Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Če sep 30, 2004 6:04 pm

Vectra že razume in je dobro prebral kaj sem napisal - ostali pa kar nekaj bluzite, ne da bi se niti toliko potrudili, da bi nekaj temeljito prebrali.

Je nekaj res dobrih voznikov, ki si na dobrem oprijemu res boljši brez ABS-a, kot z ABS-om. Tudi pri F1 je tako! Na naših cestah in v prometu pa jih je zelo malo.

Tudi sam sem na suhem dobro oprijemljivem asfaltu s Xsaro I, ki ima starejšo generacijo ABS boljši, če ga izklopim. Če vajo ponovim na mokrem, pa mi tega več ne uspe. Govorim o hitrostih preko 100km/h do ustavljanja. Pri Xsari II, ki ima ABS z dodatkom EBD, pa niti na dobrem oprijemu več ne uspem biti boljši od ABS-a. Sva tam - tam.

Starejše izvedbe ABS-ov pa imajo še to slabost, da so preobčutljivi (nekater cenene znamke jih še vedno vgrajujejo) in reagirajo prehitro, ter imajo predolge čase odpiranja - to vse podaljšuje zavorno pot.

II. vaja
Dobi en starejši avto s prvo generacijo ABS-a. in naredi meritev ustavljanja od 100 na 0 z in brez ABS-a na dobri podlagi. Nato ponovi vajo z novejšim avtom in "dobrim" ABS-om ter po možnosti dodatkom EBD. Potem pa naredite primerjavo razmerji zaviranj starega avta in novega avta.

Tistemu, ki dokaže, da se motim častim gajbo zelenega :pivo

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron Če sep 30, 2004 6:58 pm

ABS ne deluje pod določeno hitrostjo (zelo nizko), ker če bi vseskozi deloval, se praktično nikoli ne bi mogel ustavit :lol: , ker ko bi bil tik pred zaustavitvijo, bi ABS misll da hočejo kolesa blokirat in bi popustil.
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Če sep 30, 2004 7:29 pm

RedBaron je napisal/-a:ABS ne deluje pod določeno hitrostjo (zelo nizko), ker če bi vseskozi deloval, se praktično nikoli ne bi mogel ustavit :lol: , ker ko bi bil tik pred zaustavitvijo, bi ABS misll da hočejo kolesa blokirat in bi popustil.


Ma, eni ste totalno GLUPI!!!

ABS je sistem proti blokiranju koles med zaviranjem in prepreči, da bi kolo zablokiralo-zdrsnilo na določeni podlagi. Aktivira se torej samo takrat preden bi kolo hotelo zdrsniti na podlagi - to nima nobene veze s hitrostjo ampak samo z oprijemom.

Probaj po samem in gladkem ledu pri 2 km/h zabremzati z ABS-om, pa boš videl da bo delal!

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1943
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Če sep 30, 2004 7:55 pm

Čojko je napisal/-a:Aktivira se torej samo takrat preden bi kolo hotelo zdrsniti na podlagi

čak mal zdej si pa ti glup!! (sori izrazu) ampak po tvojih besedah ABS že vidi v prihodnost!! :P
ABS zazna in začne delovati šele ko guma že zdrsne!!

in če mene vprašaš , je ABS slabš od dobre noge po:
suhem
po pesku
po snegu
po ledu ( abs sploh ne pusti bremzi da zagrab , saj skoz spušča bremzo, ker gume koj zdrsnejo- rezultat bremza dela ttttt avto se pa sploh ne vstavla)

Za po mokrem pa nevem

Res pa je da za večino folka je ABS zelo dobrodošel na vseh podlagah, še posebno na mokrem, sicer podalša zavorno pot( ali pa ne pri neveščem vozniku), vendar avto ostane vodliv!!! Tud mene je že rešu, ko je bil za ovinkom traktor (stal) jaz pa iza ovinka 90 na uro in brez iskušn!! če nebi bilo takrat absa bi se vrjetn skantal, tako pa sem zapeljal mimo!
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Če sep 30, 2004 8:42 pm

Gricko je napisal/-a:
Čojko je napisal/-a:Aktivira se torej samo takrat preden bi kolo hotelo zdrsniti na podlagi

čak mal zdej si pa ti glup!! (sori izrazu) ampak po tvojih besedah ABS že vidi v prihodnost!! :P
ABS zazna in začne delovati šele ko guma že zdrsne!!

in če mene vprašaš , je ABS slabš od dobre noge po:
suhem
po pesku
po snegu
po ledu ( abs sploh ne pusti bremzi da zagrab , saj skoz spušča bremzo, ker gume koj zdrsnejo- rezultat bremza dela ttttt avto se pa sploh ne vstavla)

Za po mokrem pa nevem

Res pa je da za večino folka je ABS zelo dobrodošel na vseh podlagah, še posebno na mokrem, sicer podalša zavorno pot( ali pa ne pri neveščem vozniku), vendar avto ostane vodliv!!! Tud mene je že rešu, ko je bil za ovinkom traktor (stal) jaz pa iza ovinka 90 na uro in brez iskušn!! če nebi bilo takrat absa bi se vrjetn skantal, tako pa sem zapeljal mimo!


Oh, namesto ure in ure viset na internetu, pojdite kdaj v knjižnico in si preberite kako strokovno literaturo motoroznanstva.

Zavorni sistem z ABS sistemom ima senzorje, ki merijo spremembo hitrosti diska v zavorni čeljusti - na ta način VIDI V PRIHODNOST!!!

Če si res kdaj pri 100 ali več km/h zabremzal na polno niso gume nič drsale po podlagi in jih tudi ni bilo slišati - tvoja teorija ne drži. Tisto škripanje gum si slišal pri nižjih hitrostih, kar pomeni, da je ABS sistem dober in ga na podlagah, ki se ne vgrezajo v nobenih pogojih ne premagaš brez ABS-a. Če bi nekdo snemal tvoje zaviranje pa bi bilo jasno videt, da nisi imel nikoli zablokirana kolesa.

Led - sploh se ne vstavlja! Ja res je, vožnjo po ledu marsikdo podcenjuje - oprijem je praktično ničen. Če bi tvoja teorija držala, bi hitrostne drsalke namesto sank na drsalkah uporabljala ostra kolesca. Če se boš na ledu poskusil pri 20 km/h ustavljal z ABSom boš porabil 20 metrov, brez ABS-a z blokiranimi kolesi pa 40 metrov. Seveda se boš trudil ne blokirat kolesa - pritiskanje in spuščanje zavore, ampak ga ni takega junaka pod soncem, ki bi to hitreje opravljal od sistema ABS.

Podlage katere se vgrezajo hitreje ustavijo premikajoče telo, ki se zarije vanje, kot tisto telo, ki se ne vgrezne. Verjetno si že kdaj gledal Formule in ti je najbrž jano zakaj so na ovinkih peščene izletne cone. Verjetno si tudi opazil, da tista formula, ki je bočno priletela na pesek ali naravnost in je imela blokirana kolesa takoj ustavila, ker se je zarila v pesek. ABS pa popušča in se avto ne more vgrezniti v pesek in ima zato bistveno slabšo zavorno pot, kot če ne bi imel ABS-a.

Ko smo že pri formulah. ABS je obratna zadeva od štartnega mehanizma, ki preprečuje zdrs gnanih koles ob speljevanjih. Ko so ta sistem v F1 dovolili in je bil vrhunski so dirkači, ki so ta sistem uporabljali veliko bolje štartali od dirkačev, ki tega niso uporabljali. Će bi bil ABS v F! dovoljen in bi ga doterali do take stopnje, ga tudi ne bi bilo dirkača, ki bi znal bolje zavirati od sistema ABS.
Ker pa je F1 že brez ABS postala tako enakovredna in dolgočasna, bi jo z uvedbo ABS-a čisto uničili in zdolgočasili.

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1943
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Če sep 30, 2004 9:04 pm

Čojko je napisal/-a:Zavorni sistem z ABS sistemom ima senzorje, ki merijo spremembo hitrosti diska v zavorni čeljusti - na ta način VIDI V PRIHODNOST!!!

ej sej se ne mislm kregat niti filozofirat.! n e s teboj ne z drugimi!

kakšen senzor hitrosti, čitalec??? mogoče pri dobrih avtih, kjer je zelo dobr ABS!
pri običajnem je ob zavornem disku pritrjena neka stvar podobna zobniku, zraven pa je samo senzor(čitalec), ki v povezavi z števcem (če se avto premika), se mora ta senzor prekinjat( ga mora ta zobnik prekinjat) (sej ne vem kako naj razložim- senzor je vsmerjen v zobke, ker se ta "zobnik" vrti, se"žarek" iz senzorja prekinja- kadar je zobek, se prekine, kadar je med zobkom, pa je sklenjen) tako zaznava vrtenje,če je senzor na določeno hitrost predolgo v enem ali drugem položaju, si računalnik to razlaga kot da je kolo blokiralo, zato popusti zavoro!
tako prebližno deluje soliden ABS
ok mal sem zabluzu , upam da boste kej razumel, ker še jest ne dobr :lol:
Bolši pa pojma nimam kako delujejo

IN še enkrat ne primerjaj ABSa iz F1 in iz osebnih avtov!!!
to je kot bi primerjal fičota in ferarija ( saj imata oba motor , bremze...)
tisti sistemi iz F1 stanejo celo premoženje, kolk pa stane povprečen avto???

zato govorim da je noga bolša od povprečnega ABSa
LP
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron Če sep 30, 2004 9:22 pm

Čojko je napisal/-a:
RedBaron je napisal/-a:ABS ne deluje pod določeno hitrostjo (zelo nizko), ker če bi vseskozi deloval, se praktično nikoli ne bi mogel ustavit :lol: , ker ko bi bil tik pred zaustavitvijo, bi ABS misll da hočejo kolesa blokirat in bi popustil.


Ma, eni ste totalno GLUPI!!!

ABS je sistem proti blokiranju koles med zaviranjem in prepreči, da bi kolo zablokiralo-zdrsnilo na določeni podlagi. Aktivira se torej samo takrat preden bi kolo hotelo zdrsniti na podlagi - to nima nobene veze s hitrostjo ampak samo z oprijemom.

Probaj po samem in gladkem ledu pri 2 km/h zabremzati z ABS-om, pa boš videl da bo delal!

Lp Čojko


Pri 2 km/h ti kljub ABS-u blokirajo kolesa (preverjeno)!!!

ABS ugotavlja blokiranje koles ravno na podlagi hotrosti vretenja posameznega kolesa! in če bi se hitrost preveč približala 0, bi začel ABS popuščati zavore (čeprav ne bi nobeno kolo blokiralo).

Tisti senzorji za ABS, nimajo nobenega žarka, ker niso foto celice, ampak so kvečjemu induktivni ali pa kapacitivni senzorji!!
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1943
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Če sep 30, 2004 9:24 pm

RedBaron je napisal/-a:Tisti senzorji za ABS, nimajo nobenega žarka, ker niso foto celice, ampak so kvečjemu induktivni ali pa kapacitivni senzorji!!

ja vem da ne!! :P sam sem tako napisal , da bi se dalo lažje predstavljat!!
zato sem tud narekovaje naredu""" :wink:
LP
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Pe okt 01, 2004 1:39 pm

@Gricko, saj si s svojim pisanjem sam potrdil mojo izjavo - ABS res deluje nekako tako kot si sam napisal v laičnem jeziku, s tem, da krmilni sitem dobljene podatke iz ABS senzorja primerja še s hitrostjo gibanja avtomobila.

@RedBaron, če si to kar pišeš dejansko preizkusil ima bralec tega posta dve možnosti . ti verjame, ali pa ti ne verjame. Jaz ti verjamem!

Avto je potreben strokovnega pregleda kvalitetnega mehanika!


Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Napisal/-a AndrejD So okt 02, 2004 7:29 pm

http://www.bosch.de/start/content/language2/news/news_2993.htm

Mal klikanja nikol ne škodi a ne

Btw novejši ABS sistemi se pod določeno hitrostjo izklopijo :) starejši nažalost ne :(
Slika
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Napisal/-a maček So okt 02, 2004 7:45 pm

AndrejD je napisal/-a:http://www.bosch.de/start/content/language2/news/news_2993.htm

Mal klikanja nikol ne škodi a ne

Btw novejši ABS sistemi se pod določeno hitrostjo izklopijo :) starejši nažalost ne :(


Da nau pomote ABS dela sam takrat ko kolesa zdrsnejo, drgač nič ne pomaga pri zaviranju. Čutitega samo takrat k vam nabije v nogo, ko preveč pohodite bremzo.

Se pa vkljaplja tudi pri nizkih hitrostih kr na snegu probite, neprijeten filing z letnimi gumami.

V glavnem ABS se vkljaplja po potrebi
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi So okt 02, 2004 7:49 pm

AndrejD je napisal/-a:http://www.bosch.de/start/content/language2/news/news_2993.htm

Mal klikanja nikol ne škodi a ne

Btw novejši ABS sistemi se pod določeno hitrostjo izklopijo :) starejši nažalost ne :(


Tako je, js s pugelnam zlahkoto zazlajfam ko pridem pred garazo, k je mal bol gladek asfalt... Torej to je ql!
Slika
 
Uporabniški avatar
diablo_
Novinec
 
Prispevkov: 138
Pridružen: To jun 21, 2005 12:46 pm
Kraj: www.vozimvolvo.si

Napisal/-a diablo_ Ne jul 24, 2005 12:34 am

A se da pri avtu slucajno nastavljat kdaj naj prime ABS? Ker pri nekaterih prime ABS ze prehitro in podaljso zavorno pot kadar ne bi bilo treba.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Ne jul 24, 2005 2:47 am

vse se da ce se hoce.

Čojko je napisal/-a:Oh, namesto ure in ure viset na internetu, pojdite kdaj v knjižnico in si preberite kako strokovno literaturo motoroznanstva.

Zavorni sistem z ABS sistemom ima senzorje, ki merijo spremembo hitrosti diska v zavorni čeljusti - na ta način VIDI V PRIHODNOST!!!

Če si res kdaj pri 100 ali več km/h zabremzal na polno niso gume nič drsale po podlagi in jih tudi ni bilo slišati - tvoja teorija ne drži. Tisto škripanje gum si slišal pri nižjih hitrostih, kar pomeni, da je ABS sistem dober in ga na podlagah, ki se ne vgrezajo v nobenih pogojih ne premagaš brez ABS-a. Če bi nekdo snemal tvoje zaviranje pa bi bilo jasno videt, da nisi imel nikoli zablokirana kolesa.

Led - sploh se ne vstavlja! Ja res je, vožnjo po ledu marsikdo podcenjuje - oprijem je praktično ničen. Če bi tvoja teorija držala, bi hitrostne drsalke namesto sank na drsalkah uporabljala ostra kolesca. Če se boš na ledu poskusil pri 20 km/h ustavljal z ABSom boš porabil 20 metrov, brez ABS-a z blokiranimi kolesi pa 40 metrov. Seveda se boš trudil ne blokirat kolesa - pritiskanje in spuščanje zavore, ampak ga ni takega junaka pod soncem, ki bi to hitreje opravljal od sistema ABS.

Podlage katere se vgrezajo hitreje ustavijo premikajoče telo, ki se zarije vanje, kot tisto telo, ki se ne vgrezne. Verjetno si že kdaj gledal Formule in ti je najbrž jano zakaj so na ovinkih peščene izletne cone. Verjetno si tudi opazil, da tista formula, ki je bočno priletela na pesek ali naravnost in je imela blokirana kolesa takoj ustavila, ker se je zarila v pesek. ABS pa popušča in se avto ne more vgrezniti v pesek in ima zato bistveno slabšo zavorno pot, kot če ne bi imel ABS-a.

Ko smo že pri formulah. ABS je obratna zadeva od štartnega mehanizma, ki preprečuje zdrs gnanih koles ob speljevanjih. Ko so ta sistem v F1 dovolili in je bil vrhunski so dirkači, ki so ta sistem uporabljali veliko bolje štartali od dirkačev, ki tega niso uporabljali. Će bi bil ABS v F! dovoljen in bi ga doterali do take stopnje, ga tudi ne bi bilo dirkača, ki bi znal bolje zavirati od sistema ABS.
Ker pa je F1 že brez ABS postala tako enakovredna in dolgočasna, bi jo z uvedbo ABS-a čisto uničili in zdolgočasili.

Lp Čojko


cojko mal si zasel. itak da se abs more pod doloceno hitrostjo izklopit, ker drgac bi spustil bremzo zmer ko bi kolo stalo pri miru.

po ledu abs DLJE zavira kot brez abs-a.

si ti ze kdaj vozil avto z abs-om po snegu in ledu fajn v dolino? dvomim, ker ce bi nebi takih klobas tlele pisu ;)
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Ne jul 24, 2005 3:01 am

Čojko je napisal/-a:Ma, eni ste totalno GLUPI!!!

ABS je sistem proti blokiranju koles med zaviranjem in prepreči, da bi kolo zablokiralo-zdrsnilo na določeni podlagi. Aktivira se torej samo takrat preden bi kolo hotelo zdrsniti na podlagi - to nima nobene veze s hitrostjo ampak samo z oprijemom.


Čojko je napisal/-a:@Gricko, saj si s svojim pisanjem sam potrdil mojo izjavo - ABS res deluje nekako tako kot si sam napisal v laičnem jeziku, s tem, da krmilni sitsem dobljene podatke iz ABS senzorja primerja še s hitrostjo gibanja avtomobila.


a lahko prosim tole objasniš?

ma al nima veze hitrost? :) make up your mind :roll:
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Napisal/-a AndrejD Sr jul 27, 2005 8:34 am

Novejši ABS-i se pri nižjih hitrostih izklučijo starejši pa ne.

Vsi strokovnjaki ki bolje bremzate brez ABS-a

Če hočeš hitreje ustavit kolesa ne smejo blokirat (na suhi podlagi, izjema je sneg led šodr itd.) in če ste taki strokovnjaki se hitreje ustavite tudi če imaste ABS ker se le ta nebo aktiviral ker kolesa nebodo blokirala.

Če pa radi poleg vsega še gume uničujete pol pa le ne delo.
Slika
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov