Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če maj 21, 2009 11:15 am

Ne, to velja tudi za realni motor. Če meriš navor na glavni gredi in ga pomnožiš z njenimi obrati, boš dobil ven natančno moč, ki jo daje mašina. Hudiča, saj smo tako merili moč elektromotorja pri vajah na faksu..
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
Rjuhar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2634
Pridružen: Po jan 13, 2003 2:39 pm

Napisal/-a Rjuhar Če maj 21, 2009 11:16 am

Vse to je teorija, ampak dejstvo je, da pri nizkih vrtljajih avtomobili nimajo največjega navora, ampak bistveno bistveno nižji, zato se pri speljevanju to močno pozna. Jaz speljujem 121 kW pri 1300-1500 obratih, medtem, ko ima največji navor 230 šele pri 3200 obratih. Torej se pri prižgani klimi pač čuti razlika, kot, da bi moral premakniti 300 kilogramov več. Se pa na AC razen na porabi in zaradi rahlega cuka, če si zares pozoren ne pozna prav nič.

Iz istega razloga imajo dizli pri speljevanju bistveno manj težav, ker speljuješ skoraj v območju največjega navora.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če maj 21, 2009 11:21 am

Ja logično da ima ICE pri nizkih obratih tud majhen navor, saj to lahko vidiš na vsakem diagramu moči in navora. Pri speljevanju čutiš klimo zato, ker dela mašina takrat recimo z 5kW, na AC pa z 30kW. Zdej si pa zračunaj koliko % pomeni 5kW klime v enem in v drugem primeru.

Pri takih zadevah je lažje računati z močjo, ker ni treba zraven podati vrtljajev. Pri navoru je pa zelo pomembno, pri kateri obratih je podan. 100Nm navora namreč pomeni pri 1000rpm 10kW moči, pri 6000rpm pa kar 60kW. Isti navor.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
recept
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Pe apr 25, 2008 10:46 pm

Napisal/-a recept Pe maj 22, 2009 1:23 pm

Energetik81 je napisal/-a:Ne, to velja tudi za realni motor. Če meriš navor na glavni gredi in ga pomnožiš z njenimi obrati, boš dobil ven natančno moč, ki jo daje mašina. Hudiča, saj smo tako merili moč elektromotorja pri vajah na faksu..


Elektromotor je znan po tem, da ima navor zelo linearen z vrtljaji.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe maj 22, 2009 1:34 pm

Ne samo linearen ampak celo konstanten. Šele pri zelo visokih obratih začne padati. Moč pa raste lepo linearno z obrati.
Sej je vseen, ta enačba velja tudi za parni stroj al pa vodno turbino v HE.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6430
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Napisal/-a IcEm4n Po maj 25, 2009 3:18 pm

a je možno, da klima kar konkretno pobere moč motorju (če je slučajno lahko tud kakšna napaka, da preveč odžira)?
Slika
 
Uporabniški avatar
_B3yBo_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4121
Pridružen: Ne avg 28, 2005 5:21 pm
Kraj: vrhnika

Napisal/-a _B3yBo_ Po maj 25, 2009 3:30 pm

IcEm4n je napisal/-a:a je možno, da klima kar konkretno pobere moč motorju (če je slučajno lahko tud kakšna napaka, da preveč odžira)?


se lahko pozna konkretno ce imas neki mlincek od motorja....

pri velkih motorjih neopcutis razlike
Slika
 
Uporabniški avatar
TakelowG
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 60
Pridružen: Ne jun 26, 2005 5:59 pm

Napisal/-a TakelowG Po maj 25, 2009 3:35 pm

Ma vsi se bunite.... bodite srečni da mate sploh klimo :D :D
eni crkujemo brez tega... :P
Slika
 
Uporabniški avatar
Kael
Uporabnik
 
Prispevkov: 1092
Pridružen: Pe maj 11, 2007 5:48 pm
Kraj: Slovenia / Stajerska

Napisal/-a Kael Po maj 25, 2009 3:54 pm

Imel ibizo 1.4 s 60 KM in avtomatsko klimo. Avto že tako ni nikamor šel, ko si pa šaltal klimo si pa moral plačat davek na nepremičnine, saj se z avtom enostavno ni dalo normalno peljat. Kljub še tako varčni vožnji, kar je pomenl speljevanje na ravni tovornjaka je poraba narasla iz 6.6 l na 8.5, če si hotu pa met "pospeške" je pa motor žrl vsaj 9 L. Tako da ne vem če sem v tistih 3 letih kar sem mel ta avto imel klimo, tudi pri 35 stopinjah zunaj, dvakrat prižgano. V tem avtu je bila klima dejansko luksuz. In tudi sam se strinjam z ugotovitvami: četudi kupiš avto velikosti ibza, polo, clio mora imet stvar vsaj 80-85 KM, da se da s klimo peljat. Kar se tiče dizlov in klime je pa tak: se strinjam, da se zaradi navora klima precej manj pozna, vendar pa se čuti (Leon, Touran s 105 KM), vendar pa je poraba goriva zaradi prižgane klime zanemarljiva - sam beležim do 0.3 L / 100 km višjo porabo - je pa res, da imam klimo 22 stopinj in ves čas vključeno kroženje zraka.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To maj 26, 2009 8:25 am

IcEm4n je napisal/-a:a je možno, da klima kar konkretno pobere moč motorju (če je slučajno lahko tud kakšna napaka, da preveč odžira)?

Ja, če bi ti zaribal kompresor bi se verjetno še bolj poznalo na moči. Ampak potem bi verjetno začel zdrsavati jermen.

Kael: ne verjamem, da se pri 60KM s klimo ne da normalno vozit = po omejitvah. Grem stavit, da tako lahko komot prevoziš celo SLO, s hitrostjo 130km/h na AC, vključno z vzponom na Vršič; pač brez nekih hudih prehitevanj in pospeševanj.
Če ti klima požre največ ca. 5KM, imaš potem max. moč 55KM. Za 130km/h po ravnem pa rabiš dobrih 30KM...
Pač voziš bolj v obratih in imaš porabo 9L, kar vzameš v zakup pri takem mlinčku.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3607
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Napisal/-a ban To maj 26, 2009 8:41 am

Kael je napisal/-a:Imel ibizo 1.4 s 60 KM in avtomatsko klimo. Avto že tako ni nikamor šel, ko si pa šaltal klimo si pa moral plačat davek na nepremičnine, saj se z avtom enostavno ni dalo normalno peljat. Kljub še tako varčni vožnji, kar je pomenl speljevanje na ravni tovornjaka je poraba narasla iz 6.6 l na 8.5, če si hotu pa met "pospeške" je pa motor žrl vsaj 9 L. Tako da ne vem če sem v tistih 3 letih kar sem mel ta avto imel klimo, tudi pri 35 stopinjah zunaj, dvakrat prižgano. V tem avtu je bila klima dejansko luksuz. In tudi sam se strinjam z ugotovitvami: četudi kupiš avto velikosti ibza, polo, clio mora imet stvar vsaj 80-85 KM, da se da s klimo peljat. Kar se tiče dizlov in klime je pa tak: se strinjam, da se zaradi navora klima precej manj pozna, vendar pa se čuti (Leon, Touran s 105 KM), vendar pa je poraba goriva zaradi prižgane klime zanemarljiva - sam beležim do 0.3 L / 100 km višjo porabo - je pa res, da imam klimo 22 stopinj in ves čas vključeno kroženje zraka.

Jst sem mel podobne izkušnje z še manjšim mlinčkom 1.2 in 64 KM, notr polavtomatska klima climatic, ki pa je laufala samo kadar sem šel po ac z neko konstantno hitrostjo, pa da ni blo preveč klancev, pa spomladi/jeseni ob kakšnih deževnih dnevih, da mi je odrosilo notranjost šip. Po mestu je bla pa na off ker potem sem mogu dat gas do 4 k obratov da sem sploh lahko normalno spelu, pa še takrt je cukal :P
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek To maj 26, 2009 11:08 am

Jaz res ne vem kake klima imate eni v avtih, da vam avto potem kar naenkrat nikamor ne gre?
Sem imel enkrat nadomestni avto Clio 1.2 60 KM s klimo pa sem se čist normalno pripeljal do Kranja pa nazaj. Približno 250 km. Pač nima nekih pospeškov, ampak sej tudi če si ugasnil kompresor se ni kaj prida poznalo. Res ne vem no kak imate eni take probleme s tem. Pa speljevanje s 4000 obrati, če imaš vklopljen kompresor, lepo vas prosim no.

Evo preračunano, Clio ima pri 2500 obratih 33 konjev, pri 3000 jih ima cirka 38. To zdaj ni dosti, da bi normalno speljal s vklopljeno klimo? Pol pa tak brez veze no.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To maj 26, 2009 11:17 am

Mišek, pa naj pač trpijo v vročini, če se s prižgano klimo komaj premaknejo z mesta... :EE

Ne vem no, jaz običajno pri 84KM avtu speljujem (=še drseča sklopka, potem se itak obrati spreminjajo) pri okoli 1500rpm in četrt gasa. Če bi vklopil še klimo, bi pač gas pohodil do 1/3 ali 1/2, pa bi bil pospešek isti.
Zadnjič spremenil Energetik81, dne To maj 26, 2009 11:21 am, skupaj popravljeno 2 krat.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
obcasnigledalec
Novinec
 
Prispevkov: 388
Pridružen: Sr nov 26, 2008 12:53 pm

Napisal/-a obcasnigledalec To maj 26, 2009 11:20 am

Mam polota s 75KM in pri speljevanju ni razlike če mam klimo prižgano ali ne. Se pa pozna pri pospeševanju, v četrti najbolj.
Zdaj že objavlam občasno
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek To maj 26, 2009 11:32 am

Ja pa normalno, da za speljevanje rabiš malo nad 1000 obratov in lepo popustiš sklopko, isto časno pa dodaš gas. Da bi na 4000 obr. nabijal gas pa tako speljeval :roll: . No sej pol pa ni čudno, da imate 10 litrov porabe pa take fore.
Dizel npr. lahko imaš vklopljeno klimo pa za kakšno počasno premikanje v koloni, ko se pomakneš do drugega avta lahko brez vsakega problema spelješ brez, da bi se dotikal gasa. Dodaš pa malo gasa pa orenk potegne. Tu pa se bere zgodbice, ko pišete, da ne vem kako močan dizel pa se čuti, če je vklopljena klima :)
Če bi bilo to tako težko, ja kako se pa potem vozite s povno naloženim avtom ali pa mogoče s kako prikolico zadaj. Kako to vozite, če pa vam že klima dela probleme?
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3607
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Napisal/-a ban To maj 26, 2009 12:04 pm

Ok no, tole z 4 k obrati sem mal pretiravu, ampak je dejstvo, da se je pr men klima zelo poznala. V en klanc sem brez klime spelu v drugi, s klimo sem mogu obvezno dat v prvo. Sej ko si se enkrat pelu je šlo BP, sam pr speljevanju se je pa najbolj poznal. Je pa ta mašina VW 1.2 (47kW) trivaljni mlinček, sam avto pa je mel 1105 kg.
 
Uporabniški avatar
King1
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4317
Pridružen: Po mar 10, 2008 6:06 pm
Kraj: Vzhodno od Domžal

Napisal/-a King1 To maj 26, 2009 12:18 pm

mišek je napisal/-a:Ja pa normalno, da za speljevanje rabiš malo nad 1000 obratov in lepo popustiš sklopko, isto časno pa dodaš gas. Da bi na 4000 obr. nabijal gas pa tako speljeval :roll: . No sej pol pa ni čudno, da imate 10 litrov porabe pa take fore.
Dizel npr. lahko imaš vklopljeno klimo pa za kakšno počasno premikanje v koloni, ko se pomakneš do drugega avta lahko brez vsakega problema spelješ brez, da bi se dotikal gasa. Dodaš pa malo gasa pa orenk potegne. Tu pa se bere zgodbice, ko pišete, da ne vem kako močan dizel pa se čuti, če je vklopljena klima :)
Če bi bilo to tako težko, ja kako se pa potem vozite s povno naloženim avtom ali pa mogoče s kako prikolico zadaj. Kako to vozite, če pa vam že klima dela probleme?


podpis pod tole!

res ne razumem koliko moči eni potrebujete, da se peljete? kaj vi pravzaprav želite?
tudi z mlinčkom se da normalno premagovat takšne in drugačne razdalje pa čeprav ima samo 60km, pač ni namenjen postavljanju cestnih rekordov ampak normalni vožnji.
če vam pa to ni dovolj pa v osnovi kupte avto z 200+ konji in se klima sploh ne bo poznala a ne? ne pa da prčakujete nemogoče izstisnit iz "motorčkov".

že tri poletja vozim astro dti z klimo in še povsod sem prišel. malo počasneje ampak varneje in predvsem spočit ne pa pregret. tako, da tudi z malo konji se da normalno peljat in uživat v klimi.

lep hladen dan želim vsem! ;) ;) ;)
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky To maj 26, 2009 2:27 pm

kakor koli obračaš, vsak ki si dalj časa lasti avto občuti razliko ko vklopi klimo.
Je pa tak, da to velja za starejše avte, pri novejših ti pa že elektronika zraven regulira dovod goriva, pa tudi motorji so v nižjih obratih manj mrtvi kot tisti tastari.
Jst na mojem morem za dohajanje kolone na štartu semaforja izklopit klimo in obrate obvezno čez 1500. pa je dizel, ampak je star brez kakršnekoli elektronike.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
luke18
Novinec
 
Prispevkov: 196
Pridružen: Sr dec 24, 2008 2:05 pm

Napisal/-a luke18 To maj 26, 2009 3:13 pm

ja pol pa poleti rajši s kolesom pojdi, če moraš v avtu skozi klimo ugašat
 
Uporabniški avatar
bigturbo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 766
Pridružen: To jul 24, 2007 11:19 am
Kraj: lj

Napisal/-a bigturbo To maj 26, 2009 4:14 pm

Nekaj že vzame ,ampak jst ne porajtam,da bi mi kaj vzelo moči Meybi :P
biturbo SKN Project CT3 50
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov