Pero je napisal/-a:Jaz bi vse eno svetoval da naj folk uporablja te ''vodice'' ker se dolgoročno lahko naredi več škode na motorju kot je pa denarna izguba če se vsake toliko vlije nekaj dodatka.
S temle se tudi jaz popolnoma strinjam...
Sicer pa je tudi mene zacelo zanimat, kaksno je dejansko stanje na tem podrocju in sem se spomnil, da sem pred leti dobil v roke neko brosuro s podatki raziskav glede prehoda iz osvincenega na neosvinceni bencin v Evropi. To brosuro sem torej poiskal in v njej nasel precej zanimivih podatkov na temo, o kateri razpravljamo. Ugibanje je torej koncano in prehajamo na dejstva. Takole pravi:
Delez dodanega svinca v bencinu: Pri nas (v Sloveniji) je bilo do leta 1996 v litru bencina 0,6 grama svinca. To niti ni tako malo, kajne? No, tega leta so zaceli delez svinca zmanjsevati in do konca leta ga je bilo samo se 0,15 grama na liter...
Naslednji pomemben podatek: V aditivih, ki so jih ponudili na trgu kot nadomestilo za svinec, so namesto tega elementi NATRIJ, MANGAN in KALIJ. Baje naj bi saje, ki nastanejo pri zgorevanju nastetih elementov, imele blagodejen ucinek na obrabo ventilov. V brosuri se pise, da "so dosedanje izkusnje z uporabo teh aditivov pozitivne", kaksnih bolj konkretnih rezultatov ali raziskav oz. preizkusov na to temo pa ne omenja. Hmmm...
In se tretja in za vse nas najbolj uporabna in zanimiva zadeva: Prilozene so tudi dokaj natancne tabele, v kateri najdemo vecino evropskih in japonskih avtomobilov iz 70-ih in 80-ih let, pri cemer je za vsak tip avtomobila posebej opisano, kako (ne)obcutljiv je in kako z njim ravnati, ko se svinca v bencinu ne bo vec dobilo

Ce torej vozite avtomobil starejsega letnika in ne veste, kako bi z njim ravnali, mi napisite model, leto izdelave in tip motorja, pa bom pogledal v tabelo in vam sporocil, kaj mu najbolj ustreza...
