Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: olje ELF

Napisal/-a joztom Če dec 16, 2010 10:07 pm

Govorim o tem Motulu, ki ga rinejo za manj kot polovično ceno, menim da je ponarejen.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: olje ELF

Napisal/-a lizard Če dec 16, 2010 10:09 pm

A, to pa ne bi vedel. Čeprav tega Motula X-Clean še nisem nikjer videl za neko nizko ceno (vsepovsod je dobrih 20€ za liter)... X-Cess se pa dobi ceneje v akciji pri Eurotonu, kjer je res zelo poceni, drugače na slovenski Motulovi strani stane 13,7€/L.
 
Uporabniški avatar
imilet1
Uporabnik
 
Prispevkov: 1368
Pridružen: Pe dec 05, 2003 11:55 pm
Kraj: Ljubljana

Re: olje ELF

Napisal/-a imilet1 Če dec 16, 2010 11:54 pm

ce zelite dobro svojemu motorju, potem nikar ne točite 0w-40, ker je to voda!!! Že 5w-40 je glede na naše temperature tam tam...Moje mnenje je, da je 10w-40 prava viskoznost za nase podnebje. Sicer pa se gleda kvaliteto in ne le gradacijo.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: olje ELF

Napisal/-a lizard Pe dec 17, 2010 5:45 am

Za neša podnebje je 5W-40 optimum. Imam pa občutek da ne veš o čem pišeš.
 
maliBobi
Novinec
 
Prispevkov: 256
Pridružen: Če jun 03, 2010 6:02 pm

Re: olje ELF

Napisal/-a maliBobi Pe dec 17, 2010 8:01 am

lizard je napisal/-a:Malenkost. Tu pa je še en kalkulator za izračun indeksa viskoznosti - http://www.dynavis.net/viscosityindex.html
Se pravi, da ima Exellium malenkost višjega, torej 172.


Veš mogoče za koliko lahko t.i. indeks odstopa od tistega, ki ga priporoča tovarna oz. koliko je v meji "dovoljenega" ?
 
sdkcus76
Novinec
 
Prispevkov: 144
Pridružen: Po nov 29, 2010 6:04 pm

Re: olje ELF

Napisal/-a sdkcus76 Pe dec 17, 2010 12:16 pm

Elf Evolution SRX 5W40 je eno povprečno olje(ki seveda zadošča specifikacijami, a renaultove niso nič kaj posebnega...), cena pa le zaradi pogodbe med elfom in renaultom...

Kot sem rekel: GLEJTE POLNA IMENA!!!
Napisal sem ]Motul 8100 X-clean 5W-40, ki ima (pomembnejše) specifikacije MB 229.51, BMW Long Life 04,...
NE pa VELIKO slabši Motul 8100 X-cess 5W-40, ki ima le ene zastarele specifikacije, nepomembne/neuporabne za novejše avtomobile...

Za vse novejše motorje pozabite na vse specifikacije kot so acea, api, blabla... le direktno specifikacijo proizvajalca, ker so te specifikacije veliko bolj striktne od teh splošnih....

Za vw(razen par izjemic) 504.00 & 507.00
mercedes 229.5 / 229.51
bmw longlife 04
....


Zanimive primerjave specifikacij:
http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html

Pa en kar zanimiv blog o oljih:
http://motornaulja.blogspot.com
 
Uporabniški avatar
imilet1
Uporabnik
 
Prispevkov: 1368
Pridružen: Pe dec 05, 2003 11:55 pm
Kraj: Ljubljana

Re: olje ELF

Napisal/-a imilet1 Pe dec 17, 2010 4:03 pm

Res je, pojma nimam...pišem ker mi je dolgčas :)
 
zundapp
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 605
Pridružen: Ne mar 16, 2003 10:55 am

Re: olje ELF

Napisal/-a zundapp Pe dec 17, 2010 4:05 pm

A mi lahko prosim pokomentirate to olje, ki ga točim v 2.4 JTD 8V l. 2004 ( 5.5 eur /l)


http://www.fuchs.si/index.php?page=stat ... ee_root=16
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Re: olje ELF

Napisal/-a lancia hf Pe dec 17, 2010 4:10 pm

Tuki se "kregate" kero olje je dobro za motor, še NIKOLI pa nisem slišal, ali zasledil po internetu, televiziji, radiu, reviji............. da bi komu avtomobil zaribal, ker je imel drugačno viskoznost.
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: olje ELF

Napisal/-a lizard Pe dec 17, 2010 8:08 pm

Kaj ma pa to zdaj veze oz. kdo sploh govori o različnih vikoznostih v tej temi?
Mi o hruški, ti o slivi.

Če olje izugbi svoje mazalnih sposobnosti gre motor, če se olja ne menja, v malore. Športni način vožnje (oz. športni avti) zahteva višjo vikoznost pri ogretem olju, ker so taka olja praviloma odpornješa na obremenitve. Se pravi če boš v Ferrarija vliv 5W-30 in ga vozil kot se spodobi, se pravi dostikrat 5000+ obratov, ga ne boš vozil dolgo... Če bo pa notri olje 10W-60 pa bo to olje precej dlje časa ohranilo mazalne posobnosti in bo tudi po večkratni športni vožnji še vedno mazalo motor kot treba.

Verjetno že 100-tič na tem forumu, važen je HTHS oz. je to glavni pokazatelj kako odporno je neko olje, in ta je pri bolj gostih oljih praviloma vedno višji (5W-50 olje bo imeli vedno višji HTHS od 5W-40 olja, če sta oba podobne kakovosti). Sicer pa lancia-hf, sem vse razložil že v temi od Nakupu Delte Integrale, v kateri ves čas sodeluješ, preberi še 1x ;), da bo stvar bolj jasna. Ker se mi ne da še 1x vse pisat.
 
sdkcus76
Novinec
 
Prispevkov: 144
Pridružen: Po nov 29, 2010 6:04 pm

Re: olje ELF

Napisal/-a sdkcus76 Pe dec 17, 2010 9:10 pm

Pri sodobnih oljih je vrednost hths vprašljiv pokazatelj. Ta številka je zastarela, pokaže delež metalnih dodatkov olja, kar pa sodobni avtomobili ne smejo veliko imet(dpf,....). Sodobna motorna olja imajo drugačne nemetalne dodatke.... hths vrednost je pri najsodobnejših oljih nižja, a s časom zelo malo upade(proti starejšim, ki imajo veliko teh metalnih dodatkov, a s časom veliko hitrejše upadejo...

Priporočam malo branja po http://motornaulja.blogspot.com/


Pa poglejte si še odlična olja od liqui moly, mobil, motul, shell,... ne pa samo elf(renaultovo forsiranje), castrol(boljši marketing kot olje)...
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: olje ELF

Napisal/-a lizard Pe dec 17, 2010 10:19 pm

HTHS - High-Temperature High-Shear. Torej je govora o odpornosti olja na visoke temperature in visoke obremenitve. O metalnih dodatkih torej tu ni govora. Ester sintetika ima daleč najvišji HTHS, sledi PAO sintetika in pol-sintetika.

Kot primer:
Motul X-Cess 5W-40, PAO sintetika, HTHS = 3,73
Motul 300V 5W-40, ester sintetika, HTHS = 4,51

Še ang tekst:
The High Temperature/High Shear Test measures a lubricant's viscosity under severe hightemperature and shear conditions that resemble highly-loaded journal bearings in fired internal combustion engines. In order to prevent bearing wear, it is important for a lubricant to maintain its protective viscosity under severe operating conditions.
 
Uporabniški avatar
imilet1
Uporabnik
 
Prispevkov: 1368
Pridružen: Pe dec 05, 2003 11:55 pm
Kraj: Ljubljana

Re: olje ELF

Napisal/-a imilet1 So dec 18, 2010 7:13 pm

govorili ste nekaj v zvezi z indeksom viskoznosti... Jaz pa sem govoril o gradaciji, ker je nkdo omenil olje 0w-40, ki je za naše podnebje voda...
Naceli ste temo tudi v zvezi z gradacijo, tako da slive, jabolka in hruske ste zaceli mesat ze prej.... pa saj smoothie niti ni tako slab?
 
zundapp
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 605
Pridružen: Ne mar 16, 2003 10:55 am

Re: olje ELF

Napisal/-a zundapp Ne dec 19, 2010 10:44 am

A mi lahko prosim pokomentirate to olje, ki ga točim v 2.4 JTD 10V l. 2004 ( 5.5 eur /l)


http://www.fuchs.si/index.php?page=stat ... ee_root=16
 
Renault_user
Novinec
 
Prispevkov: 290
Pridružen: Pe sep 11, 2009 6:29 pm

Re: olje ELF

Napisal/-a Renault_user Ne dec 19, 2010 4:51 pm

Ja hudiča, a niso govorili, da je 5W40 za bolj ekstremne vremenske razmere (mraz ipd.)??? :roll:
Zdej se pa govori, da 10W40 bolje maže... kaj vam je zdej?
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: olje ELF

Napisal/-a lizard Po dec 20, 2010 1:44 am

Prva številka, torej xW, govori o viskoznosti olja pri 40 °C, druga številka, torej xx, pa gorovi o viskoznosti olja pri 100 °C.


Torej olje 0W-40, bo napram olju 5W-40, manj viskozno pri hladnem vžigu, olje 10W-40 pa bo pri hladnem vžigu najbolj viskozno od vseh teh treh. Pri segretem motorju, bodo vsa ta tri olja imeli podobno viskoznost.

Olje je kot verjento veste ko je hladno precej bolj viskozno kot ko je ogreto, zatorej bo 0W-40 hitreje ustvarilo zaščitni film, in motor bo že pri hladnem vžigu lepše tekel oz. imel zvok bolj podoben zvoku ko je motor ogret. Za naš podnebje je 5W-xx olje vsekakor bolj primerno kot 10W-xx, ker 10W je pri kakšnih -20 °C napram 5W olju kot med (če malce pretiravam). To da je nekdo zapisal da je 0W-40 kot voda nima nobene podlage, to olje je kot sem napisal pri ogretem motorju enako viskozno kot katerokoli drugo xW-40 olje.





@zundapp: S teh podatkov se sicer ne izve nič. Sem pa malce pobrskal na spletu in ima to olje HTHS = 3,7 cP, indeks viskoznosti znaša 171, tako da načeloma so to v redu podatki oz. podatki ki jih imajo malo boljša PAO sintetična olja gradacije 5W-40.

V splošnem itak velja, da bo večina olj, priznanih firm, ki zadostujejejo predpisom tovarne in so primerne viskoznosti za nek motor, večini uporabnikom zadostovala. Do razlik pride pri oljih za športno vožnjo oz. ko nek voznik rabi olje za avto s katerim bo vozil precej športno, torej bo motor dostikrat videl visoke obrate, takrat je moj osebni predlog ester sintetika, ki jo pa ne proizvaja dosti firm.

Dočim med navadnimi olji ni nekih bisvetnih razlik. Moje mnenje je edino da Motul in Mobil delata malce boljša olja, tudi kakšen Fuchspa Shell, pa še kaj je tudi fajn, ampak kot pravim, za navadne uporabnike bo več kot dovolj to.

Najjpomembneje je, da točite pravo sintetiko, ker je čistejša in odpornejša napram pol-sintetiki, ob tem pa je pomembno da je olje prave gradacije, in da se ga menjava na 15.000 km, ne glede na to kaj pravi tovarna avta ali proizvjalac olja. Pravi filter za olje je pravtako zelo pomemben.
 
Uporabniški avatar
imilet1
Uporabnik
 
Prispevkov: 1368
Pridružen: Pe dec 05, 2003 11:55 pm
Kraj: Ljubljana

Re: olje ELF

Napisal/-a imilet1 Po dec 20, 2010 7:20 am

Seveda je olje 0W-40 enako viskozno pri višjih T motorja kot 10W-40, saj sta obe št. enaki (40). Je pa res, da večina avtov ki točijo olje 0W-40 delajo bolj na trdo (bolj kovinski zvok)kot npr. z 5W-40, tudi takrat ko so vroči- ne glede na enako viskoznost pri višjih T....Lahko si preberete še kaj več na bmw forumu, kjer ima kar nekaj ljudi izkušenj z različnimi gradacijami....evo še T lestvica http://forum.bmwslo.com/showthread.php?t=13225

Se je kdo vprašal: kakšen je pa pritisk olja z 0W-40 in npr. 10W-40 pri ogretem motorju??? Mogoče enak?

PS: seveda je 5W-40 bolje kot 10W-40 a vprašanje je koliko bi se poznalo, če bi uporabljal le enega od 0 km do xxx km ali drugega? (vzemimo enako kvaliteto z drugačno viskoznostjo)
Verjetno ne kaj dosti, kajti 5W je do -30 C, 10W pa do - 20C. Včasih gre tudi pod - 20 C v naših krajih, toda ne prav pogosto..
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: olje ELF

Napisal/-a lizard Po dec 20, 2010 7:48 am

No jaz sem probal 10W-40, 5W-40 in 0W-40 pa razen tega, da pri 5W in 0W precej lepše teče pri hladnem vžigu ostalih razlik nisem opazil.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: olje ELF

Napisal/-a joztom Po dec 20, 2010 8:06 am

Ker gre povprečno za 90% obrabe pri zagonu motorja, mora biti mazanje že takoj ustrezno, s tega stališča je 5Wx boljše od 10Wx olja, vsaj v naših krajih pozimi, topla olja xW40 so popolnoma enaka. Olje 0Wxx pa je žal primerno šele za konstrukcije motorjev po letu 2000. Kakor koli že debata nanese, vse firme uporabljajo enake ležaje (Glyco, Clevite) in tolerance za sestavo, več ali manj gre za marketinška prerekanja pri priporočilih. Še največ vam dajo osebne izkušnje, če kaj veste o tehniki in poslušate svoje mašine, koliko časa regljajo zjutraj pri zagonu ali poleti po daljšem odseku avtoceste. Od vseh olj ne maram le 10W60, ker sem imel z njim pred leti zelo slabe izkušnje in sem šele po menjavi doumel, da 2x preplačaš samo reklamo in da gre za izrazit nateg.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: olje ELF

Napisal/-a lizard Po dec 20, 2010 1:31 pm

10W60 so res že divja zadeva oz. skoraj že samo za na stezo ... oz. xW-60 olja ne potrebuješ, tudi če zelo divjaš. Kakšno 5W-50 je precej bolj "prijetno" olje, sploh zaradi 5W je mazanje že pri hladnem vžgu precej boljše.


Imam pa še eno vprašanje zate joztom, ker sem večkrat opazil, da si napisal da so 0W-40 primerna le za motorje konstrukcije po l. 2000. V čem je razlog? Recimo na Mobilovi strani njihovo 0W-40 Mobil 1 olje priporočajo za Alfin V6 od l. 93 naprej oz. od Alfe 164 93- 3.0 V6 naprej.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 4 gostov