Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Gosic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2055
Pridružen: To jan 27, 2009 9:35 pm

Napisal/-a Gosic Pe maj 15, 2009 8:32 am

Pri mojem 115km dizlu se samo začuti da se vžge, na moči pa ni občutit, niti na navoru. Ko ga pritisnem v klancu pa se mi ugasne.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Pe maj 15, 2009 10:36 am

Pri dizlih se res nič ne pozna. Jaz na svojem nimam klime, vem pa za oba sestrina. Prvi je bil Clio dci 82 KM, ni bilo nobene veze, če je bila vžgana klima. Je pa super delala (avtomatska). Zdaj ima pa Xsaro 2.0 Hdi 90 KM pa se tudi nič ne pozna. Sem že delal poskuse, v klanec sem peljal s konstantnim gasom in hitrostjo, sredi klanca vklopil kompresor, hitrost je ostala nespremenjena brez dodajanja gasa.
Pri bencinarjih pa ne vem kako je.
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody Pe maj 15, 2009 10:58 am

sebaveh je napisal/-a:
im nobody je napisal/-a:mene samo zanima na kak princip deluje klima da se izklopi med prehitevanjem...a pol če pospešuješ skos gas do podna ti je skos vroče:D?prosim če nekdo to strokovno obrazloži


Motorni računalnik in računalnik klime (pri avtomatski klimi) sta med seboj povezana. In komunicirata naprimer preko CANBUS vodila. Ko je motorni računalnik prebral stanje da si do konca pritisnil pedal plina, pošlje injektorjem impulze naj se polno odprejo, do konca odpre kakšno zračno loputo, ob tem pa še ukaz klimatskemu računalniku naj začasno izklopi kompresor. Nekako tako.


pol če pospešuješ od 0 do končne hitrosti s polnim gasom klima dela z minimalnim učinkom oziroma skoraj nič?
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
juhica
Uporabnik
 
Prispevkov: 1026
Pridružen: To jan 28, 2003 4:40 pm

Napisal/-a juhica Pe maj 15, 2009 11:53 am

PureTNT je napisal/-a:
Bor je napisal/-a:To maš prov sam roko na srce kolkrat jo uporabiš.
Konstruirana je pa klima tako da zunanji zrak dobro hladi.


V Ljubljani? Stalno :?


ocitno ti avto slabo tesni al pa ne dihas k se vozis...
 
Uporabniški avatar
xsara
Uporabnik
 
Prispevkov: 1348
Pridružen: Če jun 30, 2005 1:09 pm
Kraj: Mal naokol

Napisal/-a xsara Pe maj 15, 2009 12:04 pm

ma men se pri xsari 1,6 16v, zelo pozna, takoj ko zalaufam klimo je čutit glih tko kot bi avtu vzel 10 konj in tudi na polno pohojen plin ni nč bolje, jao j***a od xsare, čisto druga pesem pa je pri micki kjer se praktično ne pozna ali je klima prižgana ali ugasnjena...........
citroen for life, aja and fiat too, aja pa še mitsubishi.......
 
Uporabniški avatar
mihaing
Uporabnik
 
Prispevkov: 2874
Pridružen: To okt 21, 2008 9:24 am
Kraj: Slovenc

Napisal/-a mihaing Pe maj 15, 2009 12:25 pm

Čisto enostavni odgovor: različno se pozna ker ima vsak avtomobil drugačno moč klimatske naprave. Nekateri (mercedesi) imajo močno klimo tudi 850w, moč hlajenja pa še duplo večjo.

Lahko primerjamo z marsikatero klimo doma, logično pa je da za tako potrebujemo moč in iz nič je ne moremo dobiti.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe maj 15, 2009 12:31 pm

Zdej me pa neki zanima, ko vsi pravite kako avto nikamor ne gre s klimo. Ali vozite mogoče stalno pri največji moči?
Ja, pobere vam tistih 5 kW, ampak pozna se pa zato, ker trenutno pri npr. 60 km/h rabite samo ene 5 kW za premikanje. To je potem 100% večja potrebna moč in zato cukne. Če se pa voziš pri max moči, ki je pri veliko avtih recimo 70 kW+, pa 5 kW praktično ne bi opazili, ker to za samo 7% zmanjša moč na kolesih. Torej če vklopiš klimo, pač voziš z malo več gasa oz. z večjimi obrati, pa je. Ne mi rečt, da potrebujete nazivno moč motorja v več kot 1% časa vožnje.
In potem se vozim s enimi, ki v največji vročini izklopijo klimo, ko grejo v klanec, ker kao avto ne gre. Hkrati pa ima na obratomeru manj kot 3000rpm... :roll: Ja, prestaviš v nižjo prestavo, pa gre avto s klimo tako kot prej. :idea:
Pa eni nekaj bluzite, da vam požre navor, moči pa ne... :rofl
Če še ne veste, sta navor in moč premo sorazmerno odvisna, in sicer moč = navor x obrati. Če ti pade navor, ti pade tudi moč, za enako procentov. In to pri bencinarju, dizlu ali pa električnem motorju. Malo osnovnošolske fizike ne bi škodilo ponoviti..

EDIT: moč, za poganjanje klime je že npr. 5kW, sama hladilna moč pa je 3x, 4x večja, kar vam pove faktor EER, kot pri hišnih klimah. Torej porablja se mehanska moč 5 kW za prečrpavanje npr. 15 kW toplote.
Pri avtih je pač potrebna večja moč kot v hišah, ker se ohlajuje vroč zunanji zrak, poleg tega pa pride ogromno toplote skozi stekla v obliki IR in vidne svetlobe, ki jo je potrebno odvesti.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Pe maj 15, 2009 12:45 pm

Energetik, prav imaš ja.
S tem navorom ga veliko ljudi biksa.
Recimo pravijo, da čip se najbolj pozna kako dvigne navor, moči pa ne poveča tako zelo. :bonk
Če se pri nekih obratih poveča navor, ja hudiče potem se tudi moč, če pa je ta izračunana na podlagi navora in obratov.
Pol naprej, avto ima recimo 60 kW (največje moči) potem pa vklopiš klimo, ki požre 5 kW pa avto kar na enkrat nikamor ne gre :roll: Kak ne bi šel? Hudiča saj pa nisi zalaufal klime od nekega 10 nadstropnega hotela.

Moče se računa: (navor(Nm) x vrtljaji)/9550 > dobiš kW x 1,36 > KM
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe maj 15, 2009 12:50 pm

Ja, tako sem mislil. Folk pač ne pritisne bolj gasa/poveča obratov, s čimer bi povečal moč mašine in jamra, da avto "ne gre".
Ne samo, da se moč tako izračunava, tak je fizikalni zakon, ki velja vedno in povsod.
Npr. ko s ključem zateguješ matico - navor je lahko ogromen, moči ni pa nobene, ker ključ praktično miruje. Oz. obratno - lahko imaš motorček, ki razvija izredno majhen navor, pa ga samo z vrtenjem v obrate spraviš do velike moči.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
mevden
Uporabnik
 
Prispevkov: 1328
Pridružen: So okt 18, 2003 6:19 pm
Kraj: Ljubljana-Fužine

Napisal/-a mevden Pe maj 15, 2009 1:03 pm

v katero prestavo boš pa dal za lažji start z mesta, če v prvi prestavi nima moči potegnt zarad vklopljene klime? nabiješ na 4000 obratov in počasi spuščaš sklopko??
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe maj 15, 2009 1:17 pm

Ne mi rečt, da zaradi klime ne moreš normalno speljati z mesta.
Ja, če je pa potreba, pa speljet tako kot si napisal. Saj so me še v avtošoli učili hitro speljevanje - najprej obrate na ca. 3000, potem hkrati spustiš sklopko in gas do konca. Samo potem boš kuril gume, pa zato ne bo klima kriva... :twisted:
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
drot1625
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 59
Pridružen: Pe feb 01, 2008 9:24 pm
Kraj: Sevnica

Napisal/-a drot1625 Pe maj 15, 2009 8:57 pm

Kako pa kompresor prenaša visoke obrate?
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Pe maj 15, 2009 9:44 pm

Kompresor vzame moč, eni pač ne čutijo razlike, tako kot kaj drugega tudi ne. So pa razlike, moj ima Sanden z variabilnimi komorami, tako, da ni vseeno koliko razlike premaguje. Zaprt krog zračenja je izključno za tunele ali za hitro hlajenje kabine, ne pa za vožnjo. Na Mitsubishiju se klima v % enako pozna, samo preplačal si ga, pa si ne priznaš, stara fora.
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Pe maj 15, 2009 9:50 pm

gecco je napisal/-a:hehe, se spomnem ko sem imel še tako Astro...pa ko sem se pripravljal na prehitevanje pritisnil na gumb za ugasnit klimo...je bilo kot bi NOS pritisnil :P :lol:
pa sem mislil, da sem sam js to prakticiral. 1.4 80konjev, karavan in pa klima pač ni šlo skupi. :lol:

drugače pa tudi zdej isto počnem. speljevat morem pa z 2000 obrati, ker je prej motor dobesedno mrtev če je klima prižgana(sej tut ko ni prižgana je treba z 1500obrati speljevat če nočem zakadit vse za sabo)
se pa men ugasne kompresor že ko je pedal za gas čez polovico hoda in takrat avto kr poskoči.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Pe maj 15, 2009 10:02 pm

no dj ne bodte pametni okol moci pa navora.pa da sta premosorazmerna al kar kol ze.
mal poglejte ksn graf od dizla.
max navor pri 2000 rpm max moc pa pri 4000 rpm.tko da ne pisat da dokler navor raste raste tud moc,pa ko navor zacne padat da moc tut pada.eni mate res pogruntavscine

drgac pa klima res pobere neki moci pa posledicno navora tut.men se pri golfu tdi kr pozna k je klima przgana.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
eljuero
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 639
Pridružen: Če jan 29, 2009 12:14 pm

Napisal/-a eljuero Pe maj 15, 2009 10:09 pm

Ma pri jazzu se nič ne pozna. Mogoče lahko da v breg, samo še nisem testiral brez in z. Poraba pa tudi skor ista ali je vklopljeno ali ne. Pa imam večina skoz vklopljeno.
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Pe maj 15, 2009 10:13 pm

@abbe: moč= navor x št. obratov
to je ena izmed fizikalnih formul za izračun moči. zato pa je moč višja v visokih obratih, ker obrati naraščajo navor pa ne pade tolk.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe maj 15, 2009 10:34 pm

Energetik81 je napisal/-a:Če še ne veste, sta navor in moč premo sorazmerno odvisna, in sicer moč = navor x obrati. Če ti pade navor, ti pade tudi moč, za enako procentov. In to pri bencinarju, dizlu ali pa električnem motorju. Malo osnovnošolske fizike ne bi škodilo ponoviti..


Ko smo že pri osnovni šoli - če bi bilo tako, bi enačba (isto Miškova) lahko zgledala tudi tako - moč/navor = obrati. In če bi navor in moč padala ali rasla za enako procentov, bi obrati ostali nespremenjeni. Malo čudno, mar ne?
Bo treba res stopit v osnovno šolo - in to bolj k uram matematike ali logike.
 
Uporabniški avatar
batek
Novinec
 
Prispevkov: 228
Pridružen: So apr 29, 2006 5:39 pm

Napisal/-a batek Pe maj 15, 2009 11:17 pm

Če še ne veste, sta navor in moč premo sorazmerno odvisna, in sicer moč = navor x obrati. Če ti pade navor, ti pade tudi moč, za enako procentov. In to pri bencinarju, dizlu ali pa električnem motorju. Malo osnovnošolske fizike ne bi škodilo ponoviti...[

Glede na nick energetik....upam da ne obiskuješ strojnega faksa . Če pa, pa priporočam še enkat obisk prof. Trenca.
batek
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 So maj 16, 2009 9:47 am

Hudiča, če pade pri ISTIH obratih navor za 10%, pade tudi moč za 10%. A napišem enačbo?
P1 = n x M1
P2 = n x 0,9M1 ----> P2 = 0,9 P1
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 4 gostov