Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a reber So jan 01, 2005 5:17 pm

Torej, pri turbinskih motorjih je še bolj važno kako se jih vozi kot pri navadnih, prav tako je zelo važno vzdrževanje in kvalitetno olje. Iz tega potem lahko sklepamo, da so turbinski motorji bolj občutljivi od navadnih.
Kakšen pa je potem res pravi način vožnje, da bo življenska doba dolga?
Imam octavio 1,8 turbo 20V (ne vem in ne poznam prednosti 20V motorja pred npr 16V) in sem se malo pozanimal kako naj avto vozim, ko je še mrzel in sem dobil odgovor, da naj ne presežem 2500 vrtljajev dokler ni ogret na delovno temperaturo. Sedaj pa me zanima, glede na to, da je nekdo zgoraj izjavil, da avti s turbino voženi na kratke fure imajo kratko življensko dobo turbine, koliko to drži? Skoraj vsak dan zjutraj imam kratko vožnjo 1km + 600m + 700m + 1km avto vmes ugasnem za nekaj minut, vozim do max 2500 rpm, mašina se na dobri polovici te vožnje že skoraj popolnoma ogreje na 90stopinj. Parkrat na teden se peljem bolj otipljivo relacijo 10-15km z ogreto mašino in seveda zato tudi z bolj otipljivimi rpm. Vsaj nekajkrat na mesec ga pošteno poženem na avtocesti vsaj ene 150km/h včasih tudi več če je promet redek in razmere primerne, suha cesta ..... pa radar :roll: tko da zamorjen ravno ni.
Opozorjen sem bil tudi, da naj vročega ne ugašam, torej ga v primeru sem ga priganjal, sem vsaj nekaj minut pred predvidenim postankom, pričel z umirjeno vožnjo, znižani rpm na max 3500-4000, z malim gasom ... v glavnem, da se turbina malo ohladi.
Servis: redno 1x na leto, čeprav z manj kot 15k km (predvideno, ker sem s tem avtom naredil šele nekaj 1000 km) trenutno jih pa ima cca 38000

Prav rad bi kje prebral izčrpna navodila o načinu vožnje in ravnanju s takim motorjem.
www.reber.si - www.elektron.si - www.pastir.info
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ So jan 01, 2005 5:23 pm

tudi mene je pred kratkim zanimalo o turbinah pa sem precej uporabnega zvedel na tej strani http://www.zup-racing.com/forum/viewfor ... f36001e015
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 So jan 01, 2005 5:47 pm

Razlika med 16V motorjem in 20V je pomojem v enem cilindru več pri 20V, razen če jim je uspelo dat 5 ventilov na valj... :lol:
 
sim
Novinec
 
Prispevkov: 189
Pridružen: Pe okt 31, 2003 3:52 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a sim So jan 01, 2005 5:59 pm

Skull23 je napisal/-a:Razlika med 16V motorjem in 20V je pomojem v enem cilindru več pri 20V, razen če jim je uspelo dat 5 ventilov na valj... :lol:

Druga varianta...
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst So jan 01, 2005 6:45 pm

reber, ni nič kompliciranega. Ko je hladen ga vozi z občutkom, izogibaj se močnemu pospeševanju in ne priganjaj ga v visoke obrate. Pa pazi, ko je voda na 90 stopinj, še ne pomeni da je avto segret, bistveno je da pride olje na delovno temperaturo. Ker se olje počasneje segreje počakaj še par km po tistem ko je voda na 90 stopinj preden ga začneš v rdeče polje vrtet.
Tvoje kratke vožnje res niso idealne za motor, ampak pretirane skrbi si ni treba delati. Avtomobili so narejeni tudi za takšne vožnje, zato ti ne bo kar crknil pri 200kkm.

Glede vročega ugašanja pa jaz takole nardim. Če se normalno peljem počakam iz preventive kakšno minuto v prižganem parkiranem avtomobilu. Načeloma to ni treba, ampak jaz sem včasih mal paranoičen pa vseeno čakam :) Če grem pa na hitro vožnjo pa par km pred ciljem umirim tempo in se peljem lepo pri nizkih obratih. Na cilju vseeno še počakam kakšno minutko, ampak to je spet moja paranoja :)

Pa še ena zelo pomembna stvar je. Delaj redne servise s kvalitetnim oljem. Na olju se res ne splača šparat, pa raje ga zamenjaj par km prej kot piše v knjigi.
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ So jan 01, 2005 6:47 pm

reber je napisal/-a: Sedaj pa me zanima, glede na to, da je nekdo zgoraj izjavil, da avti s turbino voženi na kratke fure imajo kratko življensko dobo turbine, koliko to drži? Skoraj vsak dan zjutraj imam kratko vožnjo 1km + 600m + 700m + 1km avto vmes ugasnem za nekaj minut, vozim do max 2500 rpm, mašina se na dobri polovici te vožnje že skoraj popolnoma ogreje na 90stopinj.

Prav rad bi kje prebral izčrpna navodila o načinu vožnje in ravnanju s takim motorjem.


Kratke relacije se sicer ne poznajo takoj, se bo pa (ce se bo to recimo nadaljevalo se precej casa) vsekakor poznalo na turbini, ki se ji bo zivljenjska doba zmanjsala za recimo 20-30%... To bo seveda obcutil sele tisti, ki bo od tebe kupil avto (ker verjetno ga bos ti do nekje 300.000 km, kar je po moji grobi oceni zivljenjski maximum tvoje turbine pri taksni voznji), razen ce ga bos imel toliko casa...

O turbinah in ravnanju z njimi je bilo ze TOLIKO napisanega... Daj, uporabi malo iskanje, potem pa vprasaj, ce te se kaj bolj konkretno zanima ;)
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a reber So jan 01, 2005 8:23 pm

Do zdaj sem sicer že našel kar nekaj informacij, kako deluje turbina mi je sicer jasno, le glede na to, da nekateri kar malo strašijo kakšen bavbav je to, pa da so stroški visoki, sem se hotel prepričati, kako naj vozim, da ne bom po nepotrebnem delal usodnih napak za mašino. Vozim tako ali tako umirjeno, tudi ko kaže temperatura 90 stopinj ga nimam kje priganjati, če pa ga že, pa to sploh še ni priganjanje ampak čisto normalno pospeševanje za toliko močan avto, saj s takim avtom je že skoraj treba delat v rokavicah, ker če ne je že prehitro, še tko je hitro prehitro.
Tisto glede ventilov je pa tko: vem da ima avto 4 cilindre, torej 5 ventilov na cilinder, to pa pomeni 3+2 sedaj pa ne vem kateri so 3 in kateri 2 ? pri 16V ni kaj ugibat ... tukaj pa ... zanima me kako je s tem, vem pa da več ventilov pomeni večjo odprtost torej posledično večji pretok (če se ne motim)
No, glede turbine sem lahko pomirjen, saj bom v primeru če bom avto imel 8-10 let, bo imel avto takrat kilometrov nekje okoli 180k km ali pa nekje med 150 in 200 k km, olje pa nameravam menjavati 1x letno, seveda kvalitetno olje in vse kar spada zraven.
Sicer pa pri servisih ne gre šparat pri nobenem avtu, mar ne, ne samo pri turbinskih?
Pred nekaj tedni sem imel 1. servis, oziroma 2. servis za avto in je servis koštal 40 jurčkov, kar se mi ne zdi veliko glede na to, da je samo olje skoraj 20 jurjev, torej iz tega sledi, da je notri dobro olje, servis je bil narejen v Avtoemoni v LJ, BTW a ma kdo kaj pripomb na ta servis? meni se zdi v redu, tko prvi vtis.
Da se vrnemo k temi, verjetno je za življensko dobo turbine pomemben tudi dober servis in tudi kdo ga dela, da ne bo, to kr tko en servis z poceni materialom ... to najbrž ne bo dobro.
Pa še ena misel: kdor ma dnar za dober avto, naj ima dnar še za servis, če mu pa za servis zmanjka, naj pa kup cenej avto.
www.reber.si - www.elektron.si - www.pastir.info
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate So jan 01, 2005 9:21 pm

Masine s po 5 ventili na valj imajo 2 sesalna in 3 izpusne. Vsaj slisal sem tako :oops:

Glede turbine jest obicajno vozim, dokler se voda ne ogreje na 90°C do max 2k rpm, izjemoma vcasih pri nekje 70°C do 2200-2300, potem se par km do max 3k, visje pa zelo zelo redko... itak se ne splaca. Obicajno zadnja 2km vozim pocasneje, zadnjih 200 metrov pa ce se le da z obrati nizjimi od 2000, vecinoma okoli 1600, kjer ima avto se dovolj navora da v drugi prileze v 28% klanec. Skoraj vedno se spravim iz avta preden ga ugasnem. Torej se dodatnih 15sekund do 2minut. Aja, avto je Golf IV 115KM, ma pa nekaj malega cez 100kkm.

Ko je mrzel se slisi kako se turbina (za)vrti - nekaksen zvizgajoc zvok. Je to obicajno ali morda pomeni kaj slabega? Smo pa z vag-comom zmerili pritisk polnjenja turbine in je lepo 1 bar.
Slika
 
Uporabniški avatar
1.8T
Novinec
 
Prispevkov: 387
Pridružen: Sr jan 28, 2004 2:24 pm

Napisal/-a 1.8T So jan 01, 2005 9:58 pm

reber je napisal/-a:servis je bil narejen v Avtoemoni v LJ, BTW a ma kdo kaj pripomb na ta servis? meni se zdi v redu, tko prvi vtis.


V Avtoemono ne peljem vec niti bicikla popravljat. Zelo naduto in neprijazno so se do mene obnasali, saj so sklepali, da sem jim pripeljal kaksno 20 let staro Skodo na servis. Ko so ugotovili, da je to Octavija 1.8T so se sicer nekaj opravicevali, ampak nekako jih nisem slisal na poti ven.

S servisom Stern v Kranju sem zelo zadovoljen. Glede na to, da imam na motorju kar par predelav, mi avto sraufa lastnik, ki je tudi mahnjen na tuning (sam ima Octavijo RS s par modifikacijami) in mi vse servise in ostale vecje posege opravi zelo natancno in korektno.

Sicer po defaultu gor dajejo noter Castrol RS, ki pa po mojih izkusnjah nekako ravno ne najbolj odgovarja tunanemu 1.8T motorju. Na originalnem ne bos tega cutil. Vse tezave cukanja ob hladnem motorju je resilo olje Mobil1 Formula Racing 5W-50, pa tudi avto ima precej bolj miren tek, pa se olje je precej ceneje kot pa Castrol RS (ki po pravici sploh ni pravo sinteticno olje, ampak se to gor napise, ker je hydro-cracked in s tem ni vec "naravno")

Mobil1 olje dobis v Leclercu, lahko ti ga pa tudi jaz zrihtam od uvoznika po malo bolj prijazni ceni (ko bomo spet delali group-buy)

/jan
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair So jan 01, 2005 10:59 pm

reber je napisal/-a:Vsaj nekajkrat na mesec ga pošteno poženem na avtocesti vsaj ene 150km/h včasih tudi več


A ti to resno. :shock: Pa a ti se vlece tak ko treba. :P Pa dio porko tis tista turbinska j***a. Ti jo bos zasajal, ne pa da se sekiras ce ga kdaj stisnes cez 150. Seveda, ko je olje na delovni temperaturi.

Crklna bo ce se ce bos skoz vozil pri 2000 obratih al pa ce bos zjutraj pretiraval. Spraseval si kako jo pripraviti, ko se bos pripeljal domov, kdaj ugasniti. Domnevam, da ko je bil motor pod polno obremenitvijo se nisi odprl pokrov motorja. To pride vcasih prav, da clovek vidi kaj nekateri ugasajo. Sicer je pri tebi bolj tezko vidno ker je skrita zadaj pri Passatu se jo vidi direktno. Scary :D
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d So jan 01, 2005 11:13 pm

ce mas pravo strujo mas stevec za temperaturo olja in ko je na 60-70 stopinj lahko avto zacnes vozit tak da turbina zacne pet :D
Ce pa nimas stevca, pac sparas kr za novo :lol: :lol:
 
Uporabniški avatar
ThARippA
Novinec
 
Prispevkov: 317
Pridružen: Ne apr 11, 2004 7:44 pm

Napisal/-a ThARippA Po jan 03, 2005 2:57 pm

Na uradnem servisu pride tovarniško obnovljena turbina z delom čez 1000 evrov, obstajajo pa tudi cenejše možnosti, najcenejša pa je da vzameš ven turbino in jo daš nekomu da jo obnovi, na ptuju nekdo to dela pa je rekel da pride tam od 60K naprej, odvisno kaj vse je treba obnoviti. Samo dobiš garancijo le na zamenjane dele, ne na turbino kot tako, na RSR pa mi je prodajalka namignila, da je njej osebno po taki obnovi turbina zopet šla po prevoženih 10K km. Če vzameš tovarniško obnovljeno pa imaš še leto ali dve garancije nanjo, nisem ziher koliko.

Jerry, tisto o 300, 400K km z eno turbino pa ne verjamem da vedno drži. Mogoče pri saabu in volvu, pri dizlih in vagovih turbačih pa kolikor sem z folkom govoril in tisto malo kar imam lastnih izkušenj tam nekje do 150 K km lahko skoraj zanesljivo računaš na obnovo.

reber: na take razdalje bi znal že biti problem s turbino. Pri nas je bil avto redno servisiran na rednem servisu, olje redno menjano, hladen nikoli vožen nad 2.5K, tudi ogret je bil nežno vožen, pa je pri 120K mehanik vseeno rekel da bo počasi treba menjat, glavni razlog pa naj bi bile kratke vožnje, ker turbina tako praktično ves čas dela nepodmazana. Ti pač vozi, ko bodo problemi boš pa videl al boš popravljal ali prodal :)

Aja, a nimajo 20V 3 sesalne pa 2 izpušna ventila?
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 Po jan 03, 2005 3:05 pm

ThARippA je napisal/-a:Jerry, tisto o 300, 400K km z eno turbino pa ne verjamem da vedno drži. Mogoče pri saabu in volvu, pri dizlih in vagovih turbačih pa kolikor sem z folkom govoril in tisto malo kar imam lastnih izkušenj tam nekje do 150 K km lahko skoraj zanesljivo računaš na obnovo.


živ primer mam parkiran pred bajto. audi 80 1.9 tdi 313k km in dela ko urca.
 
Fenistil
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: To jan 04, 2005 2:29 am

Napisal/-a Fenistil To jan 04, 2005 3:19 am

Opel Vectra karavan 2.0 D_I, turbina šla po nekje 175.000 km (kupil sem ga pa pri 169.000). Ker je crknila blizu Münchna, sem jo dal tam popravit in dal 650€ za turbino, 900€ pa je prišlo skupi z delom.
Rad bi pohvalil Vectro, pa je ne morem, ker tako nezanesljivega avta se nisem imel (Yugo je bil pravi delovni konj, na katerega si se lahko zanesel v primerjavi s temle). Ko gre, gre, ampak kaj, ko se prepogosto zgodi, da ne gre nikamor.
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ To jan 04, 2005 6:28 pm

Fenistil je napisal/-a:Opel Vectra karavan 2.0 D_I, turbina šla po nekje 175.000 km (kupil sem ga pa pri 169.000). Ker je crknila blizu Münchna, sem jo dal tam popravit in dal 650? za turbino, 900? pa je prišlo skupi z delom.
Rad bi pohvalil Vectro, pa je ne morem, ker tako nezanesljivega avta se nisem imel (Yugo je bil pravi delovni konj, na katerega si se lahko zanesel v primerjavi s temle). Ko gre, gre, ampak kaj, ko se prepogosto zgodi, da ne gre nikamor.


Pa si siguren, da so kilometri realni? Poznas prejsnjega lastnika? ;)

Stari turbodizli so pogosto problematicna zadeva :(
 
Uporabniški avatar
PhoenixX
Novinec
 
Prispevkov: 408
Pridružen: To nov 04, 2003 10:16 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a PhoenixX To jan 04, 2005 7:01 pm

reber je napisal/-a:. Vsaj nekajkrat na mesec ga pošteno poženem na avtocesti vsaj ene 150km/h včasih tudi več če je promet redek in razmere primerne, suha cesta ..... pa radar :roll: tko da zamorjen ravno ni.
.



Tazga avta pod 150 km/h sploh tezko vozis..." posteno pozenes do 150" ?? Ce hocs pucat kanale vsaj do 200!
No vsaj jst tko nardim :o

lp

AJA SE TO ME ZANIMA...ce turbina crkne KAPUT...a se lahko se vozis normalno naprej???
Dejal bi da a recem ne. A ne ni da in da ni ne. Ce bi da ne bil, dejal bi da. A ker da ni ne, recem ne.
 
Symon
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2737
Pridružen: Če apr 10, 2003 5:00 pm

Napisal/-a Symon To jan 04, 2005 7:13 pm

reber je napisal/-a: 20V (ne vem in ne poznam prednosti 20V motorja pred npr 16V)

Malo Offtopic: a ima samo ta verzija Octavie 20V? Kateri motorji imajo še 20V pri Octavii?
Hvala za odgovore.
....100NX GTi redtop....200SX S13 stage2....Clio182....Civic EJ9...Clio200 CUP...
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ To jan 04, 2005 7:32 pm

Symon je napisal/-a:
reber je napisal/-a: 20V (ne vem in ne poznam prednosti 20V motorja pred npr 16V)

Malo Offtopic: a ima samo ta verzija Octavie 20V? Kateri motorji imajo še 20V pri Octavii?
Hvala za odgovore.

ja samo ta verzija 1.8 turbo 20V RS ima...
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Uporabniški avatar
furious
Novinec
 
Prispevkov: 373
Pridružen: Po maj 26, 2003 6:50 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a furious To jan 04, 2005 7:40 pm

Skull23 je napisal/-a:Razlika med 16V motorjem in 20V je pomojem v enem cilindru več pri 20V, razen če jim je uspelo dat 5 ventilov na valj... :lol:


ne prvi so mel 4 cilinder in 20v toyote in to leta 85.še sedaj ima večina jap. avtomobilov ki je delana za njihov trg 20v.LP!
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 To jan 04, 2005 8:24 pm

In to govoriš nekomu ki ima 2v na valj :cry: js bi tudiiiii :D
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov