Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Pe avg 20, 2010 6:43 pm

Bom javil.

Kovcek, zate bi znal biti tudi fuchs silkolene ok.
Če se ti pa olje ne ogreje kaj dosti pa komot vzameš nekaj z gradacijo 5w - 40 (motul)
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
robiform
Novinec
 
Prispevkov: 480
Pridružen: Ne jun 08, 2003 9:22 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a robiform Pe avg 20, 2010 7:19 pm

hmm, sej res, jest imam še dodaten hladilnik za olje in to kr velik mislim da je 30x15x5
Ni vse res kar napišem
 
andrejkor
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 56
Pridružen: So okt 13, 2007 2:00 pm

Napisal/-a andrejkor Pe avg 20, 2010 9:32 pm

Kakšna so pa mnenja glede olj ELF, tudi samo solidno ali je kaj boljše olje?
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Pe avg 20, 2010 9:45 pm

Za navadne uporabnike so Elfi, Totali, Castroli, Selenie, Valvolini, itd... povsem zadovoljivi. Sintetika naj ima vedno prednost pred polsinteiko ker je boljša, razen pri res res starih avtih, kamor se sintetike ne sme vlivat.

V Sloveniji imaš med boljšimi olji potem Mobil in Motul, slednji imata v pondubi tudi pravo ester sintetiko, gre za Motul 300V.

Vrh ponudbe pa predstavljajo Redline, Sillkolene, Motul, itd... ki imajo v ponudbi olja z pravo ester sintetiko, v Sloveniji so razen Motula slabše oz. skoraj nedobavljivi.


Jaz ponavadi normalnim uporabnikom predlagam ravno Mobil in Motul oz. njuna olja, ki so PAO sintetika (Mobil 1, Motul 8100 X-Cess, X-Clean,...).
 
Uporabniški avatar
pinjas
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: Ne feb 06, 2005 11:11 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a pinjas So avg 21, 2010 10:14 am

silkolene pro race je boljše od motula 300v iz mojih izkušenj. Vsekakor pa se omenjena olja vporablja izključno za dirkalne namene oziroma za avtomobile z visokimi zmogljivostimi 300hp ++

silkolene dobiš tako v italiji kto v angliji
 
Uporabniški avatar
robiform
Novinec
 
Prispevkov: 480
Pridružen: Ne jun 08, 2003 9:22 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a robiform Ne avg 22, 2010 2:57 pm

no, tole je to Fuchs super sin 5w50 olje

Slika


Kaj pa olje za menjalnik .. trenutno imam Castrol TAF-X sam baje da je bolje SAF-X
ga še nisem dal notri tako da ga grem lohk zamenjat ali pa tale spodaj od Fuchs-a
Imam tudi diff zaporo od quaife ... tako da bi bilo treba res malo boljše olje dati notri.

Slika
Ni vse res kar napišem
 
GTI_Mk4
Novinec
 
Prispevkov: 140
Pridružen: Pe jan 08, 2010 1:57 pm

Napisal/-a GTI_Mk4 Ne avg 22, 2010 4:32 pm

lp...ker se mi bliža servis na vw golfu 4 1.8T in s tem povezana menjava olja me zanima katero olje dati v ta motor, namreč prejšni lastnik mi ni povedal kaj je uporabljal on...
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Po avg 23, 2010 12:04 am

fitipaldi22: Tole olje je običajna sintetika, torej PAO, ni slabo ampak ester sintetika je boljša kot govorimo že celo temo ;). Glede olja za menjalnik pa ne bi vedel.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Po avg 23, 2010 7:40 am

Spoštujem vse, ki jim je hobi študiranje specifikacij iz propektov ali se z olji ukvarjajo za dirke. Za nas, navadno rajo, je pa slika popolnoma drugačna. Olja 0Wxx so odlična samo za motorje, konstrukcijske letnice po 2000, menjali so obdelavo in ležajno kovino, za star Volvo to ni ne vem kako bistra izbira. Olja na bazi estrov so za dirke, kjer jih dosledno vsi uporabljajo, za interval 20k km ali eno leto je že vprašanje zdržljivosti, kako ga najdeš na kakšni črpalki daleč v tujini za dolit pa sploh ne vem. Olje delajo iz baze in dodatkov, za doseganje 10W60 ali 5w50 je teh potrebno prekomerno dodati in je zdržljivost nižja, ker je izraba dodatkov hitrejša kot baze. Običajno so specifikacije za ta olja nižje (starejše). 90% obrabe je evidentirano ob zagonu, torej v SLO je 10Wxx pregosto olje, še posebej sredi januarja, ko dizeljni pomakajo ojnice v karter in oblivajo cilindre, da ne rečem turbine, xW30 pa preredko za povprečno konstrukcijo ležajev, glede na gibanja temperature. Seveda so tudi sistemi brizganja olja in razni suhi karterji ipd, ampak to ni splošno. Tudi mene je zamikal tisti Motul 5W40, pa ne verjamem skozi ceno, da ni kakšen ponaredek. Lepota pakunge in plakati iz moto GP ne smejo vplivati na izbiro, tudi čarobne navedbe leichtlauföl, RACE ali varčevanje z gorivom ne. Eno od Mobilovih olj je VAG iz certifikata izvrgel in Castrolu so za en model prepovedali prodajo v Ameriki zaradi neobstoječih navedb rezulatatov. Baze delajo samo velike firme, ESSO, BP, Total-Fina Elf in podobno, ostali to kupujejo iz vseh vetrov in so le mešalci. Enaka zgodba je za menjalnik, ločimo vrhunske specifikacije za dirke, torej krajše termine in optimalno vsakdanjo mešanico za 100k km. Največkrat je v rabi standardni 75W80, zmogljivejša sintetika 75W90 in 75W140 za bolj obremenjene diferenciale, kombiji, džipi ipd.
 
Uporabniški avatar
robiform
Novinec
 
Prispevkov: 480
Pridružen: Ne jun 08, 2003 9:22 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a robiform Po avg 23, 2010 8:53 am

joztom je napisal/-a:Največkrat je v rabi standardni 75W80, zmogljivejša sintetika 75W90 in 75W140 za bolj obremenjene diferenciale, kombiji, džipi ipd.


A pa je 75W140 OK za menjalnike z diff ali samo za diff? Recimo pri zadnjem pogonu?
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Po avg 23, 2010 9:44 am

To vsaka firma predpiše. Se mi zdi, da eden od kombijev Renaulta to gradacijo olja zahteva. tudi Jeep od @liskota se spomnim, da ga je omenjal.
Priponke
510.pdf
(45.16 KiB) Prenešeno 61 krat
 
JustMuC
Novinec
 
Prispevkov: 203
Pridružen: Pe jul 28, 2006 12:23 pm
Kraj: NM

Napisal/-a JustMuC Po avg 23, 2010 11:04 am

OFF: Kakšna je razlika med Mobil in Mobil 1?
Hvala!
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Po avg 23, 2010 11:13 am

JustMuC je napisal/-a:OFF: Kakšna je razlika med Mobil in Mobil 1?
Hvala!



To si zdaj vprašal kot, kakšna je razlika med VW-jem in VW Golfom :).
 
Tečko
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 89
Pridružen: Sr sep 20, 2006 5:43 pm

Napisal/-a Tečko Po avg 23, 2010 8:24 pm

Tvoja oznaka ki piše, katero olje lahko uporabljaš je pa že starejša in se ne uporablja več.
oznaka pa pomeni tole: CCMC G5: Low viscosity engine oils complying to API-SG with additional black sludge and wear tests. Greater demands than CCMC G4.

Če se komu da brat ma tukaj link:
http://books.google.si/books?id=UTdfxf2 ... G5&f=false
 
JustMuC
Novinec
 
Prispevkov: 203
Pridružen: Pe jul 28, 2006 12:23 pm
Kraj: NM

Napisal/-a JustMuC Po avg 23, 2010 10:29 pm

lizard je napisal/-a:
JustMuC je napisal/-a:OFF: Kakšna je razlika med Mobil in Mobil 1?
Hvala!



To si zdaj vprašal kot, kakšna je razlika med VW-jem in VW Golfom :).


Zanimivo mi je blo, ko sem videl isto gradacijo Mobil in Mobil 1 (npr. 5w40)... :?:
 
Uporabniški avatar
robiform
Novinec
 
Prispevkov: 480
Pridružen: Ne jun 08, 2003 9:22 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a robiform Če avg 26, 2010 12:11 pm

tole mora biti tudi dobro če ne odlično olje, čeprav je Castrol ;) TSW 10W60

http://homepage.mac.com/ianlindvig/EDGE_10W-60.pdf
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Če avg 26, 2010 3:30 pm

Ja tsw je bil narejen ravno zato, ker je castrol spremenil izdelavo olj in edge sport ni bil več dovolj dober (maš polno o tem napisanega na netu, še bmw tovarna je mela ene konflikte s castrolom)
TSW naj bi bil mnogo boljši.
Vseeno pa je 10w 60 zelo velik razpon, kar je slabše za dobro HTHS cifro ( http://wiki.seloc.org/a/Oil_Labelling_Explained )

Pa še tole iz tega linka:

HTHS - High temperature High shear A relatively new oil test/specification, the oil is subjected to high temperature 150C and is mechanically sheared at 1 x 10^6 per second. A value of 2.8 or is considered the minumum for normal bearing wear. Here are some HTHS numbers on well known oils, the higher the number the more shear stable the oil; 4's and 5's are excellent numbers and demonstrate basestock quality e.g. Silkolene and Motul.

Mobil 1 0W40 HTHS 3.6

Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7

Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7

Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07

Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19

Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51

Redline 5w40 HTHS 4.6

Redline 10W40 HTHS 4.7

Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11

Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11

Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23

Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33

Redline 15W50 HTHS 5.8


ROAD: Most semi synthetics are past their best between 3-5000 miles, synthetics are good for 9000-12000 miles on the road.

TRACK: Change periods will be determined by quality of the oil i.e. how shear stable it is under track conditions. A decent race oil will take about 10 hours of hard track use and a semi-syntehtic or hydrocracked base stock will last about an hour before the oil begins to lose viscosity.
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Če avg 26, 2010 5:13 pm

To kar pravi Alan glede omenjenega Castrola drži. Ampak jaz ga vseeno ne bi vzel, razlog sem navedel v enem od prejšnjih postov. Ob tem pa imaš ene par alternativ ki so boljša izbira.
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Če avg 26, 2010 6:08 pm

Ja, alternative so v mojem postu :D

Sam sem izbral zame najboljše možno silkolene pro s 10w - 50, ker je najboljši in zaradi 10w uporaben tudi v malo bolj hladnem okolju.
Če bo pa kriza pozimi, pa bom dal čez zimo 5w 40 in poleti 15w 50.
No vseeno pa gtv ne bo ravno zimski avto, pa ko je ogreta itak ni problema, zato mislim da bo trenutna izbira čisto ok.
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
robiform
Novinec
 
Prispevkov: 480
Pridružen: Ne jun 08, 2003 9:22 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a robiform Če avg 26, 2010 9:06 pm

ja pol je tole res najbolje - RED LINE 5W50 Motor Oil

TYPICAL PROPERTIES

API Service Class SM/SL/SG/CF
SAE Viscosity Grade (Motor Oil) 5W50
Vis @ 100°C 20.5
Vis @ 40°C 128
Viscosity Index 185
CCS Viscosity, Poise, @*C 60@-30
Pour Point, °C -45
Pour Point, °F -49
Flash Point, °C 268
Flash Point, °F 514
NOACK Evaporation Loss,1hr @ 482°F (250°C), % 6
HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741 5.9

http://cgi.ebay.de/Red-Line-5W50-Motor- ... arParts_SM

Kaj čem kr naročiti?
Ni vse res kar napišem
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: danci1973 in 19 gostov