Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
mihaing
Uporabnik
 
Prispevkov: 2874
Pridružen: To okt 21, 2008 9:24 am
Kraj: Slovenc

Napisal/-a mihaing So maj 16, 2009 9:54 am

Navor ni premosorazmeren z konji!

Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 So maj 16, 2009 10:00 am

Pri istih obratih je. Hotel sem povedati samo, da če ti klima pri vklopu (pri npr. 3000 rpm) pobere 10 % navora, ti tudi 10 % moči. Ker nekateri so trdili, da jim samo navor pobere.
Če pa gledaš ta diagram, pa je moč funkcija 2 spremenljivk, obratov in navora. Sej je jasno.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
belkaena
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Napisal/-a belkaena So maj 16, 2009 4:35 pm

Energetik81 je napisal/-a:Pri istih obratih je. Hotel sem povedati samo, da če ti klima pri vklopu (pri npr. 3000 rpm) pobere 10 % navora, ti tudi 10 % moči. Ker nekateri so trdili, da jim samo navor pobere.
Če pa gledaš ta diagram, pa je moč funkcija 2 spremenljivk, obratov in navora. Sej je jasno.


Točno tako in samo tako ;)
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder So maj 16, 2009 4:54 pm

000
Zadnjič spremenil Blinder, dne So maj 16, 2009 5:01 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder So maj 16, 2009 4:55 pm

Kako kompresor klime prenaša visoke obrate? A je bolj varno, da se izklopi klimo, preden se zavrti motor na 7000rpm?

Kompresor jemlje skozi priblizno enak navor? Ce je to res, potem klima, če se vozi z višjimi obrati, je sposobna več hladit. To bi se poznalo tako, da pri voznji v koloni klima bolj švoh hladi, na AC pa močneje..
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
xsara
Uporabnik
 
Prispevkov: 1348
Pridružen: Če jun 30, 2005 1:09 pm
Kraj: Mal naokol

Napisal/-a xsara So maj 16, 2009 6:09 pm

joztom je napisal/-a:Kompresor vzame moč, eni pač ne čutijo razlike, tako kot kaj drugega tudi ne. So pa razlike, moj ima Sanden z variabilnimi komorami, tako, da ni vseeno koliko razlike premaguje. Zaprt krog zračenja je izključno za tunele ali za hitro hlajenje kabine, ne pa za vožnjo. Na Mitsubishiju se klima v % enako pozna, samo preplačal si ga, pa si ne priznaš, stara fora.


če je tole name letel, se krepko motiš, micka je bila cenejša kot xsara, pa je micka veliko bolje narejena se pozna kvaliteta, kar se pa klime tiče ni res pri xsari mi pri istih obratih recimo 4000 pri 130 km/h vzame toliko moči, da dejansko tudi kamionov ne morem prehitevat, če ne dam v četrto in to po ravnini, pri micki se to ne dogaja, sem ravno danes to preizkusil...........tako, da žal xsara je pri prižgani klimi pod enako obremenitvijo kot micka veliko manj odzivna.........pa ne me narobe razumet, men je xsara čist kul avtoček, sam v primeru uporabe klime in pa prožnosti motorja ob tem, jo pa micka tri krat scat pele....

p.s. oba sta 1,6 litrska 16 ventilska agregata, podobne teže, s tem da ima xsara 109 konjskih moči micka pa 98, "go figure that out".........
citroen for life, aja and fiat too, aja pa še mitsubishi.......
 
Uporabniški avatar
NoFX
Novinec
 
Prispevkov: 255
Pridružen: To nov 02, 2004 2:23 pm

Napisal/-a NoFX So maj 16, 2009 6:26 pm

mevden je napisal/-a:e to je to. navora ful pobere. jst mam vectro 1.6 100konjev. že tko mi gre na falus ker nima navora v nizkih obratih, potem pa še klimo pržgem in se vozim po ljubljani. neverjetno kako postane v prvi in drugi prestavi lena. kot da bi furu traktor. neverjetno kok vpliva na navor. drugič bom prav zaradi tega kupil dizla, ker se tm nič ne opazi, oziroma minimalno.

Tudi pri dizlu se klima opazi. In to zelo. Sploh v nizkih obratih (speljevanje itd..)
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Po maj 18, 2009 1:51 pm

Sicer ne vem kako je možno, da eni tako grozno občutite vklopljenost klime na moči motorja, ampak mene pa zanima, ali ves čas ko dela kompresor ta pobira enako moč ali je razlika, če recimo klima dela pri zunanjih 33 stopinjah ali pa, če dela pri 25 stopinjah. Notranja temperatura pa v obeh primerih enaka.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Po maj 18, 2009 2:50 pm

Ponavadi klime regulirajo temperaturo z ON/OFF regulacijo. Torej ko dela, dela vedno z nazivno močjo, ali pa je ugasnjena.

Inverterska klima prilagaja moč kompresorja obremenitvi, ne vem pa, če imajo to že izvedeno v avtih.

Prav tako ne vem točno, kako se kompresor prilagaja obratom mašine, ki se lahko gibljejo od 1000-6000+ obratov. Možno da ima variabilne lopatice, tako da ustvarja vedno enak tlak hladilnega sredstva, ne glede na obrate..ker to mora biti urejeno, da je moč hlajenja enaka pri štandgasu ali pa pri najvišjih obratih. Sicer bi vse zamrznilo pri 6000+ rpm.. :twisted:
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Po maj 18, 2009 9:48 pm

Energetik81 je napisal/-a:Inverterska klima prilagaja moč kompresorja obremenitvi, ne vem pa, če imajo to že izvedeno v avtih.

Prav tako ne vem točno, kako se kompresor prilagaja obratom mašine, ki se lahko gibljejo od 1000-6000+ obratov. Možno da ima variabilne lopatice, tako da ustvarja vedno enak tlak hladilnega sredstva, ne glede na obrate..ker to mora biti urejeno, da je moč hlajenja enaka pri štandgasu ali pa pri najvišjih obratih. Sicer bi vse zamrznilo pri 6000+ rpm.. :twisted:

točno tako; v avtih(lahko govorim za audija od nekje 2001 letnik dalje) seveda avtomatska)) je klima neke vrste inverter; oz deluje po principu inverterske stacionirane klime "split sistem" ...
 
Uporabniški avatar
shalej
Novinec
 
Prispevkov: 473
Pridružen: Po maj 16, 2005 7:54 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a shalej To maj 19, 2009 7:40 am

Meni pa pri prižgani klimi, ko stojim npr na križišču včasih avto trese, tak kod da bi čutil vrtljaje ventilatorja. Se pa pozna klima najbolj pri speljevanju. Sem pa preveru trenutno porabo, ko avto stoji in je bila 1,2-1,3 L/h, brez klime je 0,7L/h. Avto je pa vectra dti.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek To maj 19, 2009 7:42 am

Ja samo pri teh hišnih klimah pomeni, če je inverterska, da kompresor zmanjša obrate. Kak potem to dela pri avtu ko je kompresor gnan od motorja avta? To more bit potem res neka fora, da se v kompresorju pač zmanjša tlak.

Pa še nekaj sem razmišljav v tej smeri, recimo a ni v sistemu tudi drugačen tlak, če je razlika temperatur (zunaj-znotraj) manjša? Da potem tlak manj niha in je s tem lažje gnat kompresor. Čeprav to bi mogoče res bolj veljalo za te hišne klime.
Pri teh avtomobilskih pa zgleda, da skoz na povno hladi, samo potem z loputo reguliraš koliko zraka spustiš čez tisti kondenzator. Je to tak, ali ni?
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To maj 19, 2009 7:52 am

Lej, pri navadnih hišnih klimah je tlak hladila praktično konstanten, neglede na zunanjo temperaturo. Klima regulira notranjo temperaturo s tem, da vklaplja/izklaplja kompresor, glede na notranji termostat. Inverterska klima pa regulira obrate asinhronca, ki poganja kompresor, tako da prilagodi moč hlajenja nastavljeni temp. Tako notranja temp. ne niha.
Zdej kako imajo pa avti to urejeno, pa ne vem točno. Pri ročni klimi itak z gumbom vklopiš/izklopiš kompresor. Z močjo ventilatorja samo reguliraš ali bo pihalo bolj hladno in z manjšim pretokom zraka, ali manj hladno z večjim pretokom. Moč hlajenja je pa ista.
Konstantne obrate kompresorja pri vseh rpm motorja se pa po mojem doseže z elektromagnetno sklopko, ki je bolj ali manj EM sklopljena.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
cxfranc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: Pe apr 24, 2009 10:15 am
Kraj: Celje

Napisal/-a cxfranc To maj 19, 2009 12:55 pm

Zato, ker s tem ohranjaš tesnjenje sistema. Sicer pa poskusi naslednje. Vlažen jesenski/zimski dan. Ko vstopiš v vozilo šipe zarošene. Vklopi klimo in glej. 10-20s in šipe bodo suhe. Jaz klimo vsaj toliko kot poleti uporabljam pozimi-če ne celo več! :idea:
CXFranc
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Sr maj 20, 2009 8:11 am

Pozimi enkrat mesečno prižgeš klimo, da se semeringi podmažejo. Vklapljanje pozimi kar tako je brez veze, ker sušiš zrak, kar je zelo nezdravo za tvoja pljuča, pri 10% vlage si zelo neodporen. Tudi poleti bi bilo treba delati s klimo po pameti.
 
goldhorn
Novinec
 
Prispevkov: 124
Pridružen: Sr maj 28, 2008 1:13 pm

Napisal/-a goldhorn Sr maj 20, 2009 8:29 am

Tudi sam sem.... če pogledam uporabo klime v 2009 večinoma uporabljal

- pozimi,
- ob mokrih dnevih
- po športnih aktivnostih

Pač klikneš, počakaš nekaj sekund in šipe so odrošene. Se pa sedaj začenjajo vroči dnevi tako, da ob v uporabljal vsakodnevno... kar bo statistiko uporabe za leto 2009 spremenilo :).
 
Uporabniški avatar
dask
Uporabnik
 
Prispevkov: 1097
Pridružen: Če jul 31, 2008 9:53 am

Napisal/-a dask Sr maj 20, 2009 8:30 am

Saj pozimi jo itak prižgeš - vsaj meni zelo pomaga pri odroševanju šip.
 
sg
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 79
Pridružen: Ne feb 15, 2009 6:48 pm

Napisal/-a sg Če maj 21, 2009 10:18 am

Očitno ne bo škodilo če napišem zelo osnovno fizikalno formulo o moči in navoru:
P=2 x Pi x f x M
P je moč v Wattih
2 x Pi je 2 x 3,1416 = 6,2832
f je vrtilna frekvenca v vrtljajih na sekundo
M je navor v Newton metrih (Newton meter je pa enak Joulu)

Torej je moč res produkt navora in vrtljajev, enote štimajo: Watt=Joule na sekundo

Za primer lahko izračunamo, koliko navora ima motor, ki ima 100KW (=100000 W) pri 6000 obratih na minuto (=100 na sekundo):

Iz zgornje formule seveda sledi:

M= P /(2Pi x f)
M= 100000 W / (6,2832 x 100 /s)
M = 159,15 Nm
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Če maj 21, 2009 10:32 am

Ja no sej to je isto, kot tista, ki sem jo jaz napisal
P=(M x n)/9550; navor krat obrati na minuto, deliš s 9550 in dobiš moč v kilovatih. Če pa hočeš kaj druga dobit pa pač malo premečeš formulo.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Če maj 21, 2009 11:12 am

To bi veljalo za idealni motor pri uri fizike. Za avte pa se podajajo krivulje moči in navora posebej, ker je to odvisno od konstrukcije motorja, polnjenja valjev itd. Tako posploševanje ali obravnava direktne povezave ni ustrezna.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov