sonic je napisal/-a: Namreč iz tiste moje primerjave bi lahko z dodatno razširitvijo naredil eno tako fajn navodilo/checklisto, kaj mora človek vse gledati in prečekirati, ko gre na testno vožnjo.
Mogoče ne bi bilo slabo povzeti par navodil (čeprav ni ravno v pravi temi, mi je pa bilo v pomoč pri nakupu Cee'da - drugače bi bilo mogoče smiselno odpreti novo temo?) ter naj se dopolnjuje z izkušnjami ostalih:
Po predhodni izločitvi potencialnih kandidatov za nakup je najlaže pustiti v konkurenci še cca 5 vozil ter z njimi opraviti testne vožnje (glede prodajalca je vseeno, če je navzoč, konec koncev marsikaterega nejevernega Tomaža prepriča s kakšnim detajlom, ki je opazen samo na testni vožnji).
Če je le možno, naj se opravi test z želenim modelom (motor, oprema, karoserijska izvedenka). Priporočljivo je opraviti test tudi z drugačnejšo motorizacijo, ipd. Pri dražjih modelih je velikokrat žal tako, da ni na razpolago vseh želenih opcij - prodajalec lahko pomaga s kakšno rabljeno opcijo, ki jo ima na dvorišču. Velikokrat pa se je potrebno zavedati, da so testna vozila "nabita" z vso dodatno opremo, da premami potencialne kupce, v večini primerov pa se kupuje manj opremljene različice - razen daljnoazijskih produktov (izven evropske produkcije), pri katerih ni več možnosti individualizacije naročanja.
Pred testno vožnjo naj prodajalec razkaže vse opravilne funkcije vozila, da se kupec med vožnjo ne lovi preveč ter ne spravlja sebe in drugih v nevarnost. Test naj se opravi na vsakodnevni relaciji, kjer se vozimo vsakodnevno, saj tako vidimo kakšne so razlike na poznanem terenu. Priporočljivo je narediti kombinirano vožnjo (mesto, regionalka, avtocesta), s terencem pa preizkus po kakšnem slabšem makedamu (prodajalci ponavadi dobro poznajo kakšen bližnji "poligon"). Če je le možno (sicer redkeje), je dobro imeti avtomobil na preizkusu za kakšen vikend ter do obisti spoznati prednosti in slabosti modela.
Ker je poraba čedalje večji faktor pri nakupu vozil, naj se na poznani relaciji izmeri poraba (preko BC ali če je možno z dolivanjem goriva). Važno je tudi spremljanje ostalih detajlov, katere bomo vsakodnevno uporabljali - delovanje klimatske naprave (primerjava ročna : avtomatska - velikokrat se izkaže ročna!), ergonomičnost ter dostopnost vseh stikal, vidljivost iz vozila, predvsem nazaj preko c stebričkov, funkcionalnost potovalnega računalnika, za avdiofile pa sicer neobvezno testiranje ozvočenja. Poznati je potrebno svoje potrebe - prevažanje psa, otrok ter z njihovo pomočjo opraviti test. Mladim staršem v pričakovanju naraščaja priporočam, da vzamejo s sabo otroški sedež in voziček, da ne bo kasneje problemov. Poznam primer staršev, ki so kupili neprimeren otroški sedež za Škodo Octavio ter jo že skoraj naročeno odpovedali ravno zaradi takšne "malenkosti".
Predvsem pa je potrebno narediti primerjavo med potencialnimi konkurenti ter celo v pisni - tabelarni obliki zabeležiti razlike med primerjavami.
Povsem neprimerno pa je testiranje avtomobila v ekstremih ter izživljanje, česar kasneje s svojim avtomobilom ne bomo nikdar počeli. Divjanje po ljubljanski obvoznici preko 200km/h, "preizkušanje" delovanja ESP ter kurjenje gum pač spada v rang neresnosti.