Napisal/-a chan Po maj 25, 2009 1:16 pm
Malce v pomoč vsem prihodnjim potencialnim kupcem Kiinega Cee'da na podlagi lastnih polletnih izkušenj ter prevoženih 15 tisočev kilometrov.
Oblika je stvar subjektivne ocene, načeloma se Kia precej obrača na največjega svetovnega proizvajalca Toyoto in zato ne čudi mnenje avtomobilskih navdušencev, da bi po obliki sodeč morala tako izgledati nova Corolla, ki bi bila prodajno uspešnejša od medlega Aurisa. Po Sorentu je Cee'd drugo veliko presenečenje najstarejšega korejskega proizvajalca, "na oko" pa navduši tudi kakovost izdelave, karoserijski spoji ter splošen občutek solidnosti. Nenazadnje se je mehansko izkazal tudi ob nedavnem testu v Delu ob prevoženih 50.000km. Roko na srce ob takšnih kilometrih bi bilo čudno in smešno, če bi bilo kaj narobe (čeprav se je ravno slednje že izkazalo pri marsikateri RENOmirani znamki), v pričakovanju čakajoč pa sem na Auto Bild 100.000 km test, ki bo že bolj "realen".
Ugaja sodobnost dieselskega 1.6 motorja, nadpovprečna opremljenost za humano ceno, nadpovprečna garancija, družinskost vožnje, primerljiva s kakšno Octavio(ne pretrda, ne premehka), komunikativnost volanskega mehanizma (v primerjavi z "zračnostjo" Renaultovih modelov, vendar še vedno daleč od kakšnega VW), bogastvo prostora (glede na pripadajoči razred, še posebej različica SW s 530l prtljažnikom), občutek za detajle, katerih nismo bili vajeni od Korejcev, pri Evropejcih pa veljajo za nekaj povsem običajnega (osvetljenost vseh tipk, tudi na volanskem obroču, avtomatski pomih vseh stekel, USB priključek, ESP že serijsko), ob naročilu hitra dobava (ki je posledica evropske proizvodnje).
Večinoma so kupci modela ali lastniki 1. avtomobila ali so prešli s kakšnega starejšega avtomobila in jim je Cee'd z ugodno ceno omogočil vstopnico v svet vonja po novi plastiki. Zato ne čudi nadpovprečno zadovoljstvo lastnikov omenjenega modela, ne samo pri nas, temveč po vseh tujih forumih.
Moteči faktorji obstajajo pri vsakem avtomobilu, subjektivno moti še vedno "korejskost" samodejnosti klimatske naprave (ki je sicer roko na srce svetlobna leta od starih korejskih klim), v notranjosti ponekod slabša plastika in občutljivost na prah plastike pokrivajoče armaturno ploščo, nestrokovnost slovenskih Kiinih servisov (ob omembi cukanja 115KM CRDi motorja na KMAG-u je sledilo vprašanje, če znam voziti diesela?!?!?), neelestaičnost uvoznika, da bi umestil vsaj v najbogatejše pakete opreme samoumevne dele opreme (senzor za dež, samozatemnitveno ogledalo, gretje sedežev,...), škripanje prtljažnih vrat (na servisu neznanka, ob pozornem spremljanju motečih zvokov rešljivo z mazanjem), trdost prestavljanja menjalnika ob počasni vožnji iz 2. v 1. prestavo (moteče v koloni), povprečnost lovljenja radijskih postaj (škoda, ker so zvočniki izjemno dobri).
Na koncu lahko omenim, da kljub poplavi akcij, ki so posledično sledile vsesplošni vesoljni krizi, Cee'd še vedno velja za izjemno ugoden nakup - cenovna diferenca z ostalimi se je zmanjšala, dobre garancijske pogoje pa so začeli uveljavljati tudi ostali. Kljub popustom bi se danes za ta denar še vedno odločil isto in kupil isto opcijo avtomobila, poznavajoč vse ostale konkurenčne znamke ter upoštevajoč poznanstva pri konkurenci z možnostjo zelo ugodnih nakupov.[/b]