Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
dejcc
Uporabnik
 
Prispevkov: 1116
Pridružen: Sr okt 07, 2009 8:19 pm

Napisal/-a dejcc Pe jan 08, 2010 3:45 pm

klemen_ je napisal/-a:Glej, v 5. avto vzdržuje tistih 100km/h, res pa da z gasom do podna. Vem, da to ne more bit dobr za motor, za porabo me boli kita. V 4. se pa pri 100 dere ko hudič..


Nevem kaki avto maš ti samo punto mk2 60km gre komot v četrti do 120 in še pri 110 se ne dere ko hudič.
Relax take it easY
Slika
 
Uporabniški avatar
Antiznačkar
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Pe jan 08, 2010 4:11 pm

Napisal/-a Antiznačkar Pe jan 08, 2010 5:14 pm

Teorije na temo, v kateri prestavi voziti pri kateri hitrosti, praktično ni. :) Ravnaj po občutku. Sicer pa je bolje, da imaš v četrti na 4.000 obratih kot recimo v peti na 2.900 in da ga duši.

Kar se tiče porabe; se je vredno toliko sekirati za vsak deciliter? ;)
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3877
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Pe jan 08, 2010 5:58 pm

Antiznačkar je napisal/-a:Teorije na temo, v kateri prestavi voziti pri kateri hitrosti, praktično ni. :) Ravnaj po občutku. Sicer pa je bolje, da imaš v četrti na 4.000 obratih kot recimo v peti na 2.900 in da ga duši.

Kar se tiče porabe; se je vredno toliko sekirati za vsak deciliter? ;)


Ja evo temu je vse jasno
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe jan 08, 2010 10:11 pm

Energetik81 je napisal/-a:
sg je napisal/-a:Najboljši izkoristek ima motor v območju največjega navora, tako da če v peti dosežeš obrate, ki so višji ali vsaj enaki tistim, kjer je navor najvišji potem je varčneje če pelješ v peti...

Praktično eden od redkih, strojniško argumentiranih postov v tej temi. Vse drugo je samo filozofiranje. Da se mašina duši pri polnem gasu? A sploh veste, zakaj ima loputa gasa tudi ime "dušilna loputa"? Ker "duši" motor takrat, ko gas ni pritisnjen!

No, napišite, zakaj hudiča se pa mašina pri 2800rpm in polnem gasu matra? Takrat taka 8V mašinca doseže praktično max navor. V kombinaciji z WOT (wide open throtle) ima takrat max izkoristek. Malo ga kvari le elektronika, ki pri res 100% odprtju daje bogatejšo mešanico od stehiometričnega razmerja. Torej se prav nič ne matra. Res je, da ima v takem režimu premalo dodatne moči za pospeševanje, ampak če hočemo vozit enakomerno, dodatne moči ne rabimo.
Evo, že N-tič limam zelo zgovoren diagram (specifična poraba v odvisnosti od rpm in MAP), pa si poglejte, v katerih režimih je poraba najmanjša:
Slika


Me je tole malo razočaralo , glede na to , da je tole vse lepo strojniško argumentirano....zaj pa naj en še argumetnira obrabo motorja pri takem početju....
2500 obratov....manjši oljni pritisk...manjšo vrtenje vodne črpalke posledično slabše hlajenje....večji sunki batov na ojnice ( poln plin najbogatejše explozije...)
3500 obratov.....večji oljni pritisk..večje obrati vodne črpalke bolše hlajenje...manjši sunki batov na ojnice in posledično ( zarad malo zaprte lopute) manjše explozije v cilindrih....

Z drugimi besedami:
Vedno opravimo enako delo ( v obeh primerih pripelje avto do vrha) ampak se vprašajmo kaj je lažje...
prevoz klanca pri 2900RPM v peti prestavi...
Recimo imamo viseči most ( nateg vrvi je enak sunkom na ojnice....vpetje vrvi pa je enako ojničnim ležajem). Z enega do drugega konca moramo prinesti vsak dan 100kg ampak nosilnost mosta je 90kg ( imamo pa kot povsod pri tehniki tudi malo rezerve). Kaj nardit? Tvegamo in nesemo prek 100kg(delo opravljeno prej...manj korakov (vrtljajev)). Most zdrži a nategnejo (pretegnejo) se nosilne vrvi(ojnice ...še lih v mejah ampak počasi se prenapenja) . Prav tako je velika sila na sidra vrvi (ojnični) in začnejo se majat.....Ampak ker se zavedamo da ima tako vsaka tehnična stvar še malo rezerve....
Prevoz klanca pri 3500RPM v četri prestavi....
Spet gremo prek viseč most a v tem primeru breme razdelimo na dva dela (2x50kg....povečamo vlečno silo na kolesih) kaj se zgodi? Vse stvari oz. postavke so v mejah normale, nikjer se nič ne napenja.....ampak moramo pač iti dvakrat (več korakov=več obratov motorja)
Kaj je bolje presodite sami.....v porabi pa ogromne razlike ni.
Vozit v prestavi kjer se motor matra (nima možnosti poseška) pri polnem plinu še nikoli ni bilo pametno dejanje....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
dejcc
Uporabnik
 
Prispevkov: 1116
Pridružen: Sr okt 07, 2009 8:19 pm

Napisal/-a dejcc Pe jan 08, 2010 10:25 pm

Energetik in zakaj potem v peti pri 100 v klancu ne spospešuje če se ne matra. Če bi mu bilo to lagodno bi pospeševal ali ne? Oziroma v malce večji klanec zgublja hitrost in mi ni jasno zakaj ne ne zgublja, kaj ga pa potem j**e če se ne matra?

Torej motor v peti prestavi pri 100km/h se ne matra, pospeševat pa nemore zaradi kač?

Glede stopalke za plin pri puntotu pa je takole. Če stisneš peto do podna je tak zvok kot da ga tuši, če jo daš 1cm ven je zvok normalen in lepše gre. Nevem zakaj ampak 2 puntota ko sem vozo je bilo isto-stopalka do podna-duši.
Relax take it easY
Slika
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe jan 08, 2010 10:37 pm

dejcc: Ti je že prej razložil.....oz. če dobro preberš ti bo jasno....

V kombinaciji z WOT (wide open throtle)....tole pomeni polni plin....takrat računalnik šprica gorivo več ali manj na pamet in ne gleda preveč na parametre saj mu je važno samo da motor dobi čim več goriva (moči). Od uporabnika pa je odvisno ali bo to gorivo izkoristu najbolje ( obrati v največjem navoru).
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Ne jan 10, 2010 8:56 pm

Lisko, glede sil na bate imaš prav. Na kolesih mora biti ista moč (pri recimo 100 km/h v klanec). To lahko dosežeš z večjim navorom motorja in manjšimi obrati (višja prestava) ali manjšim navorom in večjimi obrati (nižja prestava). Seveda so pri višji prestavi na bate, ojnice in gred večje sile, ampak mazanje je pa še vedno zadovoljivo. Imaš pa pri večjih obratih (nižja prestava) večje trenje in manjše sile. Kaj je zdaj bolje, je vprašanje. Med 4. in 5. prestavo je razlika mala.
Aja - pri polnem plinu računalnik ne vbrizgava na pamet; drži stehiometrično razmerje bencin/zrak glede na senzorje in doda še malo več bencina (bogata mešanica).
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Napisal/-a lancia hf Ne jan 10, 2010 9:07 pm

Glede prestave, ti raje priporočam, da "teraš" v 4 pestavi, saj imajo vsi makaronarji visokoturažne motorje. Tako da višji obrati jim ne škodujejo. Glede porabe je pa kar tam nekje. Saj je podobno, ali se motor matra, ali pa se veselo vrti v višjih obratih.
Če te pa moti glasnost motorja, imaš pa pre slabo ozvočenje, ali radijo ;) :lol:
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
Uporabniški avatar
grega983
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1658
Pridružen: Po nov 30, 2009 9:23 pm
Kraj: Fram

Napisal/-a grega983 Ne jan 10, 2010 9:44 pm

Nism vedu da se da tolk filozofirat o taki temi :lol:
Lancia Delta Hf T pa Alfa 159 SW 20v pa Alfa 33Permanent 4 pa ......
 
Uporabniški avatar
dejcc
Uporabnik
 
Prispevkov: 1116
Pridružen: Sr okt 07, 2009 8:19 pm

Napisal/-a dejcc Ne jan 10, 2010 9:51 pm

Danes sem lih probal tole ko sem bil ravno v avtu in se spomnil na to temo. Sicer nevem kak klanec je tam ampak se da v peti pospeševat pri 100 če maš zalet z puntotom.
Relax take it easY
Slika
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Ne jan 10, 2010 10:14 pm

lisko je napisal/-a:Vozit v prestavi kjer se motor matra (nima možnosti poseška) pri polnem plinu še nikoli ni bilo pametno dejanje....


Ne ga srat no, tako hudo pa spet ni; pač vleče kolikor lahko, v tistih obratih, da max. moč od sebe, kolikor je možna. Če imaš poln gas pa avto pospešuje, a misliš, da je takrat kaj drugače s silami v motorju? Isti šmoren je, motor je max. obremenjen, razlika je samo, da se hitrost avta glede na okolico povečuje. Sila na kolesih je pa pri istih obratih in prestavi enaka, torej tudi motor proizvaja isto moč; razlika je pač v ostalih pogojih vožnje (večji/manjši naklon ceste). Večji naklon preprečuje pospeševanje, če pa je bolj položno pa je motor ravno tako max. obremenjen, samo sila, ki je na voljo na kolesih je večja kot bi bila potrebna za konstantno hitrost na tem bolj položnem terenu - zato avto pridobiva na hitrosti.

Kaj pa malo drugače postavljeno vprašanje; zdaj praviš, da se motor matra, so velike sile na ojnice, motorno gred...večje kot, če šaltaš prestavo nižje (sej to je res, se pa povečajo obrati, kar za seboj spet potegne večje sile, večji pospeški/pojemki gibljivih delov), kaj pa če je to turbo motor in ga daš čipat - mu povečaš navor/moč in na enkrat v istih pogojih avto nima konstantne hitrosti ampak pospešuje. Kaj pa je takrat s matranjem motorja? ;) Vsi deli ostanejo isti samo navor recimo povečajo za 20-30%. Isti ležaji, ojnice, bati, motorna gred, so ob polnem gasu za isti procent bolj obremenjeni. Seveda avto lahko pospešuje v peti tako kot prej pri serijski moči, če si šaltal v četrto.

Če ni sposoben pospeševati še to ne pomeni, da se matra in s tem nekaj grozno trpi. Vsak čip motorju prinese večje obremenitve kot pa recimo ne- šaltanje.
Gledaš enega 1.9SDI- ja, tistemu zlo hitro začne hitrost upadat, sile na motor pa niso velike zaradi tega.Praktično istemu motorju dodajo turbinu, intercoler, dodelajo vbrizg pa spravijo iz njega 60 konjev več. Kateri motor je zdaj bolj obremenjen SDI, ki zgublja hitrost pri 100km/h ali TDI, ki pri isti hitrosti in obratih še "divje" pospešuje?
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po jan 11, 2010 11:17 am

Nisem reku da je ne vem kak hudo in ne bo kr tko crknilo....ker ni iz dreka.
Ni pa isto ali motor pospešuje pri polnem plinu ali pa se matra ostat na istih obratih.....sile vsekakor niso iste. Enkrat imaš sile še za odajanje (pospešek) enkrat pa se mučiš samo z držanjem obratov. Je pa spet res da pri višjih obratih so spet sile zaradi pojmekov in pospeševanj gibajočih se delov, večje. Tako , da tu lahko razvijemo debato ki bo dolga par 100 strani pa ne bomo prišli do zaključka....Sam osebno ( in tudi prijateljem/znancem) pa svetujem naj poslušajo motor in vozijo v tisti prestavi kjer se motor najmanj matra, ne glede na porabo, ker če mi nekdo začne nabijat o porabi v razliki par deci ga pošljem nekam....

Tisto da dodajo samo turbino sem tudi seznanjen (čeprav v večini primerov ni tako) . Ampak se vprašaj kater motor bo šel dlje pri istih komponentah.....ali 1.9 64 konjev ali 1.9 90 konjev....
Sigurno ni tu razlike v par 10 tisoč km ali na 100 tisoč.....v celi življenski dobi pa se to še kako pozna.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3877
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Po jan 11, 2010 11:28 am

Samo tale 1.2 60 km od puntota ima največji navor že pri 2500 rpm :)
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
BBS
Uporabnik
 
Prispevkov: 1280
Pridružen: Pe avg 07, 2009 12:15 am
Kraj: Kočevje

Napisal/-a BBS Po jan 11, 2010 11:33 am

Blinder je napisal/-a:Samo tale 1.2 60 km od puntota ima največji navor že pri 2500 rpm :)


Ko ameriški cruzer ;)
 
Uporabniški avatar
mr.ramo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1774
Pridružen: Pe nov 16, 2007 2:12 pm
Kraj: WestCoast

Napisal/-a mr.ramo Po jan 11, 2010 11:35 am

Blinder je napisal/-a:Samo tale 1.2 60 km od puntota ima največji navor že pri 2500 rpm :)


ja konča se pa pri 2600 rpm-ja ...avtorju teme svetujem naj zamena avto in nebo imeu več takih problemov ;) ..drgač pa kokr so ze drugi povedal,use nardi občutek ,če le tega nimas potem je bols da si nabavis kolo in se nimas kj sekirat glede porabe in "matranja" motorja 8) :lol: :lol:
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom Po jan 11, 2010 11:59 am

Krivo je to, da niste vsi začeli z mopedom, tako bi tiščanje gasa, ovinke in klance bolje razumeli.
 
Uporabniški avatar
mr.ramo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1774
Pridružen: Pe nov 16, 2007 2:12 pm
Kraj: WestCoast

Napisal/-a mr.ramo Po jan 11, 2010 12:53 pm

joztom je napisal/-a:Krivo je to, da niste vsi začeli z mopedom, tako bi tiščanje gasa, ovinke in klance bolje razumeli.


2x :clapclap :[] :vrum
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Po jan 11, 2010 1:04 pm

grega983 je napisal/-a:Nism vedu da se da tolk filozofirat o taki temi :lol:


x2 :pij: :lol:
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če jan 14, 2010 3:06 pm

Zelo priporočam v branje.

Ne gre za filozofiranje ampak strokovno debato. Če nimate nič pametnega za povedati, zakaj potem berete to temo? Meni se zdi izredno zanimiva tema.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Napisal/-a el_diablo Če jan 14, 2010 4:45 pm

mr.ramo je napisal/-a:
joztom je napisal/-a:Krivo je to, da niste vsi začeli z mopedom, tako bi tiščanje gasa, ovinke in klance bolje razumeli.


2x :clapclap :[] :vrum


tut jst sm takoj na to pomislu. :D
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov