Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
dnovak24
Uporabnik
 
Prispevkov: 858
Pridružen: Ne nov 12, 2006 7:32 pm

Napisal/-a dnovak24 Ne jan 11, 2009 11:27 am

Ker hladno olje ni tko viskozno, kot toplo!
 
OLI
Novinec
 
Prispevkov: 446
Pridružen: So avg 27, 2005 3:41 pm

Napisal/-a OLI Ne jan 11, 2009 11:30 am

Če je bil avto redno servisiran, mi je pač vseeno kakšno olje so dali noter.

Govorimo o garanciji in ne o olju.

Če pravijo na servisu da je dobro jedilno olje ga naj pa uporabijo :lol: :lol: :lol:
Če misliš, da zmoreš, zmoreš.
Če misliš, da ne zmoreš, imaš prav.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne jan 11, 2009 11:40 am

Blinder je napisal/-a:Zakaj pa skodijo visoki obrati pri mrzlem?

Vsaka stvar ima svoje optimalno delovanje....In ker so pri vsakem elemntu določene tolerance se mora vsak element posebej segret. Kot primer pri ležajih v motorju:
Vsaka stvar se s temparaturo razteza in tako tudi ležaji. Ležaji v motorju imajo določeno zračnost , ki pa se potem ko se ogrejejo skompenzira. Vsak ležaj ima v mirovanju (pri določeni temparaturi) določeno zračnost, ko pa se le ta ogreje pa se ta zračnost izniči.
Vzamimo za primer luknjo na cesti, ko pa se bo asfalt ogrel pa se bo luknja zamašila.

Zaj pa si zamisli luknjo na cesti....v luknji se nabira voda in vsakič ko kolo avtomobila zapelje v luknjo vrže iz luknje vodo in določen procent peska(visoka hitrost...primerljivo z našimi visokimi obrati)....posledica je vse večja luknja.....če čez tako luknjo zapelješ zelo počasi bo iztekla samo voda pesek pa bo ostal not(mala hitrost , primerljivo z našimi malimi obrati) ....ko pa se bo asfalt segrel (motor pride v delovno temparaturo) se bo luknja zamašila (zračnosti v ležajih ne bo več) in lahko boš peljal s poljubno hitrostjo prek luknje pa je ne boš povečeval (motor v delovni temparaturi in brez zračnosti v ležajih).
Enako je s preveliko temparaturo.....
Asfalt se bo začel preč raztegovat (gubat) kar je primerljivo z ležaji da se bodo preveč raztegnili in posledično onemogočali pretok olja po vsek mazalnih kanalih in začeli bodo it trdo kar bo posledično pripeljalo do prevelike obrabe (če je asfalt naguban je tud bolj podvržen obrabi) , kar bo posledično pripeljalo do uničenja motorja.
Tudi zvočniki recimo imajo okrog membran penasto ali gumjasto ali kakorkoli že ovojnivo ki omogoča membrani nihanje.....in dokler se ne ta ovojnica ne segreje na neko temparaturo zvočnik ne da od sebe to kar mora.....pri zelo nizkih temapraturah pa je možno da se celo strga.....
Računalniški procesor rabi določeno temparaturo za optimalno delovanje.....
Na hitro zakaj je potrebna DELOVNA temparatura motorja....
Seveda pri motorju ne govorimo o zračnostih v ležajih ki bi bile vidne s prostim očesom....ampak o zračnosti v mikro ali celo nanometrih.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
pugi405
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1970
Pridružen: Pe okt 11, 2002 4:01 pm

Napisal/-a pugi405 Ne jan 11, 2009 11:45 am

marjan novak je napisal/-a:V primeru tov. napake bi turbina odpovedala zelo zgodaj, tako, da je ta možnost malo verjetna. Najverjetneje nekdo od lastnikov ni upošteval zakonov termodinamike.

Nekdo je omenil sintetično olje. Tudi sintetično olje ima precej slabosti.
Dizli, ki imajo sloves zelo-zelo dobrih in vzdržljivih motorjev (JTD euro3) z neproblematično turbino, uporabljajo polsintetiko.

LP


Zdaj pa ti meni nekaj razloži.
1. Naštej slabosti sintetike (napram polsintetiki)!
2. Zakaj proizvajalec (konkretno Citroen) za HDi priporoča 5W40 (če je sintetika tako zanič)?
3. Pojem neproblematične turbine... tukaj sem najbolj naredil takole :roll: . Če imaš dva CR motorja primer: Jtd CDi (primer), pa na obeh navešeno recimo ISTO Garretko... potemtakem na Jtd-ju uživa sloves "neproblematične " turbine na CDi ju je pa navaden POS od turbine? Vse preveč posplošuješ... Si lastiš JTD motor, da toliko veš.... al pač samo bereš ADAC pannen statistike kot večina folka na tej tabli? :roll:
Pa brez zamere. Lep vikend želim. ;)
 
OLI
Novinec
 
Prispevkov: 446
Pridružen: So avg 27, 2005 3:41 pm

Napisal/-a OLI Ne jan 11, 2009 11:54 am

Fantje, imate prav veliko stvari, priznam, ampak poanta te teme je, da morajo turbino zamenjati v garanciji.

Prizadevam si pa tako kot, da je to moj avto. 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Če misliš, da zmoreš, zmoreš.
Če misliš, da ne zmoreš, imaš prav.
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Ne jan 11, 2009 12:01 pm

dnovak24 je napisal/-a:Ker hladno olje ni tko viskozno, kot toplo!


Tako je in po domače povedano ---> mrzlo olje je gostejše od vročega, zato mrzlo olje ne pride v vse dele tako hitro, kot vroče in če boš nažigal mrzlega, bo vse skup ribnilo en dan in če gledamo, da ma turbina cca 100000 vrt/min, rabi nujno vroče olje..
 
OLI
Novinec
 
Prispevkov: 446
Pridružen: So avg 27, 2005 3:41 pm

Napisal/-a OLI Ne jan 11, 2009 12:04 pm

100.000 vrt/min :?: :?: :?: :?: :?:
Če misliš, da zmoreš, zmoreš.
Če misliš, da ne zmoreš, imaš prav.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3877
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Ne jan 11, 2009 12:16 pm

Lepa razlaga lisko, thx.

Tut 150k rpm imajo :) Tiste v kompresorju, ki ga poganja rocicna gred pa imajo manj obratov.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
OLI
Novinec
 
Prispevkov: 446
Pridružen: So avg 27, 2005 3:41 pm

Napisal/-a OLI Ne jan 11, 2009 12:20 pm

Tudi pri človeku je tako, da rabi ogrevanje preden res zalaufa :lol: :lol: :lol:
Če misliš, da zmoreš, zmoreš.
Če misliš, da ne zmoreš, imaš prav.
 
Uporabniški avatar
JEREMIJA79
Uporabnik
 
Prispevkov: 1235
Pridružen: Po okt 01, 2007 12:56 am

Napisal/-a JEREMIJA79 Ne jan 11, 2009 12:34 pm

OLI je napisal/-a:100.000 vrt/min :?: :?: :?: :?: :?:


Ja OLI govorimo o obratih turbinskega polnilnika.Glede na rumene vprašaje bi rekel,da se ti ni niti sanjalo kakšne obrate zmore... :roll:
 
OLI
Novinec
 
Prispevkov: 446
Pridružen: So avg 27, 2005 3:41 pm

Napisal/-a OLI Ne jan 11, 2009 12:37 pm

V čem je problem?
Kaj sem narobe rekel?
Če misliš, da zmoreš, zmoreš.
Če misliš, da ne zmoreš, imaš prav.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne jan 11, 2009 1:08 pm

Off:

Oli malo preveč nabijaš off postov....malo se umiri prosim.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Napisal/-a čare Ne jan 11, 2009 1:25 pm

V glavnem peugeot ma še zmeraj turbino zanič in v garanciji mu je nočejo menjat.Se bo treba it malo dret na servis!!
 
marjan novak
Novinec
 
Prispevkov: 434
Pridružen: Sr okt 25, 2006 6:24 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a marjan novak Ne jan 11, 2009 1:45 pm

@pugi 405
1. Nisem napisal, da je sintetika slabša od polsintetike, še enkrat preberi moj drugi odstavek. Za razlike med olji pobrskaj po netu.
2. Kje sem napisal, da je sintetika zanič. Hotel sem povedati, da je polsintetika za JTD-euro3 idealna rešitev. Crkovanje turbin pri teh motorjih je prava redkost, kljub temu, da imajo naši uvoženi stiloti, brave, alfe in lybre realne kilometre dvakrat višje od tistih na avto-netu.
3. Od kod si pobral CDI motor, verjetno si mislil Dci. CDI je mercedesov. Res je, da imata oba motorja Garrett turbine, nisem pa prepričan, da sta turbini enakega modela.
O specifičnih težavah renojevih turbin in vsega okrog dci motorjev si preberi na netu.
Da, lastim si JTD motor s prevoženimi blizu 300.000 na na števcu, realno verjetno precej več in vse dela brez težav vključno s turbino. Avta ne segrevam na mestu kot to počnejo nekateri polpismeni vozniki in ga tudi ne hladim na mestu ob koncu vožnje. Dovolj je že počasen in umirjen začetek in konec vožnje.
ADAC-ove statistike so dokaj merodajne, tudi če ti to ni všeč. Če se ne motim so ravno pugiji na samem dnu lestvice.
LP
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6430
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Napisal/-a IcEm4n Ne jan 11, 2009 7:31 pm

OLI je napisal/-a:Tudi pri človeku je tako, da rabi ogrevanje preden res zalaufa :lol: :lol: :lol:


E, točno na to sem jaz pomislil. Kako bi se človek počutil, če bi dal ledeno hladne roke pod vročo vodo (no, že pod toplo je hudič). :D :D
Slika
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Ne jan 11, 2009 7:52 pm

V teh dneh je par minut ogrevanja nujno, že zaradi menjalnika. Tudi hitrosti prek 140 so v teh temperaturah nevarne, ker vdor mrzlega zraka lahko marsikaj spredaj poškoduje, ki drugače ne bi odpovedalo. Posebno pozornost pa je potrebno pri vžigu hladnega avta polagati na morebitni smrad po bencinu. O-ringi v hitrih sklopkah in pa šelne na cevkah dovoda rade v mrazu otrdijo in puščajo. Ogrevanje na mestu koristi tudi minimalnemu segrevanju odušnikov, da ti semeringe ven ne porine zaradi zmrznjenega čepa. Ta čep je dosti pogostejši pri takoimenovani polsintetiki, ki je v bistvu navadno olje. Tudi vsi, ki prisegate na gostejša olja npr. 10w... te dni slišite regljanje in nepodmazane glavne gredi, kaj šele turbine.
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Po jan 12, 2009 1:49 am

pugi405 je napisal/-a:
marjan novak je napisal/-a:V primeru tov. napake bi turbina odpovedala zelo zgodaj, tako, da je ta možnost malo verjetna. Najverjetneje nekdo od lastnikov ni upošteval zakonov termodinamike.

Nekdo je omenil sintetično olje. Tudi sintetično olje ima precej slabosti.
Dizli, ki imajo sloves zelo-zelo dobrih in vzdržljivih motorjev (JTD euro3) z neproblematično turbino, uporabljajo polsintetiko.

LP


Zdaj pa ti meni nekaj razloži.
1. Naštej slabosti sintetike (napram polsintetiki)!
2. Zakaj proizvajalec (konkretno Citroen) za HDi priporoča 5W40 (če je sintetika tako zanič)?
3. Pojem neproblematične turbine... tukaj sem najbolj naredil takole :roll: . Če imaš dva CR motorja primer: Jtd CDi (primer), pa na obeh navešeno recimo ISTO Garretko... potemtakem na Jtd-ju uživa sloves "neproblematične " turbine na CDi ju je pa navaden POS od turbine? Vse preveč posplošuješ... Si lastiš JTD motor, da toliko veš.... al pač samo bereš ADAC pannen statistike kot večina folka na tej tabli? :roll:
Pa brez zamere. Lep vikend želim. ;)


Tudi jaz si lastim jtd-ja, prav tako sem član alfa kluba že par let in v tem času je bil mogoče eden primer za katerega se spomnim, da je nekomu šla turbina, pa mi ga ne uspe najti v iskalniku alfa foruma, ki ga sicer dnevno spremljam.
Pred kratkim je enemu znancu v lybri 2,4 glasna ratala, bo verjetno treba menjat.
To je pa to, kar sem jaz slišal. Tako, da so tvoje domneve o branju statistik brez podlage.

Kot zanimivost, kaj vrže ven, ko v googla vpišeš "crknila turbina"?

Zadetki po znamkah, v katerih je jasno navedeno, da je že crknila turbina in ne le "ali mi bo crknila" ipd:
-renault megane II
-renault laguna
-renault laguna
-audi A3
-vw passat
-bmw 5
-renault megane
-audi A4
-renault laguna
-golf V
...

Večinoma francozi, sledijo nemci, naprej se mi pa ni dalo gledat. No jtd to be seen. To verjetno nekaj pove. Nenazadnje je FIAT izumil common rail diesel motor ( vbrizgavanje po skupnemu vodu), verjetno se jim pa le sanja, katera turbina bo primerna za njihov izum?
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
chevy
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1539
Pridružen: Pe maj 02, 2008 1:53 pm

Napisal/-a chevy Po jan 12, 2009 2:05 am

OLI je napisal/-a:Tudi pri človeku je tako, da rabi ogrevanje preden res zalaufa :lol: :lol: :lol:


Če misliš na tisto stvar - saj zato je predigra - ogrevanje :D hehe...
Drugače so pa ti lepo fantje napisali: @cash, @dnovak24,@lisko.

OFF:
Se spomnim, je bil primer na forumu, ko je uporabnik kupil nov avto Ford Fusion in je imel stalno neke probleme z elektroniko, ipd. ...potem se mu je avto vnel in se je lastnik hvalabogu rešil. Niti se ne spomnim vsega ampak vem, da so ga na Fordu nekaj j*bali glede popravil, garancije, ipd..
Na koncu je nekako rešil (prek odvetnikov in nekega predstavnika za Ford) in je spet kupil Forda. Če kdo najde to temo naj kopira link.

ON:
Glede na moj tekst zgoraj - ti kar teži, pa magari prek odvetnikov, medijev. Zakaj bi dajal nepotreben denar, če imaš garancijo.

EDIT: sem našel podobno stvar - Ford Fusion, o kateremu sem zgoraj pisal > http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... sc&start=0

LP
 
Uporabniški avatar
hejho
Novinec
 
Prispevkov: 431
Pridružen: So mar 29, 2008 9:32 pm

Napisal/-a hejho Po jan 12, 2009 7:28 pm

Opa, pa še dobro se je končalo. :D
Danes sem šel tam, jim zares težil, težil, brez da bi kaj grozil, pa ni šlo, so vztrajali pri svojem. Potem sem pa zagrozil z mediji, da bi vedli, so rekli takoj, da bi se menda kaj lahko uredijo :lol:
Potem smo se zmenili, turbino priznajo pod garancijo. NE MOREM VERJET, DA SEM TO DOSEGEL V ENEM DNEVU! :D Prav vesel sem.
Torej, turbino bodo menjali pod garancijo. Super, kajne?
Za kasneje pa ne vem, ali naj ga obdržim, ali naj ga prodam, ker bo kmalu iz garancije in me je malo strah podobnih ponavljujočih se težav. Kaj mislite, naj raje prodam pa kupim kaj boljšega pa reskiram okoli jurja, ki ga bom zgubil pri prodajo ali kaj? :D
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Napisal/-a čare Po jan 12, 2009 7:44 pm

tega boš dobrega prodal in kupil novega in ga čez 2 leti prodal zaradi strahu??Imaš višek denarja??Prinesi ga meni jaz ga nimam!!
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov