Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh To feb 03, 2009 2:09 pm

Ko boš preverjal diode, se ne zanašaj samo na multimeterjevo funkcijo za preizkušanje diod (kjer obrneš gumb na pozicijo kjer je narisana dioda). Ta ti sicer pokaže padec napetosti na diodi, in pa tudi preboj diode v zaporni smeri. Ampak za testiranje uporablja majhne signale in napetosti, ki jih pač lahko oddaja instrumentova baterija.
Zato je malo bolje če diode testiraš z večjo napetostjo in tokom - naprimer 24 V iz dveh akumulatorjev in dve 24V/21W žarnici. Lahko tudi kakšno H1, H3 za 24V. Priključi žarnico na akumulatorja da vidiš kako zasveti na polno. Potem pa daj vmes še diode. Enkrat v prevodni smeri, nato pa še v zaporni. Torej obračaš diodo. Za ta preizkus ti sicer ni treba jemati vsako diodo ven iz nosilca, temveč le odkopi celotno diodno ploščo, jo potegni ven, in imaš na razpolago 5 priključkov. Dva sta za + in -, ki gresta na akumulator in maso; 3 pa gredo na navitja.
Pomagaj si s shemo trifaznega polnovalnega usmernika, kjer je narisanih vseh 6 diod in vidiš kako moraš priključiti žice da boš lahko testiral vsako diodo posebaj.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a ven0m To feb 03, 2009 11:35 pm

Najlepša hvala za obrazložitev postopka, bom stestiral :)

Drugače pa kaj je bilo mišljeno z ležaji?
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Napisal/-a AndrejD Sr feb 04, 2009 3:50 am

Ponavadi se jih menja, če že maš vse razdreto.
Slika
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Sr feb 04, 2009 11:42 am

Za vsak primer še link do sheme, kjer je narisan trifazni polnovalni usmernik iz šestih diod, pa še alternator je narisan zraven: http://en.wikipedia.org/wiki/Rectifier Priključki R,S,T, gredo na navitja, plus in minus pa sta izhoda.
Za čas preizkusa po zgornji metodi ki sem jo opisal, imej regulator in navitja povsem odklopljena.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a ven0m Po feb 09, 2009 9:52 pm

sebaveh potreboval bi še nekaj tvoje pomoči

Sedaj je zadeva raztavlena in nekaj mi ni jasno, vidne so samo 3 diode :?:

Slika

Slika

Slika iz druge strani diodne plošče:

Slika

Leva stran diodne plošče kjer so 3 diode:

Slika

Desna stran diodne plošče kjer ni nobene diode: :!:

Slika

Rotor alternatorja ter ohišje:

Slika

Tega se nikakor ne da razdret zato ne vem kako bi menjal ležaje:

Slika

Vnaprej se zahvaljujem za vso pomoč in nasvete.
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Po feb 09, 2009 10:07 pm

Ti vidiš 3 diode, jaz jih pa vidim 8 :lol:

Diode so tisti krogi, ki imajo na sebi odtisnjen Bosch znak, in številke 414, 354, (na levi strani ohišja, ki je svetleče)
Na desni strani, ki je črna, so tudi, vendar ne vidim številk. Pa ni važno.

Na spodnji strani pa so diode prispajkane z bakreno spajko - to so tiste rumeno-rjave bunkice.

Da bo meritev bolj verodostojna, bo treba odklopiti 3 žice iz statorja, tiste ki so skupaj ena zraven druge. Spodnjo četrto lahko pustiš pri miru.
Zdaj nevem če so samo stisnjene gor na kontakte, ali pa prispajkane... Če so prispajkane (kar po vsej verjetnosti tudi so), potem bo šlo narazen le z zelo močnim spajkalnikom, ali gorilnikom. Treba bo pa delati hitro, da toplotno ne poškoduješ še kaj drugega. Spajkanje nazaj bo še malo težje, ker navaden cin ni dober. Treba je uporabiti cin z dodatkom bakra, kateri je temperaturno in mehansko bolj odporen. Spajka pa se seveda pri višji temperaturi.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a ven0m Po feb 09, 2009 11:00 pm

Imam en 400W spajkalnik in enega še malo večjega z 0,5cm glavo (tisti v obliki pištole).

Jutri skočim po cin z dodatkom bakra. Kaj pa se lahko poškoduje zaradi toplote?

Pa to še, tu kjer so te 3 žice prispajkane, ti kontakti so na oni shemi R, T in S ali je to vejalo samo za 6 diod?

Se ti mogoče da označit kateri kontakti na tej sliki so +, - ter ostali. Ker sem malo zgublen in na googlu tudi nisem našel nič pametnega :(
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Po feb 09, 2009 11:41 pm

Tvoj alternator je malo nenavaden, ker ima 8 diod, zvezvišče (N) pa je tudi usmerjeno. Povečini imajo samo 6 diod, zvezdišče pa ni priključeno nikamor. Ampak to ni zdaj važno.

Označil sem ti kje je kaj, sliko s shemo pa sem si sposodil na tej strani.

Spajko upam da boš dobil, če ne pa ti naj zalota kak avtoelektričar nazaj. Sicer pa če boš že našel kakšno defektno diodo, potem se boš vejetno moral obrniti na avtoelektričarja, ker nevem če imajo takšne diode v navadnih elektronskih trgovinah. Sem pa pri Conradu našel neke podobne, tam bi se še splačalo pogledat.

Dobijo se podatki o elektronskih elementih (datasheet) v katerih so napisani vsi podatki o dotičnem elementu. Med drugim tudi največja dovoljena temperatura obratovanja, spajkanja, čas spajkanja... Recimo da ni dobro segrevati diod neposredno z 300 °C za več kot 10 sekund naenkrat. Pri spajkanju segrevaj le priključek diode, pod spajko jo drži s pinceto ali špicangami, da se bo toplota odvajala na njih, namesto direktno v telo diode.
Pri spajkanju navitja pa tudi glej da boš segrel le toliko žice, kolikor je potrebno. Namreč navitje je lakirano, in ta lak tudi ne prenese kaj več kot 150 °C za daljši čas.

Testiranje bi šlo takole:
Potrebuješ 24 V izvor in temu primerno žarnico. Kakšna 60/70W H4 za žaromete bi bila pravšnja.

en konec baterije in žarnice daj fiksno skupaj, z drugim koncem baterije in žarnice pa tipaj diode. Kot sem narisal na shemi. Pri tem si pomagaj s shemo in oznakami priključkov. Preizkusiti moraš vseh 8 diod, v obe smeri.

Pa da mi ne boš priključil samih diod direktno na baterijo! Takrat boš iz navadnih diod dobil ledice, pa še te bodo zasvetile samo enkrat.

Če imaš instrument, pa lahko ob tem še meriš napetost na samih diodah, in tok skozi njih.


Konec koncev - če ne drugega se boš vsaj nekaj novega naučil 8)
Priponke
test.JPG
diodo priključi najprej v prevodni, nato pa še v zaporni smeri
test.JPG (8.88 KiB) Videno 2542 krat
alt1.jpg
dsc02137.jpg
dsc02136.jpg
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To feb 10, 2009 12:02 am

Cin za tako imenovani "hard" lot je tudi cin ki se uporablja pri centralnem ogrevanju (spajkanje cevi). S tem cinom sem jaz lotal krtačke na štarterju. Ampak tam ne rabiš kaj extra pazit da kaj ne pregreješ :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To feb 10, 2009 12:09 am

sebaveh je napisal/-a:.... Sicer pa če boš že našel kakšno defektno diodo, potem se boš vejetno moral obrniti na avtoelektričarja, ker nevem če imajo takšne diode v navadnih elektronskih trgovinah. Sem pa pri Conradu našel neke podobne, tam bi se še splačalo pogledat.
...


Tik zraven Conrada v BTC (LJ) imajo trgovino z vsemi (skoraj) elektronskimi elementi.
 
Uporabniški avatar
ven0m
Uporabnik
 
Prispevkov: 1324
Pridružen: Po jun 11, 2007 12:21 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a ven0m To feb 10, 2009 12:35 am

Torej kontakta za N ni potrebno odlotat?

Preverit se bom probal lotit zjutraj, oz. ko mi bo čas dopustil. Javim rezultate ko bodo meritve končane.
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh To feb 10, 2009 11:40 am

Žice za N ti ni treba odlotati, ker bo potem to edina žica ki bo še povezovala diodno ploščo z navitjem, in zaradi tega ti ne bo vplivalo na meritve, ker se takrat električni krog ne more zaključit skozi navitje.
Namreč, če bi pustil priključeni vsaj dve žici, potem bi ti pa med preizkušanjem vedno nekaj toka steklo skozi navitje - kakor da imaš bypass na diodah. Preizkusna žarnica bi ves čas gorela.

Sicer pa ni nujno da ravno N žico pustiš. Lahko tudi katero drugo, važno je le to, da 3 odklopiš, katerekoli.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost