Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a peroRS To jan 08, 2013 4:35 pm

nebivedu je napisal/-a:
peroRS je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Okvare vztrajnika - Fedri ne zdržijo več kot 200.000km in na tok naj bi se tak vztrajnik tudi menjal.


Haha, kaj naj potem naredim na avtu z 290.000km in še prvim dvomasnim vztrajnikom?
Menjam, ker bo morda crknil že jutri :mrgreen:


Sam sem ga zamenjal, ker se je oglašal, pa ne pri 290.00, ampak pri 360.000. Pa tale na slikah jih je imel tufdi krepko čez 400.000.


Ti sporočim situacijo čez dve leti, ko bo blizu 400.000km :mrgreen:
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Vztrajnik

Napisal/-a nebivedu To jan 08, 2013 9:28 pm

TI raje nakej boljšega povem - 100g manj na vztrajniku je približno 1KM več na gredi. In ker ima ponavadi enomasni vztrajnik od 3 do 4kg manj je to približno od 30 do 40km več na gredi, torej ene 20 do 25 več na kolesih.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a TrijoAdijo To jan 08, 2013 9:31 pm

Se pravi, klinc gleda čipanje. Ajmo vsi vztrajnike menjat :D
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Vztrajnik

Napisal/-a ~toMmy~ To jan 08, 2013 9:32 pm

TrijoAdijo je napisal/-a:Se pravi, klinc gleda čipanje. Ajmo vsi vztrajnike menjat :D


x2 :mrgreen:

P.S.: Se pravi še enomasni vztrajnik dam, pa bom namesto 90-ih imel cca. 150 konjev! oops
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a TrijoAdijo To jan 08, 2013 9:35 pm

~toMmy~ je napisal/-a:
TrijoAdijo je napisal/-a:Se pravi, klinc gleda čipanje. Ajmo vsi vztrajnike menjat :D


x2 :mrgreen:

P.S.: Se pravi še enomasni vztrajnik dam, pa bom namesto 90-ih imel cca. 150 konjev! oops



Pa enomasnega daš še malo olajšat :):) :mrgreen:
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
buhti
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 662
Pridružen: Sr jan 19, 2011 10:28 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a buhti To jan 08, 2013 9:48 pm

nebivedu je napisal/-a:TI raje nakej boljšega povem - 100g manj na vztrajniku je približno 1KM več na gredi. In ker ima ponavadi enomasni vztrajnik od 3 do 4kg manj je to približno od 30 do 40km več na gredi, torej ene 20 do 25 več na kolesih.

ooo a res ti to? Pol bom pa zihr dal notri enomasnega, pa še čipu in bom imel iz 150hp kar 210-215hp!!! Noro ej :DDD














:roll:
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Vztrajnik

Napisal/-a nebivedu To jan 08, 2013 9:55 pm

Razlika pri mojem subaruju je 3kg. 12kg je dvomasni, 9kg je enomasni.
Vprašanje pa kako je pri ostalih znamkah.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Romzis
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Sr maj 06, 2009 8:35 am
Kraj: okolica LJ

Re: Vztrajnik

Napisal/-a Romzis Sr jan 09, 2013 9:38 am

nebivedu je napisal/-a:TI raje nakej boljšega povem - 100g manj na vztrajniku je približno 1KM več na gredi. In ker ima ponavadi enomasni vztrajnik od 3 do 4kg manj je to približno od 30 do 40km več na gredi, torej ene 20 do 25 več na kolesih.

Buuuuuuuuuuuuča!
-----------------------
Romzis
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vztrajnik

Napisal/-a Energetik81 Sr jan 09, 2013 9:45 am

nebivedu je napisal/-a:TI raje nakej boljšega povem - 100g manj na vztrajniku je približno 1KM več na gredi. In ker ima ponavadi enomasni vztrajnik od 3 do 4kg manj je to približno od 30 do 40km več na gredi, torej ene 20 do 25 več na kolesih.
Tole enostavno ne drži.
Pri lažjem vztrajniku je samo malce boljši pospešek (manjši vztrajnostni moment), na moč in končno hitrost pa nima in ne more imeti vpliva. Enako kot pri visoko/nizkopresečnih gumah.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Vztrajnik

Napisal/-a ~toMmy~ Sr jan 09, 2013 10:00 am

TrijoAdijo je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:
TrijoAdijo je napisal/-a:Se pravi, klinc gleda čipanje. Ajmo vsi vztrajnike menjat :D


x2 :mrgreen:

P.S.: Se pravi še enomasni vztrajnik dam, pa bom namesto 90-ih imel cca. 150 konjev! oops



Pa enomasnega daš še malo olajšat :):) :mrgreen:


Polj lahko pa že mirne duše namesto TDI dam zadaj napis GTD. :mrgreen:

P.S.: Sicer je pa meni tudi velecenjeni (originalni) Sachs odpovedal pri avtu z dobrimi 70k km prevoženimi, za tiste ki niste tega prebrali v eni podobni temi. Zdaj nadomestni (spet dvomasni Sachs) se pa zaenkrat dobro drži, ima pa že 100k km za sabo in avto je čipan.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
divjak888
Novinec
 
Prispevkov: 256
Pridružen: Če sep 13, 2012 6:43 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a divjak888 Sr jan 09, 2013 10:39 pm

nekdo je omenil, da ni razlike v vožnji med dvo in enomasnim. iz prve roke vam lahko povem da je zelo velika razlika in da moraš kar spremenit način vožnje.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Vztrajnik

Napisal/-a ~toMmy~ Sr jan 09, 2013 11:41 pm

divjak888 je napisal/-a:nekdo je omenil, da ni razlike v vožnji med dvo in enomasnim. iz prve roke vam lahko povem da je zelo velika razlika in da moraš kar spremenit način vožnje.


Malo več podrobnosti te menda ne bi ubilo?
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a TrijoAdijo Če jan 10, 2013 12:27 am

~toMmy~ je napisal/-a:
divjak888 je napisal/-a:nekdo je omenil, da ni razlike v vožnji med dvo in enomasnim. iz prve roke vam lahko povem da je zelo velika razlika in da moraš kar spremenit način vožnje.


Malo več podrobnosti te menda ne bi ubilo?



Po mojem vibracije v nižjih obratih, ki so prisotne po takšni predelavi.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Vztrajnik

Napisal/-a nebivedu Če jan 10, 2013 10:09 am

Energetik81 je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:TI raje nakej boljšega povem - 100g manj na vztrajniku je približno 1KM več na gredi. In ker ima ponavadi enomasni vztrajnik od 3 do 4kg manj je to približno od 30 do 40km več na gredi, torej ene 20 do 25 več na kolesih.
Tole enostavno ne drži.
Pri lažjem vztrajniku je samo malce boljši pospešek (manjši vztrajnostni moment), na moč in končno hitrost pa nima in ne more imeti vpliva. Enako kot pri visoko/nizkopresečnih gumah.


Noben ni rekel, da se na končno hitrost da s tem vplivat. Končna hitrost je omejena z razmerjem v menjalniku in diferencialih. Se pa pozna vsaka teža na gredi pri moči motorja (že klima, če jo poganjaš, pobere nekaj konjev - zakaj neki, če pa po tvoje teža na nič ne vpliva?). In če ti lajšaš vse kar je na gredi (jermenice, vztrajnik, samo gred), da je gred čimmanj obremenjena, se to pozna na motorju. Naj bi bilo 100g manj obremenitve na gredi približno en konj na izhodu več. Zato se tudi dajejo aluminijaste jermenice in vztrajniki na mašine, da pobere čimmanj moči. Se strinjaš s tem, ali boš spet svoje trdil? Torej 1kg manj obremenitve na gredi je približno 10KM več na izhodu. Koliko se pa tega prenese na kolesa, naj pa kak strojnik, ki se s tem ukvarja, pove.

divjak888 je napisal/-a:nekdo je omenil, da ni razlike v vožnji med dvo in enomasnim. iz prve roke vam lahko povem da je zelo velika razlika in da moraš kar spremenit način vožnje.

Ja se pozna enomasni vztrajnik, avto se veliko hitreje zvrti v obrate, pospeški so boljši, v nižjih obratih pa nima ne moči in ne volje da bi se normalno vozil kot prej z dvomasnim. Moj avto je pod 1500 obratov mrtev in v peti prestavi se ne moreš več voziti 50km/h, je treba šaltat v četrto.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a J.McLane Če jan 10, 2013 11:03 am

Ne moreš primerjati vztrajnika in klimatske naprave, zakaj? Zato ker kolikor energije daš v vztrajnik s tako energijo se bo potem vrtel naprej in tako energijo bo oddajal. Kompresor klimatske naprave pa lahko vrtiš kolikor hočeš pa se bo ko ga nehaš vrteti takoj ustavil, ker kompresor svojo energijo prenaša naprej na stiskanje plina.

Edino kar ti težji vstrajnik naredi je to da ti blaži sunke oz. naredi neko zakasnitev prenosa sile, ampak ko se vrti na na neki hitrosti bo moč motorja enaka z lažjim ali težjim. Spremeni se samo odzivnost, torej motor prej se bo prej zavrtel.

Vztrajnik je kot baterija in se jo tudi uporablja v nekaterih KERS sistemih.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Matko37
Novinec
 
Prispevkov: 146
Pridružen: Po maj 31, 2010 11:07 am

Re: Vztrajnik

Napisal/-a Matko37 Če jan 10, 2013 12:28 pm

nebivedu je napisal/-a:Noben ni rekel, da se na končno hitrost da s tem vplivat. Končna hitrost je omejena z razmerjem v menjalniku in diferencialih. Se pa pozna vsaka teža na gredi pri moči motorja (že klima, če jo poganjaš, pobere nekaj konjev - zakaj neki, če pa po tvoje teža na nič ne vpliva?). In če ti lajšaš vse kar je na gredi (jermenice, vztrajnik, samo gred), da je gred čimmanj obremenjena, se to pozna na motorju. Naj bi bilo 100g manj obremenitve na gredi približno en konj na izhodu več. Zato se tudi dajejo aluminijaste jermenice in vztrajniki na mašine, da pobere čimmanj moči. Se strinjaš s tem, ali boš spet svoje trdil? Torej 1kg manj obremenitve na gredi je približno 10KM več na izhodu. Koliko se pa tega prenese na kolesa, naj pa kak strojnik, ki se s tem ukvarja, pove.


Tole je nakladanje brez razumevanja delovanja motorja in brez znanja fizike. Lažji vztrajnik pomeni le boljše pospeške in tudi hitrejše upadanje hitrosti ko sprostiš pedalko za plin. Nikakor nima vpliva na samo moč motorja oz. če smo zelo natančni je vpliv tistih nekaj dag, ki jih manj prevažaš v avtomobilu zaradi manjše mase in tega v praksi ne opaziš. Tudi na končno hitrost nima vpliva razen to, da jo morda nekoliko hitreje dosežeš, ampak pri višjih hitrostih se tudi to ne pozna, ker je upor vsega že tako močan, da se ta "prednost" vstrajnika izgubi. Že samo ime pove, da vztrajnik vpliva na vztrajnost.

LP
 
Uporabniški avatar
Romzis
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Sr maj 06, 2009 8:35 am
Kraj: okolica LJ

Re: Vztrajnik

Napisal/-a Romzis Če jan 10, 2013 12:31 pm

nebivedu je napisal/-a:
Energetik81 je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:TI raje nakej boljšega povem - 100g manj na vztrajniku je približno 1KM več na gredi. In ker ima ponavadi enomasni vztrajnik od 3 do 4kg manj je to približno od 30 do 40km več na gredi, torej ene 20 do 25 več na kolesih.
Tole enostavno ne drži.
Pri lažjem vztrajniku je samo malce boljši pospešek (manjši vztrajnostni moment), na moč in končno hitrost pa nima in ne more imeti vpliva. Enako kot pri visoko/nizkopresečnih gumah.


Noben ni rekel, da se na končno hitrost da s tem vplivat. Končna hitrost je omejena z razmerjem v menjalniku in diferencialih. Se pa pozna vsaka teža na gredi pri moči motorja (že klima, če jo poganjaš, pobere nekaj konjev - zakaj neki, če pa po tvoje teža na nič ne vpliva?). In če ti lajšaš vse kar je na gredi (jermenice, vztrajnik, samo gred), da je gred čimmanj obremenjena, se to pozna na motorju. Naj bi bilo 100g manj obremenitve na gredi približno en konj na izhodu več. Zato se tudi dajejo aluminijaste jermenice in vztrajniki na mašine, da pobere čimmanj moči. Se strinjaš s tem, ali boš spet svoje trdil? Torej 1kg manj obremenitve na gredi je približno 10KM več na izhodu. Koliko se pa tega prenese na kolesa, naj pa kak strojnik, ki se s tem ukvarja, pove.

divjak888 je napisal/-a:nekdo je omenil, da ni razlike v vožnji med dvo in enomasnim. iz prve roke vam lahko povem da je zelo velika razlika in da moraš kar spremenit način vožnje.

Ja se pozna enomasni vztrajnik, avto se veliko hitreje zvrti v obrate, pospeški so boljši, v nižjih obratih pa nima ne moči in ne volje da bi se normalno vozil kot prej z dvomasnim. Moj avto je pod 1500 obratov mrtev in v peti prestavi se ne moreš več voziti 50km/h, je treba šaltat v četrto.

Po tvoje je torej avto s 100kw in težo 100kg močnejši kot pa avto s 100kw in 1200kg teže?
-----------------------
Romzis
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3154
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vztrajnik

Napisal/-a joztom Če jan 10, 2013 2:01 pm

Pri vožnji ni popolnoma nobene razlike, le pol ceneje je in za večno. Tudi ne povzroča okvar drugih sklopov, ojničnih ležajev, gredi menjalnika... Pri mojem ene 14kg vagata oba tipa, sem jih primerjal, s tem, da ko imaš narazen je tehnični samomor, da polovica dvomasnega po svoje opleta (8kg) 1-2 cm in tolče nazaj v gred.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vztrajnik

Napisal/-a Energetik81 Če jan 10, 2013 2:05 pm

Matko37 je napisal/-a:Tole je nakladanje brez razumevanja delovanja motorja in brez znanja fizike. Lažji vztrajnik pomeni le boljše pospeške in tudi hitrejše upadanje hitrosti ko sprostiš pedalko za plin. Nikakor nima vpliva na samo moč motorja oz. če smo zelo natančni je vpliv tistih nekaj dag, ki jih manj prevažaš v avtomobilu zaradi manjše mase in tega v praksi ne opaziš. Tudi na končno hitrost nima vpliva razen to, da jo morda nekoliko hitreje dosežeš, ampak pri višjih hitrostih se tudi to ne pozna, ker je upor vsega že tako močan, da se ta "prednost" vstrajnika izgubi. Že samo ime pove, da vztrajnik vpliva na vztrajnost.

LP
Točno to sem hotel reči. Lažji vztrajnik vpliva izključno na to, da mašina hitreje pride do obratov. Seveda to ne pomeni, da se ji je povečala moč. Malce se poveča samo pospešek avta, ker gre manj moči v pospeševanje rotacijskih mas.
Lahko imaš 500kg vztrajnik, pa bo motor imel še vedno isto moč in isto končno hitrost. Pospeševal bo pa kot crknjen konj.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
buhti
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 662
Pridružen: Sr jan 19, 2011 10:28 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a buhti Če jan 10, 2013 2:14 pm

divjak888 je napisal/-a:nekdo je omenil, da ni razlike v vožnji med dvo in enomasnim. iz prve roke vam lahko povem da je zelo velika razlika in da moraš kar spremenit način vožnje.


joztom je napisal/-a:Pri vožnji ni popolnoma nobene razlike, le pol ceneje je in za večno. Tudi ne povzroča okvar drugih sklopov, ojničnih ležajev, gredi menjalnika... Pri mojem ene 14kg vagata oba tipa, sem jih primerjal, s tem, da ko imaš narazen je tehnični samomor, da polovica dvomasnega po svoje opleta (8kg) 1-2 cm in tolče nazaj v gred.


Nekdo opazi konkretno razliko. Nekdo pa nobene... Le kaj naj si pol mislim :roll:
Slika
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 4 gostov