Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
void
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1829
Pridružen: Sr mar 02, 2016 4:21 pm

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a void Sr jul 22, 2020 9:03 am

Novinec1968 je napisal/-a:
void je napisal/-a:ja ko se olje segreje na 100 stopinj rata iz 4.6L natanko 6L olja :D

tovarniško podane cifre so ponavadi malenkost pod maksimumom. in če natočiš do maksimuma teh par dcl več ne bo motor zato šu v maloro.
Da sploh ne govorim kolikokrat sem videl ganc nove avte, ki so imeli natankano olje kr konkretno čez maksimum direkt iz fabrike, pa še zmeraj vsi vozijo.

sicer pa če bi kdaj videl rastavljen spodnji del motorja, bi ti blo jasno zakaj nekaj dcl ne igra vloge. igram pa vlogo dva, tri litra preveč.



Zanimive trditve, ki jih še nikoli nisem nisem slišal. Res je dobro spremljati ta forum in se učiti od strokovnjakov ki tu pišete.
Se pravi motorno olje ima pri 100 stopinjah celzija natanko 30% večji volumen kot hladen?
Se pravi, da če naliješ v motor 1,9 l olja preveč, to za motor ne igra vloge?

@Aleš Arnšek, prosim vas za potrditev zgoraj napisanih trditev. Hvala v naprej.


Ne vem če si pogruntal, ampak moja trditev je bla čista zajebancija glede na prejšni post od golfabimu, ki je trdil da je max oznaka zato ker se olje rasteguje.
Normalno da se ne rasteguje toliko. se do neke mere, mogoče 1%, treba bi pogledati.. Maksimalni nivo olja je označen zaradi drugih razlogov in definitivno ne zato ker se olje toliko rasteguje.
 
void
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1829
Pridružen: Sr mar 02, 2016 4:21 pm

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a void Sr jul 22, 2020 9:07 am

Novinec1968 je napisal/-a:
emozul je napisal/-a:Kakorkoli obrnete, tdi-ji velikim žre olje in ne v malih količinah. Tolerance pri pooblaščenih so velike, zato te tam odženejo. Res se mi zdi, da delajo vsakič slabše tdi-je. Samo upam, da so sedaj uspeli popraviti težave, in ni samo stanje tehnike.


Iz lastnih izkušenj tudi sam vem da so novi TDI PD in CR motorji popili nekaj olja v začetku, nato se je poraba stabilizirala. Za 15k km servisni interval dolivanje ni bilo potrebno, za 30k km intervala pa inicialno natočena količina ni zadostovala.

Vprašanje je kako je z ostalimi dizelskimi motorji drugih proizvajalcev? Ali ob menjavi olja dejansko iztočimo samo olje ali mešanico olja in dizelskega goriva, ki priteče v karter med regeneracijami DPF?

Izkušnje vseh, ki ste kupili rabljen dizelski avto s 100k in več kilometri so seveda nerelevatne in skrajno različne. Tu se je treba zavedati, da so ti motorji lahko že v večji meri iztrošeni in kot taki ne morejo biti referenca. Težko ugotovimo kako so bili uporabljani, kako dobro in kako pogosto servisirani, ter kakšno olje in oljni filtri so bili uporabljeni ob "morebitnih" menjavah.

Osebno se ne bi nikoli sekiral, če bi mi motor potrošil 1 l olja na servisni interval, saj to običajno ne predstavlja niti Eur 10,00 stroška.


Definitivno iztočiš mešanico nafte in olja. Dizli ki so voženi po mestu imajo po 15k km veliko bolj razrečeno in po nafti smrdeče olje na servisih. (zaradi več regeneracij) Pravtako se povečuje poraba olja proti koncu intervala iz istega razloga. Mešanica nafte in olja je veliko bolj redka kot samo olje in se zato poraba poveča, tudi oljni film se drastično slabša z dilucijo. Nekateri avtomobili imajo senzor dilucije in te pošlje na servis ko se doloseže določeno vrednost.
 
Mo Fo Sho
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 37
Pridružen: To sep 26, 2017 3:26 pm

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a Mo Fo Sho Sr jul 22, 2020 10:09 am

golfabimu je napisal/-a:Mene pa zgolj informativno zanima katero olje ulivate tisti, ki vam ga spije 1l+ recimo od servisa do servisa. Original VW, Castrol?
Lp,

Jaz pri 1.6 TDi 2012 uporabljam Castrol 5w30, doliti ni potrebno nič med intervali (avto je na 200 tisoč km). Ko pa sem eno leto uporabil 0w30 mi je spilo skoraj liter v 15 tisoč km. Nato sem seveda zadevo malo preveril in ugotovil, da je 0w30 olje namenjeno uporabi na območjih z hladnimi podnebji in ga v vročini (nad 30 stopinj zunaj) začne pobirat. Tako da uporabljajte 5w30, nikakor 0w30 v Sloveniji.

Ko se pa doliva pa dolij točno isto olje, ki je bilo uporabljeno pri servisu. Vsak mehanik ti bo na listek napisal točno katero olje je vlil v mašino (očetu pri Alfi vedno napiše točno Selenia, pri meni pa Castrol). Različna olja različnih proizvajalcev so si med seboj navkljub podobnim napisom precej različna in jih baje ni pametno mešat. Če se ti je zdelo da je olja spilo preveč potem pri naslednjem servisnem intervalu zamenjaj olje ne pa pred tem dolivat drugo olje.


lp
 
golfabimu
Novinec
 
Prispevkov: 289
Pridružen: Če apr 10, 2014 9:01 pm

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a golfabimu Sr jul 22, 2020 11:17 am

Ravno zato sem vprašal. Ker iz mojih izkušenj tistim, ki jim ulivajo 0w30 pije precej več kot 5w30. Tudi sodelavec je jamral, da mu spije skor liter od servisa do servisa na Passat B8. Pogledamo kaj mu pooblaščenc uliva, in evo 0w30. Sem mu predlagal 5w30 in od takrat ima isto izkušnjo kot ti. Olja ne doliva več med servisi.

P. S. Raztezek motornega olja je v povprečju 6% pri temperaturni razliki od sobne ( 22c) do 100c. To je pri 5ih litrih 3 dcl. Pri 120c je to že dobrih 7%.... Proizvajalec pri mojem vozilu predlaga odčitavanje nivoja pri ogretem motorju in, če ga pri menjavi nalijem do cca polovice šipke, se pri ogretem motorju dvigne glih do MAX oznake.
Zdaj pa ne bom več pametoval tej temi bo majstr void vse razložil.

Lp,
 
Uporabniški avatar
format
Novinec
 
Prispevkov: 380
Pridružen: Po jan 09, 2017 7:16 pm

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a format Sr jul 22, 2020 11:38 am

NoFear85 je napisal/-a:V navodilih lepo pise da je lahko poraba olja okoli 0,5l/1000km, kar nanese se vedno prevec (5l/15000km). V istem omenijo, da lahko prvih 5000km popije tudi malenkost vec. Sam imam 2.0TDI in ga spije cca 1l/10000km. Tudi serviserji pravijo da je to dokaj normalno in niti najmanj alarmantno.

Stari 1.9TDI, ga ni spil niti deciliter.

Zanimivo, da tudi Honda omenja 1l/10000km kot normalno, vsaj tako naj bi pisalo v navodilih.


Imam Hondo i-DTEC 1,6 88kW pa nikjer v navodilih nisem zasledil da motor porablja olje oziroma da ga pije. Je pa res, da je servisni interval na 10000 km. Pri servisu sem vedno zraven, da vidim kaj menjajo ter se pogovorim s serviserjem kaj vse pregleduje in menja.
 
Uporabniški avatar
emozul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1817
Pridružen: So jan 26, 2013 12:11 pm

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a emozul Sr jul 22, 2020 1:13 pm

Cefizelj je napisal/-a:Bolj gre za to da če človek kupi nov avto oz. ima avto, ki je še v garanciji pričakuje da bo le ta delal brez lučk v razponu servisnega intervala. Če zmorejo 13 let stare kante samo z rednimi servisi, zakaj bi človek pravzaprav kupoval novejši avto. Nova akcija bo: po polovici servisnega intervala častimo kantico olja - dolivanje gratis.


Točno tako.
 
Uporabniški avatar
tomzzi
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2255
Pridružen: Pe mar 11, 2005 8:47 pm

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a tomzzi Sr jul 22, 2020 2:43 pm

format je napisal/-a:
NoFear85 je napisal/-a:V navodilih lepo pise da je lahko poraba olja okoli 0,5l/1000km, kar nanese se vedno prevec (5l/15000km). V istem omenijo, da lahko prvih 5000km popije tudi malenkost vec. Sam imam 2.0TDI in ga spije cca 1l/10000km. Tudi serviserji pravijo da je to dokaj normalno in niti najmanj alarmantno.

Stari 1.9TDI, ga ni spil niti deciliter.

Zanimivo, da tudi Honda omenja 1l/10000km kot normalno, vsaj tako naj bi pisalo v navodilih.


Imam Hondo i-DTEC 1,6 88kW pa nikjer v navodilih nisem zasledil da motor porablja olje oziroma da ga pije. Je pa res, da je servisni interval na 10000 km. Pri servisu sem vedno zraven, da vidim kaj menjajo ter se pogovorim s serviserjem kaj vse pregleduje in menja.


Potem pa je pri VW vse normalno. :mrgreen:
Sodelavcu so tudi rekli pri prvem servisu (Tiguan 2.0 TDI), da je normalno, da izgine hladilna tekočina. So morali doliti. Da to pri vseh.
Pa je res to normalno?
Pri meni tudi nikjer ne piše, da porablja olje oziroma, da je to normalno.
Do sedaj pri nobenem avtomobilu katerega sem imel nisem med servisi nikoli dolival olja. Ni bilo potrebe. Preverjam redno (vsaj 1x mesečno).
Tudi hladilne ne. Servise delam na 20k km.
Olje kupim samo ko je čas za servis. Tako, da ne vem kako je lahko to normalno. In to pri dokaj novih avtomobilih.
 
Kristjan123
Uporabnik
 
Prispevkov: 864
Pridružen: So jul 01, 2017 8:31 am

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a Kristjan123 Sr jul 22, 2020 3:33 pm

Normalno je širok pojem...
Konec sedemdesetih je bilo "normalno" da so na morje vozili ponoči ker ni bilo tako vroče pa en teden prej so šraufali avte, da so zmogli naporno pot do morje. Meni kot mulcu in ostalim je bilo to "normalno"
Danes nepojmljivo pač vžgeš avto in greš edino če je treba natankat

Kot pravim osebno nimam težav vsake toliko preverit pa ne samo tekočine avto niso samo tekočine Imaš pa primer kot punca od prijatelja, ki je vozila njegov avto je posvetila lučka. Ji je vse lepo razložil po telefonu da ima olje v prtljažniku naj dolije sam je zlila v posodo za hladilno tekočino :lol:
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a pskoda Sr jul 22, 2020 4:02 pm

Ne samo, da so včasih pred daljšo vožnjo šraufali doma. Skoraj vsakič med vožnjo je kaj crknilo in je bilo orodje obvezna oprema.

Ti časi so mimo in smo v 21 stoletju in če ne znajo narediti motorja, da bi zdržal med intervali brez dolivanja je sramota.
Naredijo naj karter, da bo držal 10l olja, če ne znajo drugače
Lp
 
nejc1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1962
Pridružen: Ne maj 30, 2010 9:39 am

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a nejc1 Sr jul 22, 2020 4:16 pm

Med tem kaj proizvajalci znajo naredit in tem kaj dejansko naredijo oz. želijo naredit je velika razlika!
 
Uporabniški avatar
emozul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1817
Pridružen: So jan 26, 2013 12:11 pm

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a emozul Sr jul 22, 2020 8:52 pm

pskoda je napisal/-a:Ne samo, da so včasih pred daljšo vožnjo šraufali doma. Skoraj vsakič med vožnjo je kaj crknilo in je bilo orodje obvezna oprema.

Ti časi so mimo in smo v 21 stoletju in če ne znajo narediti motorja, da bi zdržal med intervali brez dolivanja je sramota.
Naredijo naj karter, da bo držal 10l olja, če ne znajo drugače


Bravo!
 
golfabimu
Novinec
 
Prispevkov: 289
Pridružen: Če apr 10, 2014 9:01 pm

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a golfabimu Pe jul 24, 2020 10:35 am

format je napisal/-a:
NoFear85 je napisal/-a:V navodilih lepo pise da je lahko poraba olja okoli 0,5l/1000km, kar nanese se vedno prevec (5l/15000km). V istem omenijo, da lahko prvih 5000km popije tudi malenkost vec. Sam imam 2.0TDI in ga spije cca 1l/10000km. Tudi serviserji pravijo da je to dokaj normalno in niti najmanj alarmantno.

Stari 1.9TDI, ga ni spil niti deciliter.

Zanimivo, da tudi Honda omenja 1l/10000km kot normalno, vsaj tako naj bi pisalo v navodilih.


Imam Hondo i-DTEC 1,6 88kW pa nikjer v navodilih nisem zasledil da motor porablja olje oziroma da ga pije. Je pa res, da je servisni interval na 10000 km. Pri servisu sem vedno zraven, da vidim kaj menjajo ter se pogovorim s serviserjem kaj vse pregleduje in menja.


Verjetno si spregledal, namreč Honda navaja porabo 1l na 1000km(625 milj), kot sprejemljivo. Naprimer tukaj si lahko pogledaš za npr Civic 2018 dizel na strani 634/oil check (pdf).

https://www.honda.co.uk/cars/owners/man ... nuals.html

Isto Renault navaja 0,5l/1000km kot sprejemljivo, pa pomoje še marsikdo.

Lp,
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2389
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a DePalmo Pe jul 24, 2020 1:16 pm

void je napisal/-a:Definitivno iztočiš mešanico nafte in olja. Dizli ki so voženi po mestu imajo po 15k km veliko bolj razrečeno in po nafti smrdeče olje na servisih. (zaradi več regeneracij) Pravtako se povečuje poraba olja proti koncu intervala iz istega razloga. Mešanica nafte in olja je veliko bolj redka kot samo olje in se zato poraba poveča, tudi oljni film se drastično slabša z dilucijo. Nekateri avtomobili imajo senzor dilucije in te pošlje na servis ko se doloseže določeno vrednost.

Torej če se poraba redno dviguje in količina olja narase preko MAX, je bolj pametno servisne intervale še zmanjšat, če se ima v planu imeti avto 10 let ali več? Delam jih na 15.000, olje kontroliram občasno (1-2x med intervali) in gre redno preko MAX, nekje okoli 13.500 - 14.000 se mi tudi poraba dvigne. Povprečno imam okoli 5.2 do 5.3, ko se bliža servis se občasno dvigne na 5.8 do 6.0. Govorim o povprečni porabi na celoten tank na istih relacijah, z bolj ali manj isto vožnjo. Sem do sedaj vedno mislil da kljub avtocesti (dnevno 30km v eno smer), se DPF zabije in da rabi relacijo da se spuca. Ponavadi je to pomagalo, ob zadnjem tanku pa ne, poraba je še vedno previsoka (5.6), sem pa tik pred rednim servisom.

golfabimu je napisal/-a:P. S. Raztezek motornega olja je v povprečju 6% pri temperaturni razliki od sobne ( 22c) do 100c. To je pri 5ih litrih 3 dcl. Pri 120c je to že dobrih 7%.... Proizvajalec pri mojem vozilu predlaga odčitavanje nivoja pri ogretem motorju in, če ga pri menjavi nalijem do cca polovice šipke, se pri ogretem motorju dvigne glih do MAX oznake.
Zdaj pa ne bom več pametoval tej temi bo majstr void vse razložil.

OK, vrjamem da se olje razteza, ampak mi nekako ne pije vode da tega proizvajalec ni predvidel. Torej ko dolijem ali mi na servisu dolijejo olje na MAX, ga je preveč? Kako boš potem vedel kdaj ga je zadost? Ker vedno sem bil učen da mora olje biti med MIN in MAX, idealno je direkt na MAX, če je na MIN ni hudega, ga je pa pametno dolit.
Vem da se ga odčitava pri segretem motorju, ampak ko je avto iz servisa, je olje v njem hladno. Kako pa takrat? Mora biti nalit pod MAX? Če ja, koliko in zakaj ni to nikjer posebej označeno in splošno znano?

Pa še to me zanima. Kaj oz. kako škoduje motorju če je redno preveč olja? Govorimo o nekje 1 cm čez MAX. Kako je ravno po servisu nevem, bom tokrat preveril, ponavadi preverim nekje na pol servisnega intervala in vidim da ga je toliko preveč.
 
golfabimu
Novinec
 
Prispevkov: 289
Pridružen: Če apr 10, 2014 9:01 pm

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a golfabimu Pe jul 24, 2020 2:26 pm

Če ti naliješ olje na max, ko menjaš olje in filter bom nivo itak padel, ko motor lavfaš par minut ker bo filter vpil neko količino olja. O predvidevanju proizvajalca pa ne morem nič komentirat, vem pa da je pri dobrih mehanikih to know-how. Konec koncev dosti proizvajalcev tudi ne predvideva menjave olja v ročnem menjalniku, pa ga marsikdo menja na določen interval.
Sam vedno pri menjavi nalijem skoraj do max, zalavfam motor za par minut, da filter vpije svoje. Ugasnem motor, počakam da se olje posede in če je pod polovico šibke dolijem do polovice, mogoče malenkost čez in to je to. Kasneje grem en krog, da se olje segreje na recimo 100+ in še 1x odčitam. Ponavadi je takrat vedno na max oz. malo pod. In do naslednjega servisa je mir.
Preveč olja pa lahko škoduje katalizatorju, motorju...

Lp,
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2389
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a DePalmo So jul 25, 2020 9:30 am

To da filter vpije mi je jasno in se je to vedno prakticiralo da se nalije na MAX, zalaufa avto za pol minute do minuto in se nato še enkrat dolije od MAX.

OK, katalizator se zapaca. Kaj pa DPF? Kako škoduje motorju? Lahko pride do prekomerne obrabe delov in posledično do večje porabe olja in goriva? Lahko pride do strojeloma?
 
Uporabniški avatar
emozul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1817
Pridružen: So jan 26, 2013 12:11 pm

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a emozul So jul 25, 2020 11:52 am

Jaz mislim, da je poraba olja zelo skoduje dpf-ju.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6581
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a Fan So jul 25, 2020 12:02 pm

X2

DePalmo je napisal/-a: Pa še to me zanima. Kaj oz. kako škoduje motorju če je redno preveč olja? Govorimo o nekje 1 cm čez MAX. Kako je ravno po servisu nevem, bom tokrat preveril, ponavadi preverim nekje na pol servisnega intervala in vidim da ga je toliko preveč.

Lahko poškoduje semeringe ali tesnila. Kar se tiče samo raztezanje olja, zardi temperature, je to že upoštevano v tovarni.
DePalmo je napisal/-a: OK, katalizator se zapaca. Kaj pa DPF? Kako škoduje motorju? Lahko pride do prekomerne obrabe delov in posledično do večje porabe olja in goriva? Lahko pride do strojeloma?

S preveliko porabo motornega olja se paca katalizator in DPF, kar pa vodi v večje stroške vzdrževanja/popravil.
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1126
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a cc09 Ne jul 26, 2020 6:06 am

Proizvajalec pri mojem vozilu predlaga odčitavanje nivoja pri ogretem motorju in, če ga pri menjavi nalijem do cca polovice šipke, se pri ogretem motorju dvigne glih do MAX oznake.

Sej (tudi) zato se tudi menja olje pri ogretem motorju. Pa zato, da ga več ven steče.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a RedBaron Ne jul 26, 2020 7:45 am

emozul je napisal/-a:Jaz mislim, da je poraba olja zelo skoduje dpf-ju.


Res je!

Problem je v tem, da pri izgorevanju olja nastane pepel, ki se ujame v DPF in ga potem ni možno odstranit z regeneracijo, ker pepel ne gori...
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2389
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Vožnja s premalo olja

Napisal/-a DePalmo Ne jul 26, 2020 9:20 pm

Se mi je zdelo, hvala za potrditev. Torej bom tokrat po servisu le odprl pokrov in preveril nivo olja.

Samo kako pa postopat v primeru če naprimer nivo narase po 10.000 prevoženih? Skrajšat servisne intervale?
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov