Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
RedTDI
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 12
Pridružen: To jun 24, 2003 11:04 pm

Napisal/-a RedTDI Sr jul 09, 2008 1:23 pm

lisko, imaš morda tovarniški podatek, kakšen mora biti tlak pri minimalnih obratih in kakšen pri višjih.
tlak pa se vedno meri pri ogretem motorju, olje mora imeti nekje 80°C
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr jul 09, 2008 2:19 pm

RedTDI je napisal/-a:lisko, imaš morda tovarniški podatek, kakšen mora biti tlak pri minimalnih obratih in kakšen pri višjih.
tlak pa se vedno meri pri ogretem motorju, olje mora imeti nekje 80°C


Citiram iz knjige:

Normalen pritisk je 1.4- 4.1 bara pri mestni vožnji in 3.1- 4.1 pri vožnji na odprti cesti. Pritisk se spreminja glede na št. vrtljajev, temparaturo in viskoznost olja. Pritisk pri prostem teku toplega motorja mora biti 0.9 bara. Nižja vrednost lahko pomeni napako.


Prva caka....pod prostim tekom ima malo nad 1 bar....ampak nikoli ne doseže 4.1 bara razen izjema ko je mrzel (takrat ma 5-6 in pa ko je olje novo)...

Druga caka pa je da piše ČE lučka utripa ali ČE lučka gori ( torej dve poziciji) moraš v vsakem primeru ugotovit kaj je narobe (premalo olja bla bla). Ne piše pa kaj pomeni če gori...ali če utripa. Utripala pa je 2x zjutraj do zdaj....ostalih problemov pa še ni bilo.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne avg 24, 2008 12:05 am

Mi zna kdo povedat kako zaznat nafto v olju ? Oz. kako bi lahko človek ugotovil , če je poleg olja nafta....

Ker imam občutek da sem delno odkril napako....ampak ne vem kako se naj prepričam.

Nekdo bo rekel da bi potem moralo biti olja v motorju vedno več....ampak da je stvar komplicirana mi pušča semering glavne gredi..... ni neke sile mogoče vsake dve minuti priteče ena kapljica ( tolk da mi svinja podvozje :twisted: ....ni pa panike menjat pa mislim ko mislim menjat sklopko)
Ampak pojavi pa se problem ker po takem principu bi moralo olja manjkat....ampak po par tisoč je olja še skoraj enako (mogoče malo manj) ampak takrat pa se začnejo težave s pritiskom.....Pogon BOSCH črpalke pa ma narjeno preko zobnikov v zaprtem sistemu, ki leti v motornem olju.
Ampak predenj podrem pol motorja in dam obnovit črpalko ( ki pa vem da ne bo poceni) bi rad ugotovil če je poleg olja res primešana nafta .....Obstaja kak način da se v to teorijo prepričam 100%?
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Primoz_86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 684
Pridružen: So nov 20, 2004 4:58 pm

Napisal/-a Primoz_86 Ne avg 24, 2008 1:25 pm

Izgleda da ti z enako hitrostjo pušča kot doteka nafta :)

Škoda ker ne tankaš kurilca, potem bi takoj videl, ker bi bilo olje rdeče ;)

Morda bi se dalo dobit kakšno podobno barvilo, ki bi ga mešal med nafto

Lahko pa probaš viskoznost izmerit. V eno plastenko naredi luknjico, jo nafilaj z rabljenim oljem, nato pa s frišnim in vsakega štopaj koliko časa rabi da se flaša sprazni
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne avg 24, 2008 3:03 pm

Tudi če bi tankal kurilca se verjetn na barvi ne bi poznalo....ker olja je le 8 litrov poleg tega se tudi vse skupaj obrablja tako da bi tudi kurilc ratal hitr črn :)

Tist z viskoznostjo bi mogoč bla ideja....sam kaj ko rabljeno olje proti novemu je tko al tko redkejše....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Primoz_86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 684
Pridružen: So nov 20, 2004 4:58 pm

Napisal/-a Primoz_86 Ne avg 24, 2008 8:13 pm

Ma pomoje bi ga videl. Vsaj pri meni (bencincu) začenja olje postajat črno šele nad 7000km, drugi razlog pa je ta, da se tiste rdeče barve zlepa ne znebiš, če ga enkrat natankaš, rabi kar dosti nafte, da ga spere (tako pravijo, nisem probal).

Če 5-ka in jeep uporabljata enako olje lahko narediš primerjavo viskoznosti med obema starima oljema (po recimo 10kkm)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne avg 24, 2008 8:44 pm

Zaj trenutno uporabljata isto olje :D Je pa to olje že v samem štartu črno ker ima primesi grafita ( liqi molly MOS2 grafit). Je pa res da je po tisoč km v Jeepu se mi zdi da na pogled kr redkejše olje kot pa v petki... res pa da nekih extra primerjav še nisem delal. Poleg tega petka dost manj "uničuje" olje.... zobat jermen za pogon pumpe... "komaj" 1.6 motor...ohne turbo....medtem ko ima Jeep turbo,zobniški pogon ventilov oljne črpalke in pumpe.....in pa 2.5 motor.....

Jutr kiičem majstra za pumpe da videm ceno kok me pride menjava semeringa....seveda da mu dostavim samo pumpo....da bom pol čist ziher da ne bo ribno.....ker slučajno poznam primer koi je bilo v motorju olja vedno več dokler ni samo zružo...
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6589
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Ne avg 24, 2008 8:45 pm

Pozdravljeni
2.5td; ki so jih in jih še vgrajujejo v Ameriška vozila so MV motori in se izdelujejo v Italiji po naročilu - MOPAR. Vsi motorji tako v Ameriških vozilih ali pa v Alfah jim nekje po 3 tisoč prevoženih km pade pritisk olja. Tako, d a se kar vozi v miru. Lahko pa se pozanimaš na KMAG Leskoškova v Ljubljani kjer je pooblaščen servis in zastopstvo. Sam uporabljam olje Castrol TXT 5W-40 in ga menjam na 10 tisoč prevoženih Km. ( takšno olje vlivajo tudi pooblaščenci ) Vse o teh motorjih lahko prebereš tukaj http://www.vmmotori.it/it/index.jsp
Jeep pozdrav
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne avg 24, 2008 9:35 pm

Fan je napisal/-a:Pozdravljeni
2.5td; ki so jih in jih še vgrajujejo v Ameriška vozila so MV motori in se izdelujejo v Italiji po naročilu - MOPAR. Vsi motorji tako v Ameriških vozilih ali pa v Alfah jim nekje po 3 tisoč prevoženih km pade pritisk olja. Tako, d a se kar vozi v miru. Lahko pa se pozanimaš na KMAG Leskoškova v Ljubljani kjer je pooblaščen servis in zastopstvo. Sam uporabljam olje Castrol TXT 5W-40 in ga menjam na 10 tisoč prevoženih Km. ( takšno olje vlivajo tudi pooblaščenci ) Vse o teh motorjih lahko prebereš tukaj http://www.vmmotori.it/it/index.jsp
Jeep pozdrav


Ok hvala za razlago ;) To da so MV in da se jih drži slab glas že tudi vem :D Ampak če si prebral moj predzadnji post bi ugotovil, da je v motorju vedno več "olja" torej nekaj priteka poleg.....Hladilna ni ker jo je zmeraj dovolj.....torej lahko samo nafta:) Ma pa tako ali tako predpisan interval na 4-8 tisoč.....in preveč rad ga imam, da bi čakal z intervalom 10.000km(ponavad menjam na 6.000). Poleg tega v servisni piše da se uporabljajo olja 15W40 ali v toplejših podnebjih (primorska) izjemoma tudi 10W40. Zastopstvo in servis je pa tudi Dominko na Ptuju ( men skoraj pred nosom) ....in komu zaj verjet? zastopniku ki praviš da uporablja 5W40 ali knjigi v kateri piše 15W40...?
Je pa tole olje ki je predpisano za ta motor...
http://www.najizbira.si/product_info.ph ... zberite_vi
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Ne avg 24, 2008 11:41 pm

Če imaš vedno več olja je več opcij.
Ena je da ti nafto meče v olje - slabi obročki in ob pritisku stisne nafto mimo obročkov v olje.
Druga je da ti v olje pride voda, ampak to lahko izločiš, če nič ne dolivaš in je vedno enako.

Tretja je pa da imaš nosilce mašine slabe in se ti mašina postavi tako, da je malo zamaknjena in ti iz palčke odčitaš napačno meritev - slab nosilec mašine na terencu lahko pomeni, da je mašina na eni strani pomaknjena za par cm - vsaj pri ferozi, če ti odleti nosilec mašine je nagbjena za okol 5 cm v tisto stran, kjer je nosilec šel - in to skupaj z menjalnikom.
Ker pa si še na enem forumu napisal, da ti nekaj tolče pod avtom, bi rekel, da je lahko to tvoja napaka.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
_BANDIT_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1111
Pridružen: Če feb 27, 2003 9:23 am

Napisal/-a _BANDIT_ Po avg 25, 2008 6:46 am

Jest pa mislim, da samo mal preveč kompliciraš. Dokler ti pritisk olja ne pade v rdeče polje (na štandgasu - segret motor) ti ni treba nič komplicirat.
V tej temi ste odkrili že tolk tople vode, da glava peče.
Naredi tako, kot ti je svetoval nebivedu, daj not olje 10-40 z MOS2 dodatkom in vozi normalno, menjaj olje v predvidenih intervalih in je to to.
Ni ti treba prej že cel motor razdirat, menjat vse živo, narest full stroškov in cel kup cajta pustit v eni mašini, ki načeloma dela čist OK. Jest mislim, da sploh ni nič narobe.
Če pa že bo slučajno kaj riknilo, pa je bolje, da nekje najdeš nadomestni motor in zamenjaš vseskup. Ampak mislim, da ne bo.

Moje mnenje....
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To avg 26, 2008 3:40 pm

Morem odgovorit :)
Nebivedu:
Tisto ruženje pod avtom sem že odkril...... puše v prednjih rokah.....ko avto stoji lahko lahko roko premikam za 1-2 cm levo desno ( kao da jo hočeš sukat) s prosto roko... in prav vidi se da ima zračnost ( že zmenjen za menjavo) ....Motor ni nič postrani in tud miga ne preveč.

Bandit: Oba avta uporabljata enako olje..... in po enakih km (1000) je v enem še kot novo..... v jeepu pa je kot voda.....in glede na to da poleg vsega še spušča semering olja pa je vedno več.....sklepam da lahko teče poleg samo nafta.
Če pa že sodim po števcu za pritisk..... je skoz v rdečem polju ( števec ima 0 prvo črtico (kar sklepam da je minimum) pol sredini kjer piše 4 in ful kjer piše 8.4) in števec se z druge črtice komaj kaj premakne pod polnim plinom.... pod štangasom pa je malo nad nič....seveda lučka še ne gori ampak bojim da ko se bo (slušajno) kje prižgala bo že prepozno.....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To avg 26, 2008 7:17 pm

Ravno za Jeepa in v glavnem samo za terence imajo cele komplete Poly puš za podvozje, desetkrat bolj trajno in mehko, ne pa tudi desetkrat dražje.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To avg 26, 2008 7:55 pm

joztom je napisal/-a:Ravno za Jeepa in v glavnem samo za terence imajo cele komplete Poly puš za podvozje, desetkrat bolj trajno in mehko, ne pa tudi desetkrat dražje.


Puše pridejo od 10-20 evrov po komadu :) Tak da to me še najmanj skrbi :) Zvedet morem samo če se dobi reparaturni kit za črpalko.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To avg 26, 2008 9:42 pm

lisko je napisal/-a:
joztom je napisal/-a:Ravno za Jeepa in v glavnem samo za terence imajo cele komplete Poly puš za podvozje, desetkrat bolj trajno in mehko, ne pa tudi desetkrat dražje.


Puše pridejo od 10-20 evrov po komadu :) Tak da to me še najmanj skrbi :) Zvedet morem samo če se dobi reparaturni kit za črpalko.


Lisko črpalko se da vedno novo. Ne nekaj popravljat, zamenjaj z novo. Terenci ravno zato dolgo delajo, ker ljudje pri njih ne šparajo tok kot pri osebnih avtomobilih. V terence se daje boljše olje, dele se ponavadi kupuje original in menjajo se deli ob predvidenih terminih za menjavo. Zato tudi toliko malo terencev crkne.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To avg 26, 2008 11:25 pm

nebivedu je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:
joztom je napisal/-a:Ravno za Jeepa in v glavnem samo za terence imajo cele komplete Poly puš za podvozje, desetkrat bolj trajno in mehko, ne pa tudi desetkrat dražje.


Puše pridejo od 10-20 evrov po komadu :) Tak da to me še najmanj skrbi :) Zvedet morem samo če se dobi reparaturni kit za črpalko.


Lisko črpalko se da vedno novo. Ne nekaj popravljat, zamenjaj z novo. Terenci ravno zato dolgo delajo, ker ljudje pri njih ne šparajo tok kot pri osebnih avtomobilih. V terence se daje boljše olje, dele se ponavadi kupuje original in menjajo se deli ob predvidenih terminih za menjavo. Zato tudi toliko malo terencev crkne.


Mislil sem BOCSH črpalko..... ti pa verjetn oljno :D
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr avg 27, 2008 6:50 am

Ja oljno.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6589
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Fan Če avg 28, 2008 12:16 am

Pozdravljeni
Na Rudniku Dolenjska cesta zraven Semenarne je BOCSH servis kjer ti lahko obnovijo črpalko ali pa ti samo prodajo dele ki jih potrebujete.
Lep pozdrav
 
Uporabniški avatar
RedTDI
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 12
Pridružen: To jun 24, 2003 11:04 pm

pritisk olja

Napisal/-a RedTDI Po okt 06, 2008 1:28 pm

lisko, si odpravil težavo z pritiskom olja???
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: pritisk olja

Napisal/-a lisko To okt 07, 2008 3:17 pm

RedTDI je napisal/-a:lisko, si odpravil težavo z pritiskom olja???

Ne še ker zdaj niti nisem imel časa ne volje se spuščat v razdiranje polovice motorja. Pri petki dobim bosch pumpo dol v pol ure.....tu pa morem razdret pol motorja da sploh pridem zraven.

Da pa spušča semering pa mi je potrdil mojster bosch sisteme.... kajti če avto stoji par dni potem s težka vžge oz. ima simptome, da mu je padla nafta.....ker po ceveh ne more teč nazaj (ventili) lahko steče samo s pumpe preko semeringa. Poleg tega ima jeep sedaj z oljem prevoženih 2000km petka pa 5000km in je v petki olje gosto kot na začetku v jeepu pa kot voda.....razlika kot noč in dan. V 2000km pa olja tud ni toliko uničil da bi bilo tako redko proti olju ki ima 5000km.....seveda olje je enako v obeh avtih.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov