Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a lisko Pe maj 20, 2011 3:40 pm

avto_fun je napisal/-a:Pozdravljeni,

spet se je našlo nekaj časa.

lisko:
Odličen nasvet. Klical sem tudi uporabnika Fan-a in sva ugotovila enako. Ta avto mora imeti poleg 9 relejev pod volanom nekje še tri releje. Ti so se nahajali pod pokrovom motorja, med amortizerjem in akumulatorjem. Zadeva je zgledala obetavna: 40 A releji, močni kabli, tri varovalke ... A žal nobeden izmed njih ni za luči.

Fan mi je predlagal še, naj preverim, če je mogoče izvesti avtomatski vklop luči preko računalnika, a izkaže se, da za ta avto to ne gre.

Iščem kakšno drugo idejo. Pomislil sem, da bi avtomatski priklop luči lahko izvedel preko stikala za luči, ki se nahaja levo od volana. Ob kontaktu ključa bi moral biti kontakt žic pri stikalu enak, kot če zavrtim stikalo. Ob priliki vzamem ven stikalo in pogledam, kaj je tam. Ideja je, da preko releja staknem tiste žice, rele pa dobi signal od ene izmed varovalk pod volanom, kjer se pojavi napetost ob kontaktu ključa. Ima kdo kakšen pomislek/nasvet glede tega?

Fan me je še prijazno opomnil, da je pri 'igranju' z elektriko potrebno biti zelo pazljiv. Primeri, ko zaradi raznoraznih posegov v elektriko pride do požarov seveda niso nemogoči. Ta zgodba pa ima seveda tudi drugo plat - glede na moje izkušnje se tudi na pooblaščenih servisih hitro naredi kakšna šlamparija. Če človek dela za sebe in za svojo varnost, bo vse večkrat preveril. Nek serviser pa lahko kljub velikemu strokovnemu znanju na tujemu avtomobilu nehote hitro kaj pozabi preveriti.



Power plant distribution al kak se že temu reče.
Pri stikalo pa boš znal met problem. Saj stikalo (če ni rešeno drugače) vklopi leve in desne pozicijske in potem še kratke/dolge luči. Torej imaš kr nekaj žic in pazi potem katere moraš povezat. Ravno to je čar avtoelektrike oz. tisto "smrtno nevarno" , ker mimo grede "potegne" tok kaka žarnica preko kake mase....drugega porabnika....in na koncu imaš lightschow.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
robert11
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 61
Pridružen: To mar 22, 2005 6:45 am

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a robert11 Pe maj 20, 2011 5:19 pm

Pomislil sem, da bi avtomatski priklop luči lahko izvedel preko stikala za luči, ki se nahaja levo od volana


Verzij za realizacijo vklopa luči preko kontakta, je kar nekaj.

Tudi preko stikala za luči je to možno.

Najprej ugotovi kateri kabel je dovod na stikalo in ima stalen +. Ta kabel prereži in oba konca poveži z dodatnim relejem. In sicer na kontakte.
Preden boš priklopil rele, lahko samo odstraniš ta kabel in preveriš, če imaš ta pravega. Vklopiš luči in vidiš, če svetijo. Seveda ne smejo svetiti.

Potem pa še nekje pri varovalkah vzemi +, ki gre preko ključavnice.
Ta + pa priključi na navitje tega releja. Drugo stran navitja pa na maso.

Namesto navadnega releja, bi jaz dal časovnega, ki ima zakasnitev vklopa luči za par sekund. To je zato, da dodatno ne obremenjuješ akumulatorja ob vžigu.
 
Uporabniški avatar
rizi007
Novinec
 
Prispevkov: 116
Pridružen: To feb 21, 2006 1:34 pm

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a rizi007 Pe maj 20, 2011 5:35 pm

Mene pa zanima kaj moram spremenit na Vag-comu, da se bojo luči avtomatsko prižgale ob zagonu motorja in avtomatsko ugasnile ko ga ugasnem. Avto je namreč iz uvoza in je treba ročno prižigat luči. Gre se pa za Audi A3 (8P).

lp
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a sebaveh Pe maj 20, 2011 6:58 pm

Še nekaj za avtorja te teme: Poznejšnji Golfi in Passati so imeli na stikalu za luči tudi en kontakt, označen kot TFL (tag-fahr-leuchte) torej za dnevne luči. Ta bi se naj povezal z enim drugim (ne vem na pamet) in tako bi kratke luči gorele vedno ob kontaktu. Lahko torej preveriš če ima Golf 3 tudi kaj takega označeno na stikalu?
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
MBtouran
Uporabnik
 
Prispevkov: 1010
Pridružen: So jul 17, 2010 10:25 pm

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a MBtouran Pe maj 20, 2011 6:59 pm

lizard je napisal/-a:Ne kompliciraš pa kupiš in vgradiš (max 30 min dela) tole - http://www.tpe-elektronika.com/avtomobi ... -lucko.php

Deluje pa tako, da daš kontakt in se ti po nekaj sekundah (cca. 10) prižgejo luči.



Super zadeva to imamo mi na starem Daewooju in dela brez problema.
 
avto_fun
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 39
Pridružen: Če jul 29, 2010 6:15 am

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a avto_fun Pe maj 20, 2011 7:38 pm

robert11:
No, to pa je konkretno; sem že tu in in tam pomislil, da sem na napačnem forumu, ko smo se toliko časa vrteli okrog iskanja prave rešitve :).
Če ni kakšnega pomisleka glede te rešitve, se jo prihodnji teden kar lotim. Nasvet glede časovnega releja se mi zdi zelo koristen, a ga ne bom uporabil. Bo ceneje in preprosteje, da namestim še eno stikalo, ki bo funkcionalnost releja onemogočilo. Že leta vedno najprej (kadar ne pozabim, seveda) prižgem lučke in nato motor, pa zaradi tega ni bilo nikoli nikakršnih težav (tudi menjav žarnic še ni bilo; nekateri pač strašijo tudi s tem). Ampak ziher je ziher in naj bo na voljo možnost, da se vse skupaj izklopi.

lisko:
Ne razumem ravno dobro tole s "smrtno nevarnimi potegi tokov preko mase". Predlagana rešitev prekinja samo eno žico in ob skrbni prevezavi sam ne vidim kakšnih posebnih težav.

rizi007:
Predvidevam, da principi, o katerih tukaj razglabljamo, veljajo za večino avtomobilov. No, bodo več povedali ostali; jaz se na avtomobile slabo spoznam.

sebaveh:
Fino, bom preveril. Če se TFL slučajno pojavi bo seveda potrebno razčistiti, kam točno ga je potrebno povezati.

MBtouran:
Me veseli, da vam je Lučko všeč. Nam lahko zaupaš, koliko to stane?

Po mojem je poanta tovrstnih forumov tudi ta, da nekatere stvari uredimo sami. Saj v kapitalizmu je pa ja kristalno jasno, da si lahko za primerno vsoto denarja uredimo karkoli. A za mene v večini primerov stvari izgubijo čar, če znamo za njihovo reševanje le plačevati.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a lisko Pe maj 20, 2011 10:49 pm

robert11 je napisal/-a:
Pomislil sem, da bi avtomatski priklop luči lahko izvedel preko stikala za luči, ki se nahaja levo od volana


Verzij za realizacijo vklopa luči preko kontakta, je kar nekaj.

Tudi preko stikala za luči je to možno.

Najprej ugotovi kateri kabel je dovod na stikalo in ima stalen +. Ta kabel prereži in oba konca poveži z dodatnim relejem. In sicer na kontakte.
Preden boš priklopil rele, lahko samo odstraniš ta kabel in preveriš, če imaš ta pravega. Vklopiš luči in vidiš, če svetijo. Seveda ne smejo svetiti.

Potem pa še nekje pri varovalkah vzemi +, ki gre preko ključavnice.
Ta + pa priključi na navitje tega releja. Drugo stran navitja pa na maso.

Namesto navadnega releja, bi jaz dal časovnega, ki ima zakasnitev vklopa luči za par sekund. To je zato, da dodatno ne obremenjuješ akumulatorja ob vžigu.



Tudi to je možno....ampak potem če bo zvečer luči ročno izklopil ( stikalo za luči off) mu potem zjuraj luči ne bodo gorele če ne bo ročno obrnil stikala (ker bi pozabil) rele pa bo vklopil tok pred stikalom....Torej stikalo mora dobesedno rele prevezat oz. ga onemogočit. Posebej pa mora ( želja avtorja) nardit še stikalo, ki bo prekinjalo tok releju...tu nastopi problem...če rele ne bo vključil ,luči ne bodo gorele niti če bo stikalo luči na on.....
Torej rele mora PREBRIKAT stikalo , posebno stikalo (dodatno)pa mora izkljapljat tudi rele. Samo v tem primeru bo mogoče in ročno in avtomastko prižiganje luči.
In če ima golf še klasično stikalo potem iz stikala ne prideta dve žici....ampak kr lepi šop kablov (leva pozicija,desna pozicija in pa kratke luči) tu pa več ne bo šlo s klasičnim relejem....ampak bo že potrebno rele z več kontakti in malo več "čaranja" po elektriki.
Tisto z masami....ko meriš z multimetrim ali pa ko se igraš po avtoelektriki...Recimo imaš kabel , ki vodi do stikala in kabel, ki gre dalje na žarnico. Pred kablom je +12v (če meriš proti karoseriji ) ampak pazi....žarnica ima zelo malo upornost dokler ne gori....Torej v šopu kablov pomeriš kabel ki pride do stikala in v zmedi kablov priključiš multimeter med dovodnim kablom in kablom, ki gre na žarnico....pokazalo bo +12V ....Misliš da si najdel maso....to maso uporabiš za vklop releja (za maso releja) in tako dalje....ko pa žarnica dobi tok pa se ta masa spremeni v + ( čudno a , ker prej je maso "vleklo" preko žarnice....potem pa ji ti dodaš 12V) in rele ne dela ali pa zagori....Tako "igranje" sem imel v mislih....in to se nemalo krat zgodi tudi kakim , ki niso lih laiki....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
robert11
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 61
Pridružen: To mar 22, 2005 6:45 am

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a robert11 Ne maj 22, 2011 4:34 pm

Tudi to je možno....ampak potem če bo zvečer luči ročno izklopil ( stikalo za luči off) mu potem zjuraj luči ne bodo gorele če ne bo ročno obrnil stikala (ker bi pozabil) rele pa bo vklopil tok pred stikalom....Torej stikalo mora dobesedno rele prevezat oz. ga onemogočit. Posebej pa mora ( želja avtorja) nardit še stikalo, ki bo prekinjalo tok releju...tu nastopi problem...če rele ne bo vključil ,luči ne bodo gorele niti če bo stikalo luči na on.....

Ja. To je res, če bo ročno izklopil luči preko stikala.
Če bo vgradil rele, kot sem opisal, mora stikalo biti non-stop vklopljeno.

Lahko bi tudi zvezal tako, da bi rele prebrikal stikalo, vendar, ker gre iz stikala več kablov na luči, bi imel več dela in namesto releja, bi rabil kontaktor.

Za vsak slučaj si prav tako lahko še vzporedno z relejnim kontaktom zveže stikalo, če bi rele crknil. Vendar rele ne crkne tako hitro...Kakor hoče....

.Misliš da si najdel maso....to maso uporabiš za vklop releja (za maso releja) in tako dalje....ko pa žarnica dobi tok pa se ta masa spremeni v + ( čudno a , ker prej je maso "vleklo" preko žarnice....potem pa ji ti dodaš 12V) in rele ne dela ali pa zagori....Tako "igranje" sem imel v mislih....in to se nemalo krat zgodi tudi kakim , ki niso lih laiki....

Se strinjam.
Najlažje in najbolj ziher pa je vzeti maso iz šasije.
Nekje pod volanom je najverjetneje kakšno ušesce, na katero so priključene mase. In tam daš zraven maso za navitje releja.
 
robert11
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 61
Pridružen: To mar 22, 2005 6:45 am

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a robert11 Ne maj 22, 2011 4:39 pm

avto_fun je napisal/-a:Bo ceneje in preprosteje, da namestim še eno stikalo, ki bo funkcionalnost releja onemogočilo. Že leta vedno najprej (kadar ne pozabim, seveda) prižgem lučke in nato motor, pa zaradi tega ni bilo nikoli nikakršnih težav (tudi menjav žarnic še ni bilo; nekateri pač strašijo tudi s tem). Ampak ziher je ziher in naj bo na voljo možnost, da se vse skupaj izklopi.

Saj nima kaj biti.
V mislih sem imel le težavo pozimi, če je akumulator že iztrošen, bo težje vžgal, če ob tem svetijo še luči.
Drugače pa ni problema.

Glede izvedbe, pa samo vprašaj, če ne bo kaj jasno. Sem štromar in sem take stvari tudi že delal.
 
avto_fun
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 39
Pridružen: Če jul 29, 2010 6:15 am

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a avto_fun Ne maj 22, 2011 7:47 pm

lisko in robert11:
Hvala za vse nasvete. Danes sem nekoliko bolj podrobno pogledal stikalo za lučke. 11 žic:
- Rjava: če dam med to žico in karoserijo ohmmeter, ta praktično pokaže 0, ne glede na pozicijo stikala ali kontakt ključa.
- Rdečo-rumena: ta ima vedno +12 V, ne glede na pozicijo stikala ali kontakt ključa. Če jo prekinem, pozicijske lučke in osvetljava armaturke ne delujejo.
- Rumeno-črna: je od vseh najdebelejša (~ 4 mm^2) in ima +12 V, vendar zgolj ob kontaktu ključa in ne glede na pozicijo stikala. Izgleda, da dovaja tok kratkim lučkam.
- Ostale žice najbrž ob kontaktu dovajajo elektriko do lučk; nisem preverjal katera gre kam.

Lotil se bom naslednje izvedbe (se priporočam za komentar/pomisleke):
- Za maso za navitje releja bi vzel kar omenjeno rjavo žico. Če so glede tega pomisleki, sem opazil neko neizolirano bakreno pletenico pod volanom čisto na levi pri karoseriji in najbrž lahko to smatram kot 'res pravo' maso ter nanjo priklopim rele.
- Za drugo stran navitja releja bi vzel omenjeno rumeno-črno žico. Ta žica bo prižgala rele ob kontaktu ključa. Če se ne motim, ta žica ob verglanju motorja nima elektrike, tako da bo rele takrat spet prekinil dovod in ga po končanem verglanju spet vzpostavil. Če so tu pomisleki, pa sem pri varovalkah že izbral žico, ki dobi +12 V ob kontaktu ključa in jo torej lahko povežem z navitjem releja.
- Na kontakt releja povežem oba konca prerezane omenjene rdečo-rumene žice.
- Dodal bom še dodatno stikalo, ki bo omenjeno rdečo-rumeno žico sklenilo in bi bila tako ta po potrebi sklenjena ne glede na to, kaj bi rele počel.

Če sklenem:
- Stikalo za luči bo vedno prižgano.
- Če lučke preko stikala ugasnem, tako ali tako nič ne dela, kar je za mene tudi prav. Saj toliko sem pa že pri sebi, da bom poizkusil pustiti stikalo luči vedno prižgano.
- Takšna rešitev se ne ukvarja z žicami, ki gredo iz stikala, marveč samo z žico, ki pride do stikala. Tako vse težave s šopi kablov odpadejo.
- Če rele odpove, pozicijske lučke in armaturka ne bodo svetile. No, v tem primeru se premakne dodano stikalo.

Ostalih dilem ne vidim. Žic imam doma dovolj, rele pa sem tudi dobil iz neke rabljene plošče z varovalkami za Forda (12V, 60 A).


sebaveh:
Da, tudi kontakt TFL se nahaja na stikalu. Do njega ne vodi nobena žica. Morda lahko natančno poveš, kaj bi moral pripeljati tja?
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a sebaveh Ne maj 22, 2011 9:35 pm

Na stikalu imaš torej kontakt TFL in zraven mora biti še 56. Spoji ju skupaj in si zmagal. Moral boš najti le še ustrezen kontakt - ali na odpadu ali pa na servisu.
Je pa res da bodo pri tem gorele le sprednje kratke luči, ko bo stikalo v poziciji 0. Vse ostalo (zadnje luči, osvetlitev tablice, osvetlitev instrumentov) pa ne bo delalo. Tako da če te to ne moti, potem naredi tako. Če pa bi imel še to, potem pa moraš uporabiti še releje, s katerimi se bodo preko TFL kontakta prižgale še ostale luči.

Idejo sem našel na tej strani: http://www.passat3b.de/phpBB3/viewtopic.php?f=38&t=1822
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
avto_fun
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 39
Pridružen: Če jul 29, 2010 6:15 am

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a avto_fun Po maj 23, 2011 7:34 am

sebaveh:
Kolikor razumem, takšna prevezava le spremeni situacijo, vendar problema ne reši. Prižgati se seveda morajo tudi pozicijske lučke, osvetljava zadnje tablice ter notranja osvetljava armature (sploh ponoči je to takorekoč nujno). To pa je potrebno rešiti, kot sam ugotavljaš, z relejem. Zaenkrat ne vidim očitnega razloga, zakaj bi se ukvarjal s TFL prevezavo.

Zgoraj je predlagana rešitev, ki minimalno posega le v eno žico na stikalu za luči; je preprosta, jasna in poceni (če ne celo brezplačna). Sicer se pa tudi za to rešitev še razčiščuje, če je z njo res vse OK.
 
robert11
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 61
Pridružen: To mar 22, 2005 6:45 am

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a robert11 Po maj 23, 2011 12:48 pm

avto_fun je napisal/-a:- Za maso za navitje releja bi vzel kar omenjeno rjavo žico. Če so glede tega pomisleki, sem opazil neko neizolirano bakreno pletenico pod volanom čisto na levi pri karoseriji in najbrž lahko to smatram kot 'res pravo' maso ter nanjo priklopim rele.

Saj ponavadi je masa rjave barve. Lahko vzameš kar to.

- Rumeno-črna: je od vseh najdebelejša (~ 4 mm^2) in ima +12 V, vendar zgolj ob kontaktu ključa in ne glede na pozicijo stikala. Izgleda, da dovaja tok kratkim lučkam.

torej ti ob odvzemu kontakta kratke luči ugasnejo, svetijo pa le pozicijske ?
- Na kontakt releja povežem oba konca prerezane omenjene rdečo-rumene žice.

Ne bo šlo tako...Rdečo-rumena se uporablja za napajanje pozicije in armaturnih luči. Zato je ne moreš sedaj uporabiti za napajanje kratkih, saj bi crknile varovalke.
Saj si napisal:
- Rdečo-rumena: ta ima vedno +12 V, ne glede na pozicijo stikala ali kontakt ključa. Če jo prekinem, pozicijske lučke in osvetljava armaturke ne delujejo.


Naredi tako: Prekini rdečo-rumeno. In naredi tako, da bo rele prekinjal rdečo-rumeno. Torej rdečo-rumeno na oba kontakta releja.

Rumeno-črne pa ne prekinjaj, ampak le odstrani del izolacije in od nje pripelji tok na navitje releja. Drugi konec navitja na rjavo.

Sem razmišljal še o verziji brez releja, saj bi lahko na strani stikala le sklenil rdečo-rumeno in rumeno-črno, ter obe povezal na rumeno-črno.
Kar pomeni, da bi preko kontakta vklopil vso razsvetljavo. Vendar ne vem, če bi varovalke zdržale še pozicijske luči ob kratkih lučeh.
 
avto_fun
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 39
Pridružen: Če jul 29, 2010 6:15 am

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a avto_fun Po maj 23, 2011 1:39 pm

robert11:
Da, ob odvzemu kontakta kratke luči ugasnejo, svetijo pa le pozicijske (in je stikalo lučk prižgano do konca).

Je pa nastala neka zmeda, pa ne vem zakaj, kaj ne govoriva isto?
Napisal sem: "Na kontakt releja povežem oba konca prerezane omenjene rdečo-rumene žice."
Praviš pa: "Torej rdečo-rumeno na oba kontakta releja."

No, zame je to isto. Rdečo-rumeno prerežem in oba prerezana konca povežem s kontaktoma (najbrž te je zmotila ednina?) releja - tako bo rele prekinjal rdečo-rumeno žico.

Glede ostalega je pa vse jasno in se v prihodnjih dneh kar lotim izvedbe ter čez nekaj časa poročam o rezultatih.

Tvoj zadnji predlog pa bi onemogočil imeti prižgane pozicijske lučke v primeru, ko ni kontakta (poleg pomisleka o preobremenjeni napeljavi). Včasih se tudi kratke luči brez kontakta rabi. Zato je na mestu ideja o nameščenem stikalu, ki onemogoči funkcionalnost releja.
 
robert11
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 61
Pridružen: To mar 22, 2005 6:45 am

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a robert11 Po maj 23, 2011 2:22 pm

No, zame je to isto. Rdečo-rumeno prerežem in oba prerezana konca povežem s kontaktoma (najbrž te je zmotila ednina?) releja - tako bo rele prekinjal rdečo-rumeno žico.

Res govoriva o isti stvari...Nekako sem predvideval, da misliš prerezati obe žici....Tudi rumeno-črno. Vendar te ni potrebno prerezati oz. prekinjati. Samo vzameš odcep za navitje releja.
Ti kar zrihtaj in poročaj. :)
 
avto_fun
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 39
Pridružen: Če jul 29, 2010 6:15 am

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a avto_fun Če maj 26, 2011 5:36 pm

Pozdravljeni,

v torek sem se lotil dela: natančna prevezava vseh kontaktov po zgoraj omenjenem načrtu, uporaba releja in stikala. Vse skupaj je že takoj delalo kot je treba, nobenih omembe vrednih težav.

Sem pa v teh dneh ugotovil, da se rele še kar dosti greje. Nekako po nekaj minutah postane vroč, vendar ne toliko, da ga ne bi mogel držati, in nato to vročino konstantno drži (sicer še nisem bil na vožnji daljši od pol ure, tako da te konstantnosti še ne morem povsem potrditi). Odklopil sem kontakt releja in pustil povezan samo še navitje releja - enaka zgodba. Izmeril sem tok, ki teče skozi navitje: ~0,2 A. Tok, ki teče skozi kontakte releja je ~2,4 A. To se mi je najprej zdelo nekoliko malo, a ko sem malo pomeril žarnice, je bilo pa skoraj preveč (npr. zadnja pozicijska žarnica po merilniku porabi 0,34 A, kar je ob 12,6 V enako 4,3 W; deklarirana je pa kot 5 W žarnica). Vse skupaj očitno nanese 2,4 A: štiri pozicijske, osvetlitev zadnjih tablic in notranja osvetlitev armature.
Najbrž sem uporabil čisto preveč zmogljiv rele (nek Fordov, preklopi do 70 A). Lahko bi uporabil tudi takega za 10, morda 20 A in bi bilo segrevanja bistveno manj?

Nikoli si ne bi mislil, da bo na nek način tako enostavno začetno vprašanje te teme terjalo preko 30 replik.
Hvala vsem uporabnikom, ki ste podajali konstruktivne predloge, ki so pripeljali do odlične rešitve!
 
robert11
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 61
Pridružen: To mar 22, 2005 6:45 am

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a robert11 Če maj 26, 2011 6:13 pm

Najbrž sem uporabil čisto preveč zmogljiv rele (nek Fordov, preklopi do 70 A). Lahko bi uporabil tudi takega za 10, morda 20 A in bi bilo segrevanja bistveno manj?

Kot si ugotovil, se greje navitje, kar je normalno.
Lahko bi vzel tudi manjšega.
Kako se kateri greje, lahko ugotoviš po tem, da izmeriš upornost navitja.
Večja upornost, manj porabe in manj gretja.

Važno, da deluje.... :)
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1153
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a D12J12 To apr 02, 2013 5:21 pm

Pozdravljeni!
Tema se nanaša kaj narediti da se luči samodejno prižgejo, mene pa zanima prav obratno, kaj storiti da se luči ne prižgejo samodejno, ampak da pozicija 0 pomeni da so luči izklopljene. Gre se pa za Audija A3 1.9 tdi 2004. Je možno na računalniku spremeniti nastavitve?
LP D12J12 :D
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6584
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a Fan To apr 02, 2013 10:28 pm

Pozdravljeni

Ja, je možno, potrebno je ugasniti funkcijo samoprižiganja.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1153
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Samodejni prižig luči

Napisal/-a D12J12 Sr apr 03, 2013 11:42 am

Najlepša hvala Fan :D
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 12 gostov