Energetik81 je napisal/-a:nebivedu je napisal/-a:TI raje nakej boljšega povem - 100g manj na vztrajniku je približno 1KM več na gredi. In ker ima ponavadi enomasni vztrajnik od 3 do 4kg manj je to približno od 30 do 40km več na gredi, torej ene 20 do 25 več na kolesih.
Tole enostavno ne drži.
Pri lažjem vztrajniku je samo malce boljši pospešek (manjši vztrajnostni moment), na moč in končno hitrost pa nima in ne more imeti vpliva. Enako kot pri visoko/nizkopresečnih gumah.
Noben ni rekel, da se na končno hitrost da s tem vplivat. Končna hitrost je omejena z razmerjem v menjalniku in diferencialih. Se pa pozna vsaka teža na gredi pri moči motorja (že klima, če jo poganjaš, pobere nekaj konjev - zakaj neki, če pa po tvoje teža na nič ne vpliva?). In če ti lajšaš vse kar je na gredi (jermenice, vztrajnik, samo gred), da je gred čimmanj obremenjena, se to pozna na motorju. Naj bi bilo 100g manj obremenitve na gredi približno en konj na izhodu več. Zato se tudi dajejo aluminijaste jermenice in vztrajniki na mašine, da pobere čimmanj moči. Se strinjaš s tem, ali boš spet svoje trdil? Torej 1kg manj obremenitve na gredi je približno 10KM več na izhodu. Koliko se pa tega prenese na kolesa, naj pa kak strojnik, ki se s tem ukvarja, pove.
divjak888 je napisal/-a:nekdo je omenil, da ni razlike v vožnji med dvo in enomasnim. iz prve roke vam lahko povem da je zelo velika razlika in da moraš kar spremenit način vožnje.
Ja se pozna enomasni vztrajnik, avto se veliko hitreje zvrti v obrate, pospeški so boljši, v nižjih obratih pa nima ne moči in ne volje da bi se normalno vozil kot prej z dvomasnim. Moj avto je pod 1500 obratov mrtev in v peti prestavi se ne moreš več voziti 50km/h, je treba šaltat v četrto.