nikemike je napisal/-a:Lisko malo umiri hormone!
1. - Sem tehničen tip, pa za razliko od mehankarjev, ki znate/znajo samo avte šraufat, znam jaz poleg svoje uradne izobrazbe še miljon drugih reči. Mimogrede pa povprečen mehankar ne zna odgovoriti na niti najbolj osnovno vprašanje, ki je morda izven njegovega dometa.
2. - Ventile je treba po vsakem takem posegu nastaviti. Ta avto nima nobene hidravlične nastavitve, je zastarel 8V, ki ima v glavi samo eno odmično gred, ki preko rok krmili ventile. Sam pa veš, da v primeru, če ima ventil premalo zračnost se odpira prezgodaj, lahko pa se celo ne zapre v celoti, kar lahko poškoduje prostor nad glavo ventila. In 5 ventilov v mojem primeru sploh ni imelo zračnosti.
Glede servisov v Sloveniji pa je tako, da je vseskupaj eno veliko sranje in obiranje strank. Niti dva uradna servisa ne delata enako, če pelješ na tri različne servise naresti enako zadevo, dobiš tri zelo različne račune (glede tega je bil enkrat celo članek v avtomagazinu). Poleg tega praktično ne moreš vedet kaj ti naredijo če te ni zraven.
3. - Če je moja ura vredna 60€, ki sem visoko izobražen je zame nesprejemljivo dati 40€ na uro za servis vozila. O nepooblaščenih servisih je škoda zgubljati besed, ker so še večji nateg. Večinoma pride delo pri njih še dražje, saj ne obračunavajo dela po katalogu, poleg tega uradni servisi nudijo na starejša vozila precejšnje popuste.
Enkrat mi je tako hotel popoldanec (Zore na Viču) zaračunati 9ur dela, za menjavo jermena čeprav je po ELSI za tisti avto pisalo 3,5h. Poleg tega je kasneje enkrat ko sem pri njem reklamiral prednjo roko, trdil, da tega posega ni opravljal on. Računa ni nikoli izstavil, (z računom pride 20% dražje je trdil), potrdila v servisno prav tako ni dajal. O kakšnem jamstvu na opravljeno ni hotel niti slišati. V končnem lahko rečem, da je fušal na črno, pri tem pa računal več kot uradni servis. Da ne govorim, kako so mi pri Španu na galjevici letos centrirali kolesa na audiju, pri čemer mi je ob reklamaciji šef rekel, da so potem očitno feltne zvite in bo treba ravnati. Ker sem imel zadeve dovolj sem peljal k Španu na Brezovico, kjer so kolesa samo pravilno centrirali in ni bilo potrebnega nikakršnega ravnanja.
Stroški niso absolutni tako kot si jih ti razlagaš. Original material me je prišel 60€ (tesnilo glave, tesnilo kolektorja, termostat, semering, tefloni), brušenje na LPP pa 21€. Tri litre leto starega nerabljenega olje sem imel doma še od prejšnje menjave, tako da me to ni stalo nič, ker bi počasi olje tako ali tako bilo neuporabno, prav tako sem imel doma antifriz. Naknadno pa sem kupil le še eno tesnilo in 4 litre 10W-40 ELF sport STI olja, kar me je prišlo dodatnih 55€.
4. - Zadevo sem razstavil in sesatavil povem solidno, pri čemer sem naredil največjo napako, ko sem se spravil brusiti blok motorja. Vendar takih stvari v navodilih ne piše, to je praksa.
Zadeva sedaj deluje, vozil se že nekaj časa, pri čemer opazujem nivo hladilne tekočine in olja in zaenkrat ne morem reči, da se spreminjata.
In moje mnenje glede off topic teme ABSa.
5. - Trditve takih kot so Fan so čisti idiotizem in primitivizem. Poznamo tri vrste zaviranja: idealno, intervalno in maksimalno. Kot poimenovanje nakazuje je idealno tisto k čemur naj bi stremeli. Gre za zaviranje na točki tik pred blokado, intervalno je zaviranje s intervalnim pritiskanjem in spuščanjem stoplake, maksimalno pa je tisto, ko zavore bremzajo na polno in v večini blokirajo kolo. Ko pa prednja kolesa blokirajo izgubimo nadzor nav vozilom, 6. - poleg tega se občutno zmanjša sila trenja, kar pomeni, da imamo v vsakem primeru daljšo zavorno pot. (izjema velja le na celem snegu in makedamu).
Ker idealnega na tem svetu ni, tudi 7. - ABS zavira intervalno vendar za razliko od človeka kontroler v ABS enoti deluje pri nekaj 10 MHz, kar po domače pomeni, da je vsaj tisočkrat hitrejši in temu primerno uspešnejši v opravljanju svoje naloge. V kolikor kateri dvomi v napisano, gre lahko vse tri tipe zaviranja (z in brez ABSa) sprobati na Vransko ali kam drugam na poligon.
1. Pozdravljen gospod tehnični tip, sem en mulo, ki je pri 22 letih končal magisterij iz programiranja in je splošno izobražen v elektrotehniki, energetiki, gradbeništvu, MEHANKANJU, etc... in je pri 18 letih vodil gradbišča v avtoindustriji v Nemčiji (Bmw - Dingolfing, Audi - Ingolstadt, VW - Zwickau, etc...) in postavljal ter priklapjal robote.
In začuda jaz spoštujem mnenja in nasveta od Fan-a in Liskota, ter ostalih uporabnikov, ki imajo kanček vljudnosti ter prijaznosti pri pristopu in obrazložitvi.2. Začuda, jaz sem tudi opravljal "generalko" na starem 8 ventilarju (Audi 80, 2.0 ABK), pri tem mi je tudi zelo pomagal Lisko in mi nekako iz splošne logike ni jasno, kje boš ti nastavljal zračnost na eni fedri, ki se drži na ventilu, nad ventilom pa imaš dročnik, po dročniku pa ti tolče odmična, ki je fiksirana v ŽE OBRABLJENE oljne ležaje?
3. Ko bo tvoja ura vredna 60€,
KI si visoko izobražen se javi.
Tvoja vrednost se določi, glede na to koliko si sposoben naredit in iz tvoje mentalitete v tem postu mi je jasno, da
si glih dober za žemlice obračat. In ne, se ne motim.
4. Zadeve nisi opravil solidno niti ne dobro. Glavo si snel 2x. Tesnilo si zjebal brez centrirnih puš. Glave nisi zategnil niti najmanj dovolj. Pisalo ti je kako se glava zateguje (če ti ni jasno, se vpraša "mehankarja"). V 1. točki ti piše kaj sem po "visoki" izobrazbi oz. kosu papirja, ki me določa "kaj sem" in mi je blo takoj jasno, da nesmem ročno z brusilko brusit bloka ali glave, ker zadeva nebo ravna...
5. Še enkrat si preberi kakšno bedarijo si napisal. Če smo že pri klasiranju zaviranja. Intervalno zaviranje se uporablja za ne pregrevanje zavor, kajti, če so zavore pregrete rade prej zablokirajo. Nato še imaš samo zaviranje z blokiranjem koles in brez blokiranja... Idealno lepo te prosim, ampak bom vseeno ta tvoj izraz koristil v 7. točki.
6. Niso vsi ABS sistemi enaki. Eni so naviti do te mere, da bodo ZELO zavirali vozilo tik pred točko blokiranja koles in s tem dosegli za 10% do celo 30% krajšo zavorno razdaljo. Nekateri oz. večina standardnih vozil pa ima ABS sisteme z veliko rezerve, kjer pa boš imel tudi pod idealnimi pogoji (suho ravno cestišče) daljšo zavorno pot kljub ABSu. Seveda pa je ABS živa bedarija na snegu ali makedamu.
7. ABS ne zavira intervalno, ker ima malenkost previsoko frekvenco za takšno delovanje. Zavira konstantno s popuščanjem, da ne pride do blokade koles. In ne senzor ne deluje s NEKAJ 10MHz ampak je tempiran na obrate pogonske gredi oz. natančneje sinhronizacijskega rotorja na tej gredi (hitreje kot se peljemo, bolj občutljiv je oz. veišja frekvenca preverjanja, lajično rečeno) - če te še kaj več zanima glede delovanja ABS imaš tkaj dokaj strokovno dodelan pdf
http://www.autoshop101.com/forms/h36.pdfPa to še, 10M je 10^6 in ne 10^3, torej, če bi ABS deloval z 10MHz, bi bil 1.000.000 krat hitrejši od človeške reakcije, s predpostavko, da človek odreagira v 1 sekundi, ko začuti blokirano kolo. Ti še podam funkcijski zapis te enačbe? Hurr Durr...
Brez zamere, ne poznam te kot človeka (na vso srečo), ampak glede na to, da se hvališ s svojo "visoko" izobrazbo etc... ne deluješ kaj preveč bister. In na tem forumu imaš tudi še veliko ljudi s še višjo izobrazbo (omenim, ker je to kot kaže tebi vrednota), so pa kljub tej visoki izobrazbi zelo bistri
