Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Mitja358
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 65
Pridružen: To mar 13, 2012 8:25 pm

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a Mitja358 Ne feb 09, 2014 1:31 am

Ne morem verjet, da so mi jo priporočili. :S Je dovolj škodljiva, da bo potrebno zamenjat tesnila (nisem je veliko namazal)?

Hvala.
Zadnjič spremenil Mitja358, dne Ne feb 09, 2014 11:22 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a yashica Ne feb 09, 2014 8:28 am

NI nujno, da je vse dobro kar ti proporočajo trgovine, prej nasprotno. Ni vsaka bela mast enaka ni vsaka grafitna mast enaka... Že na piksni od masti imaš napisano vsebnost Alifatskih ogljikovodikov za nastanek katerih je bistvenega pomena rafinerija nafte, kjer v več fazah predelajo surovo nafto v razne ogljikovodike. V tvojem primeru je že to dovolj, da se ogljikovodiki uporabljajo kot potisni plin v pločevinki.

Tudi, ko kupuješ grafitno mast ni vsa enake kakovosti, ker je že vsebnost grafita različna in zajema od 2-10%. Pri tej masti je ravno grafit bistvenega pomena, ker je stabilen in molekularno strukturen podobno kot diamant, kemično inerten. Od tod tudi odlična vezava na površino in preprečevanje trenja in posledično obrabe.
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a lisko Ne feb 09, 2014 5:09 pm

yashica je napisal/-a:NI nujno, da je vse dobro kar ti proporočajo trgovine, prej nasprotno. Ni vsaka bela mast enaka ni vsaka grafitna mast enaka... Že na piksni od masti imaš napisano vsebnost Alifatskih ogljikovodikov za nastanek katerih je bistvenega pomena rafinerija nafte, kjer v več fazah predelajo surovo nafto v razne ogljikovodike. V tvojem primeru je že to dovolj, da se ogljikovodiki uporabljajo kot potisni plin v pločevinki.

Tudi, ko kupuješ grafitno mast ni vsa enake kakovosti, ker je že vsebnost grafita različna in zajema od 2-10%. Pri tej masti je ravno grafit bistvenega pomena, ker je stabilen in molekularno strukturen podobno kot diamant, kemično inerten. Od tod tudi odlična vezava na površino in preprečevanje trenja in posledično obrabe.



No grafitno mast in WD40 jaz uporabljam že kake 15 let na vseh zavorah. pa so do sedaj še vse dobro delale in tud gumic ni nikjer požrlo...Jeepu sem nove prednje cilindre pred tremi leti namazal z grafitno mastjo....do sedaj brez problemov. Vse protiprašne gumice....Tudi pri renoju....Pri R5 sem davnega leta 2004 menjal zadaj cilindre in to samo drobovino (ker zaradi zarjvavelosti ni bilo moč snet cilindrov ne lajtung ne nič) in sem cilindre znotraj spoliral namazal z grafitno mastjo (tako da je dejansko v sistem prišla mast) in sestavil skupaj....čudežno je delovalo do leta 2008 ko je avto razpadel.....zavore so še vedno delovale....
Zanima me koliko gumic in tesnil je v praksi že bilo uničenih zarad napačne masti? Ma kdo te izkušnje?
Iz prakse lahk povem edino to da ATF olje zmehča silen bloke...
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Mitja358
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 65
Pridružen: To mar 13, 2012 8:25 pm

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a Mitja358 Ne feb 09, 2014 5:36 pm

yashica je napisal/-a:NI nujno, da je vse dobro kar ti proporočajo trgovine, prej nasprotno. Ni vsaka bela mast enaka ni vsaka grafitna mast enaka... Že na piksni od masti imaš napisano vsebnost Alifatskih ogljikovodikov za nastanek katerih je bistvenega pomena rafinerija nafte, kjer v več fazah predelajo surovo nafto v razne ogljikovodike. V tvojem primeru je že to dovolj, da se ogljikovodiki uporabljajo kot potisni plin v pločevinki.

Tudi, ko kupuješ grafitno mast ni vsa enake kakovosti, ker je že vsebnost grafita različna in zajema od 2-10%. Pri tej masti je ravno grafit bistvenega pomena, ker je stabilen in molekularno strukturen podobno kot diamant, kemično inerten. Od tod tudi odlična vezava na površino in preprečevanje trenja in posledično obrabe.


Kako pa naj potem vem, kaj je dobro za protiprašna tesnila, saj se ne spoznam na te dodatke?

Ali moram zamenjat protiprašna tesnila? :huh:
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a Fan Ne feb 09, 2014 8:31 pm

Pozdravljeni

@lisko:
Lahko sami preverite, v različne lončke nalijte različne tekočine ( ni potrebno veliko ), na to tekočino položite zavorna tesnila ( pred tem jih izmerite ( mikrometer ) ..................... čez kakšen teden, so meritve že drugačne.

@ Mitja358
Če se ne ve kaj se kupuje, se ne kupi. Kaj je s tesnili .................... piše par postov nazaj.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a lisko Ne feb 09, 2014 9:17 pm

Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

@lisko:
Lahko sami preverite, v različne lončke nalijte različne tekočine ( ni potrebno veliko ), na to tekočino položite zavorna tesnila ( pred tem jih izmerite ( mikrometer ) ..................... čez kakšen teden, so meritve že drugačne.

@ Mitja358
Če se ne ve kaj se kupuje, se ne kupi. Kaj je s tesnili .................... piše par postov nazaj.

Lep pozdrav

reačnost me zanima.....praktični primeri....moj primer govori žal drugače. Kot zanmimvost...merkla c klasa letnik 2006 se že dve leti vozi brez težav ( pred dvema letoma so bile menjane komplet ploščice.....in lahko uganete s čem sem namazal vse batke...
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a TrijoAdijo Ne feb 09, 2014 10:41 pm

Praktičen primer enega starejšega možakarja: "Ja pa kuk so lahk bremz lajtnge razpokale? Sej pa sem jih vsako leto, ko sem gume menju, pošpricu z vedejem,da sem jih mau ofrišu." :roll:

Po njegovem svetem prepričanju je bila za razpokane zavorne cevi kriva slaba oplova kvaliteta..... :roll:
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Mitja358
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 65
Pridružen: To mar 13, 2012 8:25 pm

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a Mitja358 Po feb 17, 2014 8:08 pm

No tak je zdaj. Vseeno sem naročil ATE Power + keramične ploščice, saj bom komplet dobil za neverjetnih 120-130€. Naročil sem tudi novo kovinsko zaščito zadnjih diskov (14€/kos - original). Zanima me če dobim zraven ploščic nove vijake za zavorne čeljusti ali jih moram kupit posebej? Protiprašna tesnila zavornega cilindra bom zamenjal po potrebi, ko bom menjaval diske, saj jih imajo na zalogi (20€ kos). Zanima me katero mast moram sedaj kupit, da bo v redu? Rabim pa za protiprašna tesnila ter za mazanje peste na katero pridejo zavorni diski. Je diske potrebno predhodno še dodatno očistiti ali jih kakorkoli namazati oz. pri menjavi še kaj postoriti?

Hvala.
Zadnjič spremenil Mitja358, dne Po feb 17, 2014 9:55 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a TrijoAdijo Po feb 17, 2014 8:24 pm

Če boš dobil tapravi komplet tesnil zav. cilindra, bo pripadajoča mast že zraven. Vijaki ponavadi tudi pridejo zraven ploščic.Diskov ne čistiš nič, očistiš samo pesta do se bojo svetla kot nova in pesta nalahno namažeš z mastjo. Očistiš še vodila ploščic in jih namažeš z bakreno mastjo.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a abbe Po feb 17, 2014 8:46 pm

zakaj bi vodila zavornih ploščic mazal z bakreno mastjo ali katero koli drugo?
ko pride avto vn z tovarne ni nikoli nič namazano.

to je splošno vprašanje za fana.

ker nekak se mi zdi da se na mast pa kakršna kol že je umazanija še lažje prime in se še prej zapaca vse skp.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a Fan Po feb 17, 2014 9:17 pm

Pozdravljeni

Praviloma se maže vodila zavornih cilindrov z bilokero mastjo, ki ni naftni derivat in je termično odporna - bakrena mast, Ate plastiklube, ALU mast, silikonske masti................
Saj poznamo tisti rek: "kjer se maže, tam laufa"
Dokler so vodila nova ( pocinkana/niklana/luksirana....... ) in protiprašna gumica nova, tesni ................ je lahko tudi suho, pa ni nič narobe. Ko ščasoma tovarniška zaščita izgine, tesnila rahlo prepuščajo vlago/vodo ................. pa še kako prav pride kakšen gram masti.
Nova vodila, kakor tudi novi zavorni cilindri so suhi. Zakaj? Ker je serijska proizvodnja, če bi v vsak zavorni cilinder dali 5 gramov masti ..................... se čez eno leto govori o težkih tonah masti. Prodajna cena izdelka je pa enaka - samo proizvodnja je dražja - manjši zaslužki. V vsakem primeru pa zdrži garancijski rok ............... torej, naprej časti uporabnik ( potrošni material ).

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a Jerch_ Po feb 17, 2014 9:45 pm

eno off vprašanje kar se tiče zavor in vpliva dežja ter rjavenje. v kontekstu ste na prejšnjih straneh govorili o tem, da določeni modeli zavor (ploščice+diski) prej rjavijo oziroma oksidirajo in da slabo/dobro primerjo po prvem pritisku po mokrem..
se opravičujem, morda ima fan ali kdo drug razlago- kaj pomeni, če menjaš zavorni komplet in se ti po menjavi zdi, da zavore bolj ko so obremenjene bolj grabijo a po drugi strani negativne stvari: 1) če so hladne in se dlje voziš po dežju, ob prvem zaviranju pedalo skoraj trdo rata preden pošteno zagrabijo 2) ko se moker avto parkira ali se ga opere, ne samo vizuelno rjavijo diski ampak vedno ob prvem blagem zaviranju slišiš tisto drsanje, ruženje- odpiljenje te plasti.

nevem kaj je razlog, na enki sem menjal original prednje diske in pri original (ne vem firem- ampak kot pri prvovgradnji) izbiri ploščic izbral tiste bolj športne, agresivne- sicer malenkost dražje, ker so bile dvoje na voljo. je to razlog mogoče za te simptome? hvala za odg
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a Fan To feb 18, 2014 12:37 am

Pozdravljeni

Zavorni elementi ( ploščice, obloge, diski, bobni............. ) začnejo polno delovati pri delovni temperaturi. Ta je lahko od 40 do 70/80 stopinj, odvisno od materiala ( odvisno od trdote materiala in namembnosti ). Logično je, če ima torna delovna površina sloj vode, da ploščica ni segreta na delovno temperaturo, poleg tega mora najprej ispodriniti/posušiti vodo - posledično se to pozna na zaviranju. V koliko se bi v slabem vremenu držalo predpisano varnostno razdaljo, po potrebi tudi max hitrost .................. teh težav ne bi opazili!!
Se pa to s kombinacijo zavornih elementov uspešno odpravi....................

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Mitja358
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 65
Pridružen: To mar 13, 2012 8:25 pm

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a Mitja358 To feb 18, 2014 12:57 pm

Lahko uporabim silikonsko mast za protiprašna tesnila zavornil cilindrov, pesto ter vodila ploščic? Da ne bom zastonj kupoval obe masti.

Je potrebno kako utekanje zadnjih zavornih diskov in ploščic?
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a Fan To feb 18, 2014 1:13 pm

Pozdravljeni

Teoretično lahko ..................... v praksi pa vam bi to odsvetoval. Zakaj? Vse namenske masti za zavorne elemente, namenjene za mazanje cilindrov, batkov, tesnil..... so sicer termično odporne, vendar jih topi voda. Torej mazanje kakšnih vodil na ploščicah, pesta..... bi bilo nesmiselno. Osebno za ta namen uporabljam ATE plastiklube.

V koliko vam Ljubljana ni predaleč, se oglasite in vam bom toliko masti, kot jo potrebujete za vaš projekt, dal.

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Mitja358
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 65
Pridružen: To mar 13, 2012 8:25 pm

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a Mitja358 To feb 18, 2014 5:24 pm

Na žalost sem v Murski Soboti, ampak to pasto ziher kje dobim za okoli 7-8€ (http://www.avtodeli.com/index.aspx?sour ... 02&id=7607). To pasto pa lahko uporabim za mazanje vseh naštetih površin?

Torej mazal bom:
- Protiprašno tesnilo zavornega batka
- Protiprašno tesnilo vodila čeljusti
- Pesto
- Vodila ploščic
- Stik med zavornim batkom (glavo batka) in ploščicami je potrebno?


Pa hvala za prijazno ponudbo.

P.S. Tukaj pravijo, da naj nebi bilo v redu za protiprašna tesnila: http://www.alter.si/tabla/printthread.p ... ype/thread :huh:
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a Fan To feb 18, 2014 9:23 pm

Pozdravljeni

V prvi povezavi je Ate plastiklube, z njo se lahko maže:

- Protiprašno tesnilo zavornega batka - NE
- Protiprašno tesnilo vodila čeljusti -NE / maže se vodilo, torej vse kar je pod tesnilom
- Pesto - JA
- Vodila ploščic JA
- Stik med zavornim batkom (glavo batka) in ploščicami je potrebno? - JA

Na spodnji povezavi je specialna ATE mast za zavorne cilindre, torej se lahko maže vse kar je v zavornem cilindu

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Mitja358
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 65
Pridružen: To mar 13, 2012 8:25 pm

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a Mitja358 To feb 18, 2014 11:07 pm

Ok hvala, bom s kombinacijo obeh past namazal vse omenjene dele. Samo upam, da ju dobim.
 
Mitja358
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 65
Pridružen: To mar 13, 2012 8:25 pm

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a Mitja358 Sr feb 19, 2014 1:32 pm

Še nekaj, je pri navijanju zavornega batka noter potrebno odviti vijak, da se sprosti pritisk v zavorni količini?
 
Mitja358
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 65
Pridružen: To mar 13, 2012 8:25 pm

Re: Blokiranje ročne zavore v hladnem vremenu

Napisal/-a Mitja358 So mar 01, 2014 11:44 pm

Po nategovanju s strani GMT-ja sem odšel v Euroton in kupil navadne ATE diske in ploščice. Sem jih zmontiral, namazal vse dele in zgleda da so se dobro utekle.

Slika

Dobil pa sem še en problem, namreč po vožnji opazim, da ima zadnji levi disk dosti višjo temperaturo kot zadnji desni. Torej, da je levi vroč, desni pa topel. Pri normalni vožnji brez zaviranja pa sta oba hladna, tako da je problem pri zaviranju, tudi kolesi se prosto vrtita ko sta dvignjeni.

- Bi moral zavorni cilinder spravit čisto noter v ničelni položaj ali je dovolj, da čeljust spravim gor na ploščice?
- Je možno da vodila ploščic na eni strani bolj blokirajo gibanje ploščic in posledično pridejo težje v stik z diskom?
- Ali pa je problem na vodilu zavorne čeljusti?
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov