/miha\ je napisal/-a:Na faxu smo imeli eno laboratorijsko vajo pri predmetu mehanski pogoni, kjer smo lahko malo povohali avtomatski menjalnik od BMWja. Rečeno je bilo, da se olja v teh zadevah naj nebi menjalo ker:
- avtomatski menjalnik je izjemno precizna zadeva in ima kar hude tolerance (sploh hidravlika)
- olje na površinah ustvari neko debelino oljnega filma, ki je predviden v teh tolerancah
- z leti se menjalnik dobro uteče
- z menjavo olja se utečenost menjalnika zaradi različne debeline olje podre
- posledično se pojavijo obremenitve, ki ji prej ni bilo
- posledično menjalnik crkne.
Po moji logiki bi tole znalo držat. Olje v menjalniku ni izpostavljeno tako ekstremnim obremenitvam, kot je olje v motorju, zato se tudi obrablja počasneje in je bolj važno vzdrževanje toleranc, kot vzdrževanje količine protiobrabnih aditivov.
Sicer v mojem primeru ne gre za avtomatski menjalnik....ampak menjalnik je po menjavi olja postal glasnejši....