Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Volvo-s60
Novinec
 
Prispevkov: 208
Pridružen: Sr nov 23, 2005 7:31 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a Volvo-s60 Ne okt 16, 2011 5:19 pm

Mislim da je škoda na motorju v primeru utrgane ketne ali poškodbe zobnikov zelo podobna, je pa sanacija v primeru zobnikov ali ketne konkretno dražja. Mislim pa da kakšne velike verjetnosti, da ti utrga jermen ni, pod pogojem da je le ta menjan kot mora biti in da so vgrajene komponente (rolce, napenjalci, ter sam jermen), ustrezne kvalitete.
 
Uporabniški avatar
ESX
Uporabnik
 
Prispevkov: 834
Pridružen: To mar 08, 2011 11:40 am

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a ESX Ne okt 16, 2011 5:27 pm

a ni tko, da ima isti motor z ketno mal majnšo moč na kolesih kot pa z jermenom ?
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a lisko Ne okt 16, 2011 5:51 pm

crxdelsol je napisal/-a:
In kaj se iz tega naučimo? Da na videz dražjo vzdrževanje (menjava jermena) se na dolgi rok izkaže za najcenejšo opcijo.


Čakaj, torej me recimo 300.000km čaka z verigo več stroškov kot bi me z jermeni če bi jih moral ene 4x menjat? Dvomim plus to da če računaš na to da ti lahko gre kaj narobe pri verigi ali zobniškem prenosu, pa še računaj vrjetnost da ti utrga jermen...ki je vrjetno višja od tega da ti gre kaj narobe kot pri verigi ?


Sem rekel praviloma ketna preživi motor....V primeru menjave pe je skoraj sigurno dražja kot jermen. Jermen tud ne utrga kar tako....Sploh če je avto servisiran kot mora bit z ustreznimi deli potem te možnosti sploh ni. Zobniki pa kot rečeno, so neuničljivi ob pravilnem vzdrževanju.

Še enkrat pa premisli o togem in elastičnem pogonu (ketna/zobniki vs. jermen).
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a cruiser1 Ne okt 16, 2011 6:21 pm

lisko je napisal/-a:
Vsak zobniški par ima svojo zračnost.....in če imaš pogon zaporedno se zračnosti seštevajo! Verjetno ni potebno posebej poudarjat kaj to pomeni v današnji avto industriji kjer motor dejansko vodi oz. krmilijo senzorji , ki ne dopuščajo odstopanj. Veliki motorji za drag race ali pa hotrodi pač niso za vsakdanjo rabo in jim je vseeno ali švingla odmična al pa vžig za stopinjo ali dve.....Mojemu motorju je prav tako vseeno ali ima predvbrizg 11 ali 12 stopinj pri svojih 4 tisoč obratih kolikor premore mu je kratko malo vseeno.Delovno območje pa od 1500 pa do 3000 obratov. Ker imajo stalno zračnost je tak prenos glasen ( Rikverc pri avtu kjer morajo zobniki opravit velik prenos in pa še vrtet se v kontra smer ) in to spet vpliva na proizvajalce avtomobilov kjer je danes tekma na področju udobnosti in s tem tihega delovanja motorja.



Ja tole si dobro pojasnil. Še dobro, da mene avtomobili s pretirano elektroniko in nepotrebnimi senzorji čisto nič ne zanimajo. Pod udobje v avtomobilu pa jaz razumem čisto nekaj drugega, kot pa tiho delovanje motorja ;) . Zame je veriga ali zobniki še vedno veliko boljša rešitev in se bom teh dveh sistemov probal tudi v prihodnje držati. Saj načeloma motor z jermenom tudi zame ni nič slabši, če je le motor dober in deluje.




lisko je napisal/-a:
Ker smo že v prejšnih postih ugotovili , da so taki prenosi (veriga, zobniki) glasni, so poleg tega še dragi za izdelavo. Kar pa je največja ironija je pa to, da ko se obrabijo zobniki je potrebno menjat vse. Ko se ketna raztegne se z njo obrabijo tudi zobniki ( spomnimo se primerov z APN-i, ko ti je raztegnilo ketno si moral menjat komplet z obema zobnikoma drugač pač ni šlo dolgo , če je sploh šlo).
Jermen pa se praviloma samo raztegne ampak ker je iz umetne mase se pač zobci na njemu sorazmerno z raztezkom obrabljajo in tako še vedno "pašejo" v utore jermenic. Jermenice so pa iz trde kovine/zlitine in se pač ne morejo obrabit ker so dost trše od jermena. Torej menja se jermen (ki pa je mnogo mnogo cenejši od komplet ketne z zobniki ali pa celo samih zobnikov) in vozi dalje. Praviloma spet jermenice preživijo življensko dobo motorja.

In kaj se iz tega naučimo? Da na videz dražjo vzdrževanje (menjava jermena) se na dolgi rok izkaže za najcenejšo opcijo.



No ja! Meni se ne zdi pretirano drago,če sploh kdaj pride do potrebe po menjavi. Zobniki za Fordov 4.9l motor http://www.summitracing.com/parts/CCA-3224/?rtype=10 in komplet za Chevyjev 3.8l motor http://www.summitracing.com/parts/SLP-K ... /?rtype=10 tudi, če zraven všteješ še kakšen del, ki ga je potrebno zamenjat in delo vseeno na koncu ni tako zelo grozen strošek.
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a primozek68 Ne okt 16, 2011 6:59 pm

King1 je napisal/-a:
zlica22 je napisal/-a:
primozek68 je napisal/-a: Da ne boš samo odpiral teme z glupimi in popularnimi vprašanji.


Vprašanje sploh ni neumno. Marsikdo ne ve, pa si ne upa vprašat.

Pravijo, da nobeno vprašanje ni neumno, neumen je lahko odgovor. ;)


On itak vse ve. :roll: Dobro da imamo njega na a.com. ;)

lp


Koliko km ima vaš avto?
Kaj naredite ko se vam spi?
Pešci in kolesarji imajo vedno prednost.
Za 500€ ljudje pričakuje nov avto.

in še bi lahko našteval...to sem mislil. In pa to, da ponavadi zastavi neko tako vprašanje in potem se ne oglasi več.

Glede mene na a.com.... Vsaj ne dosađivam z nabijanjem objav in odgovori v smislu Lep, Všečno, Naj ti služi, :D , ipd. Kadarkoli sem pa kaj vprašal, odgovora tako ali tako nisem dobil, ne vsiljujem svojega mnenja, ne prepisujem z wikipedije. Probam se držat navodil, če pa kdaj kako pikro zalepm, pa ni treba, da vsi v luft skačete.

Aja, kljub pozivu Sonček ni opravil, kar mu je Lisko predlagal, da bi se vsaj poglobil. To je dokaz, da ga dejansko boli _urac za jermen in ketno in delovanje.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
Uporabniški avatar
tiguan
aka Sonček
 
Prispevkov: 1306
Pridružen: So mar 13, 2010 7:00 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a tiguan Ne okt 16, 2011 8:24 pm

Nimam se časa vedno in po zahtevi drugih javljat. Vsak lahko doda mnenje, neke kopije iz googla pa normalno zna uporabljat vsak. Kaj kdo ve iz glave.....to bi moral cenit.
Član od leta 2004
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a čare Ne okt 16, 2011 8:44 pm

Cruiser si pa nalepil primere ja.Od evropskih avtov je mel tak komplet verige Y45,fičo pa Fiat 126 zdajšni pa imajo 142 zobnikov pa 45 šponarjev pa 6 metrov dolgo verigo in potem ti na X5 pri 100000 km zariba CR črpalka in ti ketno utrga pa ti gre motor in na koncu ugotoviš da tud ketna ni neki hudo dobrega pa večnega.Še najbolj ziher in trajni so zobniki.
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a cruiser1 Ne okt 16, 2011 9:54 pm

čare je napisal/-a:Cruiser si pa nalepil primere ja.


Nalepil sem pač to kar bi jaz potreboval za svoja avtomobila v primeru okvare. Za X5 me ne zanima saj ga ne vozim.


EDIT: sploh pa, tudi, če bi imel precej novejšega forda in chevija ne bi bilo nič kaj dosti drugače. ;) Za tako dolge verige, kot jih omenjaš ti jaz sploh še slišal nisem. Nekaj najbolj kompliciranega kar jaz poznam je fordov 4.6l z dvema verigama http://www.summitracing.com/parts/CLO-9 ... /?rtype=10
Zadnjič spremenil cruiser1, dne Ne okt 16, 2011 10:38 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Majand
Novinec
 
Prispevkov: 134
Pridružen: Če nov 15, 2007 6:29 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a Majand Ne okt 16, 2011 10:03 pm

obstaja še četrti sistem ki ga nism videl omejenega - push rod
 
Uporabniški avatar
Courage™
Mojster foruma
 
Prispevkov: 8038
Pridružen: Pe nov 14, 2003 2:48 am
Kraj: Sitting in the front seat, chillin' around while pimpin' the streets!

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a Courage™ Ne okt 16, 2011 10:29 pm

primozek68 je napisal/-a:
King1 je napisal/-a:
zlica22 je napisal/-a:
primozek68 je napisal/-a: Da ne boš samo odpiral teme z glupimi in popularnimi vprašanji.


Vprašanje sploh ni neumno. Marsikdo ne ve, pa si ne upa vprašat.

Pravijo, da nobeno vprašanje ni neumno, neumen je lahko odgovor. ;)


On itak vse ve. :roll: Dobro da imamo njega na a.com. ;)

lp


Koliko km ima vaš avto?
Kaj naredite ko se vam spi?
Pešci in kolesarji imajo vedno prednost.
Za 500€ ljudje pričakuje nov avto.

in še bi lahko našteval...to sem mislil. In pa to, da ponavadi zastavi neko tako vprašanje in potem se ne oglasi več.

Glede mene na a.com.... Vsaj ne dosađivam z nabijanjem objav in odgovori v smislu Lep, Všečno, Naj ti služi, :D , ipd. Kadarkoli sem pa kaj vprašal, odgovora tako ali tako nisem dobil, ne vsiljujem svojega mnenja, ne prepisujem z wikipedije. Probam se držat navodil, če pa kdaj kako pikro zalepm, pa ni treba, da vsi v luft skačete.

Aja, kljub pozivu Sonček ni opravil, kar mu je Lisko predlagal, da bi se vsaj poglobil. To je dokaz, da ga dejansko boli _urac za jermen in ketno in delovanje.


No, meni osebno je primozek68 car. razlogi so v glavnem opisani zgoraj.
Slika
GET IN - SIT DOWN - SHUT UP - HOLD ON
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6587
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a Fan Ne okt 16, 2011 10:30 pm

Pozdravljeni

Tudi pri tem sistemu mora nekaj poganjati odmično gred, ta namreč premika odmikače/paličice ki odpirajo klavir ventilov. Fičko je imel to rešeno s pogonsko verigo.

Slika

lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Symon
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2737
Pridružen: Če apr 10, 2003 5:00 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a Symon Po okt 17, 2011 6:57 am

Pri Nissanovem SR20DE motorju je ketna čisto dovolj trajna in razen enega ekstrema (avto iz 200 navit na 400 konjev) ne poznam nikogar, ki je rabil menjati ketno. Pri 1.8 v novejši Primeri se je pa dogajalo, ker je bila prešvoh, so šparali. Drugače je pa v starejših Nissanih to zelo trajna rešitev. 8)
....100NX GTi redtop....200SX S13 stage2....Clio182....Civic EJ9...Clio200 CUP...
 
Uporabniški avatar
crxdelsol
aka Technologic aka dejcc
 
Prispevkov: 2330
Pridružen: Ne okt 17, 2010 10:13 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a crxdelsol Po okt 17, 2011 7:39 am

Volvo-s60 je napisal/-a:Mislim da je škoda na motorju v primeru utrgane ketne ali poškodbe zobnikov zelo podobna, je pa sanacija v primeru zobnikov ali ketne konkretno dražja. Mislim pa da kakšne velike verjetnosti, da ti utrga jermen ni, pod pogojem da je le ta menjan kot mora biti in da so vgrajene komponente (rolce, napenjalci, ter sam jermen), ustrezne kvalitete.

A vendarle vsaj ena tema na mesec ali celo bolj pogosto je na internetu da je nekomu odtrgalo jermen. In takih tem ne manjka.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a nebivedu Po okt 17, 2011 7:46 am

crxdelsol je napisal/-a:
Volvo-s60 je napisal/-a:Mislim da je škoda na motorju v primeru utrgane ketne ali poškodbe zobnikov zelo podobna, je pa sanacija v primeru zobnikov ali ketne konkretno dražja. Mislim pa da kakšne velike verjetnosti, da ti utrga jermen ni, pod pogojem da je le ta menjan kot mora biti in da so vgrajene komponente (rolce, napenjalci, ter sam jermen), ustrezne kvalitete.

A vendarle vsaj ena tema na mesec ali celo bolj pogosto je na internetu da je nekomu odtrgalo jermen. In takih tem ne manjka.



Samo to je zaradi lastnika ali pa prejšnjega lastnika. Nekdo ni pravočasno zamenjal jermena ali pa šponarjev.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Volvo-s60
Novinec
 
Prispevkov: 208
Pridružen: Sr nov 23, 2005 7:31 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a Volvo-s60 Po okt 17, 2011 7:54 am

Točno tako, prav tako pa je pomembna tudi kvaliteta vgrajenih komponent.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a zlica22 Po okt 17, 2011 8:00 am

crxdelsol je napisal/-a:
Volvo-s60 je napisal/-a:Mislim da je škoda na motorju v primeru utrgane ketne ali poškodbe zobnikov zelo podobna, je pa sanacija v primeru zobnikov ali ketne konkretno dražja. Mislim pa da kakšne velike verjetnosti, da ti utrga jermen ni, pod pogojem da je le ta menjan kot mora biti in da so vgrajene komponente (rolce, napenjalci, ter sam jermen), ustrezne kvalitete.

A vendarle vsaj ena tema na mesec ali celo bolj pogosto je na internetu da je nekomu odtrgalo jermen. In takih tem ne manjka.


Hja, vsaka stvar ima svojo življensko dobo. Odtrga ga oz. požre zobe zaradi tega, ker se ga ne menja ob določenem intervalu. Nekateri se pač vozijo in vozijo, dokler se vse skupaj ne ustavi. Jermen se napenja z napenjalcem, ki je uležajen in se vrti- spet del, ki lahko "zariba" in uniči jermen, itd...(pri izvedbi z verigo se napenjalec ne vrti ampak je drsni člen)
Če je bil menjan samo jermen in ostalo ne, oz. je roba kitajska, drugega kot okvare ni za pričakovat. Pa še marsikateri primer bi se našel.
Gotovo pa bi bilo več tem o okvarah verig, če bi bil procent avtomobilov z verigami večji...
 
Uporabniški avatar
crxdelsol
aka Technologic aka dejcc
 
Prispevkov: 2330
Pridružen: Ne okt 17, 2010 10:13 pm

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a crxdelsol Po okt 17, 2011 8:05 am

Torej trdiš da če imam verigo imam večjo možnost okvare, kot da bi imel jermen in bi avto redno servisiral kot je treba ?
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a zlica22 Po okt 17, 2011 8:06 am

Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Tudi pri tem sistemu mora nekaj poganjati odmično gred, ta namreč premika odmikače/paličice ki odpirajo klavir ventilov. Fičko je imel to rešeno s pogonsko verigo.

Slika

lep pozdrav


Enako je imela rešeno Renault 5 (petka), ki jo vsi poznamo.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a zlica22 Po okt 17, 2011 8:13 am

crxdelsol je napisal/-a:Torej trdiš da če imam verigo imam večjo možnost okvare, kot da bi imel jermen in bi avto redno servisiral kot je treba ?


Ni res, da je z verigo večja možnost okvare, kot tudi ne moremo reči da je z jermenom večja možnost okvare, če je vse menjano in narejeno po predpisih in kvalitetno. Na okvare vpliva veliko dejavnikov... Ker pa je procent izvedb z verigo večji kot izvedb z jermeni se seveda več govori o okvarah izvedb z jermeni.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6587
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Zakaj zobati jermen, če je lahko ketna?

Napisal/-a Fan Po okt 17, 2011 7:17 pm

Pozdravljeni

Osebno menim, da je procent možne okvare jermen/veriga enak. Zakaj?? Ja enostaven odgovor, odvisno od lastnika kako in s kakšnimi deli vzdržuje svoje vozilo. Cena pogonskega jermena je v povprečji 40 evrov ( odvisno od tipa vozila ), napenjalca, rolce - 35 evrov, vodne črpalke od 40 do 60 evrov............................... lahko pa vse skupaj dobite za cca 70 evrov - ja ponaredek in to zelo nekvaliteten. Lastnik vozila se tolče po prsih kako poceni je prišel skozi ( mehanik je ponavadi baraba, ker mu je hotel računati več ). Torej ko se okvari samo en člen te verige ( utrga jermen, zablokira napenjalec ali vodna črpalka ) je katastrofa tukaj. No potem se začne...........................ali je mehanik pravilno vgradil omenjene dele............. Da ne govorim o raznoraznih kombinacijah:
- pogonski jermen s starim napenjalcem ali vodno črpalko
- zamenjan samo napenjalec ostalo je bilo videti kot novo
- itd
Potrebno je vedeti, da v koliko vam mehanik vgradi rezervni del in ga je sam nabavil, vam je dolžan dati garancijo ( račun ), tako ima stranka možnost reklamiranja storitve in vgrajenega dela. V koliko pa stranka sama prinese rezervne dele...................ja potem je pa zgodba drugačna, garancijo mora izdati trgovec ....................................kako pa se na kraju to izteče, pa je večina že preiskusila na lastni koži - zgodilo se ni nič.
In smo spet pri strošku opravljenega servisa..............................ja, v koliko lastnik nima izbranega mehanika/mojstra/popoldanca ki mu zaupa, se lahko pozanima na dveh, treh servisih in se sam odloči kje bo servisiral.
Lahko povem primer, ko je začela pogonska veriga na Opel Astri ropotati pri 60000km.........................lastnik je vzdignil tak halo....................na kraju pa se je izkazalo, da je menjal v vsem tem obdobju samo enkrat motorno olje - no ja po njegovih izjavah, ga je redno dolival ( da ne omenim koliko usedlin je bilo v "karterju" in situ ).
Vsak tak prenos/pogon ima dobre in slabe lastnosti, vendar v koliko se redno in kvalitetno servisira, naj ne bi glavobola.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Fan, Google Adsense [Bot] in 19 gostov