Kar za glavo se držim, ko berem forumske debate o izpustih dizlov, ki so daleč najbolj packasti, posebej in predvsem tisti brez SCR sistema, tudi LNT je kar v redu vendar LNT povzroča 4-5% višjo porabo goriva.
Norma in pravila EU6 so določena iz leta 2007 v uredbi(ES) št. 715/2007. To pove veliko o "napredku" dizlov brez SCR v Evropi.
V Sloveniji imamo podjetje, ki se ukvarja z meritvami na tem področju Aerosol, in ti iz svojih meritev povedo da vsak dizel, ki je star več kot 5 let bo spustil 2-3x več saj, kot dizel ki je star od 0-5let. Z starostjo dizli izpuščajo več črnih saj, ne glede na znamko. Za NOx pa ni nobene razlike pri izpustih glede na starost vozila in to kaže na dejstvo da napredka na področju NOx skorajda ni bilo do uvedbe SCR.
Tisti proizvajalci ki standardno vgrajujejo v dizel sistem SCR(bolj znano kot AdBlue) so naredili velik napredek na področju zmanjšanja NOx, drugi so naredili malo manjši napredek, tretji so se posluževali prepovedanih programov ki so prirejali rezultate in prodajali vozila z izpusti NOx kot so bili 10 ali 15 let nazaj(Porsche, Audi, VW, Škoda, Seat).
Novejši dizelski hibridi(Volvo dizelski plug-in hibrid) trenutno presega v realni vožnji norme NOx po najnovejših testih za 4-5x, VW dizelska vozila(tudi moje) pa za 40x! Ostali proizvajalci so nekje vmes 4-15x. Povprečno evropsko dizelsko EU6 vozilo prekorači normo NOx za 7x!
Nekateri avtomobilski proizvajalci(BMW, Mercedes) uporabljajo pri dizlih zvijačo, da so izpusti vezani na temperature ozračja, torej ko ozračje pade pod 10 stopinj izpustijo vso packarijo. Izgovarjajo se na "optimalno" delovanje motorja pri nizkih temperaturah.
Renault je imel težave s temperaturo motorja in vpoklicem dizlov, in vsak kemik ve da višja temperatura v valju da višjo stopnjo NOx. Torej nižja temperatura motorja da manj NOx.
DPF filtri zelo zmanjšujejo črne saje pri dizlih. Črne saje imajo obstojnost v ozračju nekaj tednov in so drugi najpomembnejši dejavnik za ogrevanje ozračja in zelo pomemben dejavnik slabega zraka kar povzroča v končni fazi smrt zaradi različnih bolezni. Zato se DPF ne odstranjuje, EGR ventilov se ne blindira in tega nikomur ne priporočam da počne. Če nazorno povem: Zrak in kemikalije ki jih vdihavamo gredo preko pljuč v kri. Bi si tisti, ki odstranjujete DPF vbrizgali v žilo koktejl kemikalij ki povzročajo bolezni in raka? Ravno to počnete tistim ki vas srečujejo po cesti in ravno to počnejo proizvajalci vozil, ki krepko presegajo EU norme.
Nekaj napisanega je bilo povzetega iz intervjuja Vincente Franca:
http://europe.autonews.com/article/2016 ... nox-output