Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a Nikola_Tesla So nov 08, 2014 6:20 pm

Literatura navaja, da je polnilna napetost oz. napetost vrenja elektrolita v Pb-jih odvisna od temperature elektrolita.

Za 25°C je vrelna napetost med 13,7-14,4V .... pri nižjih temperaturah pa bi morala biti polnilna napetost višja.

To je v glavnem vzrok za množično odpoved akumulatorskih baterij v hladnejših mesecih.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6582
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a Fan So nov 08, 2014 7:07 pm

No ja, sicer ne vem vir omenjene literature, pa vendar.............................poleti, če čakamo v koloni, je pod pokrovom motorja cca 100 stopinj. Dvomim, da jih ima akumulator samo 25.
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a primozek68 So nov 08, 2014 10:31 pm

@Nikola_Tesla: kaj bi sploh rad? Nekaj povedal ali nekaj vprašal? Ali bi samo rad izpadel učen?
Vsi vemi,da je za odpoved akkuja pozimi kriv mraz. Kakšen smisel ima risat grafe ne vem, ko ti akku shodi,greš po novega. Ni treba diplomirat iz tega.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 735
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a Mazda2 Ne dec 28, 2014 5:47 pm

Se mora destilirana voda dolivati skozi vsak pokrovček posebej, so torej vmes prekati? Pa ali kdo ve kolikšna je približna količina elektrolita pri akumulatorju z oznako 12 V - 48 Ah/5 h MF ali 12 V - 52 Ah/5 h MF med spodnjo in zgornjo označbo? Namreč dolival sem destilirano vodo, ker je bila gladina nekje na polovici med obema oznakama. Je 6 pokrovčkov in skozi vsakega sem vlil okoli 3-4 centilitre destilirane vode. Ko pa sem po dolitju vseh šestih gledal nivo pa nisem mogel opaziti do kam sega, čeprav sem avto rukal in svetil v akumulator, prej sem opazil, čeprav se je slabo videlo, po dolitju pa nisem mogel razbrati.
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a peroRS Ne dec 28, 2014 5:51 pm

primozek68 je napisal/-a:ko ti akku shodi,greš po novega. Ni treba diplomirat iz tega.

x2
Nobena stvar ni večna.

Meni je akumulator zdržal 9 let, potem sem ga pa preventivno zamenjal. Starega imam doma za rezervo :D
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a Nikola_Tesla Ne dec 28, 2014 6:04 pm

V prihodnjih dneh bo zaradi mraza slabo napolnjene akumulatorje začelo "napihovati" :)
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 735
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a Mazda2 Ne jan 25, 2015 7:27 pm

Kako se maže akumulatorje? Se namaže pole ali kleme, ali oboje? Se pole (če se jih) maže samo po vrhu ali se klemi odstrani in namaže pola v celoti? Jaz sem danes namreč namazal samo pola, v celoti, odstranil sem klemi in namazal z namensko mastjo http://www.akumulator.si/izdelek/A1%200 ... umulatorje , ki sem jo kupil v Eurotonu. Obstaja pa tudi od firme Förch v tubi http://www.foerch.si/product.aspx?p=a9e ... 5fd26fbb23
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a yashica Ne jan 25, 2015 7:48 pm

Maže se kontakte kar pomeni, da moraš odstraniti kleme, ker od mazanja po vrhu pa ja ne bo efekta. Ob mazanju je pametno na terminala natakniti še protikorozijski podložki, seveda, če ju akumulator nima. V primeru, da je prisotna korozija, se jo da lepo odstraniti z mešanico soli in vode.
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
kemykos
Novinec
 
Prispevkov: 163
Pridružen: To jan 29, 2013 12:31 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a kemykos Ne jan 25, 2015 8:14 pm

No, da še jaz dodam svoje.

Vsi, ki imate probleme z akumulatorji, dolijte destilirano vodo tako da bodo celice pokrite, nekje 1-2 cm pod vrhom. Pod nobenim pogojem ne nalivajte do vrha, ker Vam bo čez čas porinlo vse skupaj skozi čepe.

Druga stvar pa, glede katere sem bil tudi sam grozno skeptičen je sončna celica. Enostavno potegnete kable od armaturke do akumulatorja, direkt vežete gor, ko imate avto zunaj priklopite celico jo vržete na armaturko in je to to.

Celica sama z kabli in priključki vred stane 26$ iz kitajske. Seveda boste imeli na armaturki kabel, celico pa v vratih, kar je izguba prostora oziroma, če vas kabli motijo zadeva ni za vas.

Sam imam montirano zadevo nekje 1 leto. Ko imam avto zunaj priklopim in tudi ob najmanjši svetlobi zadeva polni.

Stvar ima vgrajeno diodo tako da povratni tok ni mogoč, prav tako so celice razporejene oziroma lotane tako, da dosežejo kar se da veliko napetost.

No sam sem probal svetiti z lučko od telefon nanjo in sem nameril 15V kar je že višja napetost od akumulatorja, seveda je bil tok okoli 0.0001A ampak ok.

Pri polni sončni osvetlitvi lahko nameriš tudi do 20V. Seveda se ob dobrih pogojih poveča tudi tok, že ob eni ali dveh urah na soncu kar dobro napolni akumulator.

Zadevo samo mi je svetoval direktor 3 avto hiš in avto servisov pri nas v Rogaški, saj večkrat obišče mojega očeta. Sam ima montirano 1,5 W močno celico in mu lepo polni akumulator na kangooju 15. dci.

No meni se je zdelo smešno, ko sem ga vprašal, pa mi je dejal, da on stare akumulatorje, ki jih ljudje mečejo daje noter in jih ima še 3 leta.

No moj akumulator je star malo manj kot 8 let in je pred enim letom skoraj crknil oziroma avto je zelo težko vžgal, ko je par dni stal.

Sedaj lepo priklopim celico in pred vžigom zalaufam radio in luči in je to to.

http://www.aliexpress.com/item/12V-4-5W ... 85295.html

Tukaj je link do celice, upam, da sem komu pomagal privarčevati kak €.

Celico imamo sedaj tudi v traktorju in prav tako lepo služi svojemu namenu.

Lep pozdrav!
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 735
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a Mazda2 Ne jan 25, 2015 8:25 pm

yashica je napisal/-a:Maže se kontakte kar pomeni, da moraš odstraniti kleme, ker od mazanja po vrhu pa ja ne bo efekta. Ob mazanju je pametno na terminala natakniti še protikorozijski podložki, seveda, če ju akumulator nima. V primeru, da je prisotna korozija, se jo da lepo odstraniti z mešanico soli in vode.

Protikorozijska podložka? Kako pa to izgleda?
V predzadnje sem jaz namazal mal po klemah in kabelčevlju, pa mal po vrhu pola, danes pa sem si vzel čas pa to odstranu, najprej - nato + pol, namazal, nataknil nazaj najprej + nato - pol. Sicer sem pa mislil najprej, da je morda po vrhu dovolj, ker ta del je izpostavljen zraku, vlagi in nesnagi, preostali del pa ne, saj ga okoli objema klema, pa nism vedu, če ne bo morda zaradi tega slabši kontakt, če bi še tam mazal. Sem pa danes kljub temu pol v celoti namazal.
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 735
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a Mazda2 Ne jan 25, 2015 8:35 pm

Aja, pa še nekaj mi ni jasno. Odstranjevanje rje s soljo in vodo? Ravno sol naj bi med drugim povzročala korozijo, saj vsi pravijo, da je ravno zima zaradi soli in vlage škodljiva za rjavenje podvozja in izpostavljenih delov (beri: poškodovan lak in barva) karoserije. Mogoče si mislil, da s tem odstraniš sulfat oz. te kristale, ki se naberejo okoli?
 
Uporabniški avatar
yashica
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2362
Pridružen: Pe mar 23, 2012 1:45 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a yashica Po jan 26, 2015 10:29 am

Se opravičujem oops Mislil sem jedilno sodo.

Za same terminale obstajajo tudi fiber podložke, ki se uporabijo poleg masti in se podložijo pod klemo.
Včasih sem jih tudi sam uporabljal, sedaj pa že nekaj let ne.
1992 Fiat Uno 60 SX
1988 Peugeot 205 1.1 GR - Starodobnik
1991 Citroen ZX 1,6i Aura
 
Nikola_Tesla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So maj 12, 2012 8:43 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a Nikola_Tesla So jan 31, 2015 8:41 pm

Evo ponovno polnim s polnilcem .... je hitro problem, če ni dolgih relacij.

**************
Celica je zanimiva rešitev.

Problem zna biti le če imaš premočno in ob močnem soncu napetost na akumulatorju preveč naraste --> pokuri elektroniko.

Moral bi imeti še prigrajen regulator, ki omeji zgornjo vrednost napetosti.
 
virtuoso89
Novinec
 
Prispevkov: 198
Pridružen: Ne maj 29, 2011 9:55 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a virtuoso89 So jan 31, 2015 11:05 pm

20v na izhodu celice pride le ob odprtih sponkah, če imaš ti na akumulator priklopljeno ne bo nikoli prišlo tako visoko.
 
Uporabniški avatar
bedolin
Novinec
 
Prispevkov: 133
Pridružen: Sr feb 01, 2012 3:16 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a bedolin Ne feb 01, 2015 11:57 am

kemykos je napisal/-a:No, da še jaz dodam svoje.

Zadevo samo mi je svetoval direktor 3 avto hiš in avto servisov pri nas v Rogaški, saj večkrat obišče mojega očeta. Sam ima montirano 1,5 W močno celico in mu lepo polni akumulator na kangooju 15. dci.

No meni se je zdelo smešno, ko sem ga vprašal, pa mi je dejal, da on stare akumulatorje, ki jih ljudje mečejo daje noter in jih ima še 3 leta.


Kje ste sedaj tisti iz druge teme kjer ste razpravljali o bajnih zaslužkih pri prodaji novih vozil :!: :?:
No evo zdaj vidite realno sliko. Direktor treh avto hiš in avto servisov se mora z rabljenimi akumulatorji okrog vozit.

Drugače pa zanimiva rešitev kemykos, če imajo nekatera premium vozila tako narejeno, zakaj ne bi tudi pri navadnih vozilih to delovalo.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4164
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a TrijoAdijo Ne feb 01, 2015 7:30 pm

bedolin je napisal/-a:
kemykos je napisal/-a:No, da še jaz dodam svoje.

Zadevo samo mi je svetoval direktor 3 avto hiš in avto servisov pri nas v Rogaški, saj večkrat obišče mojega očeta. Sam ima montirano 1,5 W močno celico in mu lepo polni akumulator na kangooju 15. dci.

No meni se je zdelo smešno, ko sem ga vprašal, pa mi je dejal, da on stare akumulatorje, ki jih ljudje mečejo daje noter in jih ima še 3 leta.


Kje ste sedaj tisti iz druge teme kjer ste razpravljali o bajnih zaslužkih pri prodaji novih vozil :!: :?:
No evo zdaj vidite realno sliko. Direktor treh avto hiš in avto servisov se mora z rabljenimi akumulatorji okrog vozit.


OFF: Jel´ me neko tražio? :lol:
Jaz vidim zadevo tako, da si ta direktor raje luknjo v koleno zvrta, kot pa da potegne 1 cent iz denarnice :)
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a pskoda Ne feb 01, 2015 7:45 pm

Nikola_Tesla je napisal/-a:Evo ponovno polnim s polnilcem .... je hitro problem, če ni dolgih relacij.

**************
Celica je zanimiva rešitev.

Problem zna biti le če imaš premočno in ob močnem soncu napetost na akumulatorju preveč naraste --> pokuri elektroniko.

Moral bi imeti še prigrajen regulator, ki omeji zgornjo vrednost napetosti.



Ta celica da okrog 2,6A v najbolših pogojih, altenator pa potegne okrog 30A oz odvisno od avtomobila in ta celica je plunek v morje in ne pomaga popolnoma nič (že po žicah se vidi na celici 0,5 ali 0,75mm2, altenator 25 ali 35mm2 žica). Škoda 20eur oz raje se še kje nalovi evre recimo nekaj z odkupom starega aku ostalo se doda in kupi novega.



bedolin je napisal/-a:
kemykos je napisal/-a:No, da še jaz dodam svoje.

Zadevo samo mi je svetoval direktor 3 avto hiš in avto servisov pri nas v Rogaški, saj večkrat obišče mojega očeta. Sam ima montirano 1,5 W močno celico in mu lepo polni akumulator na kangooju 15. dci.

No meni se je zdelo smešno, ko sem ga vprašal, pa mi je dejal, da on stare akumulatorje, ki jih ljudje mečejo daje noter in jih ima še 3 leta.


Kje ste sedaj tisti iz druge teme kjer ste razpravljali o bajnih zaslužkih pri prodaji novih vozil :!: :?:
No evo zdaj vidite realno sliko. Direktor treh avto hiš in avto servisov se mora z rabljenimi akumulatorji okrog vozit.

Drugače pa zanimiva rešitev kemykos, če imajo nekatera premium vozila tako narejeno, zakaj ne bi tudi pri navadnih vozilih to delovalo.


Ne vem kakšen avto ima direktor, ampak zame je en velik bik, ker z slabim aku z premalo toka, večje nihanje napetosti uničuje vse ostale električne komponente v avtu
Lp
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a lancia hf Ne feb 01, 2015 9:03 pm

pskoda je napisal/-a:
Ne vem kakšen avto ima direktor, ampak zame je en velik bik, ker z slabim aku z premalo toka, večje nihanje napetosti uničuje vse ostale električne komponente v avtu


Kolk avtomobilov more imeti potem že uničeno elektroniko, ker akomulatorje menjajo šele ko ta odpove.
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a ule Po feb 02, 2015 6:55 am

@pskoda:
A ti misliš da s sončno celico katera premore 2,6A toka ne moreš napolnit akumulatorja?! Kaj misliš, koliko toka so zmožni dati polnilci, katere lahko kupiš skoraj v vsaki avtotrgovini za 40€, pa vseeno napolnijo akumulator v 24urah?
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Vzdrževanje akumulatorjev

Napisal/-a pskoda Po feb 02, 2015 9:14 am

Kaj ste me napal :D

@lancia hf
Elektronika ne bo takoj crknila oz je odvisno kakšen avto imaš ali stara j.... ali nov avto, ki še med delovanjem rabi nek stalni tok, ki ga zmatran aku ne more dati (sveti popzorilna lučka).



@ule
Celica bi mogoče delno napolnila aku, ampak bi trajalo kar nekaj časa kar večina nima časa čakat 2 ali 3 ali več dni, da se vsaj malenkost napolni. Polnilec polni tam okrog 10A, ampak nima veze ali je sonce ali ne. Sončne celice so dobre kvečjemu za napolnit telefon, tablico in podobno. Če je aku zrabljeb ne pomaga popolnoma nič tudi polnilec ne ;)

ps.: če imaš možnost priklopi na altenatilor na žico ko je obremenjen tokovne klešče in boš videl koliko A oz toka polni aku...zato so tako debele žice ko jih pogledaš in še zmeraj se moraš kar nekaj časa vozit oz mora mašina delati, da se vsaj malenkost napolne
Lp
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 15 gostov