thunderbolt je napisal/-a:Limeta: lahko to svojo teorijo podpres s kako referenco? Iscem, iscem in nikjer nic ne najdem o tem, kar opisujes.
Naj za začetek pojasnim, da sem, vse dokler nisem dobil v uporabo svojega Megane-a (leta 2018), pri katerem sem že prvi dan opazil nemiren tek motorja in "cukanje",
generalno veljal za velikega ljubitelja in tudi
gorečega zagovornika znamke Renault. Že odkar pomnim, pa je od takrat preteklo že kar nekaj desetletij, je bil Renault naš družinski avto in smo doma imeli vedno vsaj enega, po večini pa dva ali več vozil te znamke.
Pa še to: moje izjave v nadaljevanju temeljijo izključno na podlagi lastnih
izkušenj, ugotovitev in raziskav, vsako svojo izjavo pa lahko dodatno potrdim s pridobljeno dokumentacijo in dokazili (tudi laboratorijsko analizo olja in izvedenskim mnenjem), vsak posameznik pa se lahko preprosto odloči, če mi verjame ali ne, seveda pa pričakujem, da me boste "zanikovalci" ostro napadli in poskušali zanikati vse zapisano...
Ponovno (na kratko) predstavljam svojo izkušnjo iz naslova teme tega foruma, ki, če 1.2 TCe motor ne bi bil problematičen, še zdaleč ne bi imela več kot 40 strani.
Nekako sem prepričan, da se bodo/boste mnogi prepoznali v mojem zapisu:
sem lastnik dveh vozil z 1.2 TCe, pri obeh pa je bilo, po neštetih podanih reklamacijah in po neštetih neuspešnih tehničnih posegih, pri obeh vozilih pri starosti manj, kot 2 leti:
- pri prvem, zaradi nevzdržnega "cukajna" pri manj kot 30k prevoženih,
- pri drugem pa zaradi odpovedi motorja pri manj kot 15k prevoženih,
zaradi skrite serijske napake dotičnega motorja z oznako 1.2 TCe H5F (težava je prisotna pri prav vseh izvedbah tega tipa motorja), potrebna zamenjava motorja.
Pooblaščeni servis me je, tako pred samo menjavo motorja, kakor tudi po menjavi motorjev v obeh vozilih, seveda po navodilih in sodelovanju s tehnično službo proizvajalca (saj je bilo vsem odgovornim in vpletenim povsem jasno, za kaj gre), poskušal s tehničnimi posegi (ki so bili po večini vse prej kot smiselni), enostavno odpraviti oz. na nek način tudi poskrbeti, da bi do odpovedi motorja prišlo šele po izteku garancije oz. so me, skupaj s tehnično službo in službo za stike s kupci, poskušali pripraviti do tega, da naredim kakšno napako, zaradi katere bi lahko kasneje (ob okvari), izpodbijali pravice iz naslova garancije.
Pri dotičnem tipu motorja
1.2 TCe H5F (pri Nissan-u ima oznako
1.2 DIG-T) gre namreč za napako v sami zasnovi motorja, ki je prisotna pri vseh (več kot 400.000) motorjih, vgrajenih v različne modele vozil Renault, Nissan, Dacia in Mercedes, v obdobju med 2012, pa vse do konca proizvodnje.
Proizvajalec je lokalnim zastopnikom in pooblaščenim servisom po Evropi in Balkanu, že 5.6.2015 posredoval
interni dokument oz. "rešitev" z oznako 10575, kako se morajo odzvati ob morebitnih reklamacijah zaradi težav z motorjem, sam proizvajalec pa za težavo verjetno ve že precej več časa. Zaenkrat spodaj prilagam "jezikovno razumljivejšo" verzijo, ča pa kdo želi, pa mu jo lahko posredujem tudi v kateri drugi jezikovni varianti.
Da bo vse skupaj še malo bolj jasno, predlagam klik na povezavi spodaj:
https://www-caradisiac-com.translate.go ... r_pto=wapp https://france3--regions-francetvinfo-f ... r_pto=wappO sami težavi s prekomerno porabo motornega olja ter posledični okvari/odpovedi motorjev ter o tem, predvsem pa tudi informacijo o tem, koliko le teh je
že bilo potrebno zamenjati, bo verjetno znal kaj več povedati tudi "void".
Pa še glede prisotnosti bencina v olju...
Po menjavi motorja (v obeh primerih z
obnovljenim in ne novim motorjem), sem pri obeh mojih vozilih opazil, da se nivo olja konstantno dviguje (tudi več kot 25mm nad oznako MAX na merilni palčki), samo olje pa ima, bolj, kot po olju, močan vonj po bencinu.
Razlog za to je nov ECU software (za katerega pa, kot "void" napačno sklepaš, nikakor ne mislim, da je enak tudi pri novem tipu motorja), s katerim se poviša tlak v sesalni komori, s čemer so sicer res odpravili težavo s podtlakom, zaradi katerega so motorji prekomerno porabljali motorno olje. Posledica "podtlaka" je dostop in zgorevanja oljne pare, kar povzroči prekomerno porabo motornega olja ter nalaganje "gareža" na stene sesalne komore, ventile in v ležišča ventilov.
Kako pa je sesalna komora videti (pred čiščenjem in zamenjavo ECU software-a) pri motorju s cca. 26k prevoženih:
posledica tega pa je poškodba ventilov in/ali vžigalnih svečk, ki preprosto "zgorijo"
ter dokončna odpoved motorja.
In prav nov ECU software "starih" 1.2 TCe motorjev je razlog, da sem postal pozoren na težavo s prisotnostjo goriva v motornem olju tudi pri novih, 1.33 TCe motorjih mojih znancev in tudi strank, ki imajo v lasti vozila z dotičnim motorjem. Kljub temu, da (verjetno) ne gre za enak ECU software, sem težavo s prisotnostjo bencina olja in posledično nenormalno visokim nivojem motornega olja, ugotovil pri prav vseh, še posebej očitno pa je nivo olja povišan pri tistih, ki vozijo pretežno kratke razdalje - v dveh primerih cca. 10mm po le nekaj sto prevoženih kilometrih po opravljenem servisu - menjavi olja in filtra.
Je pa res, da se večina težav sploh ne zaveda... Saj, kdo pa sploh preverja stanje motornega olja pri svojem novem vozilu, če pa že, pa smo pozorni predvsem na to, če le to manjka, ne pa tudi na to, če ga je več oz. preveč, kot bi ga moralo biti...
Ob tem pa smo Slovenci itak ena zanimiva "rasa", ki pred drugimi skrivamo in zelo težko oz. neradi priznamo in govorimo o tem, da imamo s svojim novim vozilom kakšne težave.