Napisal/-a nikemike Po dec 26, 2011 10:21 am
Hvala vsem za pomoč (tudi z negativnimi kritikami).
Kot rečeno se ne precenjujem in pred samim posegom sem si dal največ 50/50 možnosti v uspeh.
Kot rečeno gre se za star avto, v katerega je bilo v zadnjih letih po mojem mnenju že vse preveč vloženega.
Avto je od mame in glavni problem puščanja tistih dveh kapljic dnevno je bilo, da je očeta motilo olje na ploščicah v garaži (sam sem svetoval naj ostane tako kot je saj ji sam že dalj časa ponujam svoj avto, ki ga bo sedaj hočeš nočeš morala sprejeti, jaz po novem letu tako ali tako dobim novega).
Samo za informacijo o uradnih servisih, pri čemer nočem delati negativne reklame nikomur.
Avto sem peljal na pregled k pooblaščenemu serviserju na Vič in potrdil je mojo slutnjo da pušča olje na tesnilu glave (semering je bil OK). Hitra ocena stroškov popravila je bila 1000€, pri čemer je zajeta demontaža, montaža glave, brušenje glave, menjava tesnila glave in garnitura ostalih tesnil (semering, tefloni, tesnila sesalnega in izpušnega kolektorja, gumice injektorjev), čiščenje dušilne lopute, menjava hladilne tekočine, menjava olja, menjava garniture jermenov (vodna pumpa, šponer, zobati jermen, in oba klinasta jermena). To je hitri izračun servisnega svetovalca z uradnega Peugeot servisa. Pri tem naj omenim, da je bilo eno leto in pol nazaj (oziroma 22.000km) pri njih menjan jermen (v kompletu z črpalko in špnerjem - strošek 600€) in pol leta nazaj (oziroma 6.000km) olje z vsemi filtri.
Ko sem izrazil svoj dvom v ekonomsko upravičenost takega posega (predvsem me je motilo, da bi se zobati jermen zopet menjal) in ko sem izrazil svoje začudenje nad zneskom (verjetno je svetovalec seštel predvidene ure za ločena posega - posebej za menjavo jermenov in posebej za menjavo tesnila) mi je prav mirno odgovoril, da je to po navodilih, da lahko stranka pove tudi svoje želje, a vse kar odstopa od naštetega mi kasnejše reklamacije ne bodo priznali. Sporno se mi zdi tudi, da me ni opozoril na servisno akcijo 15% na delo in 35% na material.
Ko sem se obrnil na drug pooblaščen servis na Vrhniki je bilo stanje povsem drugačno. Jermenov ne bomo menjali, če ne kuri olja so tefloni OK, vseeno priporočajo menjavo, glava pa obvezno brusit. Strošek skupaj z materialom 600€ prez upoštevanega servisnega popusta.
Poleg vsega zgoraj naštetega imam tudi malce veselja nad šraufanjem (do sedaj le en motocikel) vendar se do sedaj nikakor nisem upal posegati v ustroj (tudi ne z menjavo olja), ki je vreden 10, 20, 30 tisočakov. Upam, da vsaj malce pojasnim zakaj sem se odločil za tako (NE)umno odločitev.
Torej priznam vse svoje napake, se strinjam z vsemi, ki mi očitate nespametnost, vendar bi vseeno rad zadevo spravil v tek.
Torej kot ste že nekateri ugotovili ima ta avto (NFT 1.6 motor) železen blok motorja, pri čemer ima za razliko od 1.4 aluminjastega bloka, vrtine cilindrov integrirane v sam blok. Brusil sem z brusilnikom, kot sem omenil z papirjem 150, 600 in 1000, do te mere da so izginile sledi prejšnjega tesnila. Brusil sem krožno, trudil sem se enakomerno po vsej površini (se zavedam neumnosti tega početja in najbolj me skrbi, da se tu zgodba zaključuje v smislu je potrebna strojna obdelava bloka - izgradnja motorja).
V kolikor se da kakor koli ugotoviti stanje bloka in v kolikor ni potrebno ponovno ravnanje glave in v kolikor bi bilo kaj upanja v uspeh, bi se lotil ponovne menjave tesnila, ob sledenju točnih navodil zategovanja vijakov. Vseeno naj samo izrazim svoj dvom. To so relativno mali vijaki, ki so posebej dolgi in mislim, da bi sila dosegla ali celo presegla 100Nm v kolikor bi jih najprej zategnil z 20Nm, nato pa še obrni za 240°. Kot sem omenil mi je račna preskočila nastavljenih 60Nm pri samo 180°. Vijaki gum, ki pa so bistveno robustnejši pa se zategujejo 110 Nm. Pri tem se mi zastavlja še eno vprašanje, ki ga navodila ne zajemajo. Kako zategovati vijake intervalno v sosledju (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10)? Ko se glavo zateguje naj bi bil posebej previden, da jo ne kriviš, torej kako v praksi to dosežeš, ko zateguješ v odvisnosti od kota in ne navora?
Hvaležen pa bi bil, če mi (morda z fotografijo) pokazali mesto kjer se blokira glavno gred. V DIY navodilih piše, da je to pri vztrajniku na prednji strani bloka in da se skozi odprtino vstavi 5-6mm vijak, ter tako blokira zob vztrajnika. Vendar kljub poskušanju te luknje nisem uspel najti.
Zanima me še ali je možno, da je določen del hladilne tekočine (ki mi je ponesreči stekel v oljne kanale in cilindre) ostal ujet v karterju ali kakem slepem žepu v bloku motorja? Oljne kanale in cilindre pa sem prepihal z zrakom.
In ker sem imel težave pri izpustu hladilne tekočine, naj omenim, da nikakor nisem uspel najti vijaka za izpust (naj bi bil na zadnji strani bloka - zelo težko dostopen ), prav tako nisem uspel sneti cevi na spodnji levi strani radiatorja. Na začetku sem s črpalo izčrpal hladilno tekočino, ker sem jo mislil kasneje uporabiti vendar sem vizuelno presodil, da jo je bolje zamenjati, zato sem jo zavrgel, preostanek vode pa sem spihal z zrakom. Prav tako sem imel težave pri zračenju hladilnega sistema. Sledil sem navodilom, ki narekujejo da odpreš oba pokrovčka za zračenje (en se nahaja na desni gornji strani radiatorja, drug pa na dovodni/odvodni cevi, ki gre v radiator kabine), nakar, ko zaznaš homogen tok vode skozi glavni radiator zapreš pokrovček na radiatorju, nato pa ko isto opaziš še na ventilčku cevi, ki vodi v kabino, zapreš še nejga. Ne vem točno kaj pomeni homogen tok vode (ali mora voda teči skozi ventilček) in ali se to zgodi šele ko se termostat odpre. Vse kar sem zaznal je, da je bil radiator vroč, ampak samo na začetku in da je bilo očitno v sistemu precej zraka, gretje kabine pa je delovalo slabo. Zanima me tudi ali senzor temperature, ki je pred termostatom kaže približno pravo temperaturo tudi, če je v sistemu zrak.
Zadnjič spremenil
nikemike, dne Po dec 26, 2011 10:46 am, skupaj popravljeno 1 krat.