem.Zaviranje z motorjem pride zelo prav v snegu,kjer je skoraj pravilo,da se z zavorami ne da veliko narediti z motorjem pa komot zaviraš brez,da bi avto zdrsnil.
Drgač so sedeži v Hondi super tui oprijem imajo vrei samo ta default položaj nelagodno vpliva na moja vretenca,ker iz prejšnih avtov drugih znamk nisem bil navajen ležečega sedenja med vožnjo pr hondah pa je to že po defaultu tak nastavljeno,da imaš glavo tam kjer je sovoznik,sprednji vzglavnik je pa tam kjer imajo druge znamke zadnjega.ツ
 
NoFear85
Novinec
 
Prispevkov: 323
Pridružen: Ne jun 21, 2009 11:32 am

Napisal/-a NoFear85 Sr jul 21, 2010 9:10 am

fan hvala za uporabne informacije

joztom hvala, vendar bi se lahko potrudil in odgovorin na dano vrpasanje, ne pa pisal nekaj v 3dni. Nikjer nisem omenjal da se pregrevajo zaradi dolgotrajnega zaviranja. Zaviranja so kar mocna/kratka in hitra. Tako da neko pametovanje na pamet, nam uporabnikom ki iscemo vzroke/resitve taki odgovori ne koristijo
 
Uporabniški avatar
seat
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3582
Pridružen: Pe avg 08, 2003 6:54 pm
Kraj: SAVINJSKA DOLINA

Napisal/-a seat Sr jul 21, 2010 9:20 am

NoFear85 je napisal/-a:Zanima me, kaj bi lahko bil razlog, ko se zavore pregrejejo, jih zapece za disk in stisne? Torej dokler je vse hladno je super, ko pa jih pregrejes in jih stisne skupaj/zapece? Je lahko krivo zavorno olje? Zavorni bati/cilindri?

Ali moram iskat krivca sirse?

Hvala


Hja tuki maš problem z nekvalitetnimi ploščicami,če se jst ne motim.Po moje se ti ploščise tako segrejejo,da nimajo več zaviralnega učinka in posledično,če pritisneš na zavore samo drsijo po disku.(no lahko,da se motim)
Drugače pa.če bi ti zapeklo ploščice na disk bi avto obstal,ker ploščice se ne premikajo z kolesom in bi avto obstal.Po mojem so nekvalitetne ploščice ali nemara samo olje a to naj drugi napišejo.
Drgač so sedeži v Hondi super tui oprijem imajo vrei samo ta default položaj nelagodno vpliva na moja vretenca,ker iz prejšnih avtov drugih znamk nisem bil navajen ležečega sedenja med vožnjo pr hondah pa je to že po defaultu tak nastavljeno,da imaš glavo tam kjer je sovoznik,sprednji vzglavnik je pa tam kjer imajo druge znamke zadnjega.ツ
 
NoFear85
Novinec
 
Prispevkov: 323
Pridružen: Ne jun 21, 2009 11:32 am

Napisal/-a NoFear85 Sr jul 21, 2010 9:48 am

seat sej to je problem, da se zapecejo in avto obstoji. Lahko na 10% klancu pustim avto v N in brez rocne pa bo kr stal na mestu, ko se ohladi pa spustijo in avto zbezi
 
Uporabniški avatar
seat
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3582
Pridružen: Pe avg 08, 2003 6:54 pm
Kraj: SAVINJSKA DOLINA

Napisal/-a seat Sr jul 21, 2010 9:51 am

Aha torej ti jih prpika na diske.Hm to bo pa kdo drug mogu povedat,ker jst sm razumel,da ti ko je zadeva vroče zavore ne primejo več.
Drgač so sedeži v Hondi super tui oprijem imajo vrei samo ta default položaj nelagodno vpliva na moja vretenca,ker iz prejšnih avtov drugih znamk nisem bil navajen ležečega sedenja med vožnjo pr hondah pa je to že po defaultu tak nastavljeno,da imaš glavo tam kjer je sovoznik,sprednji vzglavnik je pa tam kjer imajo druge znamke zadnjega.ツ
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Sr jul 21, 2010 10:47 am

Če je to trenutna posledica segrevanja in zavore štekajo, je možno več vzrokov. Prvi je, da je ob montaži nekdo površno vgradil ploščice, jih ni upasal na lahkoten premik in gredo v vodilu na tesno, ko se sgrejejo, se po žlebu več ne premikajo ampak obstanejo. Enako velja, da se celotne klešče lahkotno premikajo levo desno, če so enobatne, dvobatne so fiksne. Včasih se ob obrabi ploščice kajlajo med vodilo in disk, pomaga samo zamenjava. Če zaribava zavorni cilinder, ga je treba zamenjati, izjemoma ga lahko strokovnjak s pravimi tekočinami očisti, spolira drsne ploskve in zamenja gumice. Ta popravila so po evropski direktivi nepriporočljiva in zahteva se menjava kpl. cilindrov. Zavore niso predmet amaterske obravnave, čeprav so relativno enostavne. Zaviraj pa le tako, kot so ti priporočili, taktno, motor lahko samo delno in omejeno pomaga, nametavanje prestav dol po klancih navzdol in pred ovinki kot s starimi fičoti, je bebavo. Kljub vsej pazljivosti in znanju je vseeno težko prevoziti s 4 osebami in prtljago gorski prelaz brez nekoliko poškodovanih ploščic, primer je Tauern po stari cesti, pa še kakšen hujši se najde.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Sr jul 21, 2010 7:24 pm

joztom je napisal/-a:
nametavanje prestav dol po klancih navzdol in pred ovinki kot s starimi fičoti, je bebavo
......

prav to podrazumevam "zaviranje z motorjem".....

"Nofear85" ni druge, kot vse skupaj razdret, prepucat in ponovno zložit nazaj, malo pobrustit robove in namazat vodila_vse mora it glatko gor, brez nabijanja in sile....
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Menjava zavorne tekocine

Napisal/-a zzitop Če maj 08, 2014 2:49 pm

Do sedaj sem bil siguren, da mora tekočina DOT 4 zdržati v vozilu 2 let.

Ko sem menjal, sem šel v trgovino z avtodeli in z zaupanjem v ATE prodajalcu rekel, naj mi da ATE zavorno tekočino tipa DOT4. A glej ga zlomka, danes gledam embalažo, trgovec mi je dal ATE SL DOT 4, na embalaži pa je z rdečim napis, da je potrebno menjati enkrat letno.
Torej, je ta tekočina slabše kakovosti? To mi ne gre v račun, konec koncev je le ATE + DOT4

Sicer to drži, isti podatki so tudi tukaj:
http://www.ate-brakes.com/www/ate_de_en ... ds_en.html

Če bi želel menjati na dve leti, bi morala biti tekočina ATE SL.6. Obstaja pa tudi za 3 leta, in sicer Typ 200 in Super Blue Racing.

Kako naj potem vem pri DOT 4 tekočinah ostalih proizvajalcev, za koliko časa so?
Primer:
http://www.avtocona.si/articol-nou/146/ ... _1lsl.html

Hvala in LP

EDIT: Pri kateri stopnji vlažnosti v % je sicer potrebno menjati tekočino?
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Menjava zavorne tekocine

Napisal/-a Energetik81 Če maj 08, 2014 7:15 pm

Mislim, da je menjava na 1-2 leto pretiravanje. Jaz bi menjal tam na ca. 4 leti. Realnost pa je taka, da imam že 6. leto isto noter, ker enostavno nimam časa. oops

% vlage za menjavo? Logično bi bilo, da menjaš takrat, ko je v zraku najmanj vlage, sicer pa mislim da to ne igra kakšne hude vloge, saj tekočina ni prav dolgo časa v stiku z zrakom.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Menjava zavorne tekocine

Napisal/-a zzitop Če maj 08, 2014 7:23 pm

Vidim, da sem nejasno napisal. Mišljeno je % vlage v sami zavorni tekočini. kadar ima na sebi 3%, se že govori o problematični tekočini. Ampak pri katerem % se po pravilu menja, pa ne najdem nikjer.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Menjava zavorne tekocine

Napisal/-a Energetik81 Pe maj 09, 2014 7:33 am

A, to pa ne vem. Imaš to kakšen merilnik?
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov