Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
klekej
Novinec
 
Prispevkov: 489
Pridružen: So avg 01, 2009 3:40 pm

Napisal/-a klekej Ne avg 02, 2009 10:16 am

seatlevc je napisal/-a:V avtošoli učijo da pri 40km/h daš iz 3tje v 2go :D .

LP Levc


Ja in to brez medgasa. :)
 
klekej
Novinec
 
Prispevkov: 489
Pridružen: So avg 01, 2009 3:40 pm

Napisal/-a klekej Ne avg 02, 2009 10:18 am

turtle je napisal/-a:
klemen_ je napisal/-a:Rad bi čimmanj obrabil ves material. :)

Bom jutri tole z medgasom probal. Ali se na ta način najbolj ohranja avto?
Hočem, da bo avto za čimdlje in s pravilno vožnjo čim manj za menjavat. :)


Probaj pol 2x medgas. Prvič za prihranit sinhrone in drugič za sklopko.

Cel postopek pa gre takole: stisneš sklopko, daš v folo, spustiš sklopko, medgas, stisneš sklopko, daš v prestavo, medgas, spustiš sklopko. Zraven daš še pol noge na bremzo da malo pribremzaš med prestavljanjem navzdol. Vaja dela mojstra ;)


Tole mi ni najbolj jasno, lahko še enkrat nekdo. :)
 
Uporabniški avatar
Technologic
Uporabnik
 
Prispevkov: 1028
Pridružen: To apr 29, 2008 2:21 pm

Napisal/-a Technologic Ne avg 02, 2009 12:38 pm

Meni tud ne, pa na forumu je bilo že dosti povedano pa ne najdem kakega takega opisa "da bi še moja stara razumela".

Se priporočam.
 
turtle
Novinec
 
Prispevkov: 243
Pridružen: Če apr 19, 2007 11:21 pm
Kraj: kp

Napisal/-a turtle Ne avg 02, 2009 12:51 pm

Alora prej si imel v glavi da se da medgas za izenačit vrtljaje na obeh straneh sklopke, normalno prestaviš, daš medgas in spustiš sklopko.
Uni prvi medgas pa je za izenačit vrtljaje na obeh oseh menjalnika in zato da jih izenačiš mora bit sklopka spojena. Po angleško je tehnika znana kot double clutching, vpiši tole na youtube pa bo malo bolj jasno. Ali pa preštudirat kako deluje menjalnik in sinhroni v njem, bo takoj bolj jasno, ker verjamem da je malo težko razumet tisto moje pisanje. :-P
 
klekej
Novinec
 
Prispevkov: 489
Pridružen: So avg 01, 2009 3:40 pm

Napisal/-a klekej Ne avg 02, 2009 1:25 pm

 
Uporabniški avatar
Technologic
Uporabnik
 
Prispevkov: 1028
Pridružen: To apr 29, 2008 2:21 pm

Napisal/-a Technologic Ne avg 02, 2009 1:28 pm

Hvala. Sploh se nisem zavedal da podobno že zdaj delam.
 
klekej
Novinec
 
Prispevkov: 489
Pridružen: So avg 01, 2009 3:40 pm

Napisal/-a klekej Ne avg 02, 2009 1:38 pm

Zdele sm šu probat z enkratnim medgasom, pa mi ni všeč, al se morem pa še prvadit, ma bom kr po avtošolsko vozil, brez tega. :)
 
Uporabniški avatar
Thor
Novinec
 
Prispevkov: 215
Pridružen: Če sep 09, 2004 4:49 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a Thor Ne avg 02, 2009 2:34 pm

@klemen_ sej na koncu po vsej ti debati je situacija takale: medgas je brez veze uporabljat v normalni vožnji, ravno tak kot zaviranje z motorjem, ker:
- z medgasom prišparaš pri obrabi sklopke obenem pa porabiš več goriva in po nepotrebnem obrabljaš potisno ploščo (mehanizem, ki oddvoji sklopko se pravi prekine prenos moči med mtotorjem in pogonskim sklopom)
- pri zaviranju z motorjem pa prišparaš na zavornih ploščicah trpi pa cel pogonski sklop, ker prevzame nase zaviranje

Vse prikazane metode služijo bolj v tekmovalne namene, ko so pomembne sekunde oz tisočinke, glede ohranjanja metarialov je pa tako, poznam ljudi, ki so z navadno voznjo delali s sklopkami po 250000 km in več, zavorne ploščice so pa cca 30 eur. Če ti je danes to nek denar ti po parvih let ne bo tak strošek. Ti se samo normalno vozi in boš že videl kaj ti paše in kaj ne, samo ne preveč komplicirat. :)
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Ne avg 02, 2009 3:09 pm

Thor je napisal/-a: samo ne preveč komplicirat. :)


Tole, predvsem tole velja za več uporabnikov na forumu :D
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
Technologic
Uporabnik
 
Prispevkov: 1028
Pridružen: To apr 29, 2008 2:21 pm

Napisal/-a Technologic Ne avg 02, 2009 3:11 pm

Toti medgas pa sem skoz delal že ker mi gre na živce če cukne pa sploh vedel nisem da se temu tako reče oz. da je za ene taka huda vrlina.

Kaj pa prestavljanje brez sklopke?

to je možno pri vseh avtih al kako? Gledam po youtube pa ne dojamem kaj naredi.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Po avg 03, 2009 6:50 pm

Zakaj bi sploh na zaviralnem pasu bilo treba dajat v drugo :roll:
S mašino se bremza vedno ko spustiš gas pa imaš v prestavi. Torej tudi v peti, samo višja kot je prestava manjši je učinek.
Jaz pridem na zaviralni pas lepo v peti in potem samo po bremzi lepo do enih 60, 70 kolikor se ponavadi pelem čez tisti ovinek na izvozu, takrat pa šaltam v četrto in peljem naprej.
Lepo v peti zmanjšaš hitrost s bremzam, mašina pa pomaga kolikor pomaga. Ne pa v drugo metat. A misliš, da je tist dobro, ko se ti mašina zaganja? Kaj ko ti šleper skoči ven na AC tud dol šaltaš, ko bremzaš? Človek, to samo stopiš po bremzi kolikor je pač treba, potem pa po gasu in, če ne potegne zadosti šaltaš nižje. Med bremzanjem pa pri avtu, ki imajo zadosti močne bremze ni potrebe, da bi šaltal.
Tako kot so rekli, bremz ploščice niso drage, sklopka je pa dražja, predvsem pa čas in strošek menjave.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3877
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Po avg 03, 2009 7:38 pm

Sam a se ne z double-clutching sklopka manj obrablja?
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Technologic
Uporabnik
 
Prispevkov: 1028
Pridružen: To apr 29, 2008 2:21 pm

Napisal/-a Technologic Po avg 03, 2009 7:40 pm

Se strinjam mišek. Glede sklopke itd.

Sicer nevem kak avto maš ampak če jaz v peti bremzam do 60 delam bedarijo, ker peta tišči avto naprej pa bremzam (kot bi tiščal gas in bremzal), sploh pa je ob izvozu omejitev 40 in ne več.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To avg 04, 2009 10:08 am

Sklopka je za speljavanje in prestavljanje, motor je zato da vleče, zavore so narejene za zavirat. Pomoč motorja ob spuščenem gasu na dolgih klancih dol je razumljiva, po križiščih pa res ni logike. Ko te vaše teorije berem, zelo malo razumem, zakaj bi nekdo v drugo nametaval s sklopko dol, da vse počepne in zavira samo pogonski par koles (dež, led, pesek...). Ko vozim po mestu vedno tudi v peti ob 50 kmh, ne vidim poante, da bi ves razburjen metal v drugo. To delate zato, ker niste imeli motorja, ki v ovinku ali na pesku to dosledno kaznuje.
 
Uporabniški avatar
Technologic
Uporabnik
 
Prispevkov: 1028
Pridružen: To apr 29, 2008 2:21 pm

Napisal/-a Technologic To avg 04, 2009 11:15 am

Po snegu je lažje zavirat z motorjem pa govoriš kaj hočeš, prej izgubiš nadzor če zaviraš samo z zavorami. Govorim za prednji pogon.
 
klekej
Novinec
 
Prispevkov: 489
Pridružen: So avg 01, 2009 3:40 pm

Napisal/-a klekej To avg 04, 2009 12:15 pm

Technologic je napisal/-a:Po snegu je lažje zavirat z motorjem pa govoriš kaj hočeš, prej izgubiš nadzor če zaviraš samo z zavorami. Govorim za prednji pogon.


Prav imaš.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3877
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder To avg 04, 2009 12:29 pm

klemen_ je napisal/-a:
Technologic je napisal/-a:Po snegu je lažje zavirat z motorjem pa govoriš kaj hočeš, prej izgubiš nadzor če zaviraš samo z zavorami. Govorim za prednji pogon.


Prav imaš.


Pa nori ste. Po snegu se zavira z bremzami in če je sila si lahko še z ročno pomagate.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky To avg 04, 2009 2:55 pm

Blinder je napisal/-a:
klemen_ je napisal/-a:
Technologic je napisal/-a:Po snegu je lažje zavirat z motorjem pa govoriš kaj hočeš, prej izgubiš nadzor če zaviraš samo z zavorami. Govorim za prednji pogon.


Prav imaš.


Pa nori ste. Po snegu se zavira z bremzami in če je sila si lahko še z ročno pomagate.
ti si šele nor, z ročno po snegu v sili. in po možnosti po klancu navzdol :lol:



EDIT: avtor teme naj napiše kolk obratov ima v 2. prestavi pri 50kmh. če je tam okoli 3000 obratov je to neko normalno zaviranje. jst zaviram do tretje prestave pri dizlu, bencinerja pa že kr lep čas nisem peljal.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a tristan01 To avg 04, 2009 3:02 pm

Blinder je napisal/-a:
klemen_ je napisal/-a:
Technologic je napisal/-a:Po snegu je lažje zavirat z motorjem pa govoriš kaj hočeš, prej izgubiš nadzor če zaviraš samo z zavorami. Govorim za prednji pogon.


Prav imaš.


Pa nori ste. Po snegu se zavira z bremzami in če je sila si lahko še z ročno pomagate.

Zaviranje z motorjem v spolzkih razmerah zna biti zelo kočljiva zadeva, še posebej za tiste ki niso vajeni tega početja in ne znajo z dodajanjem plina loviti ustreznih motornih vrtljajev. Prehitro popuščanje sklopke pri pretikanju navzdol pomeni na snegu ali ledu blokiranje koles (kdor ne verjame naj poskusi na kakem zaledenelem parkirišču) - do podobnega efekta prihaja tudi pri dirkanju.

Samo zaviranje z motorjem pri sodobnih osebnih vozilih ni potrebno, saj so zavore dovolj močne in se zlepa pri normalni vožnji ne pregrejejo. Izjema so le nekaj kilometrski sputi (v SLO jih lahko prešjtejemo na prste ene roke). Pa še takrat z izbiro ustrezne prestave in tehnike zaviranja - na zavoro se pritisne le pred zavoji in kadar hitrost začne naraščati, drugače pa zavira motor.

Kar se tiče pretikanja z vmesnim plinom pa je bilo nekoč nujno zlo - v času nesinhroniziranih menjalnikov. Takrat je bilo potrebno z vmesnim popuščanjem sklopke in dodajanjem plina uskladiti vrtenje obeh gredi menjalnika, drugače ni bilo mogoče vklopiti prestave. Danes to ni več potrebno, razen morda še na kakšnem starejšem kamionu. Danes pa dodajamo plin pri pretikanju navzdol le zaradi večjega udobja - beri manj cukanja.

Lp Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
Matey_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1477
Pridružen: So avg 08, 2009 9:20 pm
Kraj: Postojna

Napisal/-a Matey_ Po avg 10, 2009 8:41 am

Evo Klemen_ še moje mnenje glede međugasa, double-clutch, prsti peta in podobno. Res je, da se sklopka manj obrablja z uporabo teh tehnik, vendar pa pri normalni vožnji skoraj ni razlike med navadnim menjavanjem in s temi tehnikami. Uporada tehnike prsti-peta, double-clutch in podobno se obrestuje med hitro vožnjo in sunkovitimi zaviranji, saj so takrat obrati motorja tudi 5000 rpm in več. Ko ti prestavljaš iz visokih obratov v nižjo prestavo prenašaš na pogonski sklop velike sile, zato je uporablja double-clutch ipd. ker to zmanjša obrabo in prepreči ''zabivanje'' avta (pač obrati motorja so nižji kot obrati sklopke, zato avto zabije, kot da bi sunkovito zavrl, ker mora motor hitro preiti iz nizkoh obratov v visoke ... to pa ti uničuje sklopko).
Če ti lahko dam nasvet. Najpraj se nauči enostavni međugas ... 1. stisneš skolpo 2. prastavi v nižjo prestavo 3.pritisneš gas 4. spustiš sklopko
Ko to obvladaš pa se uči ostalih tehnik. Če pa si hočeš poenostaviti učenje teh tehnik, pa si kupi športne stopalke, ki so širše ... olajša predvsem tehniko prsti-peta.

Upam, da sem ti vsaj malo razjasnil uporabo teh tehnik. :)
LP in velk sreče :P
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: esem, Google [Bot], jacobs in 9 gostov