valvoline je napisal/-a:Hehe,idiotizem res,z oljem se ni za špilat. Kupis extralube 5l pr leclercu za 25e,odlično olje redno ga uporabljam že nekaj let + filter 5e in da se na to špara? Lol
simonk je napisal/-a:Spoštovani,
Sam imam izobrazbo kemijske smeri in bi mogoče na kratko pojasnil zakaj menjujemo olje:
A) Ker je zmes spojin organskega izvora, ki pod vplivom temperature in oksidantov razpada na neuporabne komponente
B) Ker vsebuje omejeno količino antioksidantov (aminskih in fenolnih), ki se ob reakcijah z oksidativnimi produkti zgorevanja porabljajo
C) Ker vsebuje omejeno količino emulgatorjev, ki odstranjujeo fine zaoglenele delce (saje)
D) Ker se v njem raztaplja nezgorelo gorivo, ki nima primernih mazivnih lastnosti
E) Ker na vročih površinah koagulira v film (varnish), posebej bi izpostavil gred turbine če ga na vroče ugasneš
F) Ker ob prisotnosti tlaka, temperature in visokih strižnih sil polimerizira do smol (sludge) oz. črne smrti
Oljni filtri so: kartuše iz recikliranega papirja definirane poroznosti, ki odstranjujejo večje delce saj in potencialno prisotne kovinske ostružke. Na kemijsko degradacijo olja nimajo vpliva.
Kako pogosto je potrebna menjava olja zavisi od: konstrukcije motorja, kvalitete izgorevanja, količine in kvalitete olja ter načina vožnje. Obstajajo laboratoriji, ki vam večino parametrov lahko izmerijo. Izkušnje v glavnem nakazujejo, da je menjava za zelo obremenjene avtomobile (npr. prikolice, avtodom) in tiste, ki vozijo kratke relacije (motor se ne ogreje) od 6-10k km, za normalno uporabo pa 10-20k km. Pri gospodarskih strojih velja podoben koncept: menjava na 100-400 delovnih ur. Seveda je vsak primer edinstven.
LP
Zakaj nekateri proizvajalci uvajajo podaljšane servise?
1. Ker so odlično marketinško orodje: kupce namreč prepričajo v "varčen" nakup. Degradacijo in izrabo antioksidantov rešujejo z dimenzioniranjem motorja, ki ima po privzetem večjo porabo olja - z rednim dolivanjem se potem količina varovalnih spojin ohranja. Žal je prepogosto slišati o nenavadnih okvarah (verige, ročični in odmični ležaji, tubrine itd.) na teh "extended service" modelih.
2. Ker strankam po privzetem prodajo dražje olje "lastne" izdelave
3. Ker dolgoročno prodajo več avtov in nadomestnih delov
Vsaj meni osebno se ti podaljšani servisi, npr. 30-50t km zdijo nesmiselni, če ne rahlo bolani. Sam lahko nabavim dobro olje in filter za ceno 55 EUR in ga sam zamenjam na 10 tkm, v tem času bo avto spil za 1000 EUR goriva, tako da tistega šparanja enostavno ne razumem.
valvoline je napisal/-a:Dela kot traktor,moj tdi manj klopota k tole.
![]()
Imam 10W40 doma, bom pogledal. Cena 10W40 mislim da je okoli 4€/L, za 5W40 pa 5€/L, če se ne motim.zzitop je napisal/-a:Ima morda kdo na razpolago Leclerc olje Extralub za bencinarje 5W40 in 10W40 ali pa vsaj embalažo? Zanimajo me, kateri API standard ima in po možnosti še cena obeh?
Hvala!
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov